KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Jussi » 04 nov 2016, 15:17

Beste,

Ik wil graag een goede ophanging onder de Z3 coupé waarmee ik op circuit kan. Ik ben naar KW Clubsport aan het kijken en ik merk dat er twee sets zijn: 2-way & 3-way. Kan iemand de voor- en nadelen schetsen? Qua prijs scheelt het 150 euro dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Ik neem aan dat de optionele uniball camberplates ook een must zijn?
edit: ik lees op het net dat de camberplates toch standaard in een Clubsport set zitten. Lijkt me wel een deal voor 18-1900 Euro dan? :hmmm:

https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 629c1.html

https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 677c1.html
Laatst gewijzigd door Jussi op 06 nov 2016, 17:12, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Nutkees » 04 nov 2016, 16:18

Hoi Jussi,

Als je wil kan ik eens voor je kijken of wij deze ook voor een scherpe prijs kunnen leveren. Zelf heb ik zowel met de V2 als V3 gereden van KW en geloof mij de V3 is mega veel beter dan een V2 op het circuit. Stuur anders even je gegevens door naar mijn mail. k.mets AT dfracing.com

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 04 nov 2016, 16:26

Mailtje gestuurd!

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door FreudeamFahren » 04 nov 2016, 16:26

KW Variant 2 en KW Variant 3 is iets anders dan KW Clubsport 2 way en KW Clubsport 3 way, maar dat is bekend :-)

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Nutkees » 04 nov 2016, 19:23

Ja klopt. Ik had verkeerd gelezen idd. Anyway, we hebben contact dus het komt vast in orde

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Fabian » 04 nov 2016, 20:40

Ik heb KW3 op de Coupe. Bevalt prima. Hard, maar niet te hard. Kom om er op alle circuits goed me mee weg, ook op de Ring doet het zijn werk prima.

Dat het volledig instelbaar is is leuk, maar doe er maar weinig mee.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 04 nov 2016, 20:44

V3 bedoel je, Fabian? Of Clubsport 3-way? Daar zit wel een verschilletje tussen. :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Fabian » 04 nov 2016, 20:55

Klopt inderaad, ik heb v3!

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 04 nov 2016, 21:27

En heb je verstelbare camber plates? Hoe heb je de uitlijning geregeld voor/achter? Een deel waarom ik de Clubsport overweeg is omdat er standaard camber plates op zitten. Dat maakt het prijsverschil tussen de V3 en Clubsport behoorlijk klein.

Ook wil ik de wagen voornamelijk gebruiken op trackday en hier en daar een ritje op straat. Dan lijken lineaire veren met verstelbare dempers me beter.

Wat meer info over 2 way and 3 way:

http://kw-suspensions.be/nl/kw-clubsport/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Fabian » 04 nov 2016, 21:47

De v3 is ook verstelbaar, ingaand en uitgaand. Clubsport is gewoon nog net ff wat lekkerder :thumbup:

Ik heb camberplates voor, merk weet ik zo even niet. Zit er al wat jaartjes onder inmiddels.... Camber staat best fors, ik dacht 2,5 graad. Turn-in is echt magistraal, onderstuur bestaat niet. Uitlijnrapport hier niet bij de hand nu helaas.

Bestel voor de achterzijde meteen deze van Rogie Engineering, scheelt je bij de/montage een volgende keer uren werk en frustratie:



http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... 0#p1097862" onclick="window.open(this.href);return false;

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 04 nov 2016, 21:52

Ja, de V3 is inderdaad ook verstelbaar. Maar ik zie zo snel even op de website die ik hierboven aanhaalde 1500 voor de V3 en 1800 voor de Clubsport 2-weg, 1950 voor de 3-weg. Voor die 300 euro heb je dus onderandere verstelbare camber plates. Dat is ook ongeveer de prijs wat ze los kosten. Leg je nog eens 150 extra heb je 3 weg en nog meer verstel mogelijkheden, ook voor lage snelheden.

Goede tip die Rogue Engineering. Het is inderdaad echt een kloterij om het Z3 interieur los te halen.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Fabian » 04 nov 2016, 22:00

Helemaal mee eens. Maar vergis je ook niet in het feit dat meer afstelmogelijkheden het ook onnodig moeilijker kan maken....

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 05 nov 2016, 08:40

I agree. En ik heb noch de kennis noch de race ervaring om daar zo maar aan te prutsen. Wat ik uiteindelijk wil bereiken zijn drie verschillende demper settings:

1. Ring afstelling
2. Zandvoort afstelling
3. Ardennen trip afstelling

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Bert ///M3 » 05 nov 2016, 11:09

Als je niet echt veel rijd op verschillende circuits dan helpt het niet zo heel veel al die verstelmogelijkheden. Als in je kan wel een lijstje willen maken voor diverse settingen maar daar kom je toch niet aan toe.

Voor de prijs zou ik trouwens gewoon wel die 3way kopen. Wat ik gewoon klote vind bij systemen met een enkele versteller is dat je de demper aan moet ten passen als er een karakteristiek niet voldoet. Je hoeft niet altijd alle 3 de stelmogelijkheden te gebruiken maar je hebt in elk geval wel de mogelijkheid om iets te veranderen mocht je dat willen.

Vergis je trouwens niet in hoe hard die KW competition sets zijn. Gewone KW v3 daar zitten volgens mijn 70 N/mm veren op en die Clubsport kits staan op 120 N/mm veren. Is leuk op een circuit met semislicks maar als je er ook mee over straat rijd dan zou ik niet zo hard gaan.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Fabian » 05 nov 2016, 14:14

Kijk aan, en ik vond mijn V3 al behoorlijk hard. Dan is Clubsport behoorlijk harder nog dus!

Overigens rij ik met 1 setting Zandvoort, Ring (redelijk vergelijkbaar met het hobbelige zandvoort) en straat. Gaat prima.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 05 nov 2016, 16:22

Goede info, Bert.

Ik had begrepen dat de Clubsports harder waren maar niet heel veel harder. De veren zijn inderdaad harder maar lineair en met hulpveer ipv progressief.

Ze maken zelfs reclame voor de 3-way als "Road & Track" suspension voor de M2.
http://kw-suspensions.be/nl/adapted-kw- ... or-bmw-m2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jan-Willem » 05 nov 2016, 19:37

Kan je voor die prijs geen Intrax kopen?
Die kan je wat meer naar je wens samen laten stellen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 05 nov 2016, 19:41

Daar kan ik niet mee door de Belgische keuring. En daar zal je ook wel niet voor 1935,- klaar zijn, geloof ik?

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jan-Willem » 05 nov 2016, 21:04

Je kan altijd is informeren http://www.intraxracing.nl/producten/" onclick="window.open(this.href);return false;
De set van de 2e link die je stuurt is ook al bijna €2200

Als je later toch nog wat wilt veranderen of upgraden gaat dat een stuk makkelijker.

Geen idee of ze ook sets leveren met een GOCA- attest

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jussi » 06 nov 2016, 09:04

2200 dollar. ;-) Omgerekend dus 1955 Euro.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1676
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Jan-Willem » 06 nov 2016, 11:34

Je hebt gelijk!
Al zou het bij zulke bedragen ook niet op €200 vast zitten.
De dollar is weer wat gezakt, was ook wel te verwachten :bag:

Intrax HDA kost rond de €1850, de veerstrekte word bepaald op jou toepassing.
Mocht je niet tevreden zijn kan je altijd wat laten veranderen / upgraden dat is wel het grote voordeel lijkt mij.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax HDA

Bericht door Jussi » 06 nov 2016, 11:53

Ok, ik heb de topictitel even aangepast.

Ik hoor graag van de leden waar hun voorkeur naartoe gaat. Prijs is laten we zeggen gelijk.

Clubsport heeft dan weer attesten voor de keuring, maar een ophanging wisselen is ook geen dagen werk.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2016, 16:47

Alleen heb je met die Intrax kits geen 3 way verstelling.

Die KW kits zijn ook wel aan te passen qua veren alleen je moet even rekenen voor de lengte enz.

Voor een straat auto zou ik denk ik zo'n Intrax kit pakken en voor een circuit auto zo'n clubsport kit.

Sidenote is dat er volgens mij geen HDA kits zijn voor BMW, dacht alleen RSA.

Als je die bedragen uit gaat geven dan kan je ook naar andere merken kijken, AST, JRZ etc.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax HDA

Bericht door Jussi » 06 nov 2016, 17:10

Het lijkt alsof die KW 3-way voor de Z3M fout is geadverteerd. Ik vind 'm alleszins niet terug in de product catalogus, enkel de 2-way.

Verder staat de V3 in de catalogus voor een enorm lage 1049,-. Doet me weer twijfelen om gewoon een V3 te nemen met camber plates.

Hebben die merken zoals AST en JRZ een voordeel tov Intrax?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Bert ///M3 » 06 nov 2016, 20:37

AST sportlines zijn qua binnenwerk iets simpeler (oa geen temperatuur compensatie), maar ze zijn ook goedkoper. Volgens mij heb je tegenwoordig ook sets met gescheiden ingaande en uitgaande slag verstelling.

JRZ is qua kwaliteit beter als het spul van Intrax maar ook wat duurder.

Je kan ook een andere route nemen, zo'n V3 kit en evt een setje dikkere stabi's.

Ik ben op mijn E36 M3 gewoon een simpel Eibach schroefsetje en een set Eibach stabi's en plus andere topmounts voor voor meer camber en die auto rijd er gewoon prima mee. Beetje spelen met de hoogtes en de stabi's en je komt een heel eind.

Mijn andere auto heeft een Intrax systeem met allerlei verstelling maar tenzij je veel rijd en consistent bent heeft dat niet altijd voordelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten