Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 09:40

Ja, maar wel in een andere prijsklasse natuurlijk.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door Aernoudt » 08 dec 2012, 09:47

Reind schreef:Ast en intrax zijn toch ook Nederlandse producten??
Ja, en JRZ ook.
Dat KW Inox verhaal: rijdt er 2 jaar mee, ook in de winter met pekel, en je hebt ook een flinke klus het schroefdraad nog te kunnen gebruiken...

AST vind ik de demping niet fijngevoelig genoeg, te lomp. Intrax doet dat veel beter. In beide gevallen zijn ze zo wie zo beter dan de kw 1-3 en de H&R setjes etc. GAZ, QA1, DA etc. is alleen leuk als je je auto wilt verlagen en het mag niet veel kosten.

Als je lekker door begint te rijden op circuits als de Nurburgring, zul je minimaal aan de AST/Intrax/JRZ moeten, de KW/H&R/... setjes etc. zijn allemaal te slap.

PS: als mini rijders ergens enthousiast over zijn, zou ik er juist een heel groot vraagteken bij zetten... :sealed:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door Petrolhead Tom » 08 dec 2012, 17:00

Ik heb ook zo'n Cobra set onder de MX5 gehad. Leverde een prima sturende auto op. Ook nog behoorlijk comfortabel in de laagste stand. Schroefsetje hoeft voor mij op een straatauto nog niet eens. Paar goede dempers en een paar fatsoenlijke veren zijn vaak al meer dan voldoende.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door WJ » 09 dec 2012, 09:50

Gister opgehaald, ziet er goed uit. En dat voor 250e. :mrgreen:
Kan niet wachten op fatsoenlijk weer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door Knot » 09 dec 2012, 21:21

Joy schreef:AST vond ik heel fijn op gladde circuits zoals Spa Francorchamps en dergelijke. Op banen zoals de Nurburgring heb je eigenlijk een zachtere setup nodig. Dus je moet een beetje kijken voor welk doel je de auto af wil stellen.
Ik vond AST veel grip hebben maar weinig communicatie en weinig marge in het grensgebied, je was m ineens kwijt (lees in mijn geval, ineens een dikke drifthoek). Op Assen prachig, op Zandvoort moest de demping al flink teruggeschroefd worden.

Zou volgende keer denkik voor Intrax gaan voor een circuitauto maar zoals ik m nu heb voor op straat en Nordschleife vind ik de Eibach Pro Street S de uitkomst, veel voor weinig. Niets te stellen maar gewoon rijden.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Schroefset E36 M3, welke set is een aanrader?

Bericht door 328Ti » 26 okt 2020, 07:56

Hier maar plaatsen. Zit nu ook te twijfelen om een Cobra evo schroefset te kopen. Maar is 3x veel als een Bilstein B14 schroefset.

Wat zijn de ervaringen? Beter dan een Bilstein schroefset/B6 demper? De upside down monotube config spreekt me namelijk erg aan.

Komt op een e36 cabrio

Ben benieuwd wat de voor en tegens zijn

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett, PeterM en 28 gasten