Semi Slicks FWD

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Semi Slicks FWD

Bericht door GT3-rijder » 02 feb 2018, 14:29

Welke semi slick komt er volgens jullie het best op een FWD auto ?

Heb zelf goede ervaring met R888 op mijn 996 GT3, idem met de Michelin Cup 2.

Op mijn mini R53 GP ligt momenteel AD08R, tevreden van. Maar wil wel eens iets anders kopen.
Geen idee het de cup 2 zich gedraagt op een kleine lichte fwd auto idem met de R888.

Nog voorstellen? Kan kiezen tussen 2 maten, 215/40/17 en 215/45/17.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door MartijnGizmo » 02 feb 2018, 14:48

Dunlop Direzza 03G, Toyo R888R, Yokohama Advan A048. AD08R en Cup 2 ontlopen elkaar niet zoveel in mijn beleving.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door Ferdi » 03 feb 2018, 14:30

Ik had de R888 op een redelijk rappe fwd auto en vond het erg goed te doen.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door Marsnel » 03 feb 2018, 21:20

Ben zelf groot fan van de A048. Heb de R888R ook geprobeerd, maar deze hadden minder grip in de bochten (ook hogere treadwear).
Helaas wordt de A048 niet meer nieuw geleverd. De opvolger de A050 alleen in Azie en Australie geloof ik.

Dunlop Direzza goede dingen over gehoord/gelezen maar niet zelf ervaren.

Bridgestone RE-71R is ook een interessante band, maar gok dat deze meer aan de AD08R kant zit.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door JWtje » 03 feb 2018, 22:58

Met mijn E30 merkte ik tijdens het rijden weinig verschil tussen de goedkopere Federal 595 RSR en de Toyo R888. In rondetijden maakte het ook niks uit. De Federal geeft wel minder fijn aan wanneer je aan de grens van wat kan zit dan de Toyo. Voor de fun rij ik liever op de Federal. Net wat minder zonde als je ze opdrift of af en toe een burnoutje maakt.
Ik wil binnenkort een setje Nankang AR1 bestellen. Zijn leverbaar in TW80 en ik lees er veel goede reviews over. Ongeveer even duur als de Toyo's. Maar zijn zoveel zachter dat het wel een dik verschil zou moeten maken.
Bijlagen
AR-1-01.jpg
AR-1-01.jpg (81.92 KiB) 2730 keer bekeken

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door GT3-rijder » 06 feb 2018, 13:41

Die A048 is dubbel zo prijzig al mijn AD08R die er nu op ligt.
Is die dan zo veel beter?? Alles tot aan 200€ per band vind ik persoonlijk aanvaardbaar.
Er boven koop je dan toch gewoon slicks :D

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door Alfata » 06 feb 2018, 14:07


GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door GT3-rijder » 06 feb 2018, 17:28

Die Kumho werd destijds standaard geleverd op een R56 GP .
Daar ik ook gewoon woon werk verkeer doe met mijn GP zoek ik dus ook iets wat doenbaar is in de regen. Die Ad08R doen het wel goed
in natte omstandigheden ! De r888r op mijn GT3 zijn vreselijk in de regen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door MarkS » 06 feb 2018, 17:46

Marsnel schreef: 03 feb 2018, 21:20Bridgestone RE-71R is ook een interessante band, maar gok dat deze meer aan de AD08R kant zit.
Dat is zeker een interessante band maar zover ik weet niet te krijgen hier (EU).

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door Alfata » 06 feb 2018, 18:05

GT3-rijder schreef: 06 feb 2018, 17:28 Die Kumho werd destijds standaard geleverd op een R56 GP .
Daar ik ook gewoon woon werk verkeer doe met mijn GP zoek ik dus ook iets wat doenbaar is in de regen. Die Ad08R doen het wel goed
in natte omstandigheden ! De r888r op mijn GT3 zijn vreselijk in de regen.
Je vindt de Kumhos te tricky in het nat?

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door HJ2 » 06 feb 2018, 19:56

Ik heb nu ook de Federals op de Lotus liggen (jaja mannuh VOORwielaandrijving) en de motor ook nog eens voorin.
Rijklaargewicht rond de 1060 KG.

