Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 15:09

Het gaat om een Renault Scenic 1.6 16v automaat uit 2001.

Het probleem is als volgt:

Soms steek je de sleutel erin, draait hem 1 slag om en alle lichten komen aan die aan horen te komen, alles ok, je draait verder en hij start geen probleem.

Andere keer steek je de sleutel erin, alle lichtjes (radio airco etc ook als je die aan had, of aanzet) gaan aan, je draait verder en niets. Geen geluid. De digitale klok verdwijnt zoals altijd tijdens het starten, maar er gebeurt verder niets. Geen start motor, niets.

Terwij alle electrische dingetjes gewoon nog werken. Ramen omhoog omlaag, radio etc geen probleem. Maar de motor doet niets.

Je kan het net zo vaak doen maar er gebeurt gewoon niets.

Het probleem is er nooit als ie bij de dealer staat. Vorige week met de sleepwagen er heen gegaan nadat hij 4 dagen op rij niet wilde starten, hij komt daar aan en hoppa start in 1 keer.

Gisteren kwam de auto terug van de dealer voor een ander probleempje, en weer hebben ze niets gemerkt. Nu vanochten wil hij weer niet starten, stond op het punt de dealer te bellen om ze hierheen te krijgen maar ik dacht toch nog even proberen, en de 1ste keer niets. De 2e keer starte hij wel weer.

WTF.

Iemand enig idee wat ik hier nu mee moet? Ik wacht af tot het weer gebeurt en hopenlijk als ze van de dealer hier aan komen doet ie het nog steeds niet dat ze het kunnen zien. Erg kut want je kan eigenlijk niet op die auto vertrouwen zo. Hij deed al vaker maar soms maanden achter elkaar geen probleem. En soms om de dag doet ie het weer niet.

Iemand? :please:

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Niall » 05 nov 2009, 15:19

Bij de lagunga gaan de tellers vaak stuk met zulke kuren. Zou als eerste proberen deze te ruilen met een andere en kijken of dat helpt

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7026
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Fabian » 05 nov 2009, 15:20

Welkom bij Renault, createure de problematique........

Ik heb echt gee idee overigens, succes!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Joy » 05 nov 2009, 15:21

Startmotor ? Kan zijn dat de stekkers gecorrodeerd zijn waardoor er af en toe slecht contact is.

Contactslot zou nog kunnen, en misschien een sensor van de automaatselectiehendel waardoor ie denkt dat de auto niet in P of N staat.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 15:29

Ja met Renault hebben we zeer slechte ervaringen. Het is puur omdat de auto heel weinig km's had, automaat was en een wat hogere zit dat het perfect uit kwam voor m'n moeder, gunstige prijs van een kennis.

Maar wat een gezeur al met die auto gehad, amper de 54.000 bereikt. En een enorme waslijst met problemen.

De dealer zegt dat ze niets kunnen doen, pas als ze het probleem zelf ondervinden, zit natuurlijk wat in maar het is zo irritant dat zo onvoorspelbaar is. Doet ie het eindelijk een paar dagen niet komt ie daar aan dan in ene wel weer.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Downforce Hans » 05 nov 2009, 15:45

Bij jou om de hoek is een brandje, parkeer dat ding daar................ :bag:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Joy » 05 nov 2009, 15:49

Hans, de auto start niet remember :whistle:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Eric H » 05 nov 2009, 15:53

Roman schreef:Het gaat om een Renault Scenic 1.6 16v automaat uit 2001.

Het probleem is als volgt:

Soms steek je de sleutel erin, draait hem 1 slag om en alle lichten komen aan die aan horen te komen, alles ok, je draait verder en hij start geen probleem.

Andere keer steek je de sleutel erin, alle lichtjes (radio airco etc ook als je die aan had, of aanzet) gaan aan, je draait verder en niets. Geen geluid. De digitale klok verdwijnt zoals altijd tijdens het starten, maar er gebeurt verder niets. Geen start motor, niets.

Terwij alle electrische dingetjes gewoon nog werken. Ramen omhoog omlaag, radio etc geen probleem. Maar de motor doet niets.

Je kan het net zo vaak doen maar er gebeurt gewoon niets.

Het probleem is er nooit als ie bij de dealer staat. Vorige week met de sleepwagen er heen gegaan nadat hij 4 dagen op rij niet wilde starten, hij komt daar aan en hoppa start in 1 keer.

Gisteren kwam de auto terug van de dealer voor een ander probleempje, en weer hebben ze niets gemerkt. Nu vanochten wil hij weer niet starten, stond op het punt de dealer te bellen om ze hierheen te krijgen maar ik dacht toch nog even proberen, en de 1ste keer niets. De 2e keer starte hij wel weer.

WTF.

Iemand enig idee wat ik hier nu mee moet? Ik wacht af tot het weer gebeurt en hopenlijk als ze van de dealer hier aan komen doet ie het nog steeds niet dat ze het kunnen zien. Erg kut want je kan eigenlijk niet op die auto vertrouwen zo. Hij deed al vaker maar soms maanden achter elkaar geen probleem. En soms om de dag doet ie het weer niet.

Iemand? :please:
•Controleer de massa van de startmotor erg goed, dit komt vaker voor.
•Evenals het kleine stekkertje op het startrelais.

Wedden dat daar het probleem zit !

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 15:53

Downforce Hans schreef:Bij jou om de hoek is een brandje, parkeer dat ding daar................ :bag:

Die is inmiddels zo goed als uit. Wel een top idee trouwens. Misschien kan er wel heel spontaan een brandje onder de auto uitbreken, dat zou zonde zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 15:54

Eric H schreef:
•Controleer de massa van de startmotor erg goed, dit komt vaker voor.
•Evenals het kleine stekkertje op het startrelais.

Wedden dat daar het probleem zit !
Ga ik doen :thumbup:

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 jan 2008, 08:58
Locatie: mol

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door peer » 05 nov 2009, 16:40

Ik heb bij mijn mustang (natuurlijk totaal niet te vergelijken kwa electronica) maar daar ligt het aan de neutraal schakelaar in de automaatbak zoals hierboven ook al een keer genoemd wordt.

Als de auto de volgende keer niet start ga dan eens met de pook door de versnellingen, zet deze terug in de P en probeer nog eens.
Lukt dit niet kun je de bak nog eens in de N zetten en met de voet op de rem nog eens proberen.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 17:02

peer schreef:Ik heb bij mijn mustang (natuurlijk totaal niet te vergelijken kwa electronica) maar daar ligt het aan de neutraal schakelaar in de automaatbak zoals hierboven ook al een keer genoemd wordt.

Als de auto de volgende keer niet start ga dan eens met de pook door de versnellingen, zet deze terug in de P en probeer nog eens.
Lukt dit niet kun je de bak nog eens in de N zetten en met de voet op de rem nog eens proberen.
Dat helaas al meerdere keren geprobeerd zonder success. Ik dacht daar ook aan, bij de dealer ook. Maar als ie niet wil kan ik alles doen met de pook maar dan wil hij nog steeds niet.

Maf frans prut ding :mrgreen:

Luco

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Luco » 05 nov 2009, 17:05

Ik denk inderdaad het stekkertje op het relais en anders het relais zelf :thumbup:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 05 nov 2009, 17:08

luco hornsveld schreef:Ik denk inderdaad het stekkertje op het relais en anders het relais zelf :thumbup:
Als ik weer in de buurt van de auto ben ga ik het proberen. Bedankt :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Knot » 05 nov 2009, 20:52

Klinkt idd alsof er wel stroom vloeit naar de startmotor door dimmen van klokken in de auto etc, alleen is het circuit niet rond.

Gebruikersavatar
MR M POWER
Berichten: 264
Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
Locatie: Franeker

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door MR M POWER » 06 nov 2009, 08:06

Laatst een Kangoo benzine gehad op het werk met een soort gelijk probleem. Bij deze auto was de BDP-sensor defect.

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door arjanvanessen » 06 nov 2009, 19:32

MR M POWER schreef:Laatst een Kangoo benzine gehad op het werk met een soort gelijk probleem. Bij deze auto was de BDP-sensor defect.
Andere keer steek je de sleutel erin, alle lichtjes (radio airco etc ook als je die aan had, of aanzet) gaan aan, je draait verder en niets. Geen geluid. De digitale klok verdwijnt zoals altijd tijdens het starten, maar er gebeurt verder niets. Geen start motor, niets.


als BDP gever kapot is gaat de startmotor nog wel gewoon rond , hier doet zoals ik het lees de startmotor niets

laat ze maar eens kijken naar het schuifje / stekkertje op startrelais op de startmotor , willen nog wel eens oxideren

Arjan

arjanvanessen
Berichten: 356
Lid geworden op: 12 nov 2006, 14:03

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door arjanvanessen » 06 nov 2009, 19:34

arjanvanessen schreef:
MR M POWER schreef:Laatst een Kangoo benzine gehad op het werk met een soort gelijk probleem. Bij deze auto was de BDP-sensor defect.
Andere keer steek je de sleutel erin, alle lichtjes (radio airco etc ook als je die aan had, of aanzet) gaan aan, je draait verder en niets. Geen geluid. De digitale klok verdwijnt zoals altijd tijdens het starten, maar er gebeurt verder niets. Geen start motor, niets.


als BDP gever kapot is gaat de startmotor nog wel gewoon rond , hier doet zoals ik het lees de startmotor niets

laat ze maar eens kijken naar het schuifje / stekkertje op startrelais op de startmotor , willen nog wel eens oxideren

Arjan[/quote
ps , als de bdp gever kapot is start ie wel maar slaat ie niet aan

////Maikel
Berichten: 181
Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
Locatie: kop NH

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door ////Maikel » 08 nov 2009, 14:17

Bij automaat moet je vaak het rempedaal ingedrukt houden alvorens te starten. Heb het meegemaakt bij auto van m'n schoonouders, deze wilde ook niet starten (startmotor draaide dus niet) Het bleek dat het schakelaartje onder het rempedaal defect was (dus remlichten brandden ook niet).

Even schakelaartje uit elkaar gehaald (was zondag dus niet even ergens op te halen) even schoongemaakt en het probleem was verholpen.

Tazzy
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
Locatie: Den haag
Contacteer:

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Tazzy » 08 nov 2009, 14:21

Mijn ouders hadden dezelfde ellende door een verrot relais. Wellicht zit er bij jouw ook een verrot relais ergens?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Roman » 18 nov 2009, 12:39

Update:

Ik heb zelf naar de connectie gekeken op de start motor, aan gefriemeld, los gehaald en weer vastgezet. Deed niets.

Net is er een monteur van de Renault dealer komen kijken nu het probleem er weer was, want altijd bij de dealer deed ie het wel, en hij heeft de computer eraan gehangen etc.

Niets kunnen vinden op de computer, alles stond op groen. Alle connecties zouden goed moeten zijn volgens hem. Hij heeft ook nog even aan de stekkertjes gezeten om te kijken of dat het was, maar niets kunnen vinden. Hij zegt als er een probleem met een relais ergens zou zijn had het op de computer moeten verschijnen.

Hij denkt dat het de start motor zelf is. Die wil hij vervangen...

De auto word vanmiddag 14.30 naar de dealer gebracht, hopenlijk doet hij het nog niet als ie daar aankomt.

Word toch wel een rekening van 350-400 euro dan :stom:

Stijn L
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 feb 2009, 16:01

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Stijn L » 22 nov 2009, 00:25

Roman schreef:Update:

Ik heb zelf naar de connectie gekeken op de start motor, aan gefriemeld, los gehaald en weer vastgezet. Deed niets.

Net is er een monteur van de Renault dealer komen kijken nu het probleem er weer was, want altijd bij de dealer deed ie het wel, en hij heeft de computer eraan gehangen etc.

Niets kunnen vinden op de computer, alles stond op groen. Alle connecties zouden goed moeten zijn volgens hem. Hij heeft ook nog even aan de stekkertjes gezeten om te kijken of dat het was, maar niets kunnen vinden. Hij zegt als er een probleem met een relais ergens zou zijn had het op de computer moeten verschijnen.

Hij denkt dat het de start motor zelf is. Die wil hij vervangen...

De auto word vanmiddag 14.30 naar de dealer gebracht, hopenlijk doet hij het nog niet als ie daar aankomt.

Word toch wel een rekening van 350-400 euro dan :stom:


Ik vind zijn manier van diagnose stellen toch vreemd, het is toch niet zo'n grote moeite om gewoon te kijken of er stroom naar de startmotor gaat als je de sleutel overdraait?
En ook kijken naar een spanningsdaling op de accu als de sleutel overgedraaid wordt.
Stroom op startmotor= startmotor of massa probleem, zo nee probleem met ECU, transponder antiblokkeer systeem,
Laat je weten wat het was als het probleem opgelost is? Ben wel benieuwd.

Luco

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door Luco » 22 nov 2009, 09:53

Vervang nou eerst dat relais van een paar euro.
Ik krijg een beetje het idee dat je wordt genaaid door de stealer :shock:

KawaBmw7
Berichten: 176
Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door KawaBmw7 » 11 okt 2019, 00:30

Zou graag nog horen hoe dit afgelopen is. Auto van de buren (ook een Scenic) heeft exact hetzelfde probleem, wil gewoonweg niet starten, lees niet ronddraaien. ANWB zegt startmotor stuk maar als ik een losse plusdraad pak en die op het startrelais zet dan draait de startmotor gelijk rond.

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Renault Scenic starts soms wel, soms niet. Dealer vind niets

Bericht door JWtje » 11 okt 2019, 07:29

Oplossing super simpel.

Achterop de auto staan een aantal letters. Daar moet je met een schroevendraaier “PO” voor krassen en een ster van mercedes achter plakken.

Dan krijg je een Porenault star en die zijn zelfs cool als ze niet rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 153 gasten