E46 325ci M54 met automatische transmissie met Steptronic en regelmatig oranje waarschuwingslampje.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

E46 325ci M54 met automatische transmissie met Steptronic en regelmatig oranje waarschuwingslampje.

Bericht door tallbloke » 28 aug 2017, 18:44

Graag advies m.b.t. het volgende probleem.
Bij koude start brand de laatste tijd regelmatig het oranje " bak " lampje op het dashboard.Door het contact 1 of meerdere keren uit en aan te zetten komt het lampje niet meer terug en gedraagt de automatische bak zich weer normaal.
Verder valt bij koude start ongeveer maximaal 1 minuut een licht aanloop geluid op vanuit de bakregio, zowel bij neutraal,voor als achteruit inschakeling stand.
De frequentie van het brandende bak lampje neemt langzaam toe in de tijd dat ik deze E46 bezit en dat is nu ongeveer anderhalf jaar. Bij warme start komt deze foutmelding aanzienlijk minder voor.
Bij uitlezen is 2 maal dezelfde melding vastgesteld. Transmission (EGS) (060) 3C P0705 Gearbox switch 1 fault.
Iemand hier ervaring met deze situatie ?
Hoe dit probleem verder te determineren en aan te pakken ?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E46 325ci M54 met automatische transmissie met Steptronic en regelmatig oranje waarschuwingslampje.

Bericht door Joy » 28 aug 2017, 21:13

Volgens mij is dat de sensor in de bak die ziet in welke stand de automaatpook staat. De 330i van pa is daar ook recentelijk voor naar de garage geweest na eenzelfde storingsverloop.

tallbloke
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07

Re: E46 325ci M54 met automatische transmissie met Steptronic en regelmatig oranje waarschuwingslampje.

Bericht door tallbloke » 29 aug 2017, 23:13

Dank voor je commentaar Joy. Mijn BMW E46 staat 11 september ingepland voor het vervangen van het genoemde item.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EvdP, Rogerb en 49 gasten