Als ik weer ga wisselen ga ik echter terug naar de Toyo R1R. Fijnere all-round band die veel sneller opwarmt en voorspelbaarder grip geeft.
De Toyo's gaan wel sneller smeren op het circuit. Extra rondje pits houdt de slijtage netjes binnen de perken.

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door GT3-rijder » 07 feb 2018, 08:48

Alfata schreef: 06 feb 2018, 18:05 Je vindt de Kumhos te tricky in het nat?
Zeg ik niet, heb ze nog nooit gehad. Enkel de AD08R op de mini. Deze zijn goed in de regen en doenbaar als dagdagelijkse band.
Durf te veronderstellen dat die Humho ook zo is, maar ken persoonlijk niemand die er al mee gereden heeft.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door JWtje » 07 feb 2018, 14:39

Ik heb hiervoor ook op Kumho Ecsta XS gereden. Die waren wonderbaarlijk goed in de regen en deden het niet veel onder voor de R888 of 595RSR op het circuit.

hostler
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 aug 2015, 21:15
Auto: Renault Clio RS phase 1

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door hostler » 07 feb 2018, 14:49

Zelf erg goede ervaringen met de 595RS-R en NS2R. Medium compound is genoeg voor veel fun op circuit en ze slijten niet te hard. Prima banden voor dagelijks gebruik (Ik heb momenteel de NS2R rondom). Het is echter niet echt een upgrade tov de AD08R. Dan zou ik eerder voor R888R's of AR1's gaan. Al zijn die natuurlijk wel minder in regenachtige omstandigheden dan de eerder genoemde banden...

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door witje » 07 feb 2018, 19:46

De AR-1 heeft zoveel grip dat ik een 2e brandstofpomp heb moeten monteren.
De juiste bandenspanning is wel erg essentieel bij deze band (meer millibar dan je zou verwachten)

TurboPatrick
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Toyo Re: Semi Slicks FWD

Bericht door TurboPatrick » 09 mar 2018, 16:10

Toyo Tires R1R

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door JdBn » 09 mar 2018, 16:45

Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen hiervoor, maar zijn er nog semi's die ik gemist heb in 13" die een beetje breed en betaalbaar zijn? De R888 is er geweest in 225/45r13 maar nogal duur (€220 per stuk geloof ik) voor zo'n klein wieltje. De R888R is in 205/50r13 een stuk goedkoper met €125-150 per stuk. Nou had ik eigenlijk gehoopt dat die AR-1's een voordelige band zouden zijn (je zou immers verwachten dat een Nankang significant goedkoper zou zijn dan een Toyo, dus ik hoopte eigenlijk onder de €100 per stuk) maar die zijn in 205/50r13 misschien een tientje goedkoper.

Helpt allemaal natuurlijk ook niet mee dat het zo'n rare maar moet zijn :roll:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door MarkS » 09 mar 2018, 17:28

Interstate? Weet niet of ze die maat voeren.

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door Miesjel » 09 mar 2018, 22:43

Waarvoor gebruik je de Mini ?

Als je er ook nog daily mee wilt rijden of bijvoorbeeld een toerrit zou ik lekker met de AD08R blijven rijden. Kun je ook op nat nog een beetje lekker sturen. Is tenslotte ook geen echte semi. In het rijtje "net-niet-semi" is dat ook IMO de beste optie, weliswaar een ietswat zware band maar echt een goede allrounder.

Wil je een stapje hoger zou ik persoonlijk voor de 888R of de AR-1 gaan. Maar dan lever je dus wel wat in wanneer het echt gaat plenzen.

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door SlowCo » 09 mar 2018, 23:04

JdBn schreef: 09 mar 2018, 16:45 Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen hiervoor, maar zijn er nog semi's die ik gemist heb in 13" die een beetje breed en betaalbaar zijn? De R888 is er geweest in 225/45r13 maar nogal duur (€220 per stuk geloof ik) voor zo'n klein wieltje. De R888R is in 205/50r13 een stuk goedkoper met €125-150 per stuk. Nou had ik eigenlijk gehoopt dat die AR-1's een voordelige band zouden zijn (je zou immers verwachten dat een Nankang significant goedkoper zou zijn dan een Toyo, dus ik hoopte eigenlijk onder de €100 per stuk) maar die zijn in 205/50r13 misschien een tientje goedkoper.

Helpt allemaal natuurlijk ook niet mee dat het zo'n rare maar moet zijn :roll:
Avon ZZS of ZZR:
http://www.avonmotorsport.com/road-lega ... rmance/zzs
http://www.avonmotorsport.com/road-lega ... rmance/zzr

https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1566751

GT3-rijder
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 feb 2014, 16:25

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door GT3-rijder » 10 mar 2018, 13:12

Michel Huisman schreef: 09 mar 2018, 22:43 Waarvoor gebruik je de Mini ?

Als je er ook nog daily mee wilt rijden of bijvoorbeeld een toerrit zou ik lekker met de AD08R blijven rijden. Kun je ook op nat nog een beetje lekker sturen. Is tenslotte ook geen echte semi. In het rijtje "net-niet-semi" is dat ook IMO de beste optie, weliswaar een ietswat zware band maar echt een goede allrounder.

Wil je een stapje hoger zou ik persoonlijk voor de 888R of de AR-1 gaan. Maar dan lever je dus wel wat in wanneer het echt gaat plenzen.
De mini is mijn "dagelijkse" wagen, ga met de fiets werken, maar indien het echt slecht weer is neem ik de mini.
Laat ons zeggen, 75% fun/track en 25% openbare weg. Zoals ik zei dan meestal met slecht weer. Daar ik wel nog wat ander speelgoed heb staan indien het mooi weer is.

Begin steeds langer te twijfelen over een 2e set wielen te kopen en daar een goede semi slick op te leggen genre 888R. Gewoon 4 wielen veranderen is ook het grootste werk niet.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door JWtje » 07 mei 2018, 22:47

Vandaag heb ik een setje Nankang AR-1 op mijn velgen gemonteerd en toen ik de Federals er af haalde ontdekte ik de beruchte scheuren.
Op de vooras had ie het niet en op de achteras wel. Maar niet heel ernstig. En het is ook geen door en door scheur. Het is net het stukje waar het loopvlak zichzelf een soort van overlapt. Daar is er dan een klein stukje uitgerukt. Ze hebben er flink van langs gehad en heb er naast 2 trackdays ook veel burnouts mee gemaakt en gedrift. Alleen van en naar het circuit is er relatief rustig mee gereden.
Nog steeds veel band voor weinig geld IMO. Ben benieuwd hoe de Nankang's bevallen. Hiermee moet ik op CPZ wel onder de 2 minuten kunnen denk ik. Met de 595's zat ik er nog maar 52 honderdsten vanaf. Gaat lukken.

Pica van de scheur. En even voor de duidelijkheid. Beter een scheur in je band dan andersom.
IMG_2801 kopie.jpg
IMG_2801 kopie.jpg (463.15 KiB) 2194 keer bekeken

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Semi Slicks FWD

Bericht door allen » 08 mei 2018, 07:31

SlowCo schreef: 09 mar 2018, 23:04
JdBn schreef: 09 mar 2018, 16:45 Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen hiervoor, maar zijn er nog semi's die ik gemist heb in 13" die een beetje breed en betaalbaar zijn? De R888 is er geweest in 225/45r13 maar nogal duur (€220 per stuk geloof ik) voor zo'n klein wieltje. De R888R is in 205/50r13 een stuk goedkoper met €125-150 per stuk. Nou had ik eigenlijk gehoopt dat die AR-1's een voordelige band zouden zijn (je zou immers verwachten dat een Nankang significant goedkoper zou zijn dan een Toyo, dus ik hoopte eigenlijk onder de €100 per stuk) maar die zijn in 205/50r13 misschien een tientje goedkoper.

Helpt allemaal natuurlijk ook niet mee dat het zo'n rare maar moet zijn :roll:
Avon ZZS of ZZR:
http://www.avonmotorsport.com/road-lega ... rmance/zzs
http://www.avonmotorsport.com/road-lega ... rmance/zzr

https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1566751
ZZS heb ik onder de Caterham. Fijne band. Slijt wel snel imho. ZZR wil je niet in de regen. Lijkt me niets op een daily.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten