KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Beste,
Ik wil graag een goede ophanging onder de Z3 coupé waarmee ik op circuit kan. Ik ben naar KW Clubsport aan het kijken en ik merk dat er twee sets zijn: 2-way & 3-way. Kan iemand de voor- en nadelen schetsen? Qua prijs scheelt het 150 euro dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Ik neem aan dat de optionele uniball camberplates ook een must zijn?
edit: ik lees op het net dat de camberplates toch standaard in een Clubsport set zitten. Lijkt me wel een deal voor 18-1900 Euro dan?
https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 629c1.html
https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 677c1.html
Ik wil graag een goede ophanging onder de Z3 coupé waarmee ik op circuit kan. Ik ben naar KW Clubsport aan het kijken en ik merk dat er twee sets zijn: 2-way & 3-way. Kan iemand de voor- en nadelen schetsen? Qua prijs scheelt het 150 euro dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Ik neem aan dat de optionele uniball camberplates ook een must zijn?
edit: ik lees op het net dat de camberplates toch standaard in een Clubsport set zitten. Lijkt me wel een deal voor 18-1900 Euro dan?
https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 629c1.html
https://www.cheap-coilovers.com/shop/kw ... 677c1.html
Laatst gewijzigd door Jussi op 06 nov 2016, 17:12, 4 keer totaal gewijzigd.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Hoi Jussi,
Als je wil kan ik eens voor je kijken of wij deze ook voor een scherpe prijs kunnen leveren. Zelf heb ik zowel met de V2 als V3 gereden van KW en geloof mij de V3 is mega veel beter dan een V2 op het circuit. Stuur anders even je gegevens door naar mijn mail. k.mets AT dfracing.com
Als je wil kan ik eens voor je kijken of wij deze ook voor een scherpe prijs kunnen leveren. Zelf heb ik zowel met de V2 als V3 gereden van KW en geloof mij de V3 is mega veel beter dan een V2 op het circuit. Stuur anders even je gegevens door naar mijn mail. k.mets AT dfracing.com
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Mailtje gestuurd!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
KW Variant 2 en KW Variant 3 is iets anders dan KW Clubsport 2 way en KW Clubsport 3 way, maar dat is bekend
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Ja klopt. Ik had verkeerd gelezen idd. Anyway, we hebben contact dus het komt vast in orde
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Ik heb KW3 op de Coupe. Bevalt prima. Hard, maar niet te hard. Kom om er op alle circuits goed me mee weg, ook op de Ring doet het zijn werk prima.
Dat het volledig instelbaar is is leuk, maar doe er maar weinig mee.
Dat het volledig instelbaar is is leuk, maar doe er maar weinig mee.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
V3 bedoel je, Fabian? Of Clubsport 3-way? Daar zit wel een verschilletje tussen.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Klopt inderaad, ik heb v3!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
En heb je verstelbare camber plates? Hoe heb je de uitlijning geregeld voor/achter? Een deel waarom ik de Clubsport overweeg is omdat er standaard camber plates op zitten. Dat maakt het prijsverschil tussen de V3 en Clubsport behoorlijk klein.
Ook wil ik de wagen voornamelijk gebruiken op trackday en hier en daar een ritje op straat. Dan lijken lineaire veren met verstelbare dempers me beter.
Wat meer info over 2 way and 3 way:
http://kw-suspensions.be/nl/kw-clubsport/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook wil ik de wagen voornamelijk gebruiken op trackday en hier en daar een ritje op straat. Dan lijken lineaire veren met verstelbare dempers me beter.
Wat meer info over 2 way and 3 way:
http://kw-suspensions.be/nl/kw-clubsport/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
De v3 is ook verstelbaar, ingaand en uitgaand. Clubsport is gewoon nog net ff wat lekkerder
Ik heb camberplates voor, merk weet ik zo even niet. Zit er al wat jaartjes onder inmiddels.... Camber staat best fors, ik dacht 2,5 graad. Turn-in is echt magistraal, onderstuur bestaat niet. Uitlijnrapport hier niet bij de hand nu helaas.
Bestel voor de achterzijde meteen deze van Rogie Engineering, scheelt je bij de/montage een volgende keer uren werk en frustratie:
http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... 0#p1097862" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb camberplates voor, merk weet ik zo even niet. Zit er al wat jaartjes onder inmiddels.... Camber staat best fors, ik dacht 2,5 graad. Turn-in is echt magistraal, onderstuur bestaat niet. Uitlijnrapport hier niet bij de hand nu helaas.
Bestel voor de achterzijde meteen deze van Rogie Engineering, scheelt je bij de/montage een volgende keer uren werk en frustratie:
http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... 0#p1097862" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Ja, de V3 is inderdaad ook verstelbaar. Maar ik zie zo snel even op de website die ik hierboven aanhaalde 1500 voor de V3 en 1800 voor de Clubsport 2-weg, 1950 voor de 3-weg. Voor die 300 euro heb je dus onderandere verstelbare camber plates. Dat is ook ongeveer de prijs wat ze los kosten. Leg je nog eens 150 extra heb je 3 weg en nog meer verstel mogelijkheden, ook voor lage snelheden.
Goede tip die Rogue Engineering. Het is inderdaad echt een kloterij om het Z3 interieur los te halen.
Goede tip die Rogue Engineering. Het is inderdaad echt een kloterij om het Z3 interieur los te halen.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Helemaal mee eens. Maar vergis je ook niet in het feit dat meer afstelmogelijkheden het ook onnodig moeilijker kan maken....
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
I agree. En ik heb noch de kennis noch de race ervaring om daar zo maar aan te prutsen. Wat ik uiteindelijk wil bereiken zijn drie verschillende demper settings:
1. Ring afstelling
2. Zandvoort afstelling
3. Ardennen trip afstelling
1. Ring afstelling
2. Zandvoort afstelling
3. Ardennen trip afstelling
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Als je niet echt veel rijd op verschillende circuits dan helpt het niet zo heel veel al die verstelmogelijkheden. Als in je kan wel een lijstje willen maken voor diverse settingen maar daar kom je toch niet aan toe.
Voor de prijs zou ik trouwens gewoon wel die 3way kopen. Wat ik gewoon klote vind bij systemen met een enkele versteller is dat je de demper aan moet ten passen als er een karakteristiek niet voldoet. Je hoeft niet altijd alle 3 de stelmogelijkheden te gebruiken maar je hebt in elk geval wel de mogelijkheid om iets te veranderen mocht je dat willen.
Vergis je trouwens niet in hoe hard die KW competition sets zijn. Gewone KW v3 daar zitten volgens mijn 70 N/mm veren op en die Clubsport kits staan op 120 N/mm veren. Is leuk op een circuit met semislicks maar als je er ook mee over straat rijd dan zou ik niet zo hard gaan.
Voor de prijs zou ik trouwens gewoon wel die 3way kopen. Wat ik gewoon klote vind bij systemen met een enkele versteller is dat je de demper aan moet ten passen als er een karakteristiek niet voldoet. Je hoeft niet altijd alle 3 de stelmogelijkheden te gebruiken maar je hebt in elk geval wel de mogelijkheid om iets te veranderen mocht je dat willen.
Vergis je trouwens niet in hoe hard die KW competition sets zijn. Gewone KW v3 daar zitten volgens mijn 70 N/mm veren op en die Clubsport kits staan op 120 N/mm veren. Is leuk op een circuit met semislicks maar als je er ook mee over straat rijd dan zou ik niet zo hard gaan.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Kijk aan, en ik vond mijn V3 al behoorlijk hard. Dan is Clubsport behoorlijk harder nog dus!
Overigens rij ik met 1 setting Zandvoort, Ring (redelijk vergelijkbaar met het hobbelige zandvoort) en straat. Gaat prima.
Overigens rij ik met 1 setting Zandvoort, Ring (redelijk vergelijkbaar met het hobbelige zandvoort) en straat. Gaat prima.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Goede info, Bert.
Ik had begrepen dat de Clubsports harder waren maar niet heel veel harder. De veren zijn inderdaad harder maar lineair en met hulpveer ipv progressief.
Ze maken zelfs reclame voor de 3-way als "Road & Track" suspension voor de M2.
http://kw-suspensions.be/nl/adapted-kw- ... or-bmw-m2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had begrepen dat de Clubsports harder waren maar niet heel veel harder. De veren zijn inderdaad harder maar lineair en met hulpveer ipv progressief.
Ze maken zelfs reclame voor de 3-way als "Road & Track" suspension voor de M2.
http://kw-suspensions.be/nl/adapted-kw- ... or-bmw-m2/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Kan je voor die prijs geen Intrax kopen?
Die kan je wat meer naar je wens samen laten stellen.
Die kan je wat meer naar je wens samen laten stellen.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Daar kan ik niet mee door de Belgische keuring. En daar zal je ook wel niet voor 1935,- klaar zijn, geloof ik?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Je kan altijd is informeren http://www.intraxracing.nl/producten/" onclick="window.open(this.href);return false;
De set van de 2e link die je stuurt is ook al bijna €2200
Als je later toch nog wat wilt veranderen of upgraden gaat dat een stuk makkelijker.
Geen idee of ze ook sets leveren met een GOCA- attest
De set van de 2e link die je stuurt is ook al bijna €2200
Als je later toch nog wat wilt veranderen of upgraden gaat dat een stuk makkelijker.
Geen idee of ze ook sets leveren met een GOCA- attest
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
2200 dollar. Omgerekend dus 1955 Euro.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Je hebt gelijk!
Al zou het bij zulke bedragen ook niet op €200 vast zitten.
De dollar is weer wat gezakt, was ook wel te verwachten
Intrax HDA kost rond de €1850, de veerstrekte word bepaald op jou toepassing.
Mocht je niet tevreden zijn kan je altijd wat laten veranderen / upgraden dat is wel het grote voordeel lijkt mij.
Al zou het bij zulke bedragen ook niet op €200 vast zitten.
De dollar is weer wat gezakt, was ook wel te verwachten
Intrax HDA kost rond de €1850, de veerstrekte word bepaald op jou toepassing.
Mocht je niet tevreden zijn kan je altijd wat laten veranderen / upgraden dat is wel het grote voordeel lijkt mij.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax HDA
Ok, ik heb de topictitel even aangepast.
Ik hoor graag van de leden waar hun voorkeur naartoe gaat. Prijs is laten we zeggen gelijk.
Clubsport heeft dan weer attesten voor de keuring, maar een ophanging wisselen is ook geen dagen werk.
Ik hoor graag van de leden waar hun voorkeur naartoe gaat. Prijs is laten we zeggen gelijk.
Clubsport heeft dan weer attesten voor de keuring, maar een ophanging wisselen is ook geen dagen werk.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: KW Clubsport 2-way vs 3-way
Alleen heb je met die Intrax kits geen 3 way verstelling.
Die KW kits zijn ook wel aan te passen qua veren alleen je moet even rekenen voor de lengte enz.
Voor een straat auto zou ik denk ik zo'n Intrax kit pakken en voor een circuit auto zo'n clubsport kit.
Sidenote is dat er volgens mij geen HDA kits zijn voor BMW, dacht alleen RSA.
Als je die bedragen uit gaat geven dan kan je ook naar andere merken kijken, AST, JRZ etc.
Die KW kits zijn ook wel aan te passen qua veren alleen je moet even rekenen voor de lengte enz.
Voor een straat auto zou ik denk ik zo'n Intrax kit pakken en voor een circuit auto zo'n clubsport kit.
Sidenote is dat er volgens mij geen HDA kits zijn voor BMW, dacht alleen RSA.
Als je die bedragen uit gaat geven dan kan je ook naar andere merken kijken, AST, JRZ etc.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax HDA
Het lijkt alsof die KW 3-way voor de Z3M fout is geadverteerd. Ik vind 'm alleszins niet terug in de product catalogus, enkel de 2-way.
Verder staat de V3 in de catalogus voor een enorm lage 1049,-. Doet me weer twijfelen om gewoon een V3 te nemen met camber plates.
Hebben die merken zoals AST en JRZ een voordeel tov Intrax?
Verder staat de V3 in de catalogus voor een enorm lage 1049,-. Doet me weer twijfelen om gewoon een V3 te nemen met camber plates.
Hebben die merken zoals AST en JRZ een voordeel tov Intrax?
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
AST sportlines zijn qua binnenwerk iets simpeler (oa geen temperatuur compensatie), maar ze zijn ook goedkoper. Volgens mij heb je tegenwoordig ook sets met gescheiden ingaande en uitgaande slag verstelling.
JRZ is qua kwaliteit beter als het spul van Intrax maar ook wat duurder.
Je kan ook een andere route nemen, zo'n V3 kit en evt een setje dikkere stabi's.
Ik ben op mijn E36 M3 gewoon een simpel Eibach schroefsetje en een set Eibach stabi's en plus andere topmounts voor voor meer camber en die auto rijd er gewoon prima mee. Beetje spelen met de hoogtes en de stabi's en je komt een heel eind.
Mijn andere auto heeft een Intrax systeem met allerlei verstelling maar tenzij je veel rijd en consistent bent heeft dat niet altijd voordelen.
JRZ is qua kwaliteit beter als het spul van Intrax maar ook wat duurder.
Je kan ook een andere route nemen, zo'n V3 kit en evt een setje dikkere stabi's.
Ik ben op mijn E36 M3 gewoon een simpel Eibach schroefsetje en een set Eibach stabi's en plus andere topmounts voor voor meer camber en die auto rijd er gewoon prima mee. Beetje spelen met de hoogtes en de stabi's en je komt een heel eind.
Mijn andere auto heeft een Intrax systeem met allerlei verstelling maar tenzij je veel rijd en consistent bent heeft dat niet altijd voordelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten