SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
OnTheRocks
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 apr 2015, 15:10

SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door OnTheRocks » 29 aug 2016, 21:47

Hallo allen,

Ben in het bezit van een e46 M3 met SMG-transmissie en wil graag het SMG de CSL-update en het DME de revmatching update geven. Hebben jullie enig idee bij wie/waar ik dat kan laten doen? Heb Beek Autoracing al gevraagd, maar die hebben hier geen ervaring mee.

Dank alvast voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bert ///M3 » 29 aug 2016, 22:47

DME update voor revmatching:

http://www.ecuworx.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; stukje software downloaden en licentie kopen.

http://www.autowolf.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een VAGCOM KKL kabel kopen (blauwe met RT232RL interface) of ergens een DCAN kabel vandaan toveren.

http://bimmersoftware.com/bmwflash" onclick="window.open(this.href);return false; daar een flashtool downloaden.

1. Met BMWFlash je DME uitlezen over OBD2
2. tool van ECUWorx draaien, je file inlezen, CSL SMG shifting parameters aanvinken en CSL interia fix aanvinken. Besand saven onder een nieuwe naam
3.Met BMW flash je DME flashen met het nieuwe file.

Kan je voor een paar tientjes thuis doen. je kan met die tool nog wel meer dingen zoals je Vmax begrenzer opheffen enz.

Je kan die parameters ook met de hand schrijven maar met die tool gaat het gewoon sneller. Plus ik zou dat alleen doen als je ook weet waar je zoeken moet.

SMG software flashen kan als je wat BMW tools hebt. Volgens mij moet een dealer dat gewoon kunnen. Je hebt in elk geval oa WinKFP nodig en datafiles van de E46 M3.





Alternatief is een tune van bijvoorbeeld Evolve kopen, of van TTFS. Dan heb je ook iets meer vermogen. Alleen updaten die je SMG ECU niet. Plus je DME word ook encrypted dus een andere tuner komt er vervolgens niet meer in. Je kan die Evolve software wel overschrijven maar niet uitlezen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Joy » 29 aug 2016, 23:39

De dealer kan de SMG-ECU niet flashen. Ik heb het ze laatst gevraagd maar ze gaven aan dit niet te kunnen. Alleen de standaard SMG software is mogelijk.
Ik heb zelf de DME upgrade van Evolve. Bevalt goed. Paar pk erbij en de begrenzer is eraf. Revmatching werkt afhankelijk van gekozen schakelsnelheid en toerental.
Ik zou ook nog het verschil willen testen met de CSL flash op de SMG ECU. Maar daar weet ik nog niet wie ik daarvoor moet strikken.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bert ///M3 » 30 aug 2016, 03:42

Dealers kunnen het wel, ze hebben er de tools voor. Maar dan is het een beetje incourant voor ze en dan hebben ze geen zin om het uit te vogelen.

Die software en tools zijn met wat zoeken ook wel op internet te vinden. Je hebt een programma nodig genaamd WinKFP en de data files, volgens mij BMW Daten V41 of hoger.

OnTheRocks
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 apr 2015, 15:10

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door OnTheRocks » 30 aug 2016, 09:13

Cool, dank voor de reacties!

@Bert: lees hier en daar wel dat er wat risico's kleven aan het updaten. Wat weet jij daarvan? Enne, als ik de spullen regel - heb jij dan tijd en zin om te helpen?

OnTheRocks
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 apr 2015, 15:10

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door OnTheRocks » 30 aug 2016, 09:45

Kwam ook dit nog tegen op het interwebs: http://www.bimcoding.com/software-updates/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie het laatste item.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bert ///M3 » 30 aug 2016, 10:46

Er zitten altijd risico's aan. Als het voltage te laag word en je onderbreekt hem, dan is je controller naar de maan. Soms zijn ze nog te redden door er nieuwe software overheen te forceren met BMW tools. Maar bij de DME is het zo dat een partial flash heel snel gaat. Met BMW flash duurt het volgens mij nog geen minuut, met een tool als MSSFlasher is het een paar seconden. Die SMG flash duurt wat langer maar als je hem gewoon aan de lader zet is er niks aan de hand.

Verder heb ik die software wel maar ik ben sowieso tot aan oktober niet in NL.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Vlokmans » 06 okt 2018, 22:56

Het stof van een oud draadje afblazen: zijn er ondertussen al adressen in Nederland waar men de Evolve remap kan "uploaden"?

Zag dat Evolve de remap ondertussen ook levert met een stukje hardware om het zelf te doen:
https://www.evolveautomotive.com/evolve ... ion_tabbed

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bram » 09 nov 2018, 10:40

Ben ik ook wel benieuwd naar, die maken heel erg mooie spullen!

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Vlokmans » 23 nov 2018, 14:22

Geen nieuws hier over de Evolve remap (die overigens vandaag 20 - 30 % korting geven op hun remap), maar wel contact gehad met Beek en Carly. Daar waar ik het idee kreeg dat Beek absoluut niet op klandizie zat te wachten, was Carly erg prettig in de communicatie. Ergens in de komende weken zal ik er eens langs gaan en de knoop doorhakken.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bram » 23 nov 2018, 14:29

Ow ik ben benieuwd :D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bert ///M3 » 27 nov 2018, 16:01

Vlokmans schreef: 23 nov 2018, 14:22 Geen nieuws hier over de Evolve remap (die overigens vandaag 20 - 30 % korting geven op hun remap), maar wel contact gehad met Beek en Carly. Daar waar ik het idee kreeg dat Beek absoluut niet op klandizie zat te wachten, was Carly erg prettig in de communicatie. Ergens in de komende weken zal ik er eens langs gaan en de knoop doorhakken.
Beek heeft een jongen lopen die anders wel heel kundig is met die DME's.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bram » 27 nov 2018, 16:17

Procar en Gijsbertsen in Odijk kunnen dit ook. Bij Gijsbertsen kom ik voor het hele pakket (CSL software voor zowel de SMG bak als voor de ECU + coderen M track mode) uit op €405,- in de btw. Procar vraagt flink wat meer voor het coderen van de M track mode, €195,-. Prijs voor de CSL software voor bak en ECU is in Zwolle €399,-.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Vlokmans » 27 nov 2018, 18:20

Bert ///M3 schreef: 27 nov 2018, 16:01
Vlokmans schreef: 23 nov 2018, 14:22 Geen nieuws hier over de Evolve remap (die overigens vandaag 20 - 30 % korting geven op hun remap), maar wel contact gehad met Beek en Carly. Daar waar ik het idee kreeg dat Beek absoluut niet op klandizie zat te wachten, was Carly erg prettig in de communicatie. Ergens in de komende weken zal ik er eens langs gaan en de knoop doorhakken.
Beek heeft een jongen lopen die anders wel heel kundig is met die DME's.
Vast genoeg anderen die ook heel kundig zijn. Ik heb sowieso niet de illusie dat er "een map op maat" geschreven gaat worden voor mijn auto, daar gaat denk ik gewoon een off the shelf stukje voor S54's in. Bovendien wil ik niet gaan smeken of ik alsjeblieft mijn geld mag achterlaten bij de een of andere toko.

Gebruikersavatar
malle eppie
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
Locatie: Fryslân

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door malle eppie » 27 nov 2018, 19:44

Grappig, toen ik deze zomer met Beek belde kreeg ik dezelfde vibe.

vincent328
Berichten: 413
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door vincent328 » 28 nov 2018, 09:33

malle eppie schreef: 27 nov 2018, 19:44 Grappig, toen ik deze zomer met Beek belde kreeg ik dezelfde vibe.
Ben er zelf geweest paar weken geleden voor het tunen van mijn 120d. Gast weet wel wat hij doet, alleen loopt over in het werk.
Daarnaast hebben ze ook veel last van 'bellers' die hun gek bellen maar niet komen en ik denk dat daar voornamelijk vandaan komt waarom ze aan de telefoon zo zijn. Als je daar bent zijn ze sowieso heel erg relaxed.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door ///Joost » 28 nov 2018, 10:30

vincent328 schreef: 28 nov 2018, 09:33 Ben er zelf geweest paar weken geleden voor het tunen van mijn 120d. Gast weet wel wat hij doet, alleen loopt over in het werk.
Daarnaast hebben ze ook veel last van 'bellers' die hun gek bellen maar niet komen en ik denk dat daar voornamelijk vandaan komt waarom ze aan de telefoon zo zijn. Als je daar bent zijn ze sowieso heel erg relaxed.
Dit kan ik me wel voorstellen. Je zit al gauw een kwartier met iemand aan de telefoon je tijd te "verdoen". Als dat geen centen in de la brengt is dat wel frustrerend ja. Zeker als je tot over je oren in het werk zit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Arthur » 28 nov 2018, 10:35

Ja, maar 'hoort' er ook bij. Ze zijn commercieel neem ik aan? En anders, als de toko genoeg opbrengt, zet er een telefonist(e) neer.

vincent328
Berichten: 413
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door vincent328 » 29 nov 2018, 00:01

Arthur schreef: 28 nov 2018, 10:35 Ja, maar 'hoort' er ook bij. Ze zijn commercieel neem ik aan? En anders, als de toko genoeg opbrengt, zet er een telefonist(e) neer.
Zijn wel commercieel alleen de eigenaar die normaliter de telefoon doet zit meer op het circuit (begeleiding klanten) dan dat hij daar op de zaak zit. Als je langsrijdt of mail zijn ze meer dan hulpvaardig.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1811
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Jules » 31 aug 2019, 17:55

Is er iemand die weet of dit ook met een SMG 1 kan?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Knot » 31 aug 2019, 22:18

SPBA vond ik heel erg goed met software. Ik zou zeker bij hun informeren. Niet goedkoop maar veel kennis en goede spullen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bert ///M3 » 02 sep 2019, 07:39

Jules schreef: 31 aug 2019, 17:55 Is er iemand die weet of dit ook met een SMG 1 kan?
Vast wel.

Die module is flashable maar volgens mij is er niemand die het ontwikkeld heeft.

Als ik een flashfile in WinOLS laad dan zijn er wel iets van mappings te zien maar uitzoeken waar die mappings voor zijn duurt wel even.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door MParallel » 02 sep 2019, 08:28

SMG1 wordt aan gewerkt. Alleen dit is een hobbyproject, dus wanneer dat eventueel af is, is niks over te zeggen.

Overigens bestaat er verder geen andere mapping voor SMG1.

BMW heeft zelf wel een update uitgevoerd ergens 1997, waarbij er een extra stand kwam voor de automaat modus (sport stand).

€195 om M-Track mode te coderen?
Kolere als ik dat had geweten. 5 vinkjes zetten, doorvoeren en klaar. Heb dat al meerdere keren gedaan, voor nop.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: SMG II CSL- en DME-update: bij wie/waar?

Bericht door Bram » 02 sep 2019, 10:46

Daarom heb ik het hele pakket bij Gijsbertsen gedaan :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hans44, Mark 320iS, Nivek, RJK en 36 gasten