Allemaal aan de all-season banden ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Knot » 11 nov 2020, 12:58

Onder de Z4 zou ik het nooit nemen idd, maar de CT200 en de Cuore, dikke prima, dingen rijden wel enkel zo zuinig mogelijk van A naar B.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Jan Terwolde » 11 nov 2020, 13:07

Als winterband onder de z4 toch wel een goede optie lijkt mij. of gebruik je die dan helemaal niet?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Knot » 11 nov 2020, 15:20

Nee, niet nodig, pak het ding als de zon schijnt, de weg droog is en er geen pekel (resten) liggen. Als de weg vies is lekker de Cuore of CT200. Heb het ding om lekker sportief te rijden bij lekker weer, dat doe je op droog asfalt met Pilot Supersports.

Kadett
Berichten: 4643
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Kadett » 11 nov 2020, 15:28

Standaard PSS onder de Z4?

Je zou toch denken met nat is het juist leuk met alle hulp middelen uit :df:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Jan Terwolde » 11 nov 2020, 15:47

Ach als je alleen het rijden in de sneeuw niet doet kun je prima uit met een ps4/ps4s of zelfs een pss.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Hielke » 11 nov 2020, 15:51

Jan Terwolde schreef: 11 nov 2020, 15:47 Ach als je alleen het rijden in de sneeuw niet doet kun je prima uit met een ps4/ps4s of zelfs een pss.
Hebben PS 4s nog wat te vertellen in sneeuw? Denk het niet.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Jan Terwolde » 11 nov 2020, 15:56

Hielke schreef: 11 nov 2020, 15:51
Jan Terwolde schreef: 11 nov 2020, 15:47 Ach als je alleen het rijden in de sneeuw niet doet kun je prima uit met een ps4/ps4s of zelfs een pss.
Hebben PS 4s nog wat te vertellen in sneeuw? Denk het niet.
Met achterwielaandrijving kun je het op zomerbanden vergeten ja, ik had eerder nooit winterbanden met FWD. Probleem is ook dat ik wat omhoog moet rijden om weg te gaan en je bent dan kansloos zonder winterbanden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Knot » 11 nov 2020, 16:05

In sneeuw ga ik de Z4 (of welke nette/cabrio dan ook) niet inzetten natuurlijk, wordt het ding niet beter van. Juist dan moet je een Cuore pakken met smalle bandjes om nog door de sneeuw te komen.

Ook al heb je de juiste banden die wel door de sneeuw komen moet je je afvragen of je wel tussen al die andere idioten wil zitten die denken dat ze met hun winterbanden volle pijp de hoek om kunnen etc. Mij niet gezien, werk wel een dagje extra thuis dan zonder kans op schade.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door allen » 11 nov 2020, 16:09

Iemand toevallig ervaringen met de bandenconcurrent? Wil een Fiatje op all seasons zetten. Zou aan huis kunnen. Klinkt wel lekker makkelijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Knot » 11 nov 2020, 16:20

www.bandenleader.nl is de meest voordelige, wel op DOT codes letten, soms mooie prijzen maar krijg je wel 2 jaar oude banden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door allen » 11 nov 2020, 17:19

Maar hoe check ik dan hoeveel jaar oud die banden zijn als ik ze bestel? Wagentje rijd extreem weinig, dus liefst zo nieuw mogelijke banden.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Hielke » 11 nov 2020, 18:01

allen schreef: 11 nov 2020, 17:19 Maar hoe check ik dan hoeveel jaar oud die banden zijn als ik ze bestel? Wagentje rijd extreem weinig, dus liefst zo nieuw mogelijke banden.
Dat doe je vast niet online via een beeldscherm. Maar telefonisch afspreken dat je erop staat dat ze niet ouder dan 1 jaar zijn moet denk ik wel lukken.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 12 nov 2020, 00:44



Geen aandelen maar die jongens blijven interessante video’s maken, voor de banden liefhebbers.

Robin
Berichten: 51343
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Robin » 12 nov 2020, 07:38

Jan Terwolde schreef: 11 nov 2020, 15:47 Ach als je alleen het rijden in de sneeuw niet doet kun je prima uit met een ps4/ps4s of zelfs een pss.
+1

Rond en zelfs onder het vriespunt op droog koud wegdek zijn m'n warme PSS-en nog steeds strakker rijdend en sturend en remmend dan mijn Conti TS860S (top winterband) .

Winterbanden blinken uit in sneeuwprak. 100%.
En op droog en nat makkelijker en geleidelijker grip en tractie verliezen waardoor het een vermakelijke manier is door scheef en driftend van je mooie dure profiel af te komen zodat die lamellen aan gort zijn en de band in winterse omstandigheden helemáál niet meer werkt. :bag:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Henk Jan » 12 nov 2020, 08:15

Sinds gisteren dus de eerste km'ers gemaakt met de CC+ onder de (rwd) Lexus.
Was toch wat huiverig na de toch wat tegenstrijdige verhalen die ik links en rechts gehoord had.
Nu heb ik de Lexus uiteraard niet voor het sportieve rijden genomen, maar ben wel erg allergisch voor slappe wangen en kraakjes/bijgeluiden.

Gisteren de eerste 100km op voornamelijk vochtig/droog wegdek gereden en de eerste indrukken zijn gewoon positief. Zeker niet meer bandengeruis in vergelijking met de Yokohama zomerbanden die eronder vandaan gekomen zijn. Dat was mijn eerste zorg.
Vanmorgen in de flinke regen gereden en ook hier hielden de bandjes zich prima. Uiteraard geen noodstop oid hoeven maken, maar vooralsnog dus gewoon prima. De wangen zijn zeker niet slapper dan de Yoko's en ook qua stuurgevoel niet meer of minder. Lexus filtert sowieso al aardig wat weg qua onderstel en besturing.

Ik heb voor deze band gekozen omdat ik zo ; A. Niet meer hoef te wisselen, B. Ik veel in het buitenland rijd, maar doorgaans niet in extreme sneeuwgebieden en deze ook toegestaan zijn in Duitsland tijdens de wintermaanden en C. Er niemand in mijn gezin fan is van wintersport, dus dat was geen issue.

Ben er uiteraard wel van overtuigd dat een premium zomer- en winterband nog steeds superieur zijn, maar voor mijn toepassingen met de Lexus lijkt het dus een prima keuze geweest.

Benieuwd hoe ze het doen zodra ze nog wat verder ingereden zijn.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Ferdi » 12 nov 2020, 09:40

Hier wordt er al jaren met de CC+ gereden, kan het met de Focus ook redelijk gek maken voordat ze grip dreigen te verliezen (scheelt wel het nodige gewicht natuurlijk).

Zou de banden zo weer kopen voor een volgende auto en ook aanraden aan mensen die bovengenoemd gebruik maken van de auto.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 12 nov 2020, 09:57

Ik heb het ook gedaan om niet meer te hoeven wisselen en steeds nieuwe setjes wielen bij auto’s te kopen. En dat ze goedgekeurd zijn als winterband in het buitenland is ook handig, om dezelfde reden. En ik heb zo omdat ik in ploegendienst werk. Dus bij nacht en ontij moet ik soms naar m’n werk. Toch al een paar keer gehad dat er sneeuw lag toen ik wakker werd om de nachtdienst in te gaan. Dan hoor ik vaak: voor die paar keer! En gedeeltelijk mee eens. Werkte ik kantooruren dan reed ik wss door op de zomerbanden. Er is dan vaak al gestrooid of het begint te dooien. Maar ‘die paar keer’ dat je weg MOET, dan is het prettig dat je ook daadwerkelijk kunt :)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Ferdi » 12 nov 2020, 10:05

Hebben hier zat wegen waar niet gestrooid wordt en aangezien de dame over veel landwegen, etc rijd vind ik het ook wel een geruststellende gedachte dat er een paar prima banden onder zit.

3 jaar terug met een pak(je) sneeuw en gladheid hielden ze zich ook goed. Kwam er zelfs de heuvel bij Groesbeek mee op.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Hielke » 12 nov 2020, 12:24

Arthur schreef: 12 nov 2020, 09:57 Ik heb het ook gedaan om niet meer te hoeven wisselen en steeds nieuwe setjes wielen bij auto’s te kopen. En dat ze goedgekeurd zijn als winterband in het buitenland is ook handig, om dezelfde reden. En ik heb zo omdat ik in ploegendienst werk. Dus bij nacht en ontij moet ik soms naar m’n werk. Toch al een paar keer gehad dat er sneeuw lag toen ik wakker werd om de nachtdienst in te gaan. Dan hoor ik vaak: voor die paar keer! En gedeeltelijk mee eens. Werkte ik kantooruren dan reed ik wss door op de zomerbanden. Er is dan vaak al gestrooid of het begint te dooien. Maar ‘die paar keer’ dat je weg MOET, dan is het prettig dat je ook daadwerkelijk kunt :)
MOET is inderdaad het toverwoord met winterbanden. En helemaal als er sprake van hellingen of verkanting van de weg is. Winterbanden of goede All Seasons zijn dan een must in de winter.

Maar de video hieronder is ook veelzeggend. Je levert ook bij temperaturen onder nul graden enorm veel remweg in als je op winterbanden op een droog wegdek onderweg bent.

https://www.youtube.com/watch?v=TJsV2ORMsms

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Jan Terwolde » 12 nov 2020, 12:59

Met een fwd of awd kun je prima die paar dagen met sneeuw doorkomen. Met rwd is dat wel anders, twee winters terug had ik een hele file achter mij zonder winterbanden over de dijk met de 125d, terwijl ik echt niet bang ben maar ik had gewoon echt niets aan tractie en dus de halve weg dwars over de dijk met 5 auto's achter me. En ik kwam eerst bijna niet weg bij mijn huis i.v.m. kleine helling. En met winterbanden is het dan gewoon genieten van het driftwerk en kun je meer als meekomen met het verkeer.

Met fwd daarintegen kun je prima meekomen met het verkeer zonder winterbanden. Al als je veel rijdt zou ik het alsnog doen.
Al maakt het type zomerbanden ook zeker wel uit, alles met grote langsgroeven zoals michelins hebben dan met wegkomen en remmen niets te zeggen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 12 nov 2020, 13:23

Ik had die Michelins CC+ heel graag onder de VW Up willen hebben. Alleen heeft dat ding van die fijne afwijkende wiel/band maten in 16inch zodat je voorlopig tot aparte zomer en winter banden veroordeeld bent. Wel jammer want voor gebruik, vooral stad, en weinig vermogen weinig gewicht, zou ik ook liever niet wisselen. Met een zwaardere auto en wat meer vermogen (en meer verplichte km) heb ik nog steeds mn twijfels over all season.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 12 nov 2020, 13:26

Ik heb ook 16” onder de Up en 2 setjes wielen. Wilde eigenlijk ook over op 1 setje straks met de CC+. Dat gaat niet dus? Ander merk ook niet?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door alt » 12 nov 2020, 13:32

Gelukkig zijn er geen all season banden voor racefietsen, want die zie nu steeds minder nu het kouder is.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door MarkS » 12 nov 2020, 13:37

Arthur schreef: 12 nov 2020, 13:26 Ik heb ook 16” onder de Up en 2 setjes wielen. Wilde eigenlijk ook over op 1 setje straks met de CC+. Dat gaat niet dus? Ander merk ook niet?
Nee vooralsnog ook geen andere merken AFAIK.

Wij hebben inderdaad ook die 16inch classic (geloof ik) velgen en een aparte 14inch winter velgen set. Top winterbandjes hoor van continental TS860 en ook zomerbanden van continental maar zou liever niet wisselen.

Ik heb het afgelopen week weer eens online gekeken in de hoop dat er wat maten bij waren gekomen maar die 185/50/16 is nog steeds niet te krijgen. Het lijkt voor de grootte van de velg een relatief smalle band dus geen courante maat. Heb nog gekeken naar de maat die er het dichtstbij komt maar dan kom je op een te forse afwijking qua rol omtrek.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Allemaal aan de all-season banden ?

Bericht door Arthur » 12 nov 2020, 14:03

Ik heb dezelfde maat en merk in 14”, prima idd :) Alleen de zomerbandjes zijn Bridgestone Turanza. En die beginnen nu droogte scheurtjes te vertonen. Met 4 jaar oud en 38kkm wel wat vlot, al weet ik zo de DOT code niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten