Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Da’s wel weer de moeite waard om het open te halen.
Van het weekend even de wisseltruuk van de schokbrekers gedaan.
Het begon al goed toen er een bout afbrak
Vandaag voor de aardigheid de oude even los gedraaid.
Die waren 10 jaar geleden al op..
Nu weer verse Bilstein’s b4 eronder incl allemaal nieuwe boutjes en ijzerwaren.
Van het weekend even de wisseltruuk van de schokbrekers gedaan.
Het begon al goed toen er een bout afbrak
Vandaag voor de aardigheid de oude even los gedraaid.
Die waren 10 jaar geleden al op..
Nu weer verse Bilstein’s b4 eronder incl allemaal nieuwe boutjes en ijzerwaren.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Mooi werkje! Dit staat mij ook nog te wachten. Welke bout was er afgebroken?
Heb je achter ook al gedaan? Ik kan het me zo even niet meer voor de geest halen...
Heb je achter ook al gedaan? Ik kan het me zo even niet meer voor de geest halen...
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Die horizontale m12x40 bout op de foto hierboven. Achter afgelopen lente al gedaan idd.
Het spul was nog nooit los geweest dus had er wat hitte op gezet. Kreeg de andere daardoor wel netjes los.
Het spul was nog nooit los geweest dus had er wat hitte op gezet. Kreeg de andere daardoor wel netjes los.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Zo, tis winter, niemand doet meer wat aan zijn auto?
Nou, ik had dus een lege accu bij die moderne k*t kever. Leek me aan vervanging toe, want na een nachtje aan de lader was het nog niet veel. Dacht ik doe ik zelf wel even, dus gisteren accuutje gehaald...
Nou, de accu zit dus half onder het spatbord LV. Stel je even het spatbord van een Beetle voor. Lekker rond, en de accu zit er dus half onder en er zo'n beetje tegen aan. En omdat dat niet uitdagend genoeg is zitten er 2 (!) (TWEE) plastic kappen overheen.
Die eerste kap is er nog wel makkelijk af te halen, want alle plastic vergrendelingen knappen spontaan af.
Daaronder zit een extra zekeringen doos aan de pluspool, van plastic, vast op de onderste kap. Met plastic vergrendeling systeem. Je raadt het al, 3 van de 4 springen spontaan los. Permanent wel te verstaan.
De onderste kap bestaat uit twee delen, want anders was ie absoluut niet onder het spatbord vandaan te krijgen. Is ook zo los (ook permanent...) maar toch moeilijk te verwijderen. Zucht.
De accu zit met een bout constructie op de grondplaat bevestigd. Daar kun je met een dopsleutel net bij, maar met je klauwen kun je er echt niet fatsoenlijk bij komen. Dus 10 minuten friemelen om de accu van de grondplaat los te krijgen, maar zie m dan nog maar eens onder het spatbord vandaan te krijgen... manomanoman oman. In Mexico in elkaar gezet, maat door Afrikanen ontworpen of zo.
En dan dus de omgekeerde riedel. Accuutje terug op zin plek, maar de bocht tussen de accukabels (met extra zekeringkast) en spatbord door.....(5 min) en dan weer juist op zn plek (5 min), pfff.... Leek even echt onmogelijk, maar ja, de andere was er ook onder vandaan gekomen.....
Dan zien hoe sluitplaatje en bout door een spleet van 4 cm 20 cm lager op zn plek te krijgen. Bout 13 met een stuk kunststof eerst vast zetten in een dopsleutel 15 klemmen, eerst sluitplaatje natuurlijk goed op zn plek zien te krijgen, valt nog niet mee, en dan die bout goed positioneren voor het gat en aandraaien. Na 5 minuten erachter komen dat de sluitplaat verkeerd omzit ("bol"ipv "hol"), en de bout dus nooit het gat zal bereiken. (zucht, eikel)
Sluitplaatje omgedraaid, en verrek, na nog enig gestuntel bout in het gat, en vast zit de accu.
Eerste kap erop (zit t vast, nou neuh...) kabels weer aan de polen, zekeringkast op zn plek (ongeveer), en tweede kap voor de show erop.
Motorkap dicht. Het start weer. Anderhalf uur bezig geweest bij 3 graden buiten, en het geen moment koud gehad. Zal de ergenis wel geweest zijn.
Voorlopig weer genezen van VAG-producten. (Zal over de A2 maar niet beginnen....)
De Alpina is stukken ouder, maar zo makkelijk als het plastic van die kever afbreekt, niet normaal. Niet alleen van de beschermkappen overigens. Ook al een nieuwe oliepeilstok besteld. Ligt in drie delen (en qua kleur ook niet afleesbaar...)
Volgende keer maar weer aan de specialist overlaten....
Nou, ik had dus een lege accu bij die moderne k*t kever. Leek me aan vervanging toe, want na een nachtje aan de lader was het nog niet veel. Dacht ik doe ik zelf wel even, dus gisteren accuutje gehaald...
Nou, de accu zit dus half onder het spatbord LV. Stel je even het spatbord van een Beetle voor. Lekker rond, en de accu zit er dus half onder en er zo'n beetje tegen aan. En omdat dat niet uitdagend genoeg is zitten er 2 (!) (TWEE) plastic kappen overheen.
Die eerste kap is er nog wel makkelijk af te halen, want alle plastic vergrendelingen knappen spontaan af.
Daaronder zit een extra zekeringen doos aan de pluspool, van plastic, vast op de onderste kap. Met plastic vergrendeling systeem. Je raadt het al, 3 van de 4 springen spontaan los. Permanent wel te verstaan.
De onderste kap bestaat uit twee delen, want anders was ie absoluut niet onder het spatbord vandaan te krijgen. Is ook zo los (ook permanent...) maar toch moeilijk te verwijderen. Zucht.
De accu zit met een bout constructie op de grondplaat bevestigd. Daar kun je met een dopsleutel net bij, maar met je klauwen kun je er echt niet fatsoenlijk bij komen. Dus 10 minuten friemelen om de accu van de grondplaat los te krijgen, maar zie m dan nog maar eens onder het spatbord vandaan te krijgen... manomanoman oman. In Mexico in elkaar gezet, maat door Afrikanen ontworpen of zo.
En dan dus de omgekeerde riedel. Accuutje terug op zin plek, maar de bocht tussen de accukabels (met extra zekeringkast) en spatbord door.....(5 min) en dan weer juist op zn plek (5 min), pfff.... Leek even echt onmogelijk, maar ja, de andere was er ook onder vandaan gekomen.....
Dan zien hoe sluitplaatje en bout door een spleet van 4 cm 20 cm lager op zn plek te krijgen. Bout 13 met een stuk kunststof eerst vast zetten in een dopsleutel 15 klemmen, eerst sluitplaatje natuurlijk goed op zn plek zien te krijgen, valt nog niet mee, en dan die bout goed positioneren voor het gat en aandraaien. Na 5 minuten erachter komen dat de sluitplaat verkeerd omzit ("bol"ipv "hol"), en de bout dus nooit het gat zal bereiken. (zucht, eikel)
Sluitplaatje omgedraaid, en verrek, na nog enig gestuntel bout in het gat, en vast zit de accu.
Eerste kap erop (zit t vast, nou neuh...) kabels weer aan de polen, zekeringkast op zn plek (ongeveer), en tweede kap voor de show erop.
Motorkap dicht. Het start weer. Anderhalf uur bezig geweest bij 3 graden buiten, en het geen moment koud gehad. Zal de ergenis wel geweest zijn.
Voorlopig weer genezen van VAG-producten. (Zal over de A2 maar niet beginnen....)
De Alpina is stukken ouder, maar zo makkelijk als het plastic van die kever afbreekt, niet normaal. Niet alleen van de beschermkappen overigens. Ook al een nieuwe oliepeilstok besteld. Ligt in drie delen (en qua kleur ook niet afleesbaar...)
Volgende keer maar weer aan de specialist overlaten....
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Gisteren bij Heuts nieuwe ruitenwissers gekocht en meteen zelf gemonteerd. Op zicht geen moeilijk werkje.....
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Je weet toch hoe ze zo'n wagen bouwen?Spijkerhard schreef: ↑16 jan 2019, 00:42 Dacht ik doe ik zelf wel even, dus gisteren accuutje gehaald...
Nou, de accu zit dus half onder het spatbord
3 van de 4 springen spontaan los. Permanent wel te verstaan.
maar toch moeilijk te verwijderen. Zucht.
manomanoman oman. In Mexico in elkaar gezet, maat door Afrikanen ontworpen of zo.
Volgende keer maar weer aan de specialist overlaten....
Ze beginnen in een lege hal, en pakken het eerste component van de wagen, de accu en van daaruit verder opbouwen...
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Gisteren het dubbele accupakket van mijn trouwe Fordje Transit vervangen.
Dat had door probleempje met achteruitrijd camera welke geparkeerd aan bleef staan, helaas enkele keren leeg gestaan en wilde lading nu niet meer langer dan een week of 3 houden.
Was dat niet gebeurd, dan hadden ze het vermoedelijk nog wel wat langer vol gehouden.
Let op week/ jaar op de datum stempels.. vroeger maakten ze nog goeie spullen....
Denk niet dat een nieuwe dat nog gaat halen..
Dat had door probleempje met achteruitrijd camera welke geparkeerd aan bleef staan, helaas enkele keren leeg gestaan en wilde lading nu niet meer langer dan een week of 3 houden.
Was dat niet gebeurd, dan hadden ze het vermoedelijk nog wel wat langer vol gehouden.
Let op week/ jaar op de datum stempels.. vroeger maakten ze nog goeie spullen....
Denk niet dat een nieuwe dat nog gaat halen..
- Andry
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
De laatste tijd niet veel gedaan aan m'n eigen Evo: want totaal geen zin meer
Het 500+ pk blok nog in aanbouw, maar dat gaat rechtstreeks de stelling in of in een ander project.
Wel een BMW E91 330i over de vloer gehad met het niet geheel onbekende roestvorming bij de achterklep(scharnieren). Je ziet dat ze worden gespot, maar ik zag toch meer kleine dingetjes op de achterklep. Dus de klep gedemonteerd en helemaal overgespoten (Sikkens lak) en nu is de auto weer als nieuw.
Weer als nieuw:
Van dezelfde auto de remmen rondom vervangen en andere Sachs Super Touring schokdempers + montagekit gemonteerd op de achteras. Als kers op de taart de auto laten detailen met het Ma Fra 3 stappen sealant systeem. Het eindresultaat is wel erg goed! Er kwam een andere kleur, veel blauwer, tevoorschijn.
De kleur in het daglicht:
Het rijd overigens wel prettig, ook met de (flipper)automaat. Alleen dat gebrek aan koppel...
Aankomende weekend de koppeling doen van een Lancia Ypsilon 1.4 16V en dan is de eerste helft van januari weer voorbij.
Het 500+ pk blok nog in aanbouw, maar dat gaat rechtstreeks de stelling in of in een ander project.
Wel een BMW E91 330i over de vloer gehad met het niet geheel onbekende roestvorming bij de achterklep(scharnieren). Je ziet dat ze worden gespot, maar ik zag toch meer kleine dingetjes op de achterklep. Dus de klep gedemonteerd en helemaal overgespoten (Sikkens lak) en nu is de auto weer als nieuw.
Weer als nieuw:
Van dezelfde auto de remmen rondom vervangen en andere Sachs Super Touring schokdempers + montagekit gemonteerd op de achteras. Als kers op de taart de auto laten detailen met het Ma Fra 3 stappen sealant systeem. Het eindresultaat is wel erg goed! Er kwam een andere kleur, veel blauwer, tevoorschijn.
De kleur in het daglicht:
Het rijd overigens wel prettig, ook met de (flipper)automaat. Alleen dat gebrek aan koppel...
Aankomende weekend de koppeling doen van een Lancia Ypsilon 1.4 16V en dan is de eerste helft van januari weer voorbij.
Laatst gewijzigd door Andry op 18 jan 2019, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Net spuitwerk.
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Afgelopen weekend de Focus een kleine beurt gegeven en voor mijn auto liggen de eerste spullen ook weer klaar.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Van de coilovers op de MDX de demping eens een paar tandjes strakker gezet om te kijken hoe die met wat stuggere setting rijdt en stuurt
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Gisteren de Vanos van mijn e36 van nieuwe o-ringen voorzien. Het viel mij alles mee hoe vlot het verliep. Met het juiste blokkeer gereedschap was het zo gepiept.
Geen anti rattle kit gebruikt.
Nu alleen nog de juiste kleppendeksel pakking. Leebmann heeft de verkeerde gestuurd
Geen anti rattle kit gebruikt.
Nu alleen nog de juiste kleppendeksel pakking. Leebmann heeft de verkeerde gestuurd
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
De airco op de m5 is een beetje slapjes de laatste tijd. Aan de hoeveel koudemiddel/druk ligt het niet en ook de compressor doet het gewoon. Ik denk dat ik toe ben aan een nieuwe condensator.
Als ik ga zoeken naar vervangende condensators kom ik nogal wat aanbod tegen van Denso, Hella, Valeo, Nissens, NRF, etc etc....maakt het nog iets uit wat ik erin hang? Ik zou verwachten dat het één pot nat is maar ik hoor graag van jullie als ik dat verkeerd zie
Als ik ga zoeken naar vervangende condensators kom ik nogal wat aanbod tegen van Denso, Hella, Valeo, Nissens, NRF, etc etc....maakt het nog iets uit wat ik erin hang? Ik zou verwachten dat het één pot nat is maar ik hoor graag van jullie als ik dat verkeerd zie
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Even een paar zaken vooropgesteld...je zegt condensator, maar je bedoelt condensor. Daarnaast kan het ook zijn dat je verdamper niet goed werkt. De condensor zit voor je radiateur en in de rijwind. De verdamper achter de interieurfan in de buurt van het schutbord.
Sowieso zijn die twee dingen niet echt rocket science. Zolang ze niet lekken, kan er niet zo veel stuk gaan. Hoe weet je zo zeker dat je compressor niet kaduuk is?
Om je vraag te beantwoorden, het maakt geen zier uit, zo lang je een A-merk pakt.
Sowieso zijn die twee dingen niet echt rocket science. Zolang ze niet lekken, kan er niet zo veel stuk gaan. Hoe weet je zo zeker dat je compressor niet kaduuk is?
Om je vraag te beantwoorden, het maakt geen zier uit, zo lang je een A-merk pakt.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
NRF spullen goede ervaring mee. Valeo eigenlijk ook. Je kan sowieso de hoeveelheid gas / smeermiddel laten checken. Zit er weinig in kan er ook maar weinig rond gepompt worden.. scheelt een hoop vervangen wat eventueel niet nodig is.
Mijn e36:
Inmiddels de juiste klep deksel pakking via de lokale onderdelen leverancier, is toch wel handig een winkel binnen lopen en niet dagen te wachten op een koerier
Het spul nog eens twee maal rond gedraaid en opnieuw de timing bekeken; helemaal zuiver..! Dus dat ging goed. Overal op de nokkenas vingers wat olie gegoten en het spul dicht gemaakt. S’avonds een stuk gaan rijden. Resultaat is een smeeuiger motor verloop en het bokken bij weg rijden is weg.
Mijn e36:
Inmiddels de juiste klep deksel pakking via de lokale onderdelen leverancier, is toch wel handig een winkel binnen lopen en niet dagen te wachten op een koerier
Het spul nog eens twee maal rond gedraaid en opnieuw de timing bekeken; helemaal zuiver..! Dus dat ging goed. Overal op de nokkenas vingers wat olie gegoten en het spul dicht gemaakt. S’avonds een stuk gaan rijden. Resultaat is een smeeuiger motor verloop en het bokken bij weg rijden is weg.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Waarom geen anti rattle gebruikt?? Hij lag nu toch open....
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Klopt, ik wilde in eerste instantie geen extra kosten maken. Toen ik de zuiger op speling controleerde zat er nihil aan speling op. Alleen zijlingse speling wat volgens Beisan ‘normaal’ is. Dus zodoende. Mocht het gaan ratelen pak ik het alsnog mee.Martin van der Zwaard schreef: ↑09 mei 2019, 08:27 Waarom geen anti rattle gebruikt?? Hij lag nu toch open....
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Mijn M54 had ook bijna geen speling maar toch een licht bijgeluid.
Ik heb ze wel vervangen omdat alles open lag en het geluid is nu ook weg.
Maar je merkt het wel hè. Motortje loopt gelijk weer een stuk beter.
Ik heb ze wel vervangen omdat alles open lag en het geluid is nu ook weg.
Maar je merkt het wel hè. Motortje loopt gelijk weer een stuk beter.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Zeker! Toerental verloop is veel zachter en met airco inschakelen merk je het ook.Martin van der Zwaard schreef: ↑09 mei 2019, 10:20 Mijn M54 had ook bijna geen speling maar toch een licht bijgeluid.
Ik heb ze wel vervangen omdat alles open lag en het geluid is nu ook weg.
Maar je merkt het wel hè. Motortje loopt gelijk weer een stuk beter.
- Andry
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Van geperforeerde schijven is bekend dat ze willen scheuren vanuit de geboorde gaten. Dat er veel stof in blijft zitten en dat deze te warm wordt en gaat uitsmeren over de schijf is minder bekend denk ik. En dat ziet er zo uit:
Remblokken waren ATE Ceramic. Geen agressief remstof, maar ook bizar weinig remvertraging. De remschijven waren qua dikte nog geen 0,1 mm gesleten, deze geskimmed en met nieuwe Brembo remblokken rondom gemonteerd. De auto remt nu zoals het zou moeten.
En aan iets met een V8 achter de achteras bezig geweest:
Weer eens iets anders zeg maar
Komend weekend een setje nieuwe BBS CH-R velgen onder de E91 330i van m'n zus monteren en volgende week de Evo de brug op om de motor erin te lepelen. Ik hoef me niet te vervelen
Remblokken waren ATE Ceramic. Geen agressief remstof, maar ook bizar weinig remvertraging. De remschijven waren qua dikte nog geen 0,1 mm gesleten, deze geskimmed en met nieuwe Brembo remblokken rondom gemonteerd. De auto remt nu zoals het zou moeten.
En aan iets met een V8 achter de achteras bezig geweest:
Weer eens iets anders zeg maar
Komend weekend een setje nieuwe BBS CH-R velgen onder de E91 330i van m'n zus monteren en volgende week de Evo de brug op om de motor erin te lepelen. Ik hoef me niet te vervelen
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
V8 bus Andry?
Van het weekend een nieuwe wiellager links achter vervangen.
Geen speling maar wel rumoerig blijkbaar. Na de 90 km/u werd het wel lawaaierig.
De aandrijfas even opgefrist met nieuwe klemmen en vet bijgeknepen.
Voor de aardigheid een SKF lager erin geperst. Was zeer goed te betalen.
De naaf flens was nog in redelijke staat en is niet ingesleten door het lager dus deze weer erin gedrukt.
En nu hoor ik rechts achter ook herrie maken.... dus die is binnenkort aan de beurt
Van het weekend een nieuwe wiellager links achter vervangen.
Geen speling maar wel rumoerig blijkbaar. Na de 90 km/u werd het wel lawaaierig.
De aandrijfas even opgefrist met nieuwe klemmen en vet bijgeknepen.
Voor de aardigheid een SKF lager erin geperst. Was zeer goed te betalen.
De naaf flens was nog in redelijke staat en is niet ingesleten door het lager dus deze weer erin gedrukt.
En nu hoor ik rechts achter ook herrie maken.... dus die is binnenkort aan de beurt
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Klussen aan je auto, wat heb jij onlangs gedaan?
Ah, dat klusje moet ik ook nog eens doen, mijn idee was om maar meteen alles (aandrijfas/lager/flens) te vervangen door SKF, blijft het hopelijk weer een tijdje heel (en kan ik meteen een poging doen om m'n ABS rommel weer aan te sluiten)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw, Thomas H en 49 gasten