klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3423
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door Booooh » 31 aug 2017, 00:19

Voor mij is dat alweer ruim 4 jaar geleden, onze X6 is toen gestolen en weer terug gekomen (door een tip), ik hoorde toen via een kennis over dat LoJack systeem en heb, omdat het toen helemaal uit de klauwen liep met het stelen van die X'en, een voorstel gedaan aan Turien om de auto daar (extra) mee uit te rusten. Stelde ze toen voor om die kosten te vergoeden, dat wilden ze wel tot een max van €500,- en laat dat nu volledig dekkend zijn voor een LoJack inclusief 3 jaar abonnement.

Het is ook (en misschien zelfs meer) hun belang dat de auto gevonden wordt, ik zou het gewoon voorstellen dat je best bereid bent zoiets aan te schaffen maar dat de kosten daarvoor wel vergoed dienen te worden of een lagere premie ;) ...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door JP » 31 aug 2017, 09:05

Wel interessant dat je dus blijkbaar kan onderhandelen met je verzekering over eventuele inbouw van een alarm.. :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door tomgtr » 31 aug 2017, 09:11

Het werkt zo: als je een auto wil verzekeren bij Turien stellen ze eis klasse 4 of 5 voor de auto. Als je een polis wil afsluiten moet dat er dus gewoon inzitten. Turien en een paar andere verzekeraars accepteren Lojack (of concurenten die met zelfde principe werken) als klasse 4 systeem. Sommige auto's zijn echter zo gewild bij het dievengilde/eenvoudig te stelen dat, mocht je een systeem als Farringwell in je auto hebben Turien er op hun kosten iets als Lojack erbij zetten. Dat is uiteraard alleen voor auto's die al bij hun in de verzekering zitten. In M4 heb ik zelf betaald. Maar 400 voor inbouw + 3 jaar abo kosten is gelijk aan 1 jaar Farringwell dus keuze was snel gemaakt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door romo » 31 aug 2017, 11:33

Mijn M2 heeft klasse 3 alarm, ik heb me ongans gezocht om een verzekering te vinden die geen klasse 4 dan wel 5 verplicht, met behulp van DF gelukt;



http://www.afic.nl/


^Das de tussenpersoon, verzekering dan via Turien en co, ik ben er maar wat blij mee.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door Arthur » 31 aug 2017, 12:53

JP schreef: 31 aug 2017, 09:05 Wel interessant dat je dus blijkbaar kan onderhandelen met je verzekering over eventuele inbouw van een alarm.. :thumbup:
Of ze nemen je niet...
Volgens mij heeft mijn verzekering, als je niet aan die eis voldoet, een eigen risico van 1000,-. Nou, dat heb ik er wel voor over om geen klasse-4 of 5 te moeten inbouwen.
Overigens hoefde ik, iom de verzekering, in mijn ex F11 ook geen klasse-4 in te bouwen. Zat niet ver boven de 70k en ik ben "vaste klant" met meerdere verzekeringen. Dus klasse-3 was genoeg ;-)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31236
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door JP » 31 aug 2017, 15:27

Ik heb destijds met de BMW en ook de GTi onduidelijkheden gehad over alarmeis. Mijn tussenpersoon kon er geen uitsluitsel over geven en wou gewoon de auto zsm verzekerd hebben. "Als ie gestolen wordt, dan zien we dan wel of het alarm een eis is". Ja, daar heb je wat aan....

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door Fabian » 31 aug 2017, 15:33

Jah, dat is lekker. Kennis van me heeft na rechtszaak net 75% vergoed gekregen na diefstal van zn X5 omdat alarmeis niet duidelijk aangegeven was bij afsluiten, maar het wel in de uiteindelijke polis stond.....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door Arthur » 31 aug 2017, 16:23

Mbt mijn bovenstaande post; dat werd toen netjes op de polis vermeld.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door D20VT » 13 sep 2017, 20:29

Er zijn idd meerdere verzekeraars die mee willen betalen aan een track and trace systeem of lojack.
Als je de diefstalcijfers vergelijkt met en zonder zijn verzekeraars al te blij dat je zulke systemen monteert.

Bijv. een range rover sport zonder scm gekeurd alarm is 50% kans dat die weg is binnen het jaar😉
Als verzekeraar je er dan zeg maar theoretisch 2 in dekking hebt weet je dat je er 1 gaat betalen binnen het jaar.
Met een scm + volg systeem is die kans ruim 75% lager dat is natuurlijk op dat soort bedragen aanzienlijk.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door MParallel » 13 sep 2017, 21:50

Afgezien van track and trace systemen, dat verzekeraars nu nog klasse 1/2/3 eisen.

Geen hond die nog bij het horen van een loeiend alarm gaat kijken. Je denkt aleen maar "gaat weer zo'n kijkshop alarm af."

Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door Eric Z » 13 sep 2017, 23:07

MParallel schreef: 13 sep 2017, 21:50 Afgezien van track and trace systemen, dat verzekeraars nu nog klasse 1/2/3 eisen.

Geen hond die nog bij het horen van een loeiend alarm gaat kijken. Je denkt aleen maar "gaat weer zo'n kijkshop alarm af."
Beetje alarm is toch echt niet fijn om bij in de buurt te staan.
Benaderen zal ik niet zo gauw doen, maar ik wil nog wel eens extra rondkijken of een kenteken noteren mocht ik zoiets zien wat ik twijfel achtig vind. Maar meestal zie je een van je buren geiriteerd op knopjes duwen. :lol:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: klasse 4 SCM alarmsysteem ervaringen / aanbeveling?

Bericht door MParallel » 14 sep 2017, 00:25

Hehe ja. Maar dat is het dus. In 99,999% kan er iets naast zitten, is het loos alarm.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten