Subramerubbers OEM of Powerflex
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Subramerubbers OEM of Powerflex
Mijn vraag stond verstopt in mijn auto verkoop topic, ik hoor graag jullie ervaringen hierover:
Relevante info: E92 335i, Ohlins veren/dempers, M sport onderstel, Pilot SuperSport banden
Heeft er iemand concrete ervaringen met de subframe rubbers vervangen? (4x achterste subframe rubbers)
OEM rubbers, M3 rubbers (huh wat, past dat, wat is hier anders aan?) of een Powerflexje (welke hardheid/kleur)
De OHLINS schokdempers/veren zijn echt super high end voor een straatauto, doen het onderstel goed
Rest van het onderstel/rubbers is nieuw maar allemaal OEM
Ik had op deze auto eens Powerflex zwart in de voorste draagarmen, dat werkte goed mee op hoge snelheid bochten, een stuk stijver en directer + minder roll
Ik heb toen niet voor de Whiteline variant gekozen welke meer caster moet geven (levertijd eindeloos gewacht)
ik had wel het idee dat overige (rubber) onderstel parts daardoor wel extra op hun donder kregen door powerflex / extra snel slijten. Of heb ik dat mis?
Gezien alles toen vervangen is ben ik toen weer van Powerflex terug naar OEM rubber gegaan
Is powerflex in het subframe aan te raden voor een non-circuit auto? wat merk je er ECHT van?
Ik heb bij verschillende autosport bedrijven geinformeerd, en hoor OEM rubbers, Niet doen/merk je niet als het geen pure circuit auto is, en andere roepen volgens mij blind Powerflex.
Dit valt een beetje onder de categorie straat tjoeners "alles moet HARD" zoals demping .... wat niet wil zeggen dat je meer grip hebt / harder door de bocht gaat ...
De eigen ervaring telt dus het meest, specifiek subframe rubbers getest op het verschil op straat of een pure circuit auto heb ik nog niet gedaan
Relevante info: E92 335i, Ohlins veren/dempers, M sport onderstel, Pilot SuperSport banden
Heeft er iemand concrete ervaringen met de subframe rubbers vervangen? (4x achterste subframe rubbers)
OEM rubbers, M3 rubbers (huh wat, past dat, wat is hier anders aan?) of een Powerflexje (welke hardheid/kleur)
De OHLINS schokdempers/veren zijn echt super high end voor een straatauto, doen het onderstel goed
Rest van het onderstel/rubbers is nieuw maar allemaal OEM
Ik had op deze auto eens Powerflex zwart in de voorste draagarmen, dat werkte goed mee op hoge snelheid bochten, een stuk stijver en directer + minder roll
Ik heb toen niet voor de Whiteline variant gekozen welke meer caster moet geven (levertijd eindeloos gewacht)
ik had wel het idee dat overige (rubber) onderstel parts daardoor wel extra op hun donder kregen door powerflex / extra snel slijten. Of heb ik dat mis?
Gezien alles toen vervangen is ben ik toen weer van Powerflex terug naar OEM rubber gegaan
Is powerflex in het subframe aan te raden voor een non-circuit auto? wat merk je er ECHT van?
Ik heb bij verschillende autosport bedrijven geinformeerd, en hoor OEM rubbers, Niet doen/merk je niet als het geen pure circuit auto is, en andere roepen volgens mij blind Powerflex.
Dit valt een beetje onder de categorie straat tjoeners "alles moet HARD" zoals demping .... wat niet wil zeggen dat je meer grip hebt / harder door de bocht gaat ...
De eigen ervaring telt dus het meest, specifiek subframe rubbers getest op het verschil op straat of een pure circuit auto heb ik nog niet gedaan
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Volgens mijn huiswerk hebben je huidige rubbers uitsparingen. Hier zijn vulstukken voor te koop, kosten relatief weinig en relatief eenvoudig te installeren. E9x M3 rubbers zijn waarschijnlijk harder/luidruchtiger en meer werk. Poly lijkt mij nog een tikje harder.
Zijn de huidige rubbers versleten dan is OEM + vulstukken misschien duurder dan M3. Lijkt me dat M3 bussen met een kolomboor 'op smaak' gebracht kunnen worden.
Edit: e9x M3 fix
Zijn de huidige rubbers versleten dan is OEM + vulstukken misschien duurder dan M3. Lijkt me dat M3 bussen met een kolomboor 'op smaak' gebracht kunnen worden.
