(E90) 335i probleem bij koude start, cilinderuitval en motormanagmentlampje

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
TLRS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: (E90) 335i probleem bij koude start, cilinderuitval en motormanagmentlampje

Bericht door TLRS » 18 nov 2017, 21:56

Al iets wijzer? Zou het in de ontsteking kunnen zitten?

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: (E90) 335i probleem bij koude start, cilinderuitval en motormanagmentlampje

Bericht door Hans » 25 nov 2017, 11:57

Nieuwe injectors en het inlaattraject schoongemaakt. Nu is het goed, geen lampje meer gezien en de auto loopt als ie in de koudloop zit ook veel rustiger. Ik ben happy.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (E90) 335i probleem bij koude start, cilinderuitval en motormanagmentlampje

Bericht door JWtje » 25 nov 2017, 12:36

Ik heb hetzelfde euvel met de N62 gehad. Koude start ook dezelfde foutmeldingen die jij beschrijft, storingslampje en bokkig lopen. Als ik hem dan uitzet en opnieuw start dan was het weer weg. Ook als ik tijdens het bokkig lopen de OBD foutcodes wiste dan liep ie meteen weer goed.
Ik vermoedde de injectoren en heb deze getest. Er waren er 3 bij die slecht waren en 3 die redelijk waren en 2 goede. Mijn conclusie was dat de 3 die slecht waren stationair alleen zouden druppelen en bij koude motor heb je dan een waardeloze verbranding. Als de motortemp eenmaal wat hoger is dan verdampt de benzine toch wel en is de verbranding nog steeds niet optimaal maar wel goede genoeg om geen storing te geven.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij schakelt je motormanagement de injectoren van de cilinders die het slecht doen ook uit bij constatering van slechte verbranding.

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: (E90) 335i probleem bij koude start, cilinderuitval en motormanagmentlampje

Bericht door Str8Six » 10 dec 2017, 21:57

Jammer dat ik dit draadje nu pas zie, maar injectoren zijn een bekend puntje bij deze motoren.
Onze heeft het ook gehad, al bij 80.000 km.
Toevoegen van forté injectiereiniger bracht elke keer een maandje rust, maar dan kwam het weer terug.
Zie onderstaand filmpje dat ik ooit toen heb gemaakt:

Met een beetje gas was het gelijk weg, maar stationair drama. Schudden/ploffen etc.
(***denkt met weemoed terug aan de tijd dat de auto 100.000 km minder had gelopen***)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten