X-pipe of H-pipe?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: X-pipe of H-pipe?

Bericht door Bert ///M3 » 26 mei 2018, 10:35

Erik K. schreef: 19 mei 2018, 14:07 De software is inderdaad iets aangepast alleen was dat bij de run met H-pipe ook al zo. De software is jaren geleden iets aangepast mbt de toeren begrenzer en snelheidsbegrenzer. Geen verdere tuning.
Ik had hem gevraagd met de X-pipe verder door te trekken om te kijken of de motor boven de 7500tpm wellicht blijft stijgen qua vermogen. Dat was niet het geval.
De X zit precies op de plek van de middendemper dus tussen de 2 H's in.
De reden dat hij na 7500 niks meer doet is waarschijnlijk je brandstof tabel.

Het laatste punt staat namelijk op 7400 RPM en dan houd hij die waarde dus vast. Dan gaat hij waarschijnlijk iets arm lopen boven 7500 RPM. Als je er even overheen komt maakt dat niet uit enkel probeer je bijvoorbeeld in 4 door te trekken naar 8000 dan rij je vrij lang in dat gebied en dan helpt het dus niet.

Eigenlijk moet je dan bij je tuner de tabel aan laten passen zodat de topwaarde ook 8000 RPM word en de tussenliggende waarden iets wijder maken. (wil je dit nog mooier doen dan ook even de Vanos en onstekingstabel aanpassen)

Dat is ook de reden dat ik die van mij origineel laat staan. Ik kan hem zo veranderen naar 8000-8200 maar ik zie het nut niet. Enkel voor een 0-100 en 0-200 sprintje zou het voor mij nut hebben omdat ik met een 3.62 diff rij maar dat is zuiver op papier omdat je dan net 100 en 200 aantikken kan zonder een keer extra schakelen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: X-pipe of H-pipe?

Bericht door Erik K. » 27 mei 2018, 23:10

Bert ///M3 schreef: 26 mei 2018, 10:35 De reden dat hij na 7500 niks meer doet is waarschijnlijk je brandstof tabel.

Het laatste punt staat namelijk op 7400 RPM en dan houd hij die waarde dus vast. Dan gaat hij waarschijnlijk iets arm lopen boven 7500 RPM. Als je er even overheen komt maakt dat niet uit enkel probeer je bijvoorbeeld in 4 door te trekken naar 8000 dan rij je vrij lang in dat gebied en dan helpt het dus niet.

Eigenlijk moet je dan bij je tuner de tabel aan laten passen zodat de topwaarde ook 8000 RPM word en de tussenliggende waarden iets wijder maken. (wil je dit nog mooier doen dan ook even de Vanos en onstekingstabel aanpassen)

Dat is ook de reden dat ik die van mij origineel laat staan. Ik kan hem zo veranderen naar 8000-8200 maar ik zie het nut niet. Enkel voor een 0-100 en 0-200 sprintje zou het voor mij nut hebben omdat ik met een 3.62 diff rij maar dat is zuiver op papier omdat je dan net 100 en 200 aantikken kan zonder een keer extra schakelen.
Is inderdaad nog een idee alhoewel ik weinig in die hogere toeren kom. En als ik er al kom is het niet meer dan zo'n 7500tpm. Voor het mooie zou je dan ook andere nokkenassen moeten nemen als je die laatste 500tpm zo effectief mogelijk wilt gebruiken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas en 26 gasten