Garagedeur

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Garagedeur

Bericht door CRZ » 01 jan 2019, 11:31

Helder! Thanks voor de update.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Garagedeur

Bericht door HJ2 » 01 jan 2019, 14:31

Ik heb net een horrmann laten installeren met de snellere motor. Prima ding, maar dat zijn ze allemaal denk ik. Irl te bewonderen in Delfgauw (jouw regio) als je wilt hoor.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Garagedeur

Bericht door JP » 01 jan 2019, 15:14

Wat doen jullie aan onderhoud aan de garagepoort? Dealer bellen of zelf geleiders en rollen smeren?

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Garagedeur

Bericht door CRZ » 01 jan 2019, 16:39

HJ2 schreef: 01 jan 2019, 14:31 Ik heb net een horrmann laten installeren met de snellere motor. Prima ding, maar dat zijn ze allemaal denk ik. Irl te bewonderen in Delfgauw (jouw regio) als je wilt hoor.
Dat is idd dichtbij! We zijn bezig met een architect voor de verbouwing, als we daar een beetje goed beeld bij hebben neem ik nog even contact met je op. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Garagedeur

Bericht door HJ2 » 01 jan 2019, 18:05

Hier net (bijna) klaar met de verbouwing :blink:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Garagedeur

Bericht door Knot » 04 mar 2021, 14:10

Tim N schreef: 28 apr 2016, 09:10 knot had een jaar of wat geleden ook een topic gemaakt over zijn keuze meen ik
Kon/kan ik ff niet meer vinden, maargoed, een aantal in de rij willen de stalen kanteldeur vervangen voor een Novoferm ISO-20 sectionaaldeur met breed profiel, handbediend.

Op zich nu wel de kans om mee te doen omdat ik niet als enige een fraaie deur wilde, dan breken ze die sowieso open en de prijs van 1/2 touchscreen is nu ook gunstig.

Enige waar ik mee zit is de ventilatie, de oude deur heeft onderaan een randjesprofiel waardoor hij ventileert. De sectionaaldeuren zitten in rubbers en dichten helemaal af, ideaal voor de isolatie maar het wordt natuurlijk wel muf binnen als je niet om de paar dagen je auto eruit haalt, of nog erger als je een auto nat binnenzet die gaat nooit goed drogen. Je kunt er wel roosters in laten zetten maar vind ik zonde van de deur om erin te gaan zagen.

Zou het meevallen met ventilatie/mufheid als je geen natte auto binnenzet of is ventilatie een must?
Bijlagen
Novoferm_ISO20_breed.JPG
Novoferm_ISO20_breed.JPG (60.77 KiB) 14128 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Garagedeur

Bericht door Eeuwe » 04 mar 2021, 14:20

Als mijn vloer nat is door een natte auto zet ik de deur vaak een paar cm open voor de rest van de dag. Inbrekers komen er alsnog niet in, en ongedierte heb ik geen last van.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Garagedeur

Bericht door Knot » 04 mar 2021, 14:29

Die optie heb ik bij de electrische deur in de garage van de achtertuin wel, kan je instellen hoe lang je de ventilatiestand wil, 1u, 2u en daarna gaat ie vanzelf dicht.

Lijkt me bij een handmatig bediende deur lastig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31208
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Garagedeur

Bericht door JP » 04 mar 2021, 15:19

Bij natte auto (of als heel heet is, deur beetje open laten. Alhoewel ik in de garage toch nog een verwarming heb hangen. Zo’n Novoferm (heb dezelfde) is daar nog onderhoud aan ? Gebruik wel eens wd40 maar kunnen ze die ook na 6jaar opnieuw afstellen ? Rollers zit wat speling op als het flink waait

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Garagedeur

Bericht door Knot » 04 mar 2021, 15:27

De electrische deur zou je elk jaar de rollers en riemen in moeten vetten, na 2013 nooit meer gedaan, ding loopt prima en ik hou niet van vette zooi overal aan.

Handmatige deur heeft volgens mij geen ventilatiestand en alsnog moet je m dan zelf dicht gaan doen. Die onderrand van de stalen deur is zo gek nog niet bedacht met die kartelrand wat doorwaait.
Bijlagen
kanteldeur_ventilatiebubbels.jpg
kanteldeur_ventilatiebubbels.jpg (377.68 KiB) 14078 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Garagedeur

Bericht door Luco » 04 mar 2021, 15:52

Knot schreef: 04 mar 2021, 14:10
Tim N schreef: 28 apr 2016, 09:10 knot had een jaar of wat geleden ook een topic gemaakt over zijn keuze meen ik
Kon/kan ik ff niet meer vinden, maargoed, een aantal in de rij willen de stalen kanteldeur vervangen voor een Novoferm ISO-20 sectionaaldeur met breed profiel, handbediend.

Op zich nu wel de kans om mee te doen omdat ik niet als enige een fraaie deur wilde, dan breken ze die sowieso open en de prijs van 1/2 touchscreen is nu ook gunstig.

Enige waar ik mee zit is de ventilatie, de oude deur heeft onderaan een randjesprofiel waardoor hij ventileert. De sectionaaldeuren zitten in rubbers en dichten helemaal af, ideaal voor de isolatie maar het wordt natuurlijk wel muf binnen als je niet om de paar dagen je auto eruit haalt, of nog erger als je een auto nat binnenzet die gaat nooit goed drogen. Je kunt er wel roosters in laten zetten maar vind ik zonde van de deur om erin te gaan zagen.

Zou het meevallen met ventilatie/mufheid als je geen natte auto binnenzet of is ventilatie een must?
Volgens het bouwbesluit moet een garage voorzien zijn van mechanische ventilatie, ik denk dat 90% daar niet aan voldoet. :lol:

Online
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Garagedeur

Bericht door daNpy » 04 mar 2021, 17:13

JP schreef: 04 mar 2021, 15:19 Bij natte auto (of als heel heet is, deur beetje open laten. Alhoewel ik in de garage toch nog een verwarming heb hangen. Zo’n Novoferm (heb dezelfde) is daar nog onderhoud aan ? Gebruik wel eens wd40 maar kunnen ze die ook na 6jaar opnieuw afstellen ? Rollers zit wat speling op als het flink waait
Waarom gebruik je WD40? Dat is kruipolie, en drukt vet weg... In onze deuren zijn de delen ingevet, met WD40 nasprayen zou dus onverstandig zijn.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Garagedeur

Bericht door BartMS » 05 mar 2021, 21:57

Knot schreef: 04 mar 2021, 15:27 De electrische deur zou je elk jaar de rollers en riemen in moeten vetten, na 2013 nooit meer gedaan, ding loopt prima en ik hou niet van vette zooi overal aan.

Handmatige deur heeft volgens mij geen ventilatiestand en alsnog moet je m dan zelf dicht gaan doen. Die onderrand van de stalen deur is zo gek nog niet bedacht met die kartelrand wat doorwaait.
Zo'n deur heb ik maar is drama in de winter. die deuren sluiten namelijk 9/10 x niet goed onderaan en dat tocht als een gek.... Niet zo fijn als je een inpandige garage hebt. Ik zit zelf te kijken voor een elektrische sectionaal deur.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Garagedeur

Bericht door HJ2 » 06 mar 2021, 08:37

Ik heb een Ducobox silent voor in de woning gekocht en de vrijwel nieuwe Itho is naar de garage verhuisd. Ideaal om vocht en geurtjes af te voeren (lijm, olie etc)
Mooie flow ook door aan de deur zijde af te zuigen en aan de andere kant verse lucht toe te voeren met ventilatieroosters in de ramen.

Vochtsensor en co2 sensor erbij, werkt dus bijna volautomatisch, alleen bij luchtjes zelf schakelen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasteel, Nivek en 68 gasten