Allemaal aan de all-season banden ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 17 jan 2020, 01:27

JP schreef: 17 jan 2020, 01:14 Zegt dat niet meer over hoelang je de auto nog houdt ?
Daarom omschreef ik het ook zo ;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door JP » 17 jan 2020, 01:41

Mooi

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Eeuwe » 30 okt 2020, 20:09

Kickje

Heb vorige week vier nieuwe all season banden onder de originele Q2 velgenset van de Alfa Romeo laten zetten. Dit ter vervanging van de bijna versleten (+- 2,0mm) vier zomerbanden (2x Vredestein Ultrac Cento en 2x Continental SportContact, laatstgenoemde is echt een ergenis).

De reden voor allseasons was simpel, echt dikke winters hebben we niet meer, het is met name nu nog te warm voor een echte winterband en er word eigenlijk niet zo heel veel meer met de auto gereden. En omdat ik stiekem nog wel naar een aparte zomerset kijk.
De keuze was snel gemaakt, ik wil niks anders dan Michelin dus het is de CrossClimate+ (inclusief verse uitlijning) geworden. Eerste kilometers was ik nog niet heel enthousiast, natuurlijk meteen een paar beste bochten gepakt en vernam toch wel wat onderstuur-neiging. 'Het is natuurlijk ook geen (sportive) zomerband' dacht ik nog. Maar nu we een dikke 500 (rustig gereden) kilometers verder zijn (en de banden dus al wat beter 'ingereden' zijn) toch wel enthousiaster over de banden geworden. Vandaag een paar flink bochtige wegen in het (noordelijk) Friese en Groninger landschappen gepakt. Super vies weer, wegen waren zeiknat, ook niet overal even schoon (modderresten). Tot mijn verbazing echt super veel grip. Remweg ook opmerkelijk kort. Ook vol gas de bochten door geen krimp (het is een FWD auto met ca. 400 nm koppel en een sperdifferentieel). Ondanks de sper had ik voorheen met de Continental zomerbanden (op nat) nog wel een slippertje met de vooras. En ze zijn enorm stil, ook niet verwacht.

Enige waar ze mij nog moeten gaan verassen is hoe lang ze mee gaan en als het nog wat kouder gaat worden, dan wel sneeuwen gaat.

Is er dan nog een nadeel? Nouja, eigenlijk zoals iedere Michelin vind ik ze qua prijs er altijd wel met kop en schouders bovenuit steken. Ze zijn het in mijn ogen ook wel waard, meer heel eerlijk gezegd denk ik dat een pak-'m-beet Vredestein, Hankook enz. ook niet slecht presteren zou.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 30 okt 2020, 20:18

Ik heb ze er nu 27kkm onder (sinds maart 2019) en ze zien er nog niet erg versleten uit (gokje 6-7mm?). Heb ze niet gemeten en bij 20kkm van voor naar achter gezet en vv. Van een collega begrepen, die ze onder z'n Audi A6 avant TDI heeft, ging z'n vorige set 80kkm mee. Wel rustige rijder.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Eeuwe » 30 okt 2020, 20:40

Je hebt ook MCC+ Arthur? Zo ja, klinkt goed. Ben zelf wel een 'doorpoter' dus dat ze iets sneller slijten dan gemiddeld accepteer ik wel. Ben bij 40/50dkm wel tevreden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 30 okt 2020, 20:43

Yep, ook de MCC+, 225-45-18.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Niels » 30 okt 2020, 20:45

De cross Climate is wel een erg goede band hoor (voor een all season) ik vind Vredestein (helaas) echt niets. Met pech vanaf nieuw lawaaiig en anders na verloop van tijd wel oorverdovend. Mits je op wintersport gaat zou ik gewoon zomerbanden monteren trouwens waarvan akte.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 30 okt 2020, 21:23



Recente test, winnaar Goodyear Vector 4 season Gen 3

1. The new Goodyear Vector 4Season Gen-3 earns a win in its first test, proving to have the most rounded ability of all the all season tyres included.

...

5. The Michelin CrossClimate+ excels in the dry and is fine in the snow, but couldn't match the latest generation of all season tyres in the wet. The CrossClimate 2 will be coming to market in 2021.

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Henk Jan » 10 nov 2020, 15:37

Morgen de Crossclimate + onder de Lexus laten leggen icm 18" velgen.
Lees toch wel veel goede berichten over deze band en ga me er eens aan wagen.

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door De fiscalist » 10 nov 2020, 19:12

Ik heb ze ook net onder de polestar laten leggen. Met de zuid Hollandse winters is dit de optimale winterband voor mij.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2020, 20:41

Goeie banden.
Ervaring bij ons in de werkplaats is dat ze redelijk vlot slijten en ook wel de neiging tot cuppen hebben. Maar dat laatste hebben meer merken last van.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 10 nov 2020, 20:55

Test al gelezen/gezien? Crossclimate plus is inmiddels wel voorbij gestreefd ... Michelin komt ook binnenkort met de opvolger. Ik zou als ik nu moest kiezen niet voor Michelin gaan maar de Goodyear serieus overwegen. Of wachten en later volgend jaar kijken waar Michelin mee komt.

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door De fiscalist » 10 nov 2020, 22:14

Ik heb de tests gezien en het lijkt er inderdaad op dat andere banden op de test beter scoren. Ik woon aan zee en rij zelden voorbij utrecht.

De weg is meestal droog, vaak nat. Sneeuw komt zelden voor (maar dan wil ik wel door kunnen).

Onder die weging is voor mij de MCC+ optimaal.

In de tests is de slijtage overigens laag en zijn de sneeuwprestaties ook met een profiel < 4mm nog heel behoorlijk

Voor een ander kan dat anders zijn natuurlijk.

In het voorjaar snel weer terug naar de echte zomerbanden (met mooiere velgen).

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Knot » 10 nov 2020, 22:57

Ik neem de HANKOOK KINERGY 4S wel, ben ik voor 174 euro klaar rondom en doet in die test niet veel onder voor de Michelin.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 10 nov 2020, 23:13

Voor ieder wat wils ... ;-)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Hielke » 11 nov 2020, 00:26

Stel je zou je auto nooit sportief of op de limiet rijden, dan ben je volgens zo’n test bijna wel gek om geen All Season banden te nemen.

Zelf rij ik nog maar zelden fulle pulle met de ouwe 1-serie diesel, maar toch denk ik dat ik voor die weinige keren dat ik een bocht of klaverblad wil aanvallen spijt van All Season banden zou krijgen. Ik zou eerst zeker moeten weten dat ik met All Seasons de mooie balans die ik met mijn zomerbanden heb niet kwijtraak, voordat ik ze serieus ga overwegen. Dat kleine beetje gripverlies op droog maakt me dan niet uit.

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Gijzert » 11 nov 2020, 05:27

Hielke schreef: 11 nov 2020, 00:26 Stel je zou je auto nooit sportief of op de limiet rijden, dan ben je volgens zo’n test bijna wel gek om geen All Season banden te nemen.

Zelf rij ik nog maar zelden fulle pulle met de ouwe 1-serie diesel, maar toch denk ik dat ik voor die weinige keren dat ik een bocht of klaverblad wil aanvallen spijt van All Season banden zou krijgen. Ik zou eerst zeker moeten weten dat ik met All Seasons de mooie balans die ik met mijn zomerbanden heb niet kwijtraak, voordat ik ze serieus ga overwegen. Dat kleine beetje gripverlies op droog maakt me dan niet uit.
Dan ga je ze toch als winterband rijden. In het voorjaar niet meer top qua gevoel gooi je ze er onderuit.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Henk Jan » 11 nov 2020, 07:19

MarkS schreef: 10 nov 2020, 20:55 Test al gelezen/gezien? Crossclimate plus is inmiddels wel voorbij gestreefd ... Michelin komt ook binnenkort met de opvolger. Ik zou als ik nu moest kiezen niet voor Michelin gaan maar de Goodyear serieus overwegen. Of wachten en later volgend jaar kijken waar Michelin mee komt.
Heb ik inderdaad ook overwogen, maar na verschillende andere reviews gelezen te hebben kwamen de CC+ weer als de betere eruit.
Overigens is de CC+ al de opvolger van de CC dacht ik.
We gaan het wel zien, banden zijn al gemonteerd.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 11 nov 2020, 07:24

Welke reviews? Ze waren ook zeker nr 1. Deze test is echter zeer recent. Eind september 2020.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Henk Jan » 11 nov 2020, 07:31

Waarschijnlijke dus de oudere..... :coffee: en gebruikersreviews.

Heb je een link naar die laatste test?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 11 nov 2020, 07:36

Die staat een paar posts hierboven..;-)

YouTube video en in de video beschrijving staat een link (heb ik erbij gezet) naar de test gegevens. Sowieso een interessant en goed kanaal imho. Er staat ook al weer een recente winterbanden test inmiddels.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Henk Jan » 11 nov 2020, 07:42

Ah, mogge HJ :coffee:

So be it, we zullen wel beleven hoe het rijdt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 11 nov 2020, 10:47

Het mooie is dat je geen referentiemateriaal hebt ;) Had ik ook niet, vorig jaar maart, en toen dus de CC+ gekozen omdat dat idd de beste was. Nu 1,5 jaar en 27kkm verder bevallen ze nog steeds, zou ze zo weer nemen.

@Hielke: daar heb je wellicht een punt. Maar ik heb ze onder een nieuwe auto laten zetten zonder daarmee ooit met andere banken gereden te hebben. Dus of de auto wat scherper is op zomerbanden? Zou zo maar kunnen. Een All Season is natuurlijk ergens een compromis.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door JP » 11 nov 2020, 11:03

Het sluiten van een compromis geeft de verliezer de illusie van een overwinning.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39711
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 11 nov 2020, 12:10

Prima, ik voel me er goed bij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdBn, Sabberjoch, yorick en 59 gasten