In mijn M3 zitten nog de originele schalen (180.000 km) en geen vuiltje aan de lucht hoor. Ik ga die dingen echt niet vervangen met hoe ik nu rijd (nou ja, op het moment helemaal niet) en hoe ik mijn onderhoud doe. Jouw schalen zijn uiteindelijk dus ook voor niks vervangen. Niet leuk om te horen, maar wel de realiteit. Helaas kun je lagerschalen niet van buitenaf controleren, dus ik begrjp je actie wel.markm schreef:Maar die lagerschalen laat je toch een keer vervangen.
Die dingen dienen ook immers om de klappen op te vangen als er ff geen of weinig smering is.
Heb ze van mn M3 bij 140.000 km laten vervangen en zagen dr nog helemaal super uit. Ding heeft altijd gedraaid op de TWS
Dus ik denk dat het allemaal een beetje overtrokken word.
het is allemaal niet van poppenstront en kan echt wel wat hebben.
Ik heb altijd gezegd, voor de S50 is 10W60 weggegooid geld mits puur straatgebruik. Kan geen kwaad, maar wel weggegooid geld. Hier religieus 5W40.
Circuitgebruik is een ander verhaal, daar zou ik wel 10W60 aanraden. Dit blijft echter een eeuwige discussie zolang Internet bestaat.