Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Na de post van Djessey over zijn LS V8 swap in zijn E36 wordt het toch eens tijd om de kennis van de forumleden aan te spreken.
Ik zat al een tijdje in dubio wat ik wil en dat is echt alle kanten op gegaan. Van een leuk aangepakte GT86 met Cosworth supercharger tot een nieuw Suzuki Swift Sport met 200pk op 950kg. En alles wat ertussen zit en voorbij. Een MX5 met Rocketeer V6 leek mij ook leuk. Alleen daar passen geen 2 kinderen tegelijk bij in.
Maar ik mis kennis, geduld ( ) en sleutelruimte.
Ik heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een Mazda RX-8, maar in plaats van investeren in het Renesis blok wil ik er een LFX 3.6 V6 in (laten) zetten (sorry Riceaux ). Een Amerikaans bedrijf heeft voor 99% kant en klare kit, die regelen ook de donor motor/handbak en de verzending in een pallet/krat. RX-8 zijn dirt cheap te vinden vanwege hoge (olie)verbruik en de motor perikelen. €5k voor een Rx8 en de kit incl motor etc kost excl shipping rond de $12k USD.
Afgezien van de legaliteiten bij RDW, daar had ik al eerder contact mee toen ik nog aan een MX5 V6 project zat te denken. Zijn er bedrijven/garage's in Nederland die dit soort projecten doen/aandurven? En dan eigenlijk vooral vanwege het straat legaal kunnen zijn.
Ik zat al een tijdje in dubio wat ik wil en dat is echt alle kanten op gegaan. Van een leuk aangepakte GT86 met Cosworth supercharger tot een nieuw Suzuki Swift Sport met 200pk op 950kg. En alles wat ertussen zit en voorbij. Een MX5 met Rocketeer V6 leek mij ook leuk. Alleen daar passen geen 2 kinderen tegelijk bij in.
Maar ik mis kennis, geduld ( ) en sleutelruimte.
Ik heb nu eigenlijk mijn zinnen gezet op een Mazda RX-8, maar in plaats van investeren in het Renesis blok wil ik er een LFX 3.6 V6 in (laten) zetten (sorry Riceaux ). Een Amerikaans bedrijf heeft voor 99% kant en klare kit, die regelen ook de donor motor/handbak en de verzending in een pallet/krat. RX-8 zijn dirt cheap te vinden vanwege hoge (olie)verbruik en de motor perikelen. €5k voor een Rx8 en de kit incl motor etc kost excl shipping rond de $12k USD.
Afgezien van de legaliteiten bij RDW, daar had ik al eerder contact mee toen ik nog aan een MX5 V6 project zat te denken. Zijn er bedrijven/garage's in Nederland die dit soort projecten doen/aandurven? En dan eigenlijk vooral vanwege het straat legaal kunnen zijn.
- HarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Straat legaal betekent herkeuren bij de rdw, belangrijk is dat je de herkomst van de nieuwe motor kunt aantonen anders gaat t niet goedkomen.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Klopt ben ik van bewust, VIN nr Motor nr etc is allemaal nodig ervoor. Daarna wordt de auto fysiek getest e.d.
Aangezien dit geen standaard motorwissel is ook de vraag, in the UK heb je Dyno Torque die vaker LS3/7 in een RX7 en 8 gebouwd hebben. Die zullen van een project als dit niet wakker liggen. Maar zoek liever iets hier in NL of dicht over de grens in Duitsland.
Aangezien dit geen standaard motorwissel is ook de vraag, in the UK heb je Dyno Torque die vaker LS3/7 in een RX7 en 8 gebouwd hebben. Die zullen van een project als dit niet wakker liggen. Maar zoek liever iets hier in NL of dicht over de grens in Duitsland.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Je kunt contact zoeken met RP Performance. Als je geen bezwaar tegen een RHD auto hebt, in de UK pik je een RX8 met kapotte motor op voor 500 pond ofzo.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Bedankt voor de tip, ik wil sowieso een LHD RX8. Een R3 front lijkt me dan wel weer gaaf
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Een goede kennis van mij is apk keurmeester. Heeft zelf ruim 10 straatlegale motorswaps gedaan in Nederland.
Ik heb laatst uitgebreid staan praten met hem over dit onderwerp. Als ik hem moet geloven is het 99,99% onmogelijk om auto's na bouwjaar 2000 van een motorswap te voorzien. Een optie was wel om hem in Engeland straatlegaal te maken, en dan pas naar Nederland te importeren.
Daarnaast zou ik zo'n swap niet snel uit handen geven. Er gaat zo gigantisch veel tijd in zitten. Al die uurtjes dan kost zo'n auto dadelijk 40 a 50k
Ik ben geen monteur, of ervaren. Maar als ik de ruimte en tijd had dan zou ik er zo aan beginnen.
Ik heb laatst uitgebreid staan praten met hem over dit onderwerp. Als ik hem moet geloven is het 99,99% onmogelijk om auto's na bouwjaar 2000 van een motorswap te voorzien. Een optie was wel om hem in Engeland straatlegaal te maken, en dan pas naar Nederland te importeren.
Daarnaast zou ik zo'n swap niet snel uit handen geven. Er gaat zo gigantisch veel tijd in zitten. Al die uurtjes dan kost zo'n auto dadelijk 40 a 50k
Ik ben geen monteur, of ervaren. Maar als ik de ruimte en tijd had dan zou ik er zo aan beginnen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Volgens mij zit je in dat laatste geval vast aan een aantal testen in Lelystad. Was een tijdje terug nog iemand die het hier voor een klant had gedaan.
Kan even niet op het model auto + naam komen...
Kan even niet op het model auto + naam komen...
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Mocht iemand dit weten, ben er wel benieuwd naar.Ferdi Gielen schreef: ↑07 aug 2019, 10:34 Volgens mij zit je in dat laatste geval vast aan een aantal testen in Lelystad. Was een tijdje terug nog iemand die het hier voor een klant had gedaan.
Kan even niet op het model auto + naam komen...
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Het was geen probleem om mijn MINI van 2002 om te keuren na het monteren van een Cooper-S-motor, maar dat is dan ook wel een motor die origineel geleverd is in het type auto.Djessey schreef: ↑07 aug 2019, 10:28 Een goede kennis van mij is apk keurmeester. Heeft zelf ruim 10 straatlegale motorswaps gedaan in Nederland.
Ik heb laatst uitgebreid staan praten met hem over dit onderwerp. Als ik hem moet geloven is het 99,99% onmogelijk om auto's na bouwjaar 2000 van een motorswap te voorzien. Een optie was wel om hem in Engeland straatlegaal te maken, en dan pas naar Nederland te importeren.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Ja klopt. Omdat die koets met die motor getest is. Dan is het allemaal vrij simpel, zodra je het over een heel ander merk motor hebt wordt het een stuk ingewikkelder..MartijnGizmo schreef: ↑07 aug 2019, 10:40Het was geen probleem om mijn MINI van 2002 om te keuren na het monteren van een Cooper-S-motor, maar dat is dan ook wel een motor die origineel geleverd is in het type auto.Djessey schreef: ↑07 aug 2019, 10:28 Een goede kennis van mij is apk keurmeester. Heeft zelf ruim 10 straatlegale motorswaps gedaan in Nederland.
Ik heb laatst uitgebreid staan praten met hem over dit onderwerp. Als ik hem moet geloven is het 99,99% onmogelijk om auto's na bouwjaar 2000 van een motorswap te voorzien. Een optie was wel om hem in Engeland straatlegaal te maken, en dan pas naar Nederland te importeren.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Volgens mij heeft EricYellow trouwens nogal wat ervaring met bijzondere projecten hier op DF!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
JosBr met zijn Audi TT wellicht?Djessey schreef: ↑07 aug 2019, 10:36Mocht iemand dit weten, ben er wel benieuwd naar.Ferdi Gielen schreef: ↑07 aug 2019, 10:34 Volgens mij zit je in dat laatste geval vast aan een aantal testen in Lelystad. Was een tijdje terug nog iemand die het hier voor een klant had gedaan.
Kan even niet op het model auto + naam komen...
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Die inderdaad, zat er net naar te zoeken...
Ergens in het werkplaats gedeelte zwerft als het goed is een stukje rond over een Touran (?) met potentieel Audi blok die compleet is herkeurd in Lelystad
Ergens in het werkplaats gedeelte zwerft als het goed is een stukje rond over een Touran (?) met potentieel Audi blok die compleet is herkeurd in Lelystad
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Klopt, JosBr, maar dan met een Touran.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Zijn wel wat bedrijven in Nederland die dat doen zoals boven genoemde, je zou ook total car concept kunnen bellen.
Over het algemeen word er erg makkelijk gedacht over een swap, in de praktijk valt het altijd tegen.
Zelfs als je een swap kit koopt zijn er altijd tegenvallers.
Ik ga er vanuit dat je dit kit van Keisler Automation neemt (die is erg compleet)?
Als ik het moet inschatten kom je op het volgende
Swapkit inc motor en bak (geen diff trouwens) $12k verzenden $1k??? is in euro's na heffingen 13.5k
Blok op frissen met nieuwe keerringen, pakkingen, looprollen, riem, filters, bougies en vloeistoffen 750,-
Versnellingsbak zou ik dan meteen reviseren (je weet niet wat je binnen krijgt) 2k
Diff 1.5k incl import keerringen en olie
Arbeid voor de complete wissel 120 uur a 90incl 10800,-
RX-8 5k
Verse remmen rond om 1k
vers onderstel met rubbers 2.5k
banden 450,-
Uitlaat systeem op maat 1.5k
Dan moet er nog software op de ecu gezet worden en afstellen 1.5k zullen niet veel mensen in Nederland ervaring mee hebben.
En dan de RDW keuring in Lelystad reken op 1200,- minimaal
Totaal 41.7k in euro's hoef denk ik niet te vertellen dat je daar ook erg leuk kant en klaar spul voor kan kopen
Ik denk dat je dan aardig dicht bij de waarheid zit qua prijs indicatie sommige dingen misschien goedkoper andere weer net iets duurder.
Over het algemeen word er erg makkelijk gedacht over een swap, in de praktijk valt het altijd tegen.
Zelfs als je een swap kit koopt zijn er altijd tegenvallers.
Ik ga er vanuit dat je dit kit van Keisler Automation neemt (die is erg compleet)?
Als ik het moet inschatten kom je op het volgende
Swapkit inc motor en bak (geen diff trouwens) $12k verzenden $1k??? is in euro's na heffingen 13.5k
Blok op frissen met nieuwe keerringen, pakkingen, looprollen, riem, filters, bougies en vloeistoffen 750,-
Versnellingsbak zou ik dan meteen reviseren (je weet niet wat je binnen krijgt) 2k
Diff 1.5k incl import keerringen en olie
Arbeid voor de complete wissel 120 uur a 90incl 10800,-
RX-8 5k
Verse remmen rond om 1k
vers onderstel met rubbers 2.5k
banden 450,-
Uitlaat systeem op maat 1.5k
Dan moet er nog software op de ecu gezet worden en afstellen 1.5k zullen niet veel mensen in Nederland ervaring mee hebben.
En dan de RDW keuring in Lelystad reken op 1200,- minimaal
Totaal 41.7k in euro's hoef denk ik niet te vertellen dat je daar ook erg leuk kant en klaar spul voor kan kopen
Ik denk dat je dan aardig dicht bij de waarheid zit qua prijs indicatie sommige dingen misschien goedkoper andere weer net iets duurder.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Inderdaad van Keisler
12500 is met:
Diff 3,27 een 3,91 kost extra
Nieuwe spanrollen en riemen
Werkende/ingeleerde GM ECU
Ze rekenen zelf $2000 USD voor een complete wissel mag toch wel aannemen dat een NL bedrijf het voor onder de €5000 zou kunnen ze geven aan 50 uur voor een doe-het-zelver.
Motor/bak donor max rond de 40k km erop.
De kit zelf is $8000 en motor/bak + wat onderdelen rond de $2500, en dan nog wat losse onderdelen die ik vluchtig had uitgerekend.
$1000 shipping zit je inderdaad rond de €13500 met invoerrechten etc erbij.
Zat zelf qua budget tussen de 30-35k te denken dus we zitten aardig op 1 lijn hoor, van de excessen van jou kant af dan Ik kan inderdaad ook kant en klaar spul kopen. Een nieuwe Fiesta met sperdiff kost 36k zal waarschijnlijk nog rapper van zijn plek gaan in de bochten. Maar hou wel van iets aparts. Heb een zwak voor Mazda, alleen niet voor het 13B Renesis blok
Maar geef anders maar tips/hints naar iets kant en klaars voor 40k wat leuk rijdt, relatief bijzonder is en waar ook nog 2 kinderen in meekunnen. Ik ben open voor suggesties
12500 is met:
Diff 3,27 een 3,91 kost extra
Nieuwe spanrollen en riemen
Werkende/ingeleerde GM ECU
Ze rekenen zelf $2000 USD voor een complete wissel mag toch wel aannemen dat een NL bedrijf het voor onder de €5000 zou kunnen ze geven aan 50 uur voor een doe-het-zelver.
Motor/bak donor max rond de 40k km erop.
De kit zelf is $8000 en motor/bak + wat onderdelen rond de $2500, en dan nog wat losse onderdelen die ik vluchtig had uitgerekend.
$1000 shipping zit je inderdaad rond de €13500 met invoerrechten etc erbij.
Zat zelf qua budget tussen de 30-35k te denken dus we zitten aardig op 1 lijn hoor, van de excessen van jou kant af dan Ik kan inderdaad ook kant en klaar spul kopen. Een nieuwe Fiesta met sperdiff kost 36k zal waarschijnlijk nog rapper van zijn plek gaan in de bochten. Maar hou wel van iets aparts. Heb een zwak voor Mazda, alleen niet voor het 13B Renesis blok
Maar geef anders maar tips/hints naar iets kant en klaars voor 40k wat leuk rijdt, relatief bijzonder is en waar ook nog 2 kinderen in meekunnen. Ik ben open voor suggesties
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
E46 sedan met 2jz. Persoonlijke droom van mij om dat nog eens te doen.
-
Online
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Tj fahrzegdesign, Groundspeed, e30.tv?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Wat ben je qua cardanas van plan? 13b-rew met single turbo conversion uit de RX7 of een 20b uit de Mazda Cosmo wordt mijn doel.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Bij de kit zit een aangepaste cardanas en nieuwe aandrijfassen voor het GM diff. Het is 99,9% een kant en klaar bouw pakket.
@Djessey, ben zelf geen BMW adept. Vind een E46 M3 wel gaaf of een M2 maar wordt verder niet 'hebberig' van een BMW. Ja een E60 M5 vind ik qua sound pure porno alleen hoef hier geen 'Mijn Auto' topic zoals andere M5/M6 eigenaren. Verder als daily 1:10 minimaal haalbaar zijn op snelweg. Niet qua kosten, wel qua gebruiksgemak.
@Djessey, ben zelf geen BMW adept. Vind een E46 M3 wel gaaf of een M2 maar wordt verder niet 'hebberig' van een BMW. Ja een E60 M5 vind ik qua sound pure porno alleen hoef hier geen 'Mijn Auto' topic zoals andere M5/M6 eigenaren. Verder als daily 1:10 minimaal haalbaar zijn op snelweg. Niet qua kosten, wel qua gebruiksgemak.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Vooral de inbouw tijd was een grote gok maar dat valt mee dus. Het is wel een leuk blok met veel potentie heb hem wel eens in een rental camaro gehad dus in een lichtere RX-8 is dat nog meer fun. Als je het doorzet heb je wel iets bijzonders met serieus veel fun.Kadett schreef: ↑07 aug 2019, 16:49 Inderdaad van Keisler
12500 is met:
Diff 3,27 een 3,91 kost extra
Nieuwe spanrollen en riemen
Werkende/ingeleerde GM ECU
Ze rekenen zelf $2000 USD voor een complete wissel mag toch wel aannemen dat een NL bedrijf het voor onder de €5000 zou kunnen ze geven aan 50 uur voor een doe-het-zelver.
Motor/bak donor max rond de 40k km erop.
De kit zelf is $8000 en motor/bak + wat onderdelen rond de $2500, en dan nog wat losse onderdelen die ik vluchtig had uitgerekend.
$1000 shipping zit je inderdaad rond de €13500 met invoerrechten etc erbij.
Zat zelf qua budget tussen de 30-35k te denken dus we zitten aardig op 1 lijn hoor, van de excessen van jou kant af dan Ik kan inderdaad ook kant en klaar spul kopen. Een nieuwe Fiesta met sperdiff kost 36k zal waarschijnlijk nog rapper van zijn plek gaan in de bochten. Maar hou wel van iets aparts. Heb een zwak voor Mazda, alleen niet voor het 13B Renesis blok
Maar geef anders maar tips/hints naar iets kant en klaars voor 40k wat leuk rijdt, relatief bijzonder is en waar ook nog 2 kinderen in meekunnen. Ik ben open voor suggesties
Maar qua suggesties voor DF + 2 kids + <40k + >300PK
Ford Focus RS
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... aign=share
Ford Mustang 2.3 ecoboost
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... aign=share
Civic Type-R
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda ... aign=share
Chevrolet Camaro SS convertible
https://www.autoscout24.nl/aanbod/chevr ... aign=share
Subaru Impreza WRX STI
https://www.autoscout24.nl/aanbod/subar ... aign=share
Audi TTRS
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... aign=share
Ford Focus RS MK3
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... aign=share
Audi RS4
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... aign=share
Porsche 997 3.6 Carrera
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... aign=share
Mitsunishi EVO 8
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsu ... aign=share
Maserati GT
https://www.autoscout24.nl/aanbod/maser ... aign=share
Porsche 997 3.8 Carrera S
https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... aign=share
Cadillac CTS-V
https://www.autoscout24.nl/aanbod/cadil ... aign=share
BMW E46 M3
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... aign=share
BMW E39 M5
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... aign=share
Aston Martin DB7
https://www.autoscout24.nl/aanbod/aston ... aign=share
Ik heb niet naar specifieke auto's gekeken maar alleen het model en in Nederland te koop. Er is leuk spul te koop voor dat geld
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
De Amerikanen vallen allemaal af, leuk rijden en 1800+ kg gaat niet. En probeer die 1,90+meter breed maar eens te parkeren voor een boodschap ofzo. Niet dat ik niet kan parkeren, andere kunnen alleen niet netjes uitstappen.
Audi = VAG = valt per definitie af
Porsche/Aston Martin + de M BMW's allemaal gevoelig voor onderhoud/kwaaltjes.
Impreza en Evo red je net aan 1:8 mee, en die tankjes zijn al niet groot.
Focus RS gezeik met koppakking.
Dan is een relatief moderne atmosferische 3.6 V6 met 300pk niet eens zo gek. Vanaf 2200rpm al het koppel beschikbaar en 100pk lineair richting de 6500rpm 300pk met een redline van 7200rpm. In een RX8 doet ie 1:13 op snelweg. Met de 60 liter tank van de RX-8 komt je dan tenminste ergens. Ook een reden waarom de M2 afviel want dat was wel een grote kanshebber. Heb er een schurft hekel aan om onderweg verplicht te moeten tanken.
Blok en toebehoren zorgen voor 50kg meer op de vooras. maar de accu gaat naar achter dus netto 35kg op de vooras erbij.
Over het RDW verhaal. Toen ik eind vorig jaar het idee had voor een NBFL MX-5 vanaf 2002 met die V6 swap gebeld met RDW en afgezien van juiste papierwerk mee naar Lelystad werd alleen gezegd probeer zoveel mogelijk foto's te maken en neem dat mee voor geval dat. Niets over dat het na 1998 lastiger zou zijn. Orignele subframe voor en achter incl bevestigingen blijven ook intact. Hoeft alleen 1 rem leiding omgelegd te worden voor links voor en een klein stukje uitstekend staal weg te slijpen (niet van schutbord of structuur).
Audi = VAG = valt per definitie af
Porsche/Aston Martin + de M BMW's allemaal gevoelig voor onderhoud/kwaaltjes.
Impreza en Evo red je net aan 1:8 mee, en die tankjes zijn al niet groot.
Focus RS gezeik met koppakking.
Dan is een relatief moderne atmosferische 3.6 V6 met 300pk niet eens zo gek. Vanaf 2200rpm al het koppel beschikbaar en 100pk lineair richting de 6500rpm 300pk met een redline van 7200rpm. In een RX8 doet ie 1:13 op snelweg. Met de 60 liter tank van de RX-8 komt je dan tenminste ergens. Ook een reden waarom de M2 afviel want dat was wel een grote kanshebber. Heb er een schurft hekel aan om onderweg verplicht te moeten tanken.
Blok en toebehoren zorgen voor 50kg meer op de vooras. maar de accu gaat naar achter dus netto 35kg op de vooras erbij.
Over het RDW verhaal. Toen ik eind vorig jaar het idee had voor een NBFL MX-5 vanaf 2002 met die V6 swap gebeld met RDW en afgezien van juiste papierwerk mee naar Lelystad werd alleen gezegd probeer zoveel mogelijk foto's te maken en neem dat mee voor geval dat. Niets over dat het na 1998 lastiger zou zijn. Orignele subframe voor en achter incl bevestigingen blijven ook intact. Hoeft alleen 1 rem leiding omgelegd te worden voor links voor en een klein stukje uitstekend staal weg te slijpen (niet van schutbord of structuur).
- HarryC
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Wow, die wrx is wel echt cool, is m'n guilty pleasure
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Zelfbouw is natuurlijk veel leuker dan iets te kopen wat in de showroom kant en klaar te krijgen is. Golf Rallye met TT RS motor, Lexus IS200 met GS V8, 130i met M5 V10 ect.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Welk bedrijf/garage voor straat legale motorconversie?
Mijn eerste snelle auto was er zo 1. Een Celica ST202 met standaard 2.0 175pk vervangen voor de 2.0 turbo met standaard 255pk (uiteindelijk 290pk). Nu stelde dat niet veel voor, overzetten van orginele versnellingsbak en een aantal draadjes solderen voor de chargecooler maar toch. Vervelendste was de kabelboom verlengen want donor motor kwam uit RHD ST205.
Maar ja dat was allemaal op de voorwielen in een tijd dat een Toyo T1-R nog een goede straatband was Achteraf gezien direct voor een E153 met LSD moeten gaan, maar dat betekende gelijk van Macpherson ophanging overgaan op Superstrut..... zucht, waren leuke tijden.
Daarom ook niet perse bang voor een motorwissel an sich, met een goed uitwerkte kit. Het is ook niet zo extreem als een LS1/3/7 erin hangen met een zwaartepunt wat in een RX-8 extreem ver naar voren zit tov orgineel.
Maar ja dat was allemaal op de voorwielen in een tijd dat een Toyo T1-R nog een goede straatband was Achteraf gezien direct voor een E153 met LSD moeten gaan, maar dat betekende gelijk van Macpherson ophanging overgaan op Superstrut..... zucht, waren leuke tijden.
Daarom ook niet perse bang voor een motorwissel an sich, met een goed uitwerkte kit. Het is ook niet zo extreem als een LS1/3/7 erin hangen met een zwaartepunt wat in een RX-8 extreem ver naar voren zit tov orgineel.