Paar vragen over een vaste verlagingsset

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 09 mar 2018, 16:06

Hallo ik heb een vaste verlagingsset besteld op internet van het merk TA Technix. Het gaat hier om een set met schokdempers en veren met een maximum verlaging van 40mm rondom. Nou is mijn vraag passen de oude topmounts erop voor en achter of kan ik beter nieuwe bestellen op internet. En hoe stug kan zo'n set zijn tov een schroefset. En zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met een verlagingsset van dit merk of een ander merk. Wat zijn jullie bevindingen ervan?

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Crookie » 09 mar 2018, 17:29

Ta Technix heb ik een schroefset van gehad. Erg stug en bijna niet lekker mee te rijden. Elke rit was 'werken' voor je lichaam totdat ik een vaste verlaging had gemonteerd. Dit reed vele malen beter en de auto werd stabieler. Hiervoor was het pijn lijden aan je onderrug :wheelchair:

Topmounts kun je overzetten ja. Alleen de zuigerstang moer zal waarschijnlijk wel een andere maat zijn.

Ik had een Vogtland vaste set gekocht. Voldeed prima aan mijn behoeften van de daily. Elk jaar schroefdraad van een schroef set etc schoonmaken echt geen zin in.
H&R nog overwogen maar dat was mij afgeraden. Bijna met zo stug als een schroefset.
Laatst gewijzigd door Crookie op 09 mar 2018, 17:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Riceaux » 09 mar 2018, 17:29

Mag hopen voor je dat de kwaliteit van dat merk is verbeterd de laatste jaren. Heb een set van dat merk onder een Ibiza gehad. Was snoeihard. Had net zo goed geen veren en dempers er onder kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Peric » 09 mar 2018, 18:46

TA-Technix is inderdaad niet het beste merk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Arthur » 09 mar 2018, 18:57

Traject van aankoop is ook wat bijzonder, je kunt beter van onder naar boven lezen :)

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 09 mar 2018, 19:00

Ik lees en hoor overal positieve verhalen over de schroefsets dat het betaalbaar is en niet zo heel stug. Ik heb vroeger vmaxx gehad en dat was heel stug. (zelfde merk/fabriek?). Maar ik heb onder mijn Corolla ook van Vogtland gehad die had ik 2ehands aangeschaft en reed toen wel lekker. Mocht de zuigerstang moer niet passen dan vervang ik enkel de veren. Maar bedankt ben nu een stuk wijzer. Heb diezelfde vraag op het audi forum gesteld en kreeg geen enkele reactie helaas.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 10 mar 2018, 13:54

Maar stel dat de moer van de orginele veerpoot niet past op de verlagingsset kan ik dan bij de gamma een passende moer voor kopen of moet het een speciale moer zijn ?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Marc R » 10 mar 2018, 15:42

Diverse sets gehad, Bilstein is van de normale merken veruit de beste.

Ga je verder dan iets "normaals" dan Ohlins oid

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Mike R32 » 10 mar 2018, 16:09

TA-Technix kun je vergelijken met Vmax. Ik zou persoonlijk minimaal gaan voor een set van AP. Heb zelf net een schroefset besteld van Bilstein voor mijn auto. In het verleden ook schroefsets gehad van Weitec ( nu ST) en vooral H&R naar alle tevredenheid.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Peric » 10 mar 2018, 18:28

TurboPatrick schreef: 10 mar 2018, 13:54 Maar stel dat de moer van de orginele veerpoot niet past op de verlagingsset kan ik dan bij de gamma een passende moer voor kopen of moet het een speciale moer zijn ?
Meestal is het fijne draad wat op schokbrekers gebruikt wordt, dus nee, het is niet zomaar effe een passende moer kopen bij de Gamma.
Als het goed is zit er gewoon een moer op je schokbreker hoor. Die kun je gebruiken.

En even over het Audiforum.. Krijg zelden reactie daar. Ja, als het is om je af te zeiken. Niet zo'n fijn forum als DF hoor.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 10 mar 2018, 18:53

Hehe oke ik snap m.

Ik kreeg een rare opmerking over wat ik bedoel met ''strutmounts'' oftewel toplagers alleen noem ik het altijd zo. Rariteiten :lollerdelol:

Nee dit forum is helemaal top! :thumbup:

@Mike R32 de set heb ik al besteld dus ik ben een beetje laat met beslissen nu. :lol: Maar ik rij toch steeds minder met de Audi. Begint echt een funtool te worden. :df:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Peric » 10 mar 2018, 19:03

Bij een webshop bestelt? Dan kun je het gewoon terugsturen..

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 10 mar 2018, 19:17

Bij dezelfde vage webshop waar ik mijn intercooler toen had besteld maar blijkbaar nog meer van die websites bezit. Uiteindelijk terecht gekomen bij Dutch Racing Company in Hoogeveen. Een hele vage webshop zonder telefoonnummer. Maar toen ik daar mijn intercooler bestelde had ik het binnen een week thuis zonder gezeik en in de mail gaf hij aan dat ik het aankomende dinsdag kan ontvangen. Dus ik ga ervan uit dat het goed gaat en wil die ta technix wel proberen. Past het niet kan ik altijd de veren op de standaard schokdempers monteren.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9348
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Bert ///M3 » 12 mar 2018, 02:34

Veel coil over sets hebben 60mm ID veren en die kan je dus niet zomaar altijd over zetten op je normale schokbrekers. Zal een beetje aan het type liggen etc maar meestal kan dat niet zomaar.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door Luc B » 13 mar 2018, 19:40

TA-Techniks, VMAXX , op mijn e36 zat zelfs Gunther Tuning..

Voor de prijs is het niet klagen eigenlijk. Het doet wat het moet doen, verlagen. Wil je daadwerkelijk dat het een toevoeging is van het rijden van het voertuig, zal je nou eenmaal wat dieper in de portemonnee moeten. Echter moet ik zeggen dat Bilsteins bijvoorbeeld het geld dubbel en dwars waard zijn, vaak werken deze uitstekend met Eibach veren.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Paar vragen over een vaste verlagingsset

Bericht door TurboPatrick » 13 mar 2018, 22:42

iets minder bodyroll in de bochten en niet al te laag is een ta technix ideaal. Maar ik zou vandaag t pakket binnen moeten krijgen heb nog niks gehad. Ojee :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten