Garagedeur
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Garagedeur
De ideale plaats om eens wat ideeën en input te vragen: voor de mancave ben ik op zoek naar een nieuwe garagedeur. Momenteel heb ik een stalen kanteldeur, maar ik wil eigenlijk naar een nieuwe sectionaal deur (ziet er beter uit, isoleert beter, neemt minder ruimte in, gemak van de afstandsbediening). Wie kan een bedrijf aanbevelen in de regio Den Haag om dit te realiseren? Regio Den Haag is geen harde eis, verder weg mag ook, maar leek me wel zo handig. Dus goede ervaringen met andere bedrijven zijn ook welkom.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Garagedeur
In het Westland zit Mosterd wat prima bedrijf is en Hormann dealer. Op aanraden van Luco heb ik Ecogaragedeuren gebruikt. Die waren erg goed, prima communicatie en werk + prima after service.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Garagedeur
Ik heb Hormann, geïsoleerd en elektrisch
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Garagedeur
Hier ook erg tevreden met een electrische Hormann deur.
Ik heb gekozen voor de 75 jaar editie die was o.a 33% sneller en had nog wat extra optie's.
Ik heb gekozen voor de 75 jaar editie die was o.a 33% sneller en had nog wat extra optie's.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Garagedeur
Hier ook een geïsoleerde Hormann. Elektrische deur is heerlijk. Gebruik hem als voordeur. Op tijd op de knop drukken en je loopt zo in een keer door naar binnen met de honden.
- tomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Garagedeur
Ik heb ook Hormann maar geïsoleerde roldeur. Scheelt zoveel qua vrije muurruimte in garage. Zei iemand 33 pct sneller? Kan ik mijn deur ook tjoenen?
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Garagedeur
Wel inruilen
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Garagedeur
Dank voor de input. Zowel met Mosterd als Ecodeuren afspraken gemaakt, plus nog twee anderen. Zal als alles rond en beklonken is de ervaringen (en afwegingen) delen, wellicht nuttig.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Garagedeur
Graag. Hier ook nog een stalen kanteldeur die ik op termijn wil vervangen.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Garagedeur
knot had een jaar of wat geleden ook een topic gemaakt over zijn keuze meen ik
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Garagedeur
Misschien overbodige tip en mogelijk intussen standaard, maar neem indien van toepassing de elektrische aandrijving aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Garagedeur
Ecodeuren is gewoon super, zowel service als montage
Bij mij zitten ze er nu zon 10 jaar in en nog nooit een probleem gehad en ze worden/werden best veel gebruikt.
1 keer servicebeurtje tussendoor laten doen.
Tom jij bent dus ook tevreden over ze, mond op mond, de beste reclame, weet niet of ze de goedkoopste zullen zijn.
Bij mij zitten ze er nu zon 10 jaar in en nog nooit een probleem gehad en ze worden/werden best veel gebruikt.
1 keer servicebeurtje tussendoor laten doen.
Tom jij bent dus ook tevreden over ze, mond op mond, de beste reclame, weet niet of ze de goedkoopste zullen zijn.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Garagedeur
Wat is het voordeel van aandrijving aan de zijkant i.p.v. midden? Inbraakbeveiliging neem ik er uiteraard op.NSXRS schreef:Misschien overbodige tip en mogelijk intussen standaard, maar neem indien van toepassing de elektrische aandrijving aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Garagedeur
Heb zelf alleen de standaard optilbeveiliging of hoe je dat ook mag noemen. Ben hopelijk goed verzekerd, dus een balk halverwege gaat het voor mij niet worden.
Heb niet voor niets een electrische deur gekozen en om steeds de balk weg te halen voor ik er uit rijd of duizend keer m'n kop ertegen te stoten bij het in en uit lopen?
Wellicht leuk voor mensen die de deur niet dagelijks gebruiken.
Heb niet voor niets een electrische deur gekozen en om steeds de balk weg te halen voor ik er uit rijd of duizend keer m'n kop ertegen te stoten bij het in en uit lopen?
Wellicht leuk voor mensen die de deur niet dagelijks gebruiken.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Garagedeur
Bij aandrijving in het midden heb je afhankelijk van de deur hoogte op ca 2.10-2.30m hoog een rail met motor midden boven de auto hangen.Vlokmans schreef:Wat is het voordeel van aandrijving aan de zijkant i.p.v. midden? Inbraakbeveiliging neem ik er uiteraard op.NSXRS schreef:Misschien overbodige tip en mogelijk intussen standaard, maar neem indien van toepassing de elektrische aandrijving aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
Als je een wat hoger garageplafond hebt, (ik heb plafond op ca 2.70m) beperkt deze rail de bruikbare hoogte als je bijvoorbeeld een schaarbrug oid zou willen gebruiken. Bij zij-aandrijving heb je niets midden boven de auto, kan je dus de beschikbare plafondhoogte maximaal benutten
Laatst gewijzigd door NSXRS op 29 apr 2016, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Garagedeur
Wie heeft het over een balk??allen schreef:Heb zelf alleen de standaard optilbeveiliging of hoe je dat ook mag noemen. Ben hopelijk goed verzekerd, dus een balk halverwege gaat het voor mij niet worden.
Heb niet voor niets een electrische deur gekozen en om steeds de balk weg te halen voor ik er uit rijd of duizend keer m'n kop ertegen te stoten bij het in en uit lopen?
Wellicht leuk voor mensen die de deur niet dagelijks gebruiken.
De anti-inbraakbeveiliging is een scharnierende plaat/haak aan de deur die bij sluiten over een pen valt die op ca 1m hoog in de zijkant van het deurframe zit. Dit voorkomt dat een sectionaal deur halverwege tussen de rollen ingedrukt / opgetild kan worden
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Garagedeur
Bij een sectionaaldeur zit die volgens mij standaard aan de zijkantNSXRS schreef:Bij aandrijving in het midden heb je afhankelijk van de deur hoogte op ca 2.10-2.30m hoog een rail met motor midden boven de auto hangen.Vlokmans schreef:Wat is het voordeel van aandrijving aan de zijkant i.p.v. midden? Inbraakbeveiliging neem ik er uiteraard op.NSXRS schreef:Misschien overbodige tip en mogelijk intussen standaard, maar neem indien van toepassing de elektrische aandrijving aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
Als je een wat hoger garageplafond hebt, (ik heb plafond op ca 2.70m) beperkt deze rail de bruikbare hoogte als je bijvoorbeeld een schaarbrug oid zou willen gebruiken. Bij zij-aandrijving heb je niets midden boven de auto, kan je dus de beschikbare plafondhoogte maximaal benutten
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Garagedeur
Trouwens: bij de klassiekere stalen kanteldeur (heb ik ook in een garage) kan je inbraak beveiliging nemen d.m.v. vergrendeling die de standaard zijhaken bij handbediende sluiting gebruikt onderin de zijkanten van de deur. Die vervallen bij elektr aandrijving , maar kan je dan toch laten vergrendelen. Bij elektrische aandrijving zit er dan een staalkabel met schuifstukje aan de aandrijving verbonden die eerst de haken ontgrendelt en dan begint de deur te kantelen. Er bestaat ook een gelijksoortig bediende versie met een losse te installeren vergrendelhaak midden van de deur op de vloer
Bij standaard kanteldeur met elektr aandrijving vervallen de standaard zij slothaken en heeft de deur alleen vergrendeling op de aandrijving. Daar is altijd op de speling op en kan onderaan deur stukje open getrokken worden. Dat wil je niet want dan is er ruimte om open te breken.
Bij standaard kanteldeur met elektr aandrijving vervallen de standaard zij slothaken en heeft de deur alleen vergrendeling op de aandrijving. Daar is altijd op de speling op en kan onderaan deur stukje open getrokken worden. Dat wil je niet want dan is er ruimte om open te breken.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Garagedeur
Dat schreef ik al, in de tijd dat ik aanschafte was zij aandrijving net ontwikkelde hele dure optie, maar is vermoedelijk tegenwoordig meestal standaard geworden?Luco schreef:Bij een sectionaaldeur zit die volgens mij standaard aan de zijkant
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Garagedeur
Voor zover ik geïnformeerd ben, is de zij-aandrijving inderdaad het nieuwere systeem. O.a. Novoferm gebruikt dit. In mijn garage komt geen brug, en het plafond ga ik niet gebruiken voor bevestiging/ophangen van materiaal. Een motor boven, aan het plafond, leek mij daarom juist handiger. Zo'n kastje aan de muur, hoe klein ook, zou naar mijn idee meer "in de weg" hangen. Als de auto binnen staat, loop ik toch niet onder de motor door (Die hangt boven de auto....). En als de auto er niet staat, ben ik er ook niet
Hörmann gebruikt een motor aan het plafond, zo is mij vanochtend duidelijk geworden. Uiteraard is alles mogelijk, maar ik zoek niet iets enorm afwijkends. En dat ging ook om een sectionaal deur trouwens. Die beveiliging is inderdaad een soort weerhaak, die boven in het loopwerk zit en de deur/ketting vergrendelt. Als je een kracht omhoog uitoefent op de onderkant van de deur, tussen deur en drempel, drukt die haak de deur juist naar beneden.
Verder is er nog wat onderscheid in dikte van de deur. Tussen 20 en 45 mm is gangbaar, waarbij de dikste dubbel geïsoleerd is. Tsja.....
Hörmann gebruikt een motor aan het plafond, zo is mij vanochtend duidelijk geworden. Uiteraard is alles mogelijk, maar ik zoek niet iets enorm afwijkends. En dat ging ook om een sectionaal deur trouwens. Die beveiliging is inderdaad een soort weerhaak, die boven in het loopwerk zit en de deur/ketting vergrendelt. Als je een kracht omhoog uitoefent op de onderkant van de deur, tussen deur en drempel, drukt die haak de deur juist naar beneden.
Verder is er nog wat onderscheid in dikte van de deur. Tussen 20 en 45 mm is gangbaar, waarbij de dikste dubbel geïsoleerd is. Tsja.....
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Garagedeur
We hebben een novoferm met zijaandrijving maar toch zit er in het midden nog die balk (waar vroeger de aandrijving op zat)NSXRS schreef:Bij aandrijving in het midden heb je afhankelijk van de deur hoogte op ca 2.10-2.30m hoog een rail met motor midden boven de auto hangen.Vlokmans schreef:Wat is het voordeel van aandrijving aan de zijkant i.p.v. midden? Inbraakbeveiliging neem ik er uiteraard op.NSXRS schreef:Misschien overbodige tip en mogelijk intussen standaard, maar neem indien van toepassing de elektrische aandrijving aan de zijkant i.p.v. in het midden.
Tevens: neem anti-inbraak beveiliging! (haak die halverwege de deur hoogte in het frame vergrendelt) waardoor een eventuele sectionaaldeur niet ingedrukt kan worden.
Als je een wat hoger garageplafond hebt, (ik heb plafond op ca 2.70m) beperkt deze rail de bruikbare hoogte als je bijvoorbeeld een schaarbrug oid zou willen gebruiken. Bij zij-aandrijving heb je niets midden boven de auto, kan je dus de beschikbare plafondhoogte maximaal benutten
Zal wel met de stabiliteit te maken hebben
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Garagedeur
Hier is de keus uiteindelijk gevallen op de Garadeur. Een aantal positieve ervaringen van leden op een ander forum, in combinatie met 50 jaar ervaring in het vak. Als klap op de vuurpijl ook veruit de goedkoopste en de kortste levertijd, waarbij met name dat laatste erg belangrijk voor mij is. Het wordt een sectionaal deur, van 40mm met afstandsbediening uiteraard. Het blijft altijd afwachten hoe het spul er in hangt, maar ik heb er vertrouwen in.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Garagedeur
ik had destijds ook 2 sectional deuren voor mijn nwe garage (17 jaar geleden), beviel goed, was wel met de hand bedienen, maar vond ik toen niet erg, garage stond niet aan de straat en kon altijd nog geupdate worden met afstand bediening, echter de hele boel huis en garage niet gek lang daarna verkocht, dus nooit wat van gekomen
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Garagedeur
Ik zit toevallig te kijken naar een nieuwe garagedeur, is bovenstaande leverancier goed bevallen?Vlokmans schreef: ↑09 mei 2016, 20:45 Hier is de keus uiteindelijk gevallen op de Garadeur. Een aantal positieve ervaringen van leden op een ander forum, in combinatie met 50 jaar ervaring in het vak. Als klap op de vuurpijl ook veruit de goedkoopste en de kortste levertijd, waarbij met name dat laatste erg belangrijk voor mij is. Het wordt een sectionaal deur, van 40mm met afstandsbediening uiteraard. Het blijft altijd afwachten hoe het spul er in hangt, maar ik heb er vertrouwen in.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Garagedeur
Jazeker! Ben er erg blij mee. Werkt na ruim twee jaar ook nog probleemloos *op hout klopt om de pechgoden af te weren*.
Heb zaken gedaan met de oude heer "Garadeur", liep ver in de 80. Hoop dat ie er nog is. Ik vond 'm prettig meedenken, heeft zelfs een oplossing aangedragen om een paar cm ruimte in de garage te winnen. Daarnaast is het ook de vraag hoever je er zelf in wil gaan, maar voor mijn behoeften was dit prima.
Heb zaken gedaan met de oude heer "Garadeur", liep ver in de 80. Hoop dat ie er nog is. Ik vond 'm prettig meedenken, heeft zelfs een oplossing aangedragen om een paar cm ruimte in de garage te winnen. Daarnaast is het ook de vraag hoever je er zelf in wil gaan, maar voor mijn behoeften was dit prima.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 207 gasten