Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door JP » 07 jun 2019, 23:49

Even een lange vraag.

In 2012 had ik de vriendin in al mij barmachtigheid een nieuwe Nissan Pixo gekocht, gelijk aan de Susuki Alto uit die periode.

Na 5 jaar en 60kkm sneuvelde de aircopomp. Langs de Nissan-dealer (service-punt) en die zouden dit repareren.
Toen die klaar was (a €800 :duh: ) werd tussen neus en lippen nog even vermeld dat ze de pomp door een gereviseerde versie hadden vervangen, want een nieuwe zou nóg duurder zijn (voor zo'n kleine auto ??)

Nu zijn we 2 jaar en 24kkm verder en dat kloteding is alweer kapotgedraaid. Ik dacht eerst dat het de waterpomp was (nav het geluid), die overigens ook lekt, dus die moet ook vervangen worden. Nu zijn we uitgeweken naar de universele garage en die belde dus dat de aircopomp ook weer de geest heeft gegeven. Toen we aangaven dat die dus nog niet zo oud was en al gereviseerd, kwam deze garagist toch de twijfel, want die pomp ziet er blijkbaar zo oud uit.

Heb je hier dan ook garantie op ook als ze bij montage dus gereviseerde onderdelen verbouwen ?

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door PeterB » 08 jun 2019, 00:01

max een jaar garantie op een echt gereviseerde.
3 maanden op een gebruikte.
Die dingen sneuvelen vaak door te weinig gebruik.
Maar een "verse" moet toch wel voor rond de 250 te vinden zijn, en het vervangen is ook geen rocketscience ;)
Meiertje voor het afvullen en klaar..

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jun 2019, 13:59

Gereviseerd zie je heel vaak. Ook via het officiele dealerkanaal. Niks mis mee en heb je ook gewoon garantie op.
Echter.....bij een kapotgelopen pomp moet je eigenlijk ook de condensor en de droger vervangen ivm eventueel gruis in het systeem.
Anders komt die zooi in de nieuwe pomp en kan die dus versneld kapot gaan.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door Niels » 08 jun 2019, 14:13

Vermoed ik ook. Na 60kkm stuk is vrij vlot en dus vermoedelijk door een lekke condensor. Als je die niet vervangt dan gaat zo'n pomp na verloop van tijd gewoon weer stuk.

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door erwin20vt » 08 jun 2019, 20:52

Condensor bij Pixo/Alto gaan veel kapot. Wanneer systeem leeg is schakelt de pomp uit. Maar idd wanneer een pomp inwendig kapot os gelopen dan moet het complete systeem gespoeld worden anders krijg je de slijpsel van de kapot gelopen pomp niet uit het systeem. Met defecte pompen tot gevolg.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Reparatie: gereviseerde onderdelen of nieuw ?

Bericht door JP » 09 jun 2019, 00:12

Ja ze gingen kijken of ze deze nog konden repareren (nieuw lager erin persen of zo) al denk ik dat helemaal nieuw misschien beter is. Even goed maken en dan op MP slingeren. Het is dat mijn vriendin niet gelooft dat auto's kapot gaan of dat er in ieder geval nog ergens garantie op moet zitten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten