Ervaringen met Ebay aankopen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennisvdmeijs
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 aug 2017, 23:01
Auto: BMW e36 320i
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Dennisvdmeijs » 01 feb 2018, 22:09

Aangezien ik onderdelen voor mijn BMW wil bestellen en ik heb vernomen dat ze soms vele malen goedkoper zijn via Ebay, leek het mij makkelijk om een topic te maken waar we elkaars ervaringen kunnen delen. Heb in verschillende topics doorgelezen dat hier heel wat mensen onderdelen bestellen via Ebay van remschijf en -blokken tot banden, koppelingsplaten of vliegwielen, dus met die kennis zit het wel goed.
Het topic is niet bedoeld voor productreviews die via Ebay zijn aangekocht zijn, maar voor ervaringen met verkopers of 'shops' waar de onderdelen gekocht zijn. Welke beveel je aan? Welke heb je slechte ervaringen mee? Interessante koopjes? of shops die mooie aanbiedingen hebben?
Te veel betalen wil immers niemand, dus gooi het eruit. :hosanna:

Om zelf af te trappen, ik ben nog een complete noob op Ebay gebied. Ik ben aan het kijken om mijn onderstel aan te pakken, nu heb ik Meyle HD draagarmen en stabilisatorstangen op het oog van Autoteile55 (http://stores.ebay.de/autoteile55/). Iemand hier (goede) ervaringen mee? Of zeggen jullie dat ik ze beter via een andere aanbieder van Ebay kan aanschaffen?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Ervaringen met Ebay aankop

Bericht door Crookie » 01 feb 2018, 23:32

Ebay is geweldig om een aantal redenen.
Ebay is niet geweldig om een aantal redenen.

Het loont om je gezochte producten op te zoeken via Ebay. De meeste onderdelen discounters in Duitsland doen mooie aanbiedingen zeker icm meer aankopen. Retour etc is goed geregeld mits vermeld in de advertentie. Elke vendor heeft een sales rating. Een echt goede verkoper stelt haar klanten altijd tevreden en heeft een minimale rating van 99.6% bv. Zodra het onder de 95% zakt lees ik de reviews van de verkoper puur om mijzelf niet in de vingers te snijden met een aankoop. De moeite om het terug te sturen enz is het niet waard.. om die reden heb ik gelukkig nog nooit een verkeerde aankoop gedaan. Zie je wat leuks zoek dan of zij ook een webshop hebben. Dat vind ik overzichtelijker en of de deals hetzelfde zijn.

Ik koop voornamenlijk 2e hands artikelen via Ebay, zoals sturen, koplampen maar soms ook producten zoals een setje h7 osram lampen met een zeer goede verzend prijs en in NL niet te krijgen zijn voor die prijs. Kortom, er is een hoop leuks te koop tegen een goede prijs mits je de totale kosten incl verzenden in de gaten houdt.

Dan kom ik op de mindere kant uit... nieuwe aftermarket delen zijn scherp geprijsd of soms even duur als een NL of DE webshop en tegen hogere verzendkosten. Zeker wanneer je losse onderdelen afneemt per aanbieder loont het om een webshop op te zoeken en alles in 1x te bestellen. Ik gebruik autodoc.nl hiervoor.
Een setje draagarmen e.d waar vervolgens 22 euro nog bijkomt haak ik af. Bovengenoemde webshop heeft ook gewoon Meyle of Lemförder (Bmw oe).
Alleen sommige speciale items zoals de HD serie dan niet.

Gelukkig is dat mijn enigste 'negatieve' ervaring met ebay verkopers. Ik heb er zat voor o.a de e36 weten te scoren. Zo heb ik afgelopen zomer een leuk uitlaatje kunnen vinden voor rond de 150 euro. Een NL webshop vroeg 50 euro meer... tel uit je winst.. of NOS onderdelen zoals hagelnieuwe Hella of bosch koplampen ergens uit een opslag... dat is leuk shoppen. Beter dan de marktplaats hier.

Zoals jij in je post schrijft op zoek te zijn naar meerdere onderdelen is dat veel voordeliger dan alles los te bestellen. Kijk vooral of het iets scheelt en de moeite waard is.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Riceaux » 01 feb 2018, 23:35

Ervaring met Autoteile55. Prima toko. Snelle levering en goede kwaliteit. Bestel eigenlijk alles via eBay, tot nu toe geen slechte ervaringen. Moet de lijst met webshops een keer opzoeken voor je.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Niels » 01 feb 2018, 23:40

Momenteel vind ik de webshop van Ekris een uitkomst en op Bimmerportal is een inlog met korting te vinden. Goedkoper dan andere webshoppies die "BMW Original" verkopen :wink: Op ebay kun je prima shoppen maar tegenwoordig bestel ik toch vaker via mister-auto en carpartsdirect.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Jan-Willem » 02 feb 2018, 07:33

Je kan beter lemforder kopen.

Als je op ebay onderdelen koopt en met paypal betaald kan er weinig mis gaan.
Als ze niet leveren en er worden genoeg klachten ingedient, worden ze van ebay gekickt.

Duitse webshops hebben vaak een zeer slechte rating op trustpilot.
Helaas zelf ook onder vonden met KFZteile24.
Uit eindelijk dik 6 weken €1200 kwijt geweest met een hoop frustratie voordat paypal het geld terug boekte.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door ///Joost » 02 feb 2018, 10:17

Ik bestel ook vrijwel alles via Mister Auto. Paar keer de klantenservice nodig gehad en probleempjes zijn altijd prima opgelost. Het helpt wel als je regelmatig iets besteld, want ik heb wel in de gaten dat ze rekening houden of je een 'goede' klant bent.

Via eBay is het niet altijd duidelijk welk merk ze aanbieden. Goede ervaringen op eBay heb ik trouwens wel met Bandel. Die doen veel in onderstelcomponenten en remmen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Arthur » 02 feb 2018, 11:24

Vreemde benadering van Misterauto dan...Als je minder vaak bestelt willen ze niet dat je 'goede' klant wordt?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Crookie » 02 feb 2018, 11:34

Ik zat op Ebay te kijken naar een setje bilstein b4 dempers incl 'satz' dus met aanslag dempers en hoezen.
Autodoc bied hetzelfde aan en zelfs tegen lagere prijzen. Je krijgt daar ook 'korting' als je vaker besteld.
Regelmatig 3 of 6 euro die bij je account wordt bijgeschreven.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door ///Joost » 02 feb 2018, 11:41

Arthur schreef: 02 feb 2018, 11:24 Vreemde benadering van Misterauto dan...Als je minder vaak bestelt willen ze niet dat je 'goede' klant wordt?
Nee, ik bedoelde het niet zo direct. Maar ik heb de medewerker wel eens iets horen mompelen over 'verified account' o.i.d. Misschien dat ze intern een bepaalde rating aanhouden. Ik bedoelde het niet zo dat ze de een specifiek anders behandelen dan de ander. ik heb 3 keer een retour moeten doen en dat ging zonder slag of stoot. Ze gaven aan er wat extra druk achter te zetten bij de boekhouding. Kan best zijn dat het ook zo eenvoudig gaat als je er pas 1 keer iets besteld hebt, maar daar kan ik niet over oordelen.
Crookie schreef: 02 feb 2018, 11:34 Ik zat op Ebay te kijken naar een setje bilstein b4 dempers incl 'satz' dus met aanslag dempers en hoezen.
Autodoc bied hetzelfde aan en zelfs tegen lagere prijzen. Je krijgt daar ook 'korting' als je vaker besteld.
Regelmatig 3 of 6 euro die bij je account wordt bijgeschreven.
Autodoc probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Goedkoop, maar verschrikkelijke klantenservice en levering. Retouren duurt ook ellenlang.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Crookie » 02 feb 2018, 13:15

Retour bij autodoc duurt lang ja... maargoed.. je moet weten wat je nodig hebt.
Daarom zoek ik het oem nummer op en vergelijk deze in een webshop. Bij mij
Nog nooit fout gegaan.
Heb in 't verleden wel wat terug gestuurd. Duurde een tijdje al had ik het geld netjes terug. Motorsteunen van Corteco voor zijn daar 30 euro p/s en bij Winparts voor 55 euro p/s.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Niels » 02 feb 2018, 13:19

Ik heb bij Mister auto na 1 of 2 keer bestellen al eens wat retour gedaan en dat ging prima. Je merkt wel dat ze qua klanten gegroeid zijn, alles is ook niet meer zo goedkoop en levertijden zijn ook niet helemaal consistent. Maar verder altijd goede ervaringen mee gehad. De laatste keer bij carpartsdirect besteld. Waren op het totaal nauwelijks duurder en volgende dag in huis.

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Adwo » 02 feb 2018, 13:35

Voor BMW onderdelen is dit verreweg de goedkoopste:

https://www.qp24.de/artikel/SearchArticle

Tenminste voor BMW onderdelen dan..

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Niels » 02 feb 2018, 13:47

Ziet er met een snelle check goed uit idd. ATE remmerij is goedkoper dan mister auto iig.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Ferdi » 03 feb 2018, 14:31

Voor de S60 destijds een Bilstein B12 set gescoord voor vele honderden euro's minder dan dat ze hier verkocht werden.

Ook nog wat kleinere aankopen gedaan en altijd wel tevreden geweest.
1 keer een verkeerd onderdeel gekregen en kon dag terugsturen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Peric » 03 feb 2018, 14:41

Als ik via een webshop iets aan wil schaffen check ik eerst de reviews van die webshop.

Dennisvdmeijs
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 aug 2017, 23:01
Auto: BMW e36 320i
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Dennisvdmeijs » 04 feb 2018, 09:53

Riceaux schreef: 01 feb 2018, 23:35 Ervaring met Autoteile55. Prima toko. Snelle levering en goede kwaliteit. Bestel eigenlijk alles via eBay, tot nu toe geen slechte ervaringen. Moet de lijst met webshops een keer opzoeken voor je.
Ik ben erg geïnteresseerd in dat lijstje, als je die een keer kan opzoeken graag :clap:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Ervaringen met Ebay aankopen

Bericht door Riceaux » 04 feb 2018, 17:00

Bij deze:
- brands4cars
- autoteile-iseler
- bandel-autoteile
- atek24
- sagusport
- kfzteile24
- mks-autoteile
- silent-sale
- tafmet
- motor-solutions

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion en 45 gasten