De officiele dealer
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
De officiele dealer
Ik kom er weinig. Niet bij BMW, niet bij Porsche, niet bij Mitsubishi. Standaard dingen die ik zelf kan (vloeistoffen, remmen, etc.) doe ik zelf. Verder m'n adresjes voor werk dat ik niet zelf kan.
Maar goed, soms kom je er niet om heen. Bij elektronische problemen bijv.
Dus toch de BoxsterS maar even in Leusden neergezet waar ik 'em 17 jaar geleden nieuw had opgehaald.
Probleem #1: De ramen sluiten de laatste 5 cm niet meer met gesloten softtop
-> Bekend probleem. Vaak een microswitch in het vergrendelmechanisme. Zelf al vervangen, maar niet de oorzaak helaas.
-> Super-kut. Auto staat geparkeerd met hardtop maar als je weggaat en ergens wilt parkeren sluit ik de softtop en wil ik dat alles afgesloten is voor het geval het gaat regenen ofzo...
Probleem #2: Kwam ik achter toen ik naar Leusen in de regen reed. De hardtop aansluiting bij A-stijl lekt / druppelt een beetje.
-> Ook super-kut. Auto staat altijd geparkeerd met hardtop en lekkage kan erg veel gevolgschade geven.
Toen de diagnose:
- Sluiten ramen is iets super simpel. Een relais. Mogen we die vervangen -> tuurlijk.
- Hardtop lekkage bij A-stijl ook simpel. Twee rubbers vervangen -> tuurlijk
Maar eh, wel wat dure onderdelen en kost wat werk.
Schat maar wat de rekening was toen ik 'em gisteren ophaalde. Hint: 1 van de 2 rubbers was al 690 ex btw.
Overigens wel weer superblij als een kind gisteren. Problemen verholpen en mijn BoxsterS stond weer gewassen, gerepareerd en glimmend naar me te glimlachen
Mark.
Maar goed, soms kom je er niet om heen. Bij elektronische problemen bijv.
Dus toch de BoxsterS maar even in Leusden neergezet waar ik 'em 17 jaar geleden nieuw had opgehaald.
Probleem #1: De ramen sluiten de laatste 5 cm niet meer met gesloten softtop
-> Bekend probleem. Vaak een microswitch in het vergrendelmechanisme. Zelf al vervangen, maar niet de oorzaak helaas.
-> Super-kut. Auto staat geparkeerd met hardtop maar als je weggaat en ergens wilt parkeren sluit ik de softtop en wil ik dat alles afgesloten is voor het geval het gaat regenen ofzo...
Probleem #2: Kwam ik achter toen ik naar Leusen in de regen reed. De hardtop aansluiting bij A-stijl lekt / druppelt een beetje.
-> Ook super-kut. Auto staat altijd geparkeerd met hardtop en lekkage kan erg veel gevolgschade geven.
Toen de diagnose:
- Sluiten ramen is iets super simpel. Een relais. Mogen we die vervangen -> tuurlijk.
- Hardtop lekkage bij A-stijl ook simpel. Twee rubbers vervangen -> tuurlijk
Maar eh, wel wat dure onderdelen en kost wat werk.
Schat maar wat de rekening was toen ik 'em gisteren ophaalde. Hint: 1 van de 2 rubbers was al 690 ex btw.
Overigens wel weer superblij als een kind gisteren. Problemen verholpen en mijn BoxsterS stond weer gewassen, gerepareerd en glimmend naar me te glimlachen
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 25 dec 2017, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De officiele dealer
Netjes toch. Prijzen kun je wel gokken bij dit merk
Ik heb overigens best goede ervaringen bij de dealer hoor, iig proberen ze hier bij Louwman mee te denken in die zin dat ze niet snel iets vervangen als het nog niet echt nodig is. Prijs van de beurtjes blijft daardoor netjes al moet ik wel zeggen dat voor remmerij en banden ik ergens anders naar toe ga.
Bij BMW Martinistad ben slechts een paar keer geweest maar ging het eigenlijk net zo. De M3 destijds eens heen gebracht voor hercertificering van het alarm. Het alarm voldeed in eerste instantie niet dus kreeg ik per telefoon de vraag of ze storing mochten zoeken. *slik* Bleek uiteindelijk oom mee te vallen, uurtje zoeken en ook iets van een relaitje oid.
Ik heb overigens best goede ervaringen bij de dealer hoor, iig proberen ze hier bij Louwman mee te denken in die zin dat ze niet snel iets vervangen als het nog niet echt nodig is. Prijs van de beurtjes blijft daardoor netjes al moet ik wel zeggen dat voor remmerij en banden ik ergens anders naar toe ga.
Bij BMW Martinistad ben slechts een paar keer geweest maar ging het eigenlijk net zo. De M3 destijds eens heen gebracht voor hercertificering van het alarm. Het alarm voldeed in eerste instantie niet dus kreeg ik per telefoon de vraag of ze storing mochten zoeken. *slik* Bleek uiteindelijk oom mee te vallen, uurtje zoeken en ook iets van een relaitje oid.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: De officiele dealer
Als ik heel erg overdrijf schat ik de rekening zo'n €4300 incl btw
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: De officiele dealer
Das wel heel veel...maar eh meer dan de helft daarvan in iedergeval...2385
Voor twee rubbertjes en een relais
Maar ach, beter duur dan niet te koop...
Mark.
Voor twee rubbertjes en een relais
Maar ach, beter duur dan niet te koop...
Mark.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De officiele dealer
Ik denk dat je gemiddeld over 17 jaar nog steeds niet zo gek zit qua onderhoudskosten
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: De officiele dealer
Dealers leunen op lease constructies en eigenaren met royale portemonnee. Ekris vroeg in 2015 119,00 arbeidsuurloon zonder blikken of blozen. Dan gaat een rekeningetje errug hard. Daarbij zet ik soms vraagtekens bij de algemene kennis van de monteurs (ouwe rotten in het vak daargelaten). Ik ken legio voorbeelden dat een dealer (westen vh land) een specialist erbij moet halen omdat ze er zelf niet uitkomen. Dit geldt zeker met youngtimers waar de kennis van vervaagd is en nieuwbakken monteurs worden klaargestoomd voor de nieuwste modellen.
Nog even over Ekris: zeer goede dienstverlening, service en voel me zeer welkom, dát dan weer wel. Erg fijne medewerkers. Echt een snoepwinkeltje voor volwassenen. Echter zou ik nooit mn auto daar in onderhoud laten uitvoeren als jan modaal en uit eigen portemonnee. Kortom, de snoepjes zijn helaas te duur.
Ergens is een dealer eigenlijk niet voor iedereen toegankelijk....dat is wel een beetje jammer anders was ik een regular bij Ekris...
Nog even over Ekris: zeer goede dienstverlening, service en voel me zeer welkom, dát dan weer wel. Erg fijne medewerkers. Echt een snoepwinkeltje voor volwassenen. Echter zou ik nooit mn auto daar in onderhoud laten uitvoeren als jan modaal en uit eigen portemonnee. Kortom, de snoepjes zijn helaas te duur.
Ergens is een dealer eigenlijk niet voor iedereen toegankelijk....dat is wel een beetje jammer anders was ik een regular bij Ekris...
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De officiele dealer
Er lopen in Leusden echt wel monteurs met verstand van zaken. Er lopen daar sowieso 3 jongens die ook gecertificeerd classic-monteur zijn. Heb daar jaartje gelopen als Detailer, en een goede indruk gekregen van het bedrijf.
Ja, goedkoop zal het niet gauw worden, maar ja, dat kun je verwachten bij een dealer en dit merk.
Ja, goedkoop zal het niet gauw worden, maar ja, dat kun je verwachten bij een dealer en dit merk.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De officiele dealer
Twijfel zelf ook om naar de dealer te gaan. Mijn auto is dealer onderhouden en heeft een complete onderhoudshistorie. Auto is inmiddels 15 jaar oud en het lijkt dat de auto ieder jaar een beetje meer waard wordt. Draagt dealer onderhoud hier aan bij of maakt dit geen verschil met een specialist?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De officiele dealer
Zolang jij officiële stempels in je boekje hebt maakt het niet uit. Of het nou van een dealer of specialist is.
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: De officiele dealer
Bmw in westland stuurt de moeilijke storingen door inderdaad. Hiervoor worden soms onhafhankelijke specialisten voor ingehuurd. Als het werk dan goed gebeurd heb ik er geen problemen mee. De uurprijs zal vast hoger liggen ja.328Ti schreef: ↑24 dec 2017, 13:52 Ik ken legio voorbeelden dat een dealer (westen vh land) een specialist erbij moet halen omdat ze er zelf niet uitkomen. Dit geldt zeker met youngtimers waar de kennis van vervaagd is en nieuwbakken monteurs worden klaargestoomd voor de nieuwste modellen.
Nog even over Ekris: zeer goede dienstverlening, service en voel me zeer welkom, dát dan weer wel. Erg fijne medewerkers. Echt een snoepwinkeltje voor volwassenen. Echter zou ik nooit mn auto daar in onderhoud laten uitvoeren als jan modaal en uit eigen portemonnee. Kortom, de snoepjes zijn helaas te duur.
Ergens is een dealer eigenlijk niet voor iedereen toegankelijk....dat is wel een beetje jammer anders was ik een regular bij Ekris...
Ekris is inderdaad voor mij een prettige ervaring tov Volkswagen dealers waar de arrogantie van af druipt. De prijzen vielen nog wel mee.
Voor de aardigheid kwam ik voor bekenden wel eens bij een Ford dealer wat een wereld van verschil was. Wat een toegankelijkheid!
En aan de andere kant kan ik de positie van de dealer ook wel begrijpen. Er moet wel zulk hoog gekwalificeerd personeel rond lopen om alles te kunnen repareren. Dat lijkt me gewoon niet te doen om iedereen in een relatief korte tijd hoog op te leiden en alle werkzaamheden te laten doen. Er zullen vast genoeg technici zijn die veel kunnen maar niet alles.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- JP
- Berichten: 31202
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De officiele dealer
Zijn dure rubbertjes zeg maar iig wel opgelost in 1x
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: De officiele dealer
Super duur. En weinig keuze / tijd voor alternatief. Ook super goed opgelost allemaal.
Mark.
Mark.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De officiele dealer
Als ik die koters hier soms zie strijden zou ik willen dat ik een rubbertje van 690 euro gebruikt had
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: De officiele dealer
Ander alternatief zou Paul Vlasblom zijn? Welbekend hier op de site. Doet ook veel Porsche.
- Will F.
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: De officiele dealer
Denk niet dat de onderdelen veel goedkoper zijn bij Paul....
Goede diagnose en snelle oplossing zijn ook wat waard, dat kan men ook in Uden idd meestal wel.
Al met al geen slechte deal daar in Leusden.
Goede diagnose en snelle oplossing zijn ook wat waard, dat kan men ook in Uden idd meestal wel.
Al met al geen slechte deal daar in Leusden.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De officiele dealer
Toch breng ik hem voor deze problemen naar de specialist. Nu is die dichterbij dan een dealer, scheelt ook
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: De officiele dealer
Porschespecialist Haaglanden Motorsport in Nootdorp heb ik in het verleden toen ik Cayenne had goede ervaringen mee gehad.
Is ex Porsche technicus die het bij Porsche dealer Den Haag niet meer naar zijn zin had en ca 10 J geleden voor zichzelf begonnen is.
Veel kennis van zaken, veel toegankelijker en vriendelijkere tarieven dan de officiële dealer.
Is ex Porsche technicus die het bij Porsche dealer Den Haag niet meer naar zijn zin had en ca 10 J geleden voor zichzelf begonnen is.
Veel kennis van zaken, veel toegankelijker en vriendelijkere tarieven dan de officiële dealer.
- Luco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De officiele dealer
Voor 119,00 euro per uur mag de service ook wel goed zijn en is een warm welkomstgevoel wel het minste als je binnenkomt, tenslotte ga je met een schrale reet weer naar buiten328Ti schreef: ↑24 dec 2017, 13:52 Dealers leunen op lease constructies en eigenaren met royale portemonnee. Ekris vroeg in 2015 119,00 arbeidsuurloon zonder blikken of blozen. Dan gaat een rekeningetje errug hard. Daarbij zet ik soms vraagtekens bij de algemene kennis van de monteurs (ouwe rotten in het vak daargelaten). Ik ken legio voorbeelden dat een dealer (westen vh land) een specialist erbij moet halen omdat ze er zelf niet uitkomen. Dit geldt zeker met youngtimers waar de kennis van vervaagd is en nieuwbakken monteurs worden klaargestoomd voor de nieuwste modellen.
Nog even over Ekris: zeer goede dienstverlening, service en voel me zeer welkom, dát dan weer wel. Erg fijne medewerkers. Echt een snoepwinkeltje voor volwassenen. Echter zou ik nooit mn auto daar in onderhoud laten uitvoeren als jan modaal en uit eigen portemonnee. Kortom, de snoepjes zijn helaas te duur.
Ergens is een dealer eigenlijk niet voor iedereen toegankelijk....dat is wel een beetje jammer anders was ik een regular bij Ekris...
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De officiele dealer
Dealer, alleen al om de stempels voort te zetten. Dat betekent niet dat je ook alles door ze moet laten doen, ik zou de standaard beurtjes bij ze doen. De rest kan wel bij een specialist of andere goede monteur.Mike R32 schreef: ↑24 dec 2017, 14:13 Twijfel zelf ook om naar de dealer te gaan. Mijn auto is dealer onderhouden en heeft een complete onderhoudshistorie. Auto is inmiddels 15 jaar oud en het lijkt dat de auto ieder jaar een beetje meer waard wordt. Draagt dealer onderhoud hier aan bij of maakt dit geen verschil met een specialist?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De officiele dealer
Bedankt Niels, denk dat dit ook het beste is. Een VW stempel voor alle onderhoudsbeurten. Andere werkzaamheden laat ik dan doen bij een specialist. Ketting en DSG zijn door vorige eigenaar al gedaan.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: De officiele dealer
Leuke discussie, wel of geen dealeronderhoud. Ik kom al een aantal jaar bij dezelfde (BMW) dealer voor onderhoud aan de M6. Alles laat ik daar doen, van onderhoud, reparatie's tot poetsen van de wagen. Alleen banden niet meer, 800E per stuk (ex BTW/montage) voor Pirelli PZero's was me iets te gortig als je ziet voor hoeveel goedkoper je die banden op het net kan scoren. Reden voor mij om naar de dealer te gaan zijn o.a.de volgende punten:
-vertrouwen dat er goed en netjes met de auto wordt omgegaan
-monteurs doen altijd een hoes over de stoel
-garantie
-goed contact met mijn vaste service adviseur, een echte petrol head net als mij en weet hoe ik met de wagen omga. Vorig jaar bijvoorbeeld gaf die aan dat de schijven voor nog maar 5.000km aangaven op de service interval. "Maar met jouw kilometers doen we dat gewoon volgende zomer pas, zei die.
-waardebehoud van de wagen
Nadeel vind ik wel de ietwat langere wachttijden.
-vertrouwen dat er goed en netjes met de auto wordt omgegaan
-monteurs doen altijd een hoes over de stoel
-garantie
-goed contact met mijn vaste service adviseur, een echte petrol head net als mij en weet hoe ik met de wagen omga. Vorig jaar bijvoorbeeld gaf die aan dat de schijven voor nog maar 5.000km aangaven op de service interval. "Maar met jouw kilometers doen we dat gewoon volgende zomer pas, zei die.
-waardebehoud van de wagen
Nadeel vind ik wel de ietwat langere wachttijden.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: De officiele dealer
Als je het kan en wil betalen, waarom niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten