schorsing inzien bij rdw

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: schorsing inzien bij rdw

Bericht door Zed240 » 06 nov 2018, 18:16

eBoonstra, hartelijk dank! Ik hoop dat ik het niet nodig heb, maar we gaan het zien.

Het zou bij mij overigens over 2 auto's gaan, allebei gelukkig wel wegenbelasting vrij. Ben derhalve vooral bang voor de onverzekerd rijden sanctie. Zou overigens ook van de zotte zijn, daar beide auto's al aantoonbaar 20-25 jaar van de weg af zijn.

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: schorsing inzien bij rdw

Bericht door Zed240 » 07 dec 2018, 18:11

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -mogelijk/

Vanaf 3 januari 2019 kunnen voertuigen ook voor een langere periode dan het huidige één jaar worden geschorst. Vanaf dan hoeft de schorsing niet meer elk jaar worden verlengd.

Een schorsing betekent voor de eigenaar van een auto dat hij niet langer aansprakelijk is voor de voertuigverplichtingen, zoals de apk. De motorrijtuigenbelasting stopt daarbij automatisch, de verzekering dient de eigenaar zelf op te zeggen. Een dergelijke maatregel kan zinvol zijn wanneer de auto langere tijd niet wordt gebruikt. Daar zijn wel kosten aan verbonden. Het eerste jaar € 73,10, verlenging € 24,10 en schorsing korter dan een jaar kost € 120,10. Schorsen kan online met DigiD, bij een kentekenloket of bij een RDW-keuringsstation of -balie.

Op dit moment is het zo dat je maximaal één jaar kunt schorsen en die schorsing elk jaar moet verlengen. Vanaf volgend jaar is in een keer schorsen voor twee of drie jaar mogelijk. Langer schorsen verandert niets aan het tarief, maar het scheelt wel tijd en moeite en voorkomt dat je vergeet de schorsing te verlengen, aldus de RDW.


Goed nieuws. Overigens heb ik (nog) geen boete of naheffing ontvangen, dus het lijkt er gelukkig op dat ik de dans heb ontsprongen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: schorsing inzien bij rdw

Bericht door Hans » 07 dec 2018, 18:54

Want als je een auto voor 3 jaar laat schorsen vergeet je het niet te verlengen? Volgens mij vergeet je het dan eerder dan dat het jaarlijks is. Sowieso kolder dat men bij een geschorst voertuig steeds moet blijven herhalen. Waarom niet schorsen (kost een bepaald bedrag om het administratief af te handelen, snap ik) en dan aanmelden wanneer je wil.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Erik dB, HJ2, JdBn, Rivanov en 35 gasten