Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie

Welk gereedschapsmerk heeft jouw voorkeur?

Beta
2
2%
Sonic
19
18%
Gedore
14
13%
Snap-On
24
23%
Bahco
0
Geen stemmen
Teng Tools
4
4%
Facom
15
14%
Hazet
9
9%
Stallwille
3
3%
belzer
0
Geen stemmen
Licota
1
1%
Weber tools
0
Geen stemmen
Bgs tools
1
1%
Force
1
1%
Huismerk zooi
11
11%
 
Totaal aantal stemmen: 104

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door daNpy » 15 feb 2020, 09:44

Djessey schreef: 28 feb 2019, 15:22 Ondertussen een extra werkbank gemaakt voor naast de kar. Nog getwijfeld om deze op wielen te zetten...maarja waarvoor. Kan altijd nog!
Afbeelding
Zelf gemaakt ja? Netjes man!
Wat voor houten plaat heb je erop gelegd?

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Crookie » 15 feb 2020, 10:14

Gedore heeft mij nooit teleurgesteld.

Duitse Snap On: Stahlwille

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Downforce Hans » 15 feb 2020, 12:17

Crookie schreef: 15 feb 2020, 10:14 Gedore heeft mij nooit teleurgesteld.

Duitse Snap On: Stahlwille
DAt mocht Stahlwille wille....... ;-)

Jaggo
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2020, 22:34
Auto: BMW 325i Coupe MY 2003 en meer
Locatie: Noord Groningen

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Jaggo » 15 feb 2020, 18:54

Downforce Hans schreef: 15 feb 2020, 08:50 Blue point heeft dezelfde kwaliteit als Gedore zeg maar.......
Nou. niet echt. Rateltjes willen nog wel eens stuiken. Gedore is in mijn ogen ook boerengereedschap maar wel long life, wel lomp vaak. Voor iets fijns kom je uit op andere merken en dus ook andere prijzen.......... :df:

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2178
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Djessey » 15 feb 2020, 20:36

daNpy schreef: 15 feb 2020, 09:44
Djessey schreef: 28 feb 2019, 15:22 Ondertussen een extra werkbank gemaakt voor naast de kar. Nog getwijfeld om deze op wielen te zetten...maarja waarvoor. Kan altijd nog!
Afbeelding
Zelf gemaakt ja? Netjes man!
Wat voor houten plaat heb je erop gelegd?
Bedankt! Heb een keukenblad van de hornbach gepakt. Was rond de 230 euro kwijt voor 2 stuks omdat de bladen 2.60cm waren en ik 2 stukken van 180cm nodig had. Vervolgens de afgezaagde stukken op marktplaats verkocht voor 60 per stuk. Dus alles met elkaar was het 110 euro.

Na de foto heb ik het nog goed in de botenlak gezet.

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Crookie » 16 feb 2020, 09:53

Downforce Hans schreef: 15 feb 2020, 12:17
Crookie schreef: 15 feb 2020, 10:14 Gedore heeft mij nooit teleurgesteld.

Duitse Snap On: Stahlwille
DAt mocht Stahlwille wille....... ;-)
Oja waarom dan? :blink:

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door erwin20vt » 16 feb 2020, 10:58

Snap-on heeft geweldige ratels, de marketing en uitstraling hebben ze ook goed voor elkaar. Heb thuis ook een complete kist van Snap-on staan met enkele aanvulling. Staat mooi en destijds voor een mooie prijs kunnen kopen en toen zat er in mijn ogen echt kwaliteitsverschil in met andere merken. Toen ook gekeken naar Stahlwille (leverden nog houten schroevendraaiers) Gedore (vooral erg grof gebouwd en geen foam inlay) Hazet (zat een beetje tussen de andere 2 merken in) Sonic ( was toen nog bij lange na niet op niveau van nu )
Maar de andere merken hebben in mijn ogen de laatste 10 jaar een hele inhaal slag gemaakt, en is het verschil niet zo groot meer.
De schroevendraaiers,bitjes en inbussen en dergelijke vindt ik bij Snap-on bij voorbeeld echt niet fijn.

Maar dit is een beetje dezelfde discussie als welk auto merk is het beste, Grote deel of DF zou Bmw zeggen Hans zou waarschijnlijk voor iets Amerikaans gaan.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Downforce Hans » 16 feb 2020, 11:18

Ik heb 10 jaar een groothandel in gereedschappen gehad en daar door wel een aardig inzicht in de diverse merken. Elk merk heeft wel zijn eigen voor/nadelen. Ik zou daar pagina`s mee kunnen vullen waar ik even geen zin in heb. Snap- on heeft zoveel handigheidjes in zijn gereedschap zitten, maar ook mindere dingen. S-O was wel de eerste die met het doppen systeem kwam zoals het nu is. Bedenk even waarom ale aandrijfvierkanten op ratels en Doppen in inch maten zijn. Schroevendraaiers vind ik zelf van Wera veel beter. Wera maak ook hele goede schroevendraaier Bitsjes. Tangen van Channel-lock zijn ook erg goed en ook goed te betalen qua prijs. Ik heb een enorme kast van S-O staan maar daar zit ook ander goed gereedschap in. Snap-on handgereedschap in gemaakt (forged) van chroom nikkel molybdeen. Super sterk en taai en daardoor ook heel dunwandig. Waar andere doppen niet door een gat gaan past de S-O dop weer wel wat soms heel handig kan zijn. Er hangt wel een prijskaartje aan, dat dan weer wel. De ene vind dat het wel waard en andere niet. Zoals Erwin al zegt, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Ik ga niet voor alleen Amerikaans.........een Mclaren mogen ze ook voor de deur zetten. ;-)

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Crookie » 16 feb 2020, 20:02

Ik was erg benieuwd waarom mensen bij Snap On zweren. De handigheidjes zijn idd een groot pluspunt in het gebruik. Scheelt tijd en moeite. Vooralsnog heb ik vooral Duitse merken in mijn handen gehad / bezit. Zo met ieder wel sterke en minder sterke punten.

Interessant vind ik dat, bij het snijden van de steeksleutels bij Stahlwille erg nauwkeurig is bij de opgegeven maat. De matte finish mij persoonlijk beter ligt dan gepolijst.

De wobble sockets van Snap On zijn bv erg mooi met gebruik voor aandrijfassen enz. Goedkopere doppen zijn de wanden veel dunner ja omdat het materiaal minder van kwaliteit is. Af en toe wel eens naar Snap On gekeken voor doppen en ratels maar kon de koop niet verantwoorden voor mijn doeleinden. De lange 3/8e kantelkop ratel van Snap On bijvoorbeeld... :hungry:
Laatst gewijzigd door Crookie op 16 feb 2020, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2249
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door jos_br » 16 feb 2020, 20:21

Wij werken inmiddels bijzonder intensief vanaf 2006 met Sonic. Met intensief bedoel ik dat alles met lucht (nu inmiddels elektrisch) werd gebruikt. Maar met name de tangen zijn enorm verbeterd, en heb ik tot nog toe het idee dat vooral de prijs/kwaliteit gewoon klopt. Voor een goed gevulde grote (Jumbo) kist ben je net zoveel kwijt als een lege kar van Snap-On. Ik heb er inmiddels 6 van, dus reken maar uit. Daarbij blijft alles verbazingwekkend lang heel, en verslijt het "gewoon", net als het gereedschap van bijv. Snap-On.

Jos.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Downforce Hans » 16 feb 2020, 20:56

Mooi dat je blij bent met Sonic, zal best net zo duurzaam zijn als Snap-on. :mrgreen: :thumbup:

Jaggo
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2020, 22:34
Auto: BMW 325i Coupe MY 2003 en meer
Locatie: Noord Groningen

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Jaggo » 16 feb 2020, 20:58

Er is tegenwoordig erg veel goed gereedschap, ik heb 2 karren van Custor en 1 van Stahlwille maar het bevalt me allemaal goed. Ik heb nog maar 1 keer iets hoeven om te ruilen van Custor en dat is al 7 jaar geleden. Sindsdien nooit meer iets kapot gehad. Snap on ziet er mooi uit is ook goed maar er is meer goed spul en dat is nog te betalen. Ik heb wel ratels van Snap on want die zijn erg goed maar voor de rest is er echt meer fantastisch spul te koop zoals ik al zei. Als je het maar gebruikt waar het voor gemaakt is. Smmige dingen zul je nooit goed kunnen gebruiken zoals bv een remontluchter. Die zijn er in verschillende soorten en die heb allemaat gebruikt en kwam altijd bedrogen uit met wagens met een ABS systeem. Nu heb ik sinds een jaar een pulserende ontluchter van Romess op 220 volt en nu is elke ontluchtingsklus een sprookje. Nooit meer een 2e persoon vragen om in de auto te gaan zitten en te pompen. De Romess klaart het in enkele minuten. Kost ook wat maar dan heb je ook wat. Ieder zn eigen ervaring zeg maar.............. :df:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2249
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door jos_br » 16 feb 2020, 21:09

Downforce Hans schreef: 16 feb 2020, 20:56 Mooi dat je blij bent met Sonic, zal best net zo duurzaam zijn als Snap-on. :mrgreen: :thumbup:
Aangezien de Snap-On auto ook bij ons stopt heb ik ook wel wat spullen van Snap-On waaronder ook wat doppen e.d. Ook had ik eerder alles van Hazett, dit blijft mijn favoriet zodat daar ook nog veel van ligt. Maar feit is dat Sonic domweg heel blijft, zelfs wanneer er met luchtgereedschap gewerkt wordt, wil bij mij veel zeggen en dus zie ik de meerprijs van Snap-On even niet.

Jos.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 feb 2020, 08:35

Wij gebruiken nu een jaartje of 7 Facom. Prima spul en gaat bijna niet kapot. En als er iets kapot is dan krijg je net als bij Snap-On weer een nieuwe zonder enige kosten. Nadeel van Facom is wel dat de levertijden drama zijn.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Jeffrey026 » 23 feb 2020, 16:08

Zit te denken 2 bruggen bij dit bedrijf te bestellen ( iemand hier had hun geadviseerd ) en kwam een balanceermachine tegen op hun site.
zal dit wat zijn voor eigen gebruik? denkend aan wielen wissel zomer/winter weer even balanceren.

https://www.wolftools.nl/balanceerappar ... ancer.html

2x deze of 1x 2 koloms en 1 4 koloms nog niet overuit.(iemand tips? :P)
https://www.wolftools.nl/hefbruggen/2-k ... d-236.html

heb dit idee beetje in gedachten aangezien mijn hal 5x17m is brug uitwendig 3.5m
Afbeelding


6 maart dan eindelijk de sleutel dan kan ik beginnen met alles eruit trekken.
wil helemaal achterin een verdiepingsvloer maken(ca3,5m hoogte vloer) met een keukenblokje/kantine.
Daaronder wil ik de autoambulance kwijt kunnen daar een soort vloer overheen maken zodat daar nog dingen op kun staan wat kasten voor rommel. daarnaast de ibiza (circuithok) of wat anders stallen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 23 feb 2020, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Crookie » 23 feb 2020, 16:12

Persoonlijk meer fan van een 2 kolommer voor werk aan net onderstel.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2249
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door jos_br » 23 feb 2020, 18:29

Wanneer je de keuze hebt zou ik (bijna niemand heeft die luxe!) voor beide gaan. Zo'n 4 kolommer rijd je makkelijk op en kan er nog een auto onder staan. Werken aan dorpels en andere dingen aan de rand van een auto gaat makkelijker op een 4 kolomer, werken aan remmen, aandrijving e.d. gaan makkelijker op een 2 kolomer. Maar wat een mooie ruimte!

Jos.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Luco » 23 feb 2020, 19:23

jos_br schreef: 23 feb 2020, 18:29 Wanneer je de keuze hebt zou ik (bijna niemand heeft die luxe!) voor beide gaan. Zo'n 4 kolommer rijd je makkelijk op en kan er nog een auto onder staan. Werken aan dorpels en andere dingen aan de rand van een auto gaat makkelijker op een 4 kolomer, werken aan remmen, aandrijving e.d. gaan makkelijker op een 2 kolomer. Maar wat een mooie ruimte!

Jos.
+1
als de alpine klaar is komt er hier een 4 koloms bij, voor stalling.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Jeffrey026 » 23 feb 2020, 20:27

dat is 2 vs 1 , @ jos. dorpels hoop ik geen werk aan te hebben dat is letterlijk en figuurlijk hoop rottigheid haha. maar wel een punt.

Hmm erg lastig zo even wat in mijn hoofd zit te schetsen, let niet op mijn computer skills! lang leve paint.
De ene is een voor aanzicht en de andere een boven aanzicht.
Zoals je op de foto van de hal kunt zien (hierboven ergens) staatr de wc bij de ingang. wellicht deze onder de trap maken of ook ergens boven. zat te denken misschien één brug wel onder de entresol te zetten dan heb ik aan 1 brug in het midden van de ruimte voldoende. in geval van nood kun je de autoambulance aan de kant trekken en die brug alsnog gebruiken.

lastig! eerst maar een vloer bouwen dan daar alles beetje uitmeten/tekenen op de vloer. brug bij kopen kan altijd nog .

dit bedoel ik met brug onder de entresolvloer .
Afbeelding

Dit was in eerste instantie mijn gedachten (onder de entresolvloer dan ibiza en autoambulance naast elkaar, soort kist over de ambulance malen zodat daar kasten/werbank zou kunnen staan. kan met bouwen entresolvloer tot 3,50m ong om nog 2.50 over te houden)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2249
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door jos_br » 23 feb 2020, 20:55

Dan zou ik de bruggen andersom plaatsen. De 4 kolomer ga je waarschijnlijk minder gebruiken dan de 2 kolomer. Je hebt geen obstakel wanneer je door de 2 kolomer rijd. Alleen weet ik niet hoe breed jouw ambulance is?

Jos.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Jeffrey026 » 23 feb 2020, 21:30

Dacht 4 kolommer altijd omhoog zetten dan daar onderdoor kunnen ,wellicht breder model scoren?

Mijn ambulance is 235 breed .

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2178
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Djessey » 23 feb 2020, 23:17

Jeffrey026 schreef: 23 feb 2020, 21:30 Dacht 4 kolommer altijd omhoog zetten dan daar onderdoor kunnen ,wellicht breder model scoren?

Mijn ambulance is 235 breed .
Ja maar andersom ook, kan je achterin 2 auto's stallen en nog de brug voor gebruiken. (En zelfs daar nog een auto onder stallen als het nodig is.

Online
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2178
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Djessey » 23 feb 2020, 23:17

-dubbel-

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door Martin van der Zwaard » 24 feb 2020, 08:37

Met 5m breedte en brugbreedte van 3.5m zou ik geen 4-kolommer gebruiken. Je houdt amper ruimte over dan om er omheen te lopen/te werken.

En in geval van 4-kolommer zou ik die ook achteraan zetten.

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Algemene Gereedschapsdiscussie + POLL!

Bericht door erwin20vt » 24 feb 2020, 12:15

Ik zou persoonlijk voor 1 brug gaan in zo’n ruimte, balanceermachine is gewoon dik prima voor zulk werk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten