Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door GTRene » 11 dec 2015, 20:33

Joy schreef:Afbeelding

Als de auto niet voorzien is van ASC-T kun je nummer 12 aan de slangkant voorzien van een 1/4" 11mm dop uit een ratelset. De kleinere opening van de dop zorgt voor het verdwijnen van het blijven hangen in toeren. Merk je dat de ICV het stationair toerental niet goed genoeg opvangt bij aanslaan van airco of gebruik stuurpomp, dan kan de dop heel lichtjes uitgeboord worden met een 1/4" ijzerboor.
ow? dus eigenlijk knijp je nr 12 wat af minder aanzuiging? en gaat het beter?
zie nu ook nr 6 (maar weer vergeten hoe dat ding heet grrr) die kun je dan ook meteen schoon maken, ff met wat wasbenzine oid goed schudden dat alle aanslag/vet er weer uit is, just to be safe, werkt die in elk geval ook weer goed, of kan die er weer ff tegen qua wat kunnen blijven hangen. :)

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door itsmario » 08 feb 2016, 20:54

-
Laatst gewijzigd door itsmario op 28 apr 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door matthyssie » 08 feb 2016, 21:53

Werkt dat truukje ook bij een M50?

lauk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2014, 17:02

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door lauk » 23 feb 2016, 04:01

ja ben wel benieuwd, rijd zelf met een e30 met m52b28, heb hier dan wel een m50 inlaat op zitten. Heb een standaard m20 koppeling en vliegwiel, vliegwiel wel iets afgedraaid zodat het past. Maar toeren blijven bij schakelen toch nog iets hangen/omhoog gaan.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door frank de jonge » 23 feb 2016, 14:12

Nooit geen last gehad met mn oude e36 328i. Ik had het M50 spruitstuk en een compleet uitlaat van een M3. Wel was de kop bewerkt en nog wat zaakjes.... Ding hing als een malle aan het gas. Software was overigens nog wel standaard......

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2016, 10:50

Gaat niet om aan het gas hangen, gaat om terugval qua toeren nadat je de koppeling indrukt. Dus gas los.
matthyssie schreef:Werkt dat truukje ook bij een M50?
Dat zou gewoon hetzelfde moeten werken aangezien je gewoon een restictor aanbrengt na de ICV.

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door itsmario » 29 mar 2016, 14:37

-
Laatst gewijzigd door itsmario op 28 apr 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Bert ///M3 » 29 mar 2016, 18:53

Andere koppeling is niet nodig bij een remap en of andere inlaat. 328i hebben dezelfde maat koppelingsplaat als een M3. Inlaat en remap zal iets van 225-230 PK leveren gok ik zo.

Zolang je een beetje aardig voor je aandrijflijn bent gaan die koppelingen best lang mee. Ga je op slicks rijden en schakel je vlot dan zal het rubberen hart in het vliegwiel er op een gegeven moment wel aan gaan. Neem je een sinterplaat koppeling gaat hij er nog sneller aan.

Ik zou overigens die CDV er uit halen als je dat nog niet hebt. Zeker met snel schakelen slijt je koppelingsplaat veel harder.

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door itsmario » 01 apr 2016, 13:45

-
Laatst gewijzigd door itsmario op 28 apr 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door GTRene » 01 apr 2016, 13:48

itsmario schreef:Ik heb deze week de inlaat upgrade bij Patrick Visser gedaan
Echt veel beter motor geeft veel meer power in de hoge toeren, normaal was de rek er wel uit bij 5500rpm
perfect voor het circuit dus

Wat is een CDV? ik begrijp het dus goed dat als mijn koppeling en vliegwiel versleten zijn ik deze gewoon door goed circuit spul moet vervangen en dan van die irritante trage toeren terugval af ben?

klinkt goed :D

CDV zie je hier, nr 21

Afbeelding

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... h_control/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Riceaux » 01 apr 2016, 13:50

CDV = clutch delay valve. Zorgt voor een vertraagde reactie bij het op laten komen van de koppeling. Waardoor je vrouw/vriendin/scharrel de koppeling niet sloopt bij normaal rijden. Je kan zeg maar de koppeling gewoon laten klappen zonder dat het schadelijk is, alleen deze vertraging zorgt er op het circuit voor dat jij alweer vol op het gas staat terwijl de koppeling nog niet volledig gekoppeld is, dus extra slijtage.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door frank de jonge » 01 apr 2016, 13:56

Niet alle waren hiermee uitgevoerd geloof ik....

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door itsmario » 01 apr 2016, 13:58

-
Laatst gewijzigd door itsmario op 28 apr 2016, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2016, 15:31

itsmario schreef:Ik heb deze week de inlaat upgrade bij Patrick Visser gedaan
Echt veel beter motor geeft veel meer power in de hoge toeren, normaal was de rek er wel uit bij 5500rpm
perfect voor het circuit dus

Wat is een CDV? ik begrijp het dus goed dat als mijn koppeling en vliegwiel versleten zijn ik deze gewoon door goed circuit spul moet vervangen en dan van die irritante trage toeren terugval af ben?
Nee die toerenval zit dus deels in de inlaat.

Een restrictie in die slang zoals Joy zegt helpt al.

Maar omdat het vliegwiel en de koppeling ook erg zwaar zijn helpt dat ook mee.

CDV zit op de bak net na de cylinder en zorgt ervoor dat de druk op je druklaagtechniek minder snel wegloopt, en vertraagd dus het opkomen van de koppeling. Is gewoon een one way restrictor.

Al die dingen werken dus samen om rijden op straat comfortabeler te maken.

Ik heb op de M3 een JB racing alu vliegwiel met Sachs sinterplaat en Sachs race drukgroep. Zo gauw je je voet van het gas haakt valt hij direct terug naar idle en het aangrijpen is veel feller. Prachtig op een circuit maar de auto word er wel een stukje giftiger van.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 01 apr 2016, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2016, 15:32

frank de jonge schreef:Niet alle waren hiermee uitgevoerd geloof ik....
Alles na 1995 dus ook 328i en M3.

Ook in de E92 335i.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door matthyssie » 01 apr 2016, 16:34

M'n 316 van '97 had m niet, gelukkig.

Ik heb het idee dat mijn icv soms wat blijft 'plakken'. Is het moeilijk deze schoon te maken? Lijkt me niet toch.

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door itsmario » 12 jun 2016, 18:25

Bert kan het zijn dat die clutch delay valve op een gechipte E92 335i met flink versterkte performance koppeling in de weg zit? ik moet de koppeling altijd wat subtiel op laten komen, anders krijgt hij een onwijze klap, heeft een OEM koppeling veel minder/geen last van of hij gaat wat slippen bij oem

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door MarkS » 12 jun 2016, 18:37

Wat is precies de toevoegde waarde van het verwijderen van de inhoud van je eerdere geplaatste posts.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door matthyssie » 13 jun 2016, 00:08

Dat heeft ie op andere fora ook gedaan. :?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door MarkS » 13 jun 2016, 15:32

Wat redelijk irritant overkomt ...

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Jan-Willem » 13 jun 2016, 18:39

Off topic,

Maar wtf inderdaad :bag:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Tim N » 13 jun 2016, 23:10

Mag niet speculeren maar kijken naar een E46M3 en alle posts omtrent de 328i wissend kan ik wel iets bedenken :bignews:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door matthyssie » 13 jun 2016, 23:21

Autootje staat op een hoop fotosites. Vind maar eens een tweede babyblauwe e36 328 coupe. ;)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Tim N » 13 jun 2016, 23:29

Mario zal vast wel uitleggen waarom de keuze gemaakt is om de posts te wissen denk ik.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Aanpassen irritant trage toerenval M52B28

Bericht door Jussi » 14 jun 2016, 12:20

Heeft iemand dit nu al geprobeerd? Heeft het echt effect?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten