Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door Erik dB » 25 mar 2018, 10:24

In verband met een aankomende verhuizing (verhaal richting mijn vrouw) en het feit dat ik straks makkelijk een trailer voor auto of motor aan kan koppelen (het echte verhaal :-)) hebben we afgelopen zaterdag een trekhaak onder mijn E39 gezet. Bijpassende bumper met klep erbij, ging allemaal best goed.

We hadden ook een uitdraai uit het werkplaatshandboek voor het aansluiten van de kabelboom geprint en dachten dat ook wel even te doen, maar dat bleek toch lastiger. Netjes achter de bumper langs onder het RA achterlicht naarbinnen ging nog goed, maar daarna? Voorzichtige conclusie was dat de kabelboom die we hebben niet helemaal overeenkomt met die uit het werkplaatshandboek. Er moet een deel van de kabels naar voren voor oa de check-control/LCM, maar we komen niet uit de aansluitingen op de zekeringskast RA.

Weten jullie raad? De trekhaak incl boom komt uit een E39 dus "zou moeten werken". Hoop ik.


Afbeelding
Afbeelding

erwin20vt
Berichten: 786
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door erwin20vt » 25 mar 2018, 18:38

Als je op een onderdelensite kijkt bijvoorbeeld winparts en kabelset opzoekt dan staat er vaak een inbouwhandleiding bij.

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door M3tje » 26 mar 2018, 07:18

Ik heb het vorig jaar gedaan en die draad naar voren laten zitten. Maakte voor de werking verder niets uit.
Bij mij zat er ook een waardeloze handleiding bij, zo te zien heb jij luchtvering, dan zal het weer anders zijn dan standaard.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door Riceaux » 26 mar 2018, 10:18

http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... /index.htm

Misschien kan je het hier vinden? Kan het zijn dat de kabelboom uit een E39 met een ander bouwjaar komt?

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door M3tje » 26 mar 2018, 21:56

Net even gekeken, dat groene lasdoosje, daar zit een dikke d+12v aansluiting voor je accesoires via de 13 polige aanhangeraansluiting. Zou dat bij dat loshangende draadje met oogje horen?
De losse draadjes bij mij waren blauw/zwart.( niet aangesloten)

Hdv
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59

Re: Aansluiten (Jaeger) kabelboom trekhaak BMW E39

Bericht door Hdv » 07 sep 2023, 21:09

Is het nog gelukt met aansluiten?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chaert-RS, JdBn en 64 gasten