Kwam dit tegen op een US forum: roadforce balancing, iemand mee bekend?
https://youtu.be/DQxVAssnbp8
Mijn banden / uitlijn specialist wil wanneer bij balanceren veel balanceerlood nodig blijkt, de band nog wel eens een stuk op de velg draaien om minder lood toe te hoeven passen, maar dat zie je bij de gemiddelde bandenzaak zelden, die plakken er gewoon 100gr lood op als de machine dat aangeeft...
De machine in het filmpje meet dit allemaal om optimaal te plaatsen en zo min mogelijk balanceergewicht te hoeven plaatsen.
Kennen we dergelijke apparaten hier in NL??
Roadforce balancing van wielen/banden
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Roadforce balancing van wielen/banden
Ja. Hunter heeft roadforce applicaties. Mijn vaste adres heeft deze ook.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Roadforce balancing van wielen/banden
In 99% van de gevallen hebben je banden wanneer nieuw geleverd een gele of rode stip op de wang staan.
Geel is een punt waar de band een lichter punt heeft t.o.v. de rest van de band. Staat er een rode stip dan is dat punt juist een wat zwaarder gedeelte van de band.
Je kan dan je velg inspecteren of er toevallig ergens een lichter punt in zit. Een niet volledig doorgeboord gat of zo.
Zo niet dan kun je het beste bij een orde stip deze bij het ventiel monteren, daar is de velg vaak iets lichter en bij een gele stip monteer je deze recht tegenover het ventiel.
Op deze manier voorkom je onnodig veel lood op je velg.
Mocht je velg iets krom zijn of gewoon van een kwaliteit om van te janken of monteer je gebruikte banden dan is zo'n roadforce apparaat zeker toegevoegde waarde.
Geel is een punt waar de band een lichter punt heeft t.o.v. de rest van de band. Staat er een rode stip dan is dat punt juist een wat zwaarder gedeelte van de band.
Je kan dan je velg inspecteren of er toevallig ergens een lichter punt in zit. Een niet volledig doorgeboord gat of zo.
Zo niet dan kun je het beste bij een orde stip deze bij het ventiel monteren, daar is de velg vaak iets lichter en bij een gele stip monteer je deze recht tegenover het ventiel.
Op deze manier voorkom je onnodig veel lood op je velg.
Mocht je velg iets krom zijn of gewoon van een kwaliteit om van te janken of monteer je gebruikte banden dan is zo'n roadforce apparaat zeker toegevoegde waarde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 133 gasten