Trouwens boude uitspraak van bogijn. Wel stoer!
https://bogijn.nl/laagste-prijsgarantie
Autodoc is idd echt heel erg ruk, 1x iets besteld, nooit weer (waren toen de bougies voor mn turbo M3, site gaf aan is op voorraad, heb er alsnog 2 volledige weken erop mogen wachten... had ik ze liever voor 50 eu meer lokaal besteld ofzo, dat was ongeveer het verschil)
Pcies. Iets langer prima maar 2wkn is echt bizar. Als je dingen op voorraad wil houden prima alleen zijn de prijzen ook niet meer zoals eerder. Autodoc wordt duurder waardoor toegevoegde waarde verdwijnt als discounterBaboulah schreef: ↑16 apr 2020, 13:55Autodoc is idd echt heel erg ruk, 1x iets besteld, nooit weer (waren toen de bougies voor mn turbo M3, site gaf aan is op voorraad, heb er alsnog 2 volledige weken erop mogen wachten... had ik ze liever voor 50 eu meer lokaal besteld ofzo, dat was ongeveer het verschil)
Ook met retouren is het gehannes en on het Engels etc.Jan Terwolde schreef: ↑16 apr 2020, 14:21 Zolang je 2 weken kan wachten op je spullen niets mis met autodoc naar mijn mening. Zaken waar je veel risico loopt/garantie belangrijk is koop ik het liever wel in nederland en bij voorkeur met fysieke winkel oid.
Bij ons hetzelfde, verkeerde remschijf voor de 206. 1x gemonteerd en past niet. 1 mini krasje erop en mag dan niet retour. Dat soort geintjes. En idd vertragingstechnieken zodat je snel aftaait.RJK schreef: ↑17 apr 2020, 00:00 Mijn door Autodoc geleverde koppelings-hoofdcilinder blijkt meteen lek. Wat foto’s gemaakt en de mogelijkheid van de website gebruikt om een melding hiervan te doen. Nou...ze gaan meteen de vertragingstechniek in. Ten eerste krijg ik een vraag om welk onderdeel het gaat. Dat slaat nergens op want je kunt per individueel besteld onderdeel terug koppelen en dat heb ik ook gedaan, dus om welk onderdeel het gaat kunnen ze gewoon zien. Daarna een mail of ik chassisnummer, kenteken, OEM onderdeelnummer en weet ik wat nog allemaal met ze wil delen.
Het gaat om een goedkoop onderdeeltje nu en ik bestel gewoon een nieuwe straks. Maar wel interessant om te zien hoe Autodoc hier mee om gaat. Tot op heden weinig positief.
Het probleem is dat dit prijzen zijn waarbij retailers nog een redelijke marge hebben, het zijn verre van woekerprijzen (althans niet in de definitie zoals jij het bedoelt). Een Autodoc koopt of rechtsreeks bij de fabrikant, of max. 2 step distributie, met veelal afspraken op basis van afzet en verschillende produktlijnen die tegelijkertijd ingekocht worden. Brezan zit vaak aan minstens 2 step of zelfs 3 step distributie. Al die partijen moeten er iets op verdienen.
Ik lees net in de track en trace dat mijn pakket vandaag als het goed is na 15 dagen wordt geleverd bij het GLS punt in het dorp
Hi Joost, ik begrijp de bedrijfskolom volledig alleen m.i niet meer houdbaar in toekomst. Volgens mij heeft als voorbeeld Brezan genoeg kanaalmacht om direct bij producenten af te nemen. En bij Bogijn, volgens mij geen landelijke speler, zijn de prijzen wel concurrerend. Dus het zou wel moeten kunnen. M.i zitten ze gewoon aan het marge infuus en vinden ze het wel best zo met garagisten als income///Joost schreef: ↑17 apr 2020, 09:46Het probleem is dat dit prijzen zijn waarbij retailers nog een redelijke marge hebben, het zijn verre van woekerprijzen (althans niet in de definitie zoals jij het bedoelt). Een Autodoc koopt of rechtsreeks bij de fabrikant, of max. 2 step distributie, met veelal afspraken op basis van afzet en verschillende produktlijnen die tegelijkertijd ingekocht worden. Brezan zit vaak aan minstens 2 step of zelfs 3 step distributie. Al die partijen moeten er iets op verdienen.
Volgens mij werkt Autodoc, net als Amazon, met logaritmes. Ze zakken in prijs zodra deze ergens anders ook zakt voor hetzelfde artikel. Het zijn dus marktvolgers, en geen marktmakers.
Overigens heb ik zelf ervaring met enkele garantiegevallen (niet verkeerd besteld), en dat werd altijd prima afgehandeld, zo lang je het juiste proces volgt. Zelfde met Mister Auto. OK, het is zeker niet het handigst, maar het is ook zeker niet zo dat ze onder garanties of retouren uit willen komen. Althans, die ervaring heb ik zelf niet.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Mark 320iS en 75 gasten