De officiele dealer
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De officiele dealer
Tsja, ik zat er pas om te solliciteren, de stoelen zitten net wat beter en de koffie smaakt gewoon goed bij BMW.... prijskaartje van de werkplaats hoort daar dan ook bij.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De officiele dealer
Maar jou konden ze niet betalen?
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De officiele dealer
Blijft wat lastig;
Als je, zoals Mark, oudere auto`s bezit is de kans groter dat er een keer wat stuk gaat op basis van de tand des tijds, dan heb je vaak de dealer en/of een specialist nodig. Als liefhebber moet het dan maar een paar knaken kosten. De afschrijving over 17 jaren is dan idd best wel mild.
Bij een nieuwe kar heb je tegenwoordig onderhoudscontracten, je betaalt een X bedrag voor X jaar en X km`s onderhoud. De M2 heb ik zelf een onderhoudscontract voor 5 jaar en 100 K KM, was ook een best bedrag, maar goed, dan heb ik er ook geen gezeik meer mee.
Als je, zoals Mark, oudere auto`s bezit is de kans groter dat er een keer wat stuk gaat op basis van de tand des tijds, dan heb je vaak de dealer en/of een specialist nodig. Als liefhebber moet het dan maar een paar knaken kosten. De afschrijving over 17 jaren is dan idd best wel mild.
Bij een nieuwe kar heb je tegenwoordig onderhoudscontracten, je betaalt een X bedrag voor X jaar en X km`s onderhoud. De M2 heb ik zelf een onderhoudscontract voor 5 jaar en 100 K KM, was ook een best bedrag, maar goed, dan heb ik er ook geen gezeik meer mee.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De officiele dealer
Geen gezeik kost tegenwoordig flink wat geld terwijl dit vroeger inbegrepen was bij veel merken. Iets wat blijkbaar tegenwoordig geaccepteerd wordt door de consument en waar de merkdealers gretig op in spelen. Kleinere motoren en grotere showrooms met plenty personeel. Voortaan dus maar de grote onderhoudklussen bij de specialist laten doen en het jaarlijks beurtje ivm stempels in het boekje bij de dealer.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: De officiele dealer
Gezien het werk is dat een flinke rekening. Met mijn wagenpark is dat niet haalbaar.
Ik kan me voorstellen dat mensen voor het gemak kiezen en soms is de dealer niet noemenswaardig duurder.
Ik kan me voorstellen dat mensen voor het gemak kiezen en soms is de dealer niet noemenswaardig duurder.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De officiele dealer
Je kunt ook alle rekeningen bewaren van de onderdelen die je in de auto stopt terwijl je toch zelf het onderhoud doet.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: De officiele dealer
K reed vandeweek even langs t tankstation alwaar de plaatselijke VW dealer zit en ik had toevallig een H7 bolletje nodig, ik dacht waarom niet.
ergo 19,75 voor n simpel H7 lampje...niet eens om t geld maar t principe dat ALLES 3x over de kop moet staat me tegen.
ergo 19,75 voor n simpel H7 lampje...niet eens om t geld maar t principe dat ALLES 3x over de kop moet staat me tegen.
-
Online
- Berichten: 5000
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: De officiele dealer
Is het niet een Philips lamp?
Zou een deel van het bedrag kunnen verklaren.
Zou een deel van het bedrag kunnen verklaren.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: De officiele dealer
Denk ook even aan ruitenwisserbladen: bij de dealert meestal 45-60 E voor set, via internet identieke Bosch flatblades in NL rond de 30 E en Duitsland voor 20-25E incl verzenden.
Net weer laten komen voor de VW Beetle van mdv en mijn MB CLK: 2 setjes originele Bosch flatblades samen incl verzenden uit DE 39,60E
Accu, zeker als er een automerk op staat bij de dealer voor dubbele prijs van de vrije accu handelaar. Bij vrije handelaar koop je de exact zelfde Bosch of Varta maar zonder de automerk re-labeling voor de helft
Voorbeeld: bij dealer MB accu 95-100Ah made by Varta ca 275-300 E, exact dezelfde Varta zonder MB merkje bij accuhandel ca. 150 E
Moet je alleen wel zelf ffe monteren.
Bij allernieuwste premium merk auto's kan bij accu wel mogelijk probleempje zijn dat die soms "aangeleerd" moeten worden, (wat dat dan ook mag inhouden)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: De officiele dealer
Wat is het nog waard als je onderhoudsboekje is afgestempeld door de dealer, maar wanneer alle verdere reparaties / onderhoud bij de garage op de hoek of eigenaar zelf zijn uitgevoerd?
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: De officiele dealer
M'n daily, 3 jaar garantie en voor 100k km onderhoud inbegrepen(als actie ook geen meerprijs voor service inclusive), de koffie kost dan ook niets extra bij de BMW dealer. Zelfs m'n oude Z4 breng ik gewoon naar de dealer... nouja... die halen ze gratis thuis op en brengen ze weer thuis na onderhoud/APK. Ook op het oudje schappelijke prijzen.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De officiele dealer
Had Allen ook niet zo'n actie op z'n 5 lopen?
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: De officiele dealer
Nee had dat niet aangevinkt dacht ik, wist natuurlijk al lang dat hij niks had aan 5 jaar of 100k km onderhoud... moest natuurlijk concurreren met jou en Luca met kortstgereden auto's van DF. Ben benieuwd wat er in januari komt te staan, tis weer half jaartje voor de defender
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De officiele dealer
Ik heb in 2006 toen ik mijn 328i (eerste auto) kocht dat jaar een aantal dingen door dealer laten doen, want ik had nog niet veel kennis.
Vrij snel daarna besloten alles zoveel mogelijk zelf te doen. Alleen indien echt niet anders mogelijk, wat nog niet het geval is geweest, dan naar de dealer of eventueel een specialist.
Met alle info op internet, alle officiële BMW handleidingen en documentatie en eigen diagnosesysteem haal je nu ook voor weinig geld, kun je een hele hoop zelf doen.
Een afgestempeld boekje zegt sec genomen helemaal niks. Maar voor niet-rationeel nadenkende mensen kan het nog steeds een beslissende factor zijn. Als je weet hoe (sommige) monteurs met auto's omgaan, zou ik liever een auto hebben van een echte liefhebben met leeg boekje, dan een boekje vol stempels.
Vrij snel daarna besloten alles zoveel mogelijk zelf te doen. Alleen indien echt niet anders mogelijk, wat nog niet het geval is geweest, dan naar de dealer of eventueel een specialist.
Met alle info op internet, alle officiële BMW handleidingen en documentatie en eigen diagnosesysteem haal je nu ook voor weinig geld, kun je een hele hoop zelf doen.
Een afgestempeld boekje zegt sec genomen helemaal niks. Maar voor niet-rationeel nadenkende mensen kan het nog steeds een beslissende factor zijn. Als je weet hoe (sommige) monteurs met auto's omgaan, zou ik liever een auto hebben van een echte liefhebben met leeg boekje, dan een boekje vol stempels.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De officiele dealer
Die moet je dus echt nooit afsluiten. Wat dit werkelijk zijn, zijn wurgcontracten die de betreffende dealer verzekert van x bedrag aan inkomsten, omdat je geen keuze meer hebt.
En als je dan ook maar één afspraak mist met één dag te laat, vervalt al je garantie, want ja, als je op tijd was geweest, dan was die radio niet stuk geweest...
Voor de mensen die heb nog niet kennen, check YT kanaal van Autoexpert (John Cadogan).
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: De officiele dealer
Of je nou wel of niet het onderhoud tevoren inkoopt, voor de garantie moet je alsnog je onderhoud op orde hebben. Het enige wat het doet is zorgen dat je het onderhoud tevoren afgesproken hebt bij de merk dealer ipv dat je zelf je olie gaat wisselen of henk bij de knikfit. Het scenario wat je schetst past op z'n best bij een bijzonder slechte dealer.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De officiele dealer
Ik snap de ene dealer is de andere niet, maar het meeste geld van een dealer zit in het onderhoud van auto's. Kijk naar wat ze tegenwoordig vragen voor alleen je auto even uitlezen. En de mark-up op onderdelen is ook gigantisch.Tommy schreef: ↑28 dec 2017, 16:24 Of je nou wel of niet het onderhoud tevoren inkoopt, voor de garantie moet je alsnog je onderhoud op orde hebben. Het enige wat het doet is zorgen dat je het onderhoud tevoren afgesproken hebt bij de merk dealer ipv dat je zelf je olie gaat wisselen of henk bij de knikfit. Het scenario wat je schetst past op z'n best bij een bijzonder slechte dealer.
En via zo'n wurgcontract zijn ze er zeker van dat je bij hun komt en niet bij de lokale Kwik-fit.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De officiele dealer
Een dealer verdient puur sec aan de werkplaats geen fuck. In mijn tijd bij de dealer had ik inzage in de cijfers en men was blij als ze geen verlies draaiden. Die contracten bezorgen de dealer een stabiele inkomsten stroom, niets mis mee en ik vind het een prima constructie voor zowel klant als dealer. Als klant weet je ook waar je aan toe bent en geen gezeik met garantie.
Van “de specialist” heb ik ook facturen gezien waar je u tegen zegt hoor, die zijn ook niet heilig wat dat betreft en universele garages zijn weer niet altijd goed op de hoogte van de onderhoud schema’s. Dus dan denk je jaren te besparen op onderhoud en mag je vervolgens je CVT bak ff reviseren.
Kortom, voor alles valt wat te zeggen maar alles valt en staat met die betreffende partij waar je de auto naar toe brengt. Voor de één is dat de dealer en voor de ander een eenmanszaakje. Ik maak gebruik van beide...
Van “de specialist” heb ik ook facturen gezien waar je u tegen zegt hoor, die zijn ook niet heilig wat dat betreft en universele garages zijn weer niet altijd goed op de hoogte van de onderhoud schema’s. Dus dan denk je jaren te besparen op onderhoud en mag je vervolgens je CVT bak ff reviseren.
Kortom, voor alles valt wat te zeggen maar alles valt en staat met die betreffende partij waar je de auto naar toe brengt. Voor de één is dat de dealer en voor de ander een eenmanszaakje. Ik maak gebruik van beide...
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: De officiele dealer
500 euro voor 3 jaar /100.000 km vind ik geen wurgcontract. Ik heb dat ook afgesloten. Bij BMW is dit - iig bij een nieuwe auto - overigens bij alle dealers van toepassing. Ik kan dus zelf kiezen naar welke (wel BMW!) dealer ik langsga.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De officiele dealer
Ik zie er ook geen wurgcontract in eerlijk gezegd, het is volstrekt helder wat er onder valt en wat niet.
Bij 30 k km grote beurt, nou daar heb ik verder geen omkijken naar, OBD geeft aan wanneer ie moet, ik bel, ze halen hem op, ze doen hun ding, ze brengen hem terug, en karren maar weer.
Bij 30 k km grote beurt, nou daar heb ik verder geen omkijken naar, OBD geeft aan wanneer ie moet, ik bel, ze halen hem op, ze doen hun ding, ze brengen hem terug, en karren maar weer.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: De officiele dealer
Daar gaat het niet om. Je verplicht jezelf tot iets wat niet nodig is.
Maar ook hier, ieder zijn ding.
Maar ook hier, ieder zijn ding.
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: De officiele dealer
Sterker nog... de auto belt ze, zij bellen jou, halen auto thuis op, brengen auto weer thuis na onderhoudromo schreef: ↑28 dec 2017, 20:58 Ik zie er ook geen wurgcontract in eerlijk gezegd, het is volstrekt helder wat er onder valt en wat niet.
Bij 30 k km grote beurt, nou daar heb ik verder geen omkijken naar, OBD geeft aan wanneer ie moet, ik bel, ze halen hem op, ze doen hun ding, ze brengen hem terug, en karren maar weer.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De officiele dealer
LOL, je verplicht jezelf tot niets!
Ik kocht voor 699 inclusief de btw een servicecontract van 3 jaar / 100.000 km. M’n banden en remmen zou ik dan alsnog zelf doen. Dat zijn zo ongeveer de enige dingen die ik liever niet uitbesteed en het is ook geen verplichting dat je dat wel bij de dealer zou moeten laten doen.
Nu heb ik er in mijn geval geen gebruik van kunnen maken omdat de huidige betaalbare BMW’s blijkbaar emotieloos zijn, maar dat doet niets af aan de onderhoudsaanbieding die ik erbij had.
Hadden ze dat bij Land Rover ook maar. Paar weken terug 1500 euro af mogen tikken daar.
Standaard onderhoud laat ik overigens nog altijd bij de dealer doen. Voor het overige maak ik een afweging.
Ik kocht voor 699 inclusief de btw een servicecontract van 3 jaar / 100.000 km. M’n banden en remmen zou ik dan alsnog zelf doen. Dat zijn zo ongeveer de enige dingen die ik liever niet uitbesteed en het is ook geen verplichting dat je dat wel bij de dealer zou moeten laten doen.
Nu heb ik er in mijn geval geen gebruik van kunnen maken omdat de huidige betaalbare BMW’s blijkbaar emotieloos zijn, maar dat doet niets af aan de onderhoudsaanbieding die ik erbij had.
Hadden ze dat bij Land Rover ook maar. Paar weken terug 1500 euro af mogen tikken daar.
Standaard onderhoud laat ik overigens nog altijd bij de dealer doen. Voor het overige maak ik een afweging.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 209 gasten