Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 16 apr 2020, 08:41

328Ti schreef: 15 apr 2020, 17:14 Thnx for the tip Jeffrey
Trouwens boude uitspraak van bogijn. Wel stoer!

https://bogijn.nl/laagste-prijsgarantie

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 16 apr 2020, 08:49

Net ff gecheckt en had het net zo goed daar kunnen halen. Fuck autodoc.... ben er echt klaar mee.

Daarbij mocht het iets duurder zijn: komt het wel in de NL economie

Crookie
Berichten: 4302
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Crookie » 16 apr 2020, 09:51

Ja is dat zo? ik weet niet hoe hun bedrijf in elkaar zit. Onlangs nog een volle doos spullen binnen 5 dagen geleverd gekregen. Gewoon onderhoudsspul maar het was wel snel en best scherp geprijsd en lage verzendkosten.

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1502
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Baboulah » 16 apr 2020, 13:55

328Ti schreef: 16 apr 2020, 08:49 Net ff gecheckt en had het net zo goed daar kunnen halen. Fuck autodoc.... ben er echt klaar mee.

Daarbij mocht het iets duurder zijn: komt het wel in de NL economie
Autodoc is idd echt heel erg ruk, 1x iets besteld, nooit weer (waren toen de bougies voor mn turbo M3, site gaf aan is op voorraad, heb er alsnog 2 volledige weken erop mogen wachten... had ik ze liever voor 50 eu meer lokaal besteld ofzo, dat was ongeveer het verschil)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Jan Terwolde » 16 apr 2020, 14:21

Zolang je 2 weken kan wachten op je spullen niets mis met autodoc naar mijn mening. Zaken waar je veel risico loopt/garantie belangrijk is koop ik het liever wel in nederland en bij voorkeur met fysieke winkel oid.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 16 apr 2020, 23:29

Crookie schreef: 16 apr 2020, 09:51 Ja is dat zo? ik weet niet hoe hun bedrijf in elkaar zit. Onlangs nog een volle doos spullen binnen 5 dagen geleverd gekregen. Gewoon onderhoudsspul maar het was wel snel en best scherp geprijsd en lage verzendkosten.
Je bedoeld bogijn? Mooi werk

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 16 apr 2020, 23:31

Baboulah schreef: 16 apr 2020, 13:55
328Ti schreef: 16 apr 2020, 08:49 Net ff gecheckt en had het net zo goed daar kunnen halen. Fuck autodoc.... ben er echt klaar mee.

Daarbij mocht het iets duurder zijn: komt het wel in de NL economie
Autodoc is idd echt heel erg ruk, 1x iets besteld, nooit weer (waren toen de bougies voor mn turbo M3, site gaf aan is op voorraad, heb er alsnog 2 volledige weken erop mogen wachten... had ik ze liever voor 50 eu meer lokaal besteld ofzo, dat was ongeveer het verschil)
Pcies. Iets langer prima maar 2wkn is echt bizar. Als je dingen op voorraad wil houden prima alleen zijn de prijzen ook niet meer zoals eerder. Autodoc wordt duurder waardoor toegevoegde waarde verdwijnt als discounter

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 16 apr 2020, 23:32

Jan Terwolde schreef: 16 apr 2020, 14:21 Zolang je 2 weken kan wachten op je spullen niets mis met autodoc naar mijn mening. Zaken waar je veel risico loopt/garantie belangrijk is koop ik het liever wel in nederland en bij voorkeur met fysieke winkel oid.
Ook met retouren is het gehannes en on het Engels etc.

Laatst keer voor mij iig

Crookie
Berichten: 4302
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Crookie » 16 apr 2020, 23:34

328Ti schreef: 16 apr 2020, 23:29
Crookie schreef: 16 apr 2020, 09:51 Ja is dat zo? ik weet niet hoe hun bedrijf in elkaar zit. Onlangs nog een volle doos spullen binnen 5 dagen geleverd gekregen. Gewoon onderhoudsspul maar het was wel snel en best scherp geprijsd en lage verzendkosten.
Je bedoeld bogijn? Mooi werk
Nee winparts, had je nieuwe reactie niet gezien

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door RJK » 17 apr 2020, 00:00

Mijn door Autodoc geleverde koppelings-hoofdcilinder blijkt meteen lek. Wat foto’s gemaakt en de mogelijkheid van de website gebruikt om een melding hiervan te doen. Nou...ze gaan meteen de vertragingstechniek in. Ten eerste krijg ik een vraag om welk onderdeel het gaat. Dat slaat nergens op want je kunt per individueel besteld onderdeel terug koppelen en dat heb ik ook gedaan, dus om welk onderdeel het gaat kunnen ze gewoon zien. Daarna een mail of ik chassisnummer, kenteken, OEM onderdeelnummer en weet ik wat nog allemaal met ze wil delen.

Het gaat om een goedkoop onderdeeltje nu en ik bestel gewoon een nieuwe straks. Maar wel interessant om te zien hoe Autodoc hier mee om gaat. Tot op heden weinig positief.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 17 apr 2020, 08:15

Ah zo. Nice!

Net melding gehad dat autodoc na 14dgn gaat leveren. Ben benieuwd. Volgende levering mooi bij bogijn

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 17 apr 2020, 08:17

RJK schreef: 17 apr 2020, 00:00 Mijn door Autodoc geleverde koppelings-hoofdcilinder blijkt meteen lek. Wat foto’s gemaakt en de mogelijkheid van de website gebruikt om een melding hiervan te doen. Nou...ze gaan meteen de vertragingstechniek in. Ten eerste krijg ik een vraag om welk onderdeel het gaat. Dat slaat nergens op want je kunt per individueel besteld onderdeel terug koppelen en dat heb ik ook gedaan, dus om welk onderdeel het gaat kunnen ze gewoon zien. Daarna een mail of ik chassisnummer, kenteken, OEM onderdeelnummer en weet ik wat nog allemaal met ze wil delen.

Het gaat om een goedkoop onderdeeltje nu en ik bestel gewoon een nieuwe straks. Maar wel interessant om te zien hoe Autodoc hier mee om gaat. Tot op heden weinig positief.
Bij ons hetzelfde, verkeerde remschijf voor de 206. 1x gemonteerd en past niet. 1 mini krasje erop en mag dan niet retour. Dat soort geintjes. En idd vertragingstechnieken zodat je snel aftaait.

Maarja, if you pay peanuts you get monkeys....

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door RJK » 17 apr 2020, 08:25

Zo zit ik er ook in hoor. Als je bij een automaterialen zaak besteld heb je dat niet. Die ruilen gewoon zonder problemen om. En hoef je ook geen twee weken te wachten op je spullen.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 17 apr 2020, 08:28

Aan de andere kant heeft Brezan en consorten het ook wel verprutst met de prijzen. Zoals een draagarm van febi, offline 150.- en online 75.-. Ik snap best dat je overhead hebt maar dat zijn woekerprijzen.

Ik ben altijd bereid om 10/15% meer te betalen maar dat is vaak niet het geval. Vroeger toen ik veel deed ging ik met mn online lijstje naar de franchiser om er samen uit te komen omdat we het elkaar gunden en ik een kleine beurs had.

Nu ik in Apeldoorn woon heb ik die connecties niet meer en die franchiser is ermee gestopt (uitgekocht door brezan). De meeste onderdelenboeren - maar ook met de verbouwing met bouwmaterialen zien ze je liever als particulier gaan dan staan. Wel typisch Apeldoorns wellicht. Wel jammer...

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 17 apr 2020, 08:28

RJK schreef: 17 apr 2020, 08:25 Zo zit ik er ook in hoor. Als je bij een automaterialen zaak besteld heb je dat niet. Die ruilen gewoon zonder problemen om. En hoef je ook geen twee weken te wachten op je spullen.
Eens!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door ///Joost » 17 apr 2020, 09:46

328Ti schreef: 17 apr 2020, 08:28 Aan de andere kant heeft Brezan en consorten het ook wel verprutst met de prijzen. Zoals een draagarm van febi, offline 150.- en online 75.-. Ik snap best dat je overhead hebt maar dat zijn woekerprijzen.
Het probleem is dat dit prijzen zijn waarbij retailers nog een redelijke marge hebben, het zijn verre van woekerprijzen (althans niet in de definitie zoals jij het bedoelt). Een Autodoc koopt of rechtsreeks bij de fabrikant, of max. 2 step distributie, met veelal afspraken op basis van afzet en verschillende produktlijnen die tegelijkertijd ingekocht worden. Brezan zit vaak aan minstens 2 step of zelfs 3 step distributie. Al die partijen moeten er iets op verdienen.
Volgens mij werkt Autodoc, net als Amazon, met logaritmes. Ze zakken in prijs zodra deze ergens anders ook zakt voor hetzelfde artikel. Het zijn dus marktvolgers, en geen marktmakers.

Overigens heb ik zelf ervaring met enkele garantiegevallen (niet verkeerd besteld), en dat werd altijd prima afgehandeld, zo lang je het juiste proces volgt. Zelfde met Mister Auto. OK, het is zeker niet het handigst, maar het is ook zeker niet zo dat ze onder garanties of retouren uit willen komen. Althans, die ervaring heb ik zelf niet.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Ferdi » 17 apr 2020, 09:56

328Ti schreef: 17 apr 2020, 08:15

Net melding gehad dat autodoc na 14dgn gaat leveren. Ben benieuwd. Volgende levering mooi bij bogijn
Ik lees net in de track en trace dat mijn pakket vandaag als het goed is na 15 dagen wordt geleverd bij het GLS punt in het dorp :tooth:
Laatst gewijzigd door Ferdi op 17 apr 2020, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door allen » 17 apr 2020, 10:01

Nooit problemen met Autodoc gehad afgezien 1 keer dat bleek dat er twee typen achterremblokken waren voor een Defender. Was te lui om ze om te ruilen voor dat geld dus geen idee hoe dat was gegaan.
Bestel overigens liever bij Winparts. Mochten ze twijfelen aan je bestelling heb je binnen een paar uur mail van ze en gaan daarna de goede spullen je kant op.

Meeste komt uit UK bij mij. Wellicht dat ik bovengenoemde bedrijven daarom al snel ok vind. :tooth:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door martll » 17 apr 2020, 10:07

Autodoc zelfde als auto-onderdelen24 ook wat nare ervaringen mee.
Ik heb gelukkig nog nooit wat moeten retourneren maar wel veel moeite gehad om de producten hier te krijgen.

Het merkje: "In voorraad Artikel momenteel in ons magazijn. Artikelen met deze status worden binnen 1-2 dagen vanaf de betaling van de bestelling verzonden." is hetzelfde als: wij gaan het bestellen als jij hebt besteld. Producten kunnen 3-4 weken later geleverd worden, maar zullen u daar niet over informeren.

Als je er dan achteraan gaat met hun Engels sprekende telefoniste is dit het reactie stappenplan:
1. Ik ben net bezig uw pakket in te pakken, u ontvangt vanmiddag bericht dat het is verzonden. (Zo houden zij jou even warm)
Paar dagen later nog niks ontvangen, dus ga je maar weer bellen/mailen....
2. We hebben iets vertraging met onze leverancier, u ontvangt het pakket hooguit overmorgen. (Naja dat geduld kan je ook wel opbrengen als je toch al ruim een week wacht)
Paar dagen later nog niks ontvangen, dus weer bellen/mailen....
3. Helaas hebben we een onderdeel niet in voorraad, de verwachte levertijd is niet bekend. (Hierdoor gaat de druk eraf en hoeven ze je niet meer warm te houden)

Als je deze reacties hebt gehoord weet je dat je mogelijk 4 weken moet wachten, of na 4 weken bericht krijgt dat je het geleverde onderdeel toch niet gaat krijgen. Daarna moet je zelf nog vragen of je je geld terug mag verwachten voor het onderdeel dat ze niet gaan leveren, dit gaat overigens wel snel.

Al met al kan je beter bij de lokale onderdelenhandel bestellen, maar die hebben vaak niet zo'n mooie website/overzicht waar je even producten kan vergelijken/zoeken van achter je computertje. En ze zijn abnormaal duur voor wat duurdere onderdelen, kleine bestellingen hakken de verzendkosten er in bij webshops.
Al is mijn ervaring afgelopen weken ook erg goed met mijnautoonderdelen.nl (deze tijden binnen 2 dagen geleverd ipv 24h)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Ferdi » 17 apr 2020, 10:14

Verzendkosten bij autodoc vind ik ook niet heel goedkoop meer met 9,95 (en dat is zonder het standaard aangevinkte vakje dat nog 3 euro extra kost met extra retourrechten)

Crookie
Berichten: 4302
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Crookie » 17 apr 2020, 10:59

Hmm ik heb 2 x een retour garantie gevalletje gehad bij autodoc.. duurde even maar heb het volledige bedrag terug gestort gekregen.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Ferdi » 17 apr 2020, 14:01

Mijn bestelling was eindelijk bezorgd.
Qua retouren alleen met mijn auto onderdelen.nl ervaring en die is niet al te best...botte klantenservice die standaard niets wil betekenen

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door 328Ti » 17 apr 2020, 16:17

///Joost schreef: 17 apr 2020, 09:46
328Ti schreef: 17 apr 2020, 08:28 Aan de andere kant heeft Brezan en consorten het ook wel verprutst met de prijzen. Zoals een draagarm van febi, offline 150.- en online 75.-. Ik snap best dat je overhead hebt maar dat zijn woekerprijzen.
Het probleem is dat dit prijzen zijn waarbij retailers nog een redelijke marge hebben, het zijn verre van woekerprijzen (althans niet in de definitie zoals jij het bedoelt). Een Autodoc koopt of rechtsreeks bij de fabrikant, of max. 2 step distributie, met veelal afspraken op basis van afzet en verschillende produktlijnen die tegelijkertijd ingekocht worden. Brezan zit vaak aan minstens 2 step of zelfs 3 step distributie. Al die partijen moeten er iets op verdienen.
Volgens mij werkt Autodoc, net als Amazon, met logaritmes. Ze zakken in prijs zodra deze ergens anders ook zakt voor hetzelfde artikel. Het zijn dus marktvolgers, en geen marktmakers.

Overigens heb ik zelf ervaring met enkele garantiegevallen (niet verkeerd besteld), en dat werd altijd prima afgehandeld, zo lang je het juiste proces volgt. Zelfde met Mister Auto. OK, het is zeker niet het handigst, maar het is ook zeker niet zo dat ze onder garanties of retouren uit willen komen. Althans, die ervaring heb ik zelf niet.
Hi Joost, ik begrijp de bedrijfskolom volledig alleen m.i niet meer houdbaar in toekomst. Volgens mij heeft als voorbeeld Brezan genoeg kanaalmacht om direct bij producenten af te nemen. En bij Bogijn, volgens mij geen landelijke speler, zijn de prijzen wel concurrerend. Dus het zou wel moeten kunnen. M.i zitten ze gewoon aan het marge infuus en vinden ze het wel best zo met garagisten als income

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door ///Joost » 17 apr 2020, 18:21

Ja, ik denk dat dat ook niet lang stand houdt. Met de komst van e-commerce kun je erop wachten tot garagisten direct bij de groothandel gaan bestellen met 2-3x per dag levering. Dat hele 2-3 step gebeuren wordt steeds minder.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?

Bericht door Eric Z » 17 apr 2020, 19:13

Toevallig pas wat besteld bij autodoc. Alles bekeken of er op voorraad bij stond. Nu 6 dagen later krijg ik een T&T code, voor alles op voorraad is dat best lang. Of net pech dat pasen er tussen zit...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Mark 320iS en 75 gasten