Edit: e9x M3 fix
Laatst gewijzigd door TLRS op 11 jan 2018, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Sorry vergeten te vermelden, de huidige subframe rubbers achter zijn idd he-le-maal versleten, vandaar dat ze vervangen mogen worden
Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede optie voor wat nieuws
Ik rij dus een E92 335i
Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede optie voor wat nieuws
Ik rij dus een E92 335i
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Ik zou M3 bussen nemen. Iets harder dan standaard.
Sowieso maakt nieuwe bussen al een hoop verschil, ook al zijn het standaard.
Sowieso maakt nieuwe bussen al een hoop verschil, ook al zijn het standaard.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Het schijnt zelfs dat je auto echt iets hoger gaat staan achter door de verse rubbers, gelezen op een USA forum
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Ik heb hier toch geen goed topic over gevonden met erg veel professor details.
viewtopic.php?f=7&t=34951&e=1&view=unread#unread
Op USA forums ook nog eea gelezen
Voor mij straatauto blijf ik maar bij OEM of M3 rubbers voor het subframe
Overal op het internet Powerflex, Delrin, etc, maar OEM?
Waar kan je die M3 rubbers zo snel vinden?
Ben wel benieuwd naar een 335i vs M3 specificatie/test voor de subframe rubbers, ff zoeken
viewtopic.php?f=7&t=34951&e=1&view=unread#unread
Op USA forums ook nog eea gelezen
Voor mij straatauto blijf ik maar bij OEM of M3 rubbers voor het subframe
Overal op het internet Powerflex, Delrin, etc, maar OEM?
Waar kan je die M3 rubbers zo snel vinden?
Ben wel benieuwd naar een 335i vs M3 specificatie/test voor de subframe rubbers, ff zoeken
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Delrin is trouwens echt bunker hard. Meer geschikt voor schakelbussen oid.
M3 rubbers kun je bv via de webshop van Ekris bestellen. Een andere optie is strongflex. Zij leveren 80 en 90 hardheid poly rubbers voor een nette prijs.
M3 rubbers kun je bv via de webshop van Ekris bestellen. Een andere optie is strongflex. Zij leveren 80 en 90 hardheid poly rubbers voor een nette prijs.
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
De Öhlins moeten het werk doen. Hoe harder de rubbers (of liefst uniballs), hoe beter de Öhlins in staat zijn hun werk te doen.
Doe voor de gein Madeno eens contacten, die kan je vast van juist advies voorzien.
Doe voor de gein Madeno eens contacten, die kan je vast van juist advies voorzien.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Mooi verhaal, de M3 rubbers passen totaal niet op de 335i
200eu weg speciale bestelling vanuit Duitsland die BMW M rubbers (via BMW zelf)
200eu weg speciale bestelling vanuit Duitsland die BMW M rubbers (via BMW zelf)
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Subramerubbers OEM of Powerflex
Voor referentie:
Turner Motorsport schreef: Rear Subframe Bushings/Mounts - Set - Stock M3 Rubber - E82, E9X (N.b. + Standaard 1M)
The subframe is the heart of a BMW's rear suspension. Nearly all of the suspension arms and bushings mount to the chassis through the subframe. So as the suspension deflects forces from the tires, the subframe eventually absorbs them all. Preventing too much deflection and twist in the subframe will keep your handling and alignment consistent. The stock E82 and E90/E92 rear sub-frame mounts are very soft so putting more torque through the car results in a soft or loose (squirrely) feeling in the rear suspension. This set of 4 mounts are from the M3 and are much stiffer.
These M3 rear subframe bushings are a direct replacement upgrade over the stock mounts. The rear subframe has to come down from the car for these mounts to be pressed in. So now is the perfect time to do other work as well. The time and effort needed to replace them is well worth it, especially on high-horsepower cars (tuned N54, N55, etc).
This item fits the following BMWs:
2008-2012 E82 BMW 128i 135i
2006-2011 E90 BMW 325i 325xi 328i 328xi 328i xDrive 330i 330xi 335d 335i 335xi 335i xDrive - Sedan
2006-2012 E91 BMW 325xi 328i 328xi 328i xDrive - Wagon
2007-2012 E92 BMW 328i 328xi 328i xDrive 335i 335is 335xi 335i xDrive - Coupe
2007-2012 E93 BMW 328i 335i - Convertible
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten