KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Andre » 06 nov 2016, 23:48

In en uitgaande verstelbare dempers is alleen gaaf op een race auto. Als je dan je rondes achter elkaar binnen een paar tiende rijd, dan kan je gaan bijstellen. Voor de rest zijn verstelbare dempers leuk voor borrel praat.

Ik rij me straat auto ook wel eens circuit. Straat dempers met iets hardere veren. Misschien paar hardere stabi s. Dan is het prima. Het word toch nooit een race auto zonder een gelaste kooi.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Luco » 07 nov 2016, 07:52

Helemaal eens met Andre, en je moet dan zowel een heel begenadigd rijder zijn en heel goed de verschillen kunnen voelen in de auto na een kleine verandering.
We zeggen allemaal dat we dat voelen terwijl ik denk dat 90% het helemaal niet voelt als je een 20 voudige verstelling 2 klikjes geeft.
En als je dan iets voelt moet je ook nog weten wat je moet doen met al die instellingen.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Fabian » 07 nov 2016, 08:48

idd, helemaal mee eens.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Jussi » 07 nov 2016, 11:20

Wel ik heb een H&R Monotube schroefset onder de Z3 geplaatst maar:

1) die maakt een klonkend geluid van de achterkant bij oneffenheden
2) ik vind de rebound van de achterkant te zacht.

Ik dacht dus deze te verkopen en iets te kopen waar ik wel mijn gading mee vind.

Jullie zeggen dus dat een simpel schroefsetje met wat hardere stabi's meer dan genoeg is dan?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door GTRene » 07 nov 2016, 11:33

Ik heb (ben dan ook geen racer oid) nu al een paar jaar op 2 verschillende auto';s gewoon een BC racing set, kan je ook in een meer track/race set krijgen, maar ik heb dan gewoon de BR uitvoering.
Mooie is je je kan voor hetzelfde geld gewoon je veer sterkte voor en achter kiezen met bestellen en baljoint camberplaten zitten er bij :-) verder kan je die camberplaten in off center bestellen (das maar iets duurder) en he de BC racing sets liever dan de KW set, magoed das persoonlijk.

Verder kan je de BC racing sets heel mooi instellen, hoger of lager de voorspanning van de veer blijft altijd hetzelfde, het mooie is je kan de veerpoot dan inkorten (verstellen) of wat langer maken zonder de voorspanning te veranderen :-) dus bv sommige sets o.a. KW en andere als je die auto opkrikt komt bv de auto 15cm omhoog uit de veren voor die het wiel meeneemt van de vloer (bv Z3 achter) bij BC racing dat systeem, kan je dat aanpassen tot bv 10cm of 7 of 4 of 9 what you like, dat vind ik ideaal, met een racer helemaal als je vaker banden moet wisselen oid.

en ow, als je ze nu in de UK haalt met dat lage pond kan je ook nog veel besparen :D

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Andre » 07 nov 2016, 16:41

Als je echt een trackday junkie bent pak dan de kw die is het goedkoopste toch.

Alle sets voor rond 2000 is het net niet. Is leuk voor de tuning scene.

Reiger is het beste wat je qua rally kan krijgen. Maar ik heb gereden met 2500 euro reiger set. Die hoef ik niet. Nee je moet minimaal 6 ruggen of meer uitgeven voor de top of the line spul dan pas helpt het je.

Meeste setjes gooien er harde veren onder en jij denkt zo das een fijn sportief setje.

Ik zal het uitleggen.

Standaard Veersterkte van een sportieve auto zal zo aan de voorkant tussen 25 en 30 n/mm zitten.
Nu zet ik er top set van jrz op met 65 n/mm veren en ik heb meer comfort en de auto helt minder over. Dan praat je over dempers die 4000 euro plus kosten.

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Martijn_H » 07 nov 2016, 19:35

Outsider: Bilstein B12 Pro Kit? Rijd er op dagelijkse basis mee en het bevalt goed. De set is niet instelbaar, maar biedt voldoende allround sportiviteit. Al weet ik niet of de set volledig aan jouw eisen voldoet.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door JdBn » 18 jan 2017, 07:34

Ik heb ervaring met zowel KW v3 (Alfa 156 2.4 10v JTD, m'n vorige auto) en Intrax HDA (Alfa 156 20v JTD, huidige auto) en daar zit echt een groot verschil in. Als comfort van ondergeschikt belang is zou ik sowieso de KW set nemen. Verlang nog steeds zo nu en dan terug naar hoe vlak de 156 met KW door een bocht ging, de 20v met Intrax voelt wat dat betreft veel minder lichtvoetig aan en rolt veel meer ondanks de GTA stabis. Nou gebruikten de KWs ook wel sterkere veren, maar dan nog zou het waarschijnlijk niet hetzelfde worden. Bovendien vond ik de KW kwalitatief ook beter, daar heb ik minstens een ton km op gezet zonder een enkel probleem. De voordempers van de Intrax set zijn echter al 2 x gereviseerd (tussen de eerste en laatste keer zat zo'n 40k km) omdat de keerringen gewoon barslecht zijn.

Voor mijn huidige gebruik gaat mijn voorkeur toch uit naar de Intrax set (hoewel, als ze nog een keer lek gaan...) omdat de KW set mij wat te hard werd voor dagelijks. Maar als ik een circuit/fun/weekend auto zou opbouwen zou ik zonder twijfel voor KW v3 gaan.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door frankie » 18 jan 2017, 09:25

Dat is wel een veel gehoorde klacht van de Intrax HDA, snel lekken. Breng jij ze naar Falco voor revisie?

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door JdBn » 18 jan 2017, 10:41

frankie schreef:Dat is wel een veel gehoorde klacht van de Intrax HDA, snel lekken. Breng jij ze naar Falco voor revisie?
Yep!

Niet dat het nou de wereld kost, maar er staat dan wel weer een auto een paar dagen een brug in te nemen bij de garage...

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door frankie » 18 jan 2017, 10:45

Ik heb toevallig een Cobra EVO R set bij Coen liggen voor revisie :)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Marc R » 18 jan 2017, 13:46

Intrax moet echt vaak gereviseerd worden maar als het het goed doet is het een topset,naast KW zou ik ook eens kijken naar Bilstein PSS9,

Deze heb ik onder de RS4 en ben er zeer tevreden over.

WestR32
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door WestR32 » 18 jan 2017, 13:52

Ligt wel aan je wensen. Ik heb ook een Bilstein PSS9 set en ik vind hem te soft voor het circuit. Voor de Nurburgring daarintegen juist ideaal omdat je daar best wat softer kan hebben, maar op bijvoorbeeld Spa Francorchamps zou ik graag wat stugger willen hebben (staat nu al op zijn meest stugge stand).

H&R schijnt juist erg goed te zijn voor het circuit, maar ik vrees dat je altijd een compromis zal moeten sluiten. Een perfecte circuitsetup welke ook op de openbare weg goed is en viceversa bestaat volgens mijn nog niet.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Alexsti » 18 jan 2017, 17:07

Geld dat lekken van de Intrax HDA ook voor de Intrax 1K2 ? Heb er zelf nog niks van gemerkt/gezien, zit er nu 3 jaar en 13.000 onder, dus reviseren is nog niet nodig....zolang 't goed werkt lijkt me. :wink:
Wel is de 1K2 een klasse hoger dan de HDA, en HDA wordt ook niet meer gemaakt, volgens mij voor mijn type auto dan.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Marc R » 18 jan 2017, 18:16

Ik had destijds een 1K2 set...elke 10 tot 15k km moest het eronder vandaan...

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door frankie » 18 jan 2017, 18:47

Ze zeggen dat de dempers met de black titan coating langer "meegaan". De 1k2 set heeft die coating tegewoordig standaard erop zitten.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1055
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Alexsti » 18 jan 2017, 18:55

Zolang ik geen verschil in de wegligging merk of lekkende schokdempers heb, lijkt het me nog niet nodig toch ?
Om nu alles uit voorzorg te gaan vervangen en te reviseren lijkt me een beetje overbodig.
Ik heb idd. die black titan coating . :wink:

Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Paul S » 18 jun 2017, 16:41

Ik heb intrax zelf ook onder de Kadett 2.0 liggen.
Maar van veel comfort kun je niet spreken.
Ding is echter knetterhard. Zal ook wel komen
door de camberplates en het feit dat een Kadett
zichzelf al geen luxewonder is.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door NSXRS » 19 jun 2017, 13:49

Ik heb onder mijn CLK een Bilstein B16 pss9 en is qua rijden goed, maar vind de degelijkheid diep triest, binnen 1 1/2 jaar: stelknop van een voordemper muurvast, daarom hele set ter inspectie/ reparatie teruggestuurd, van 2 dempers is binnenwerk vervangen, GEEN garantie of coulance!! Ook flinke oxidatie aan de voordemper poten die volgens de wervende folder tekst voorzien zijn van multi coating oppervlakte bescherming... troep, oxideert als een gek. Heb ze zelf maar over gespoten met alu/zink lak en gôh, die blijft tot nu toe WEL goed, bijzonder.. Ik zal vermoedelijk nooit meer Bilstein nemen.

Daarentegen op de MR2 Turbo een KW3 set: zeer goede rijeigenschappen en nauwelijks veroudering waarneembaar.
Indien ik in de toekomst weer eens een schroefset zoek voor een auto, dan zal KW zeker op de lijst staan.
Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Marsnel » 19 jun 2017, 19:44

Heb een KW V1 set onder een Civic gehad. Was niet voor het circuit geschikt, maar voor op straat wel erg goed. Na een paar jaar eronder weg gehaald, een doekje erover, en ze zagen er weer als nieuw uit. Erg mooi spul!

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door tuurgtt » 21 jun 2017, 20:06

NSXRS schreef: 19 jun 2017, 13:49 Ik heb onder mijn CLK een Bilstein B16 pss9 en is qua rijden goed, maar vind de degelijkheid diep triest, binnen 1 1/2 jaar: stelknop van een voordemper muurvast, daarom hele set ter inspectie/ reparatie teruggestuurd, van 2 dempers is binnenwerk vervangen, GEEN garantie of coulance!! Ook flinke oxidatie aan de voordemper poten. Heb ze zelf maar over gespoten met alu/zink lak en gôh, die blijft tot nu toe WEL goed, bijzonder.. Ik zal vermoedelijk nooit meer Bilstein nemen.
Ik had exact hetzelfde met de PSS9 set onder mijn laatste Impreza Turbo. Binnen anderhalf jaar oxidatie, vastzittende stelknoppen op de voorste dempers, wat een bagger.
Maar onder de Compact zit al drie jaar een B12 Sportline kitje, weliswaar niet verstelbaar en wat soft voor het circuit, maar geniaal compromis voor sportief/straat en de hobbels van de Ring. Nooit te hard, nooit floaty.
En reviseren? Dempt nog als nieuw. Kostte geen fluit, briljant spul. Wat een kwaliteitsverschil met die drie keer zo dure B16...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door romo » 21 jun 2017, 21:08

Op de 1M had ik een JRZ-RS 1 set, superhoede wegligging, verbeterde initial steering input, geen duik en rolgedrag, allemaal top en oneindig beter dan origineel........maar helaas vele revisies gehad (allemaal onder garantie en zeer keurig opgelost) Maar goed, d`r komt een punt dan ben je er klaar mee.

Ik heb getwijfeld of ik voor de M2, gezien het jumpy onderstel bij onregelmatig wegdek op lage snelheid, de verbeterde versie van JRZ moest aanschaffen, ik heb het niet aangedurfd.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Mark 320iS » 05 jun 2018, 13:37

Heb je uiteindelijk nog een set besteld voor de z3? En waar is de keuze op gevallen?

Ik oriënteer me momenteel ook op een nieuwe set voor de m3, maar ik vind het (net als jij geloof ik) heel moeilijk om de verschillen tussen de diverse sets en merken helder te krijgen. Op de diverse internet fora lees je steeds enkel de ervaringen van mensen met 1 set en die zijn doorgaans heel positief, welke set het ook is, van goedkope B-merk onderstellen tot de duurste die er zijn.

Ik neigde eerst naar een KW clubsport set, want goed betaalbaar en volgens mij prima geschikt voor als je zo nu en dan wat rondjes op de Nordschleife of Spa doet. Nu kwamen er op het duitse m-forum in de afgelopen dagen echter ook een gebruikte KW Competition en een Bilstein Clubsport set te koop voor het zelfde geld. Alle instelmogelijkheden voegen voor mij niet zo heel veel toe, aangezien ik daar geen verstand van heb en er eerlijk gezegd ook geen behoeft aan heb om me dat helemaal eigen te maken. Ik zou gewoon vanuit een soort van basisafstelling willen werken waar ik vervolgens zoveel mogelijk vanaf blijf.

Is er iemand die mij kan vertellen wat nu echt de verschillen zijnen hoe ik dat ga merken? Want de KW Competition en Bilstein Clubsport sets zijn nieuw veel duurder dan de KW Clubsport, of een AST 5100 bijv.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door Niels » 05 jun 2018, 15:53

Ik zit (zat) met eenzelfde vraagstuk. Iig is mij helder dat de Clubsport en Competition varianten te stevig zijn qua comfort voor de openbare weg. Dan is KW V3 al meer dan genoeg zeg maar, zeker als afstellen al een uitdaging op zich is. Zelf neig ik naar een B12 set om eerlijk te zijn. Op het circuit kom ik niet en de huidige KW V2 set vind ik al aan de harde kant voor op straat.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?

Bericht door JdBn » 05 jun 2018, 16:25

Niels schreef: 05 jun 2018, 15:53 Ik zit (zat) met eenzelfde vraagstuk. Iig is mij helder dat de Clubsport en Competition varianten te stevig zijn qua comfort voor de openbare weg. Dan is KW V3 al meer dan genoeg zeg maar, zeker als afstellen al een uitdaging op zich is. Zelf neig ik naar een B12 set om eerlijk te zijn. Op het circuit kom ik niet en de huidige KW V2 set vind ik al aan de harde kant voor op straat.
Je hebt tegenwoordig ook sets van KW en Bilstein die je qua demping kunt aanpassen via een extra knop (al dan niet van de oem demperaanpassing als dat aanwezig was) of smartphone. De KW V3 vond ik wel aardig hard en met een beetje zachtere demping scheelde dat wel al een stuk qua comfort. Dat je dat 'on the fly' zou kunnen doen lijkt me wel relaxed eigenlijk! Niet goedkoop ook, vooral die van KW niet, maar gezien het verouderingsproces dat ik ken van de twee V3 sets die ik heb gehad (vooral de dempers blijven zowat als nieuw) is het dat misschien wel waard.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MJW, SlowCo, Thomth en 38 gasten