KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Bert ///M3 » 16 jan 2018, 11:17

Het is een beetje kijken wat je wilt en wat het kosten mag.

Maar ik zou zelf geen 600-800 euro uitgeven om een setje te gaan reviseren welke qua technologie ook al 15+ jaar oud is. Je kan tegenwoordig namelijk veel betere spullen krijgen. Voor een auto als een Z3MC met 360 PK zou ik daar zelf wel wat voor uit trekken.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Joy » 16 jan 2018, 11:30

Ik zou zelf een keer naar Madeno rijden. Die maken gewoon erg mooi spul op maat. Jouw voorkeuren worden verwerkt in de afstelling waardoor het niet zo eenzijdig is als een kant- en klaar set.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Jan-Willem » 16 jan 2018, 11:51

Zitten de stelringen echt zo vast?
Innotec heeft deblock oil, daarbij is wd40 sla olie.

Als je de draad onder de stelmoeren goed schoonmaakt, deblock oil erop spuit en dat een nachtje laat weken krijg je ze wel weer los.

Als deze set je prima bevalt zou ik is informeren wat het kost om de dempers te laten testen.
Stel dat ze nog goed zijn is vervangen ook jammer.

Rene was erg blij dat de BC racing set onder zijn Z3's.
Die set beviel hem beter dan de KW set die hij daarvoor had.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door frankie » 16 jan 2018, 20:58

Falco zou ik niet aanraden. Heb ik mijn Cobra set laten reviseren en er is er eentje binnen een jaar en 5000km weer lek......kostte overigens 75 euro per demper.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 17 jan 2018, 09:55

Bert ///M3 schreef: 16 jan 2018, 11:17 Het is een beetje kijken wat je wilt en wat het kosten mag.

Maar ik zou zelf geen 600-800 euro uitgeven om een setje te gaan reviseren welke qua technologie ook al 15+ jaar oud is. Je kan tegenwoordig namelijk veel betere spullen krijgen. Voor een auto als een Z3MC met 360 PK zou ik daar zelf wel wat voor uit trekken.
Waar zit je aan te denken dan Bert? Ik heb veel opties open staan van Bilstein B8 t/m KW V3. De auto gaat het circuit niet opkomen, het is een GT wat mij betreft en eigenlijk opteer ik voor een schroefset omdat zich dat mooier laat afstellen qua looks daar waar de achterkant met vaste veer hoogtes vaak verschilt links en rechts. Puur feitelijk gezien qua gevoel en handling voldoet de huidige KW set prima, een GT3 wordt het toch nooit. Bilstein B8 heb ik ooit eens onder een auto gehad en was wat mij betreft een prima mix van sportief en comfort voor op straat. Even voor het idee wat ik erbij heb.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 17 jan 2018, 10:01

Jan-Willem schreef: 16 jan 2018, 11:51 Zitten de stelringen echt zo vast?
Innotec heeft deblock oil, daarbij is wd40 sla olie.

Als je de draad onder de stelmoeren goed schoonmaakt, deblock oil erop spuit en dat een nachtje laat weken krijg je ze wel weer los.

Als deze set je prima bevalt zou ik is informeren wat het kost om de dempers te laten testen.
Stel dat ze nog goed zijn is vervangen ook jammer.

Rene was erg blij dat de BC racing set onder zijn Z3's.
Die set beviel hem beter dan de KW set die hij daarvoor had.
Geen idee, ik moet het nog allemaal los halen. Sterker nog, de auto moet nog uit de stalling :tooth: Wel zijn de stelringen wat mishandeld volgens mij dus wil je er wat mee dan moeten ze vervangen worden. BC heeft zo z’n voordelen heb ik terug gelezen in Rene zijn posts maar eigenlijk vind ik qua prijs momenteel eigenlijk alleen KW en H&R interessant. KW is bij mij erg degelijk gebleken en H&R lijkt mij ook een goede set voor het geld (980,- voor de monotube variant)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door MartijnGizmo » 17 jan 2018, 11:23

Als ik je berichten zo lees, zou ik eigenlijk alleen even de set onder de auto vandaag halen en goed schoonmaken. Die kunststof stelringen kun je volgens mij zelf ook wel ff wisselen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Mike R32 » 17 jan 2018, 11:26

Dan zou ik ook zeker de Bilstein B14 en Eibach Pro Street S schroefset overwegen. Als je het circuit niet opkomt dan is een schroefset met hardheid instelling niet echt nodig. Heb wel wat info betreft verschillende schroefsets maar deze hebben betrekking op de Golf IV R32.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 17 jan 2018, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Bert ///M3 » 17 jan 2018, 13:25

Niels schreef: 17 jan 2018, 10:01
Jan-Willem schreef: 16 jan 2018, 11:51 Zitten de stelringen echt zo vast?
Innotec heeft deblock oil, daarbij is wd40 sla olie.

Als je de draad onder de stelmoeren goed schoonmaakt, deblock oil erop spuit en dat een nachtje laat weken krijg je ze wel weer los.

Als deze set je prima bevalt zou ik is informeren wat het kost om de dempers te laten testen.
Stel dat ze nog goed zijn is vervangen ook jammer.

Rene was erg blij dat de BC racing set onder zijn Z3's.
Die set beviel hem beter dan de KW set die hij daarvoor had.
Geen idee, ik moet het nog allemaal los halen. Sterker nog, de auto moet nog uit de stalling :tooth: Wel zijn de stelringen wat mishandeld volgens mij dus wil je er wat mee dan moeten ze vervangen worden. BC heeft zo z’n voordelen heb ik terug gelezen in Rene zijn posts maar eigenlijk vind ik qua prijs momenteel eigenlijk alleen KW en H&R interessant. KW is bij mij erg degelijk gebleken en H&R lijkt mij ook een goede set voor het geld (980,- voor de monotube variant)
Dat bedoel ik met kijken wat je wilt. Ik zou navraag doen naar bijvoorbeeld zo'n set van JRZ, RS Touring. Maar dan zit je wel een prijsklasse hoger. Het type auto kan het dan wel weer goed hebben vind ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 17 jan 2018, 13:42

JRZ zal heel mooi en goed zijn maar dat wordt KW V2/3 maal twee qua prijs. Als het onderstel het enige was om aan te pakken dan was het nog een optie maar ik wil nogal wat aanpakken wat ook het nodige gaat kosten.
Mike R32 schreef: 17 jan 2018, 11:26 Dan zou ik ook zeker de Bilstein B14 en Eibach Pro Street S schroefset overwegen. Als je het circuit niet opkomt dan is een schroefset zonder hardheid instelling niet echt nodig. Heb wel wat info betreft verschillende schroefsets maar deze hebben betrekking op de Golf IV R32.
Ik kom geen B14 en Eibach PS tegen voor de Z3-M maar wat zouden voordelen zijn t.o.v. bijvoorbeeld H&R en KW?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Mike R32 » 17 jan 2018, 13:50

Bilstein geeft bijvoorbeeld iets meer comfort maar kan minder laag dan Eibach, KW of H&R. Nogmaals de info betreft mijn auto.

ST schroefset (vroeger Weitec) is volgens mij onderdeel van KW. Kost in Duitsland €760. Bilstein B14 en Eibach kan ik niet vinden voor een BMW Z3 M.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door TLRS » 18 jan 2018, 02:47

Niels schreef: 17 jan 2018, 09:55Puur feitelijk gezien qua gevoel en handling voldoet de huidige KW set prima..
Zo te lezen staat je 17" wielkeuze vast. Misschien die er eerst onder schroeven en dan kijken hoe het voelt, al dan niet met een veringsspecialist erbij?

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Wouter81 » 18 jan 2018, 07:01

KW Street Comfort, heb ik ook onder mijn GTI. Is top. Strak maar ook comfortabel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 18 jan 2018, 11:27

Klinkt goed maar is niet leverbaar op de Z3M volgens de site van KW.

Kan iemand iets zeggen over de H&R monotube? De monotube techniek van de Bilstein B6/B8 heeft me altijd aangesproken, is de H&R vergelijkbaar of maakt deze set zelfs gebruik van de Bilstein dempers?

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door e30touring1990 » 18 jan 2018, 13:00

Jussi hier op het forum heeft/had als het goed is een H&R monotube set van een z3m op zijn z3 coupe 2,8i.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Mike R32 » 18 jan 2018, 13:17

Niels schreef: 18 jan 2018, 11:27 Kan iemand iets zeggen over de H&R monotube? De monotube techniek van de Bilstein B6/B8 heeft me altijd aangesproken, is de H&R vergelijkbaar of maakt deze set zelfs gebruik van de Bilstein dempers?
H&R Monotube (- dickere Dämpfer/Federn +Monotube hat einen besseren und dickeren (Bilstein) Dämpfer mit Upsite downtechenik.

Heb deze set onder mijn SEAT Leon Cupra gehad en Audi A4 Quattro. Was er destijds erg tevreden over.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 18 jan 2018, 17:08

e30touring1990 schreef: 18 jan 2018, 13:00 Jussi hier op het forum heeft/had als het goed is een H&R monotube set van een z3m op zijn z3 coupe 2,8i.
Ik had al contact, hij was er niet zo over te spreken. Qua balans is het voor en achter niet in balans qua demping voor de Z3.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW schroefset laten reviseren of nieuw kopen? + vragen H&R, ST opties

Bericht door Niels » 18 jan 2018, 17:13

Mike R32 schreef: 18 jan 2018, 13:17
Niels schreef: 18 jan 2018, 11:27 Kan iemand iets zeggen over de H&R monotube? De monotube techniek van de Bilstein B6/B8 heeft me altijd aangesproken, is de H&R vergelijkbaar of maakt deze set zelfs gebruik van de Bilstein dempers?
H&R Monotube (- dickere Dämpfer/Federn +Monotube hat einen besseren und dickeren (Bilstein) Dämpfer mit Upsite downtechenik.

Heb deze set onder mijn SEAT Leon Cupra gehad en Audi A4 Quattro. Was er destijds erg tevreden over.
Ik vind het wel mooie demper techniek en ik heb Bilstein ook wel hoog staan maar zoals hierboven genoemd lijkt het niet te matchen bij de Z3 helaas....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaws en 111 gasten