Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door NSXRS » 15 jul 2018, 23:34

Zaterdag proef gereden met een in vrijwel perfecte staat verkerende 2016 XD3 (F25) Alpina met slechts 49K Km, directieauto bij BMW dealer.
Tot mijn niet geringe verbazing bleken op oneffen weg in interieur constante kraak geluiden te klinken, volgens mij afkomstig van de 4 portieren.. iets wat ik eerder bij proefrit met een andere XD3 die meer dan de dubbele KM stand had, niet gehoord heb.
Bekend euvel?
Remedie?

Thijs-v-d-H
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Thijs-v-d-H » 16 jul 2018, 06:28

NSXRS schreef: 15 jul 2018, 23:34 Zaterdag proef gereden met een in vrijwel perfecte staat verkerende 2016 XD3 (F25) Alpina met slechts 49K Km, directieauto bij BMW dealer.
Tot mijn niet geringe verbazing bleken op oneffen weg in interieur constante kraak geluiden te klinken, volgens mij afkomstig van de 4 portieren.. iets wat ik eerder bij proefrit met een andere XD3 die meer dan de dubbele KM stand had, niet gehoord heb.
Bekend euvel?
Remedie?
Ja, heeft inderdaad met de deurrubbers te maken, ook de buitentemperatuur speelt het rol en het gebruik van poetsmiddelen met siliconen.

Remedie is alles schoonmaken met siliconen verwijderaar, nieuwe rubbers steken en deze juist niet behandelen met verwijderaar maar met “gummiefplege”

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Wouter81 » 16 jul 2018, 07:03


NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door NSXRS » 16 jul 2018, 08:24

Ok, bedankt voor de tips, ik meende al dat ik er eens over gelezen had dat dit bekende BMW kwaal was, wel bijzonder bij een "premium" merk...
Vind het ook apart dat de directeur van een BMW dealer rond rijdt met een 120K E auto met rondom krakende geluiden en daar blijkbaar niet over valt/ klaagt, ofwel men er daar geen oplossing voor weet...
Ik hoorde het direct toen ik klinkerweg op reed, rondom krakende portieren, mateloos irritant..

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Wouter81 » 16 jul 2018, 10:19

Ben het met je eens. Nu heb ik gelukkig geen last van krakende portieren bij mijn 4GC maar ik ben niet erg enthousiast over de bouwkwaliteit van het interieur. Veel goedkoop plastic wat regelmatig kraakjes en tikken produceert. Vooral als het buiten koud is of juist warm, dan krimpt het plastic of zet het blijkbaar uit.

Hier een voorbeeldfilmpje van Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xkNSn9w09Hk Niet de mijne maar is bij mij vergelijkbaar.

Dit is mijn eerste BMW, een geweldige auto verder maar dit valt me tegen. Naar horen zeggen is het na de E90 serie erger geworden met de bouwkwaliteit.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door NSXRS » 23 jul 2018, 15:27

Afgelopen zaterdag eindelijk (week na bezichtiging) telefoontje gekregen van verkoper.
Hij wist niet of en hoe ze het kraken zouden kunnen oplossen (ik vind het toch verbijsterend, dat je via internet binnen de kortste keren probleem en oplossing vindt, maar een officiële BMW dealer dit blijkbaar niet kan) en directielid dus met een krakende 120 K Euro auto rond rijdt.. :bag:

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Rnd » 23 jul 2018, 19:44

Het is toch te gek voor woorden dat heel veel BMW's hier last van hebben. Het is dat ik ze nog steeds goed vind rijden, maar door deze ergernissen (mijn M140i had er ook last van en heeft het "premium" teflon tape) ga ik volgende keer eerst bij een ander merk langs voordat ik weer een BMW aanschaf.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Crookie » 23 jul 2018, 22:11

Wouter81 schreef: 16 jul 2018, 10:19 Ben het met je eens. Nu heb ik gelukkig geen last van krakende portieren bij mijn 4GC maar ik ben niet erg enthousiast over de bouwkwaliteit van het interieur. Veel goedkoop plastic wat regelmatig kraakjes en tikken produceert. Vooral als het buiten koud is of juist warm, dan krimpt het plastic of zet het blijkbaar uit.

Hier een voorbeeldfilmpje van Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xkNSn9w09Hk Niet de mijne maar is bij mij vergelijkbaar.

Dit is mijn eerste BMW, een geweldige auto verder maar dit valt me tegen. Naar horen zeggen is het na de E90 serie erger geworden met de bouwkwaliteit.
Om over de interieur kwaliteit van de e36 reeks nog maar te zwijgen :bag:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4462
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door sitechris » 25 jul 2018, 08:16

Wat me vooral ergert is dat de problemen al heel lang spelen. Met andere woorden, bij een modelwissel zou je denken dat ze dit probleem met prio 1 oppakken. Niet dus. Mijn BMW M140i heeft inmiddels ook last van krakende portieren, net zoals mijn 130i dat vroeger ook had.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Alfata » 25 jul 2018, 14:35

Wouter81 schreef: 16 jul 2018, 10:19 Ben het met je eens. Nu heb ik gelukkig geen last van krakende portieren bij mijn 4GC maar ik ben niet erg enthousiast over de bouwkwaliteit van het interieur. Veel goedkoop plastic wat regelmatig kraakjes en tikken produceert. Vooral als het buiten koud is of juist warm, dan krimpt het plastic of zet het blijkbaar uit.

Hier een voorbeeldfilmpje van Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=xkNSn9w09Hk Niet de mijne maar is bij mij vergelijkbaar.

Dit is mijn eerste BMW, een geweldige auto verder maar dit valt me tegen. Naar horen zeggen is het na de E90 serie erger geworden met de bouwkwaliteit.
Damn, dit is wel heel erg matig zeg... :duh:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door Andry » 25 jul 2018, 15:28

Vorige week in de E91 330i van m'n zus met 120k op de teller meegereden en toen vielen me ook kraakjes op in het interieur. Ze ergert zich er inmiddels behoorlijk aan, het is dat ze de motor wel redelijk ok vind. In de W204 van m'n pa uit 2008 met 175k op de teller is nog steeds niets te horen qua interieur geluiden.

Ik ben me aan het oriënteren voor een andere daily en in verschillende E91 en F 31 's gereden maar die bijgeluiden in het interieur had ik eerlijk gezegd niet verwacht van BMW evenals de problemen met distributiekettingen van 4 cilinders. Als privé aankoop zet het me toch wel ernstig aan het denken.

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door vester86 » 25 jul 2018, 15:46

mijn e91 330i met 220k op de klok heeft geen enkel kraakje... zal er eens extra op letten maar is me nog niet opgevallen.

heb er wel vaker van gehoord en heb het idee dat het echt te maken heeft met de manier van wassen van de auto (en de gebruikte poetsmiddelen? ) die rubbers was ik in ieder geval nooit

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door NSXRS » 25 jul 2018, 15:58

Zoals ik eerder schreef: de 05/2015 XD3 met 109K Km op de klok had geen kraakje, niets..
De 04/2016 XD3 met 49,5 K Km op de klok had alle portieren krakend, bijzonder irritant en zou voor mij nooit acceptabel zijn.
Heb trouwens de deur rubbers van de 2016 ook ter controle (voor geval ze droog zouden zijn) even gevoeld en die waren netjes beetje vettig.. desondanks waren het duidelijk de portieren die kraakten

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Kraken portieren bij BMW bekend euvel?

Bericht door JdBn » 25 jul 2018, 16:25

NSXRS schreef: 25 jul 2018, 15:58 Zoals ik eerder schreef: de 05/2015 XD3 met 109K Km op de klok had geen kraakje, niets..
De 04/2016 XD3 met 49,5 K Km op de klok had alle portieren krakend, bijzonder irritant en zou voor mij nooit acceptabel zijn.
Heb trouwens de deur rubbers van de 2016 ook ter controle (voor geval ze droog zouden zijn) even gevoeld en die waren netjes beetje vettig.. desondanks waren het duidelijk de portieren die kraakten
Vettig moeten ze volgens mij dus juist niet zijn. Zorgen dat alle vet/siliconen eraf is en vervolgens inwrijven met talkpoeder. Ik denk dat grafiet ook wel werkt trouwens maar daar wordt je dan wat minder blij van als je eens met je witte t-shirt erlangs gaat :roll:

Krakende deurrubbers had onze 116i ook last van tijdens de proefrit, hebben ze voor aflevering nog wat aan gedaan en ik heb me er niet meer aan gestoord dus zal wel (grotendeels) weg zijn. De E91 heeft helemaal geen last van dat gekraak trouwens, enige wat bij mij wel eens kraakt is iets in de kofferbak maar lang niet altijd en kan nog wel eens opgelost worden door alle meuk er een keer uit te ruimen :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten