(Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door jos_br » 20 dec 2009, 10:52

Vdub schreef:Een kameraad van mij gebruikt deze:
Afbeelding

Dit is echt een formidabele machine, wel duur maar erg sterk, ook de accu gaat bijna een week mee bij dagelijks garagegebruikt.

Zelf heb ik een BluePoint(SnapOn-Bmerk) luchtslagmoersleutel tot 705Nm, werkte met de krulslang op mn 25L Airpress niet..., met een normale slang werd het 10x beter, nu met mn tijdelijke 45L(@10bar werkdruk) gaat het nog beter, als eind deze maand de krachtstroom is aangesloten dan gaat mn 550L krachtstroomcompressor in werking..

Dankzij Hans (geleend tijdens Spa) heb ik deze ook maar gekozen als een "actiepakketje...." samen met een zaag, lamp en schroevendraaier. Echt alles wat erbij zit werkt zowaar goed,niet alleen op een beurs, ook in de werkplaats.


Jos.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Ar » 23 aug 2010, 00:26

Paskal Morriën schreef:Heeft ff geduurd, maar ik heb mezelf ook maar eens onderstaande slagmoersleutel van Toolworld kado gedaan. Onlangs de winterbanden onder de 530d gezet en hij draait het spul eenvoudig los en het gaan lekker rap in combi met de grote garagekrik. Denk dat ik er volgend jaar nog veel plezier ga hebben als ik bij de Ring weer eens moet wisselen tussen mijn straatbanden (heen + terugweg) en de Khumo-semi's waar ik mee op de Ring ga rijden. Nog mooier zou zijn dat ik de 205 op een ambu mee kan nemen, maar om die ambu te stallen moet ik eerst een fatsoenlijke stalling zien te vinden waar dat ding in past...

Hoe dan ook: eerste indruk van het apparaat is positief :)

Afbeelding

Ik denk dat ik er ook maar een bestel. Ik heb ze nog nooit gebruikt en zal kijken of het me bevalt.

Iemand enig idee waar je krachtdoppen kunt bestellen die maximaal een bepaald moment aandraaien? Een wegenwacht liet het bij mijn auto zien en dat is wel makkelijk.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 00:37

Enige waar ik een probleem mee heb met de slagmoersleutel, zijn die bouten met losse ringen erom zoals sommige auto's dat hebben. En dan alleen met vastdraaien.

Zoiets:
Afbeelding

Iemand daar een tip / truk voor?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 00:38

Ar schreef:Iemand enig idee waar je krachtdoppen kunt bestellen die maximaal een bepaald moment aandraaien? Een wegenwacht liet het bij mijn auto zien en dat is wel makkelijk.
Die elektrische die ik heb, kun je instellen in 5 standen. Stand III is ongeveer 110Nm, aantrekken met een momentsleutel moet je toch.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 09:01

Maar is stand 3 nog steeds 110 nm wanneer de batterij half vol zit?

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 09:17

Ja, maar als de accu half leeg is niet meer.


Maar dat vind ik niet zo interessant, omdat ik toch natrek met een momentsleutel. Alleen als de batterij echt leeg begint te raken, trekt ie het niet meer en kun je de 2e accu gebruiken.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 09:40

Daarom is zijn die standen ook helemaal niet belangrijk........

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door wjn » 23 aug 2010, 09:57

Ik vind het wel handig dat ik de bouten in eerste instantie niet te strak aandraai, vandaar de keuze voor een sleutel met standenschakelaar.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Downforce Hans » 23 aug 2010, 10:19

Ik heb die snap-on tool zonder standen en moet het dus op gevoel doen en dat werkt prima.....
Nou ben ik natuurlijk ook wel een gevoelig type........ :hmmm:

Luco

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 10:35

Downforce Hans schreef:Ik heb die snap-on tool zonder standen en moet het dus op gevoel doen en dat werkt prima.....
Nou ben ik natuurlijk ook wel een gevoelig type........ :hmmm:
:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Bert ///M3 » 23 aug 2010, 12:09

:mrgreen:

Standen heb je ook niet nodig. Met slagmoer sleutel aandraaien tot het moment dat hij aan ligt, dan met momentsleutel nog een slag geven en klaar.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Ar » 21 sep 2010, 08:35

Ar schreef:
Paskal Morriën schreef:Heeft ff geduurd, maar ik heb mezelf ook maar eens onderstaande slagmoersleutel van Toolworld kado gedaan. Onlangs de winterbanden onder de 530d gezet en hij draait het spul eenvoudig los en het gaan lekker rap in combi met de grote garagekrik. Denk dat ik er volgend jaar nog veel plezier ga hebben als ik bij de Ring weer eens moet wisselen tussen mijn straatbanden (heen + terugweg) en de Khumo-semi's waar ik mee op de Ring ga rijden. Nog mooier zou zijn dat ik de 205 op een ambu mee kan nemen, maar om die ambu te stallen moet ik eerst een fatsoenlijke stalling zien te vinden waar dat ding in past...

Hoe dan ook: eerste indruk van het apparaat is positief :)

Afbeelding

Ik denk dat ik er ook maar een bestel. Ik heb ze nog nooit gebruikt en zal kijken of het me bevalt.

Iemand enig idee waar je krachtdoppen kunt bestellen die maximaal een bepaald moment aandraaien? Een wegenwacht liet het bij mijn auto zien en dat is wel makkelijk.

Inmiddels gebruik ik het een week of drie en het is zijn geld wel waard. Dan bedoel ik dat het een stuk makkelijker is dan zonder zo'n ding. Met andere merken heb ik geen ervaring en kan daar dus niks over zeggen.

Als de bouten te veel aangedraaid zijn, krijgt deze ze niet los. Het scheelt in ieder geval een stuk sneller en de accu gaat lekker lang mee.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Aernoudt » 21 sep 2010, 09:02

OK; dat klinkt als: goed genoeg. Net ook maar besteld.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Bert ///M3 » 21 sep 2010, 09:09

Ze doen het inderdaad prima, er ligt er hier ook 1. Wielen gaan er zonder moeite af, ook als ze heet zijn.

Meerdere keren wisselen met 1 Accu is in principe makkelijk te doen.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Paskal » 21 sep 2010, 12:11

Eens,

Heb bovenstaande nu ook een klein jaartje en gebruik hem iedere keer met veel plezier. Als de bouten normaal zijn vastgedraaid met de momentsleutel krijg ik ze eenvoudig los. Accu houdt het ook prima vol dus neem hem standaard ook mee naar de weekendjes Ring :) Een snap-on zal ongetwijfeld nog beter zijn, maar lijkt voor mijn amateur-gebruik wat overdone.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door @iko » 21 sep 2010, 21:10

Ik heb de Toolworld nu 2 jaar in gebruik. Bevalt nog steeds prima!

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Henk Jan » 23 sep 2010, 13:54

Deze is ook niet verkeerd!


Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Ar » 28 nov 2010, 19:58

Aangezien ik hem vaak gebruik, ga ik nu ook voor een snap on. Tips om hem zo scherp mogelijk te bestellen?

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door NSXRS » 28 nov 2010, 21:11

Ar schreef:Aangezien ik hem vaak gebruik, ga ik nu ook voor een snap on. Tips om hem zo scherp mogelijk te bestellen?
Je hebt PM

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Ar » 17 dec 2010, 20:35

Het pakketje met de Snap On erin heb ik vandaag ontvangen. Ik zal een filmpje maken waarin ik de Toolword vergelijk met de Snap On.

NSXRS heeft trouwens een in de aanbieding, maar ik had een factuur nodig.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Maik » 02 jul 2011, 23:11

Ik heb deze vanavond besteld, leek mij een leuke aanbieding:

http://www.avao.nl/avao-van-de-dag/

Afbeelding

Op google kom ik op niet lager dan 430 euro uit.
Alleen vandaag nog geldig deze aanbieding! Niemand zal waarschijnlijk nog wat hebben aan deze tip dus ;)

Weet iemand iets over dit merk/type misschien? Ik kende het merk een beetje, zag het weleens voorbij komen op het http://www.." onclick="window.open(this.href);return false;.
En als hij bevalt, binnenkort een weinig gebruikte Hazet luchtgun te koop ;)

danielvanderwoude
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2008, 12:48

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door danielvanderwoude » 02 nov 2011, 16:37

Gister ook de cheap ass 450 nm accu slagmoersleutel gekocht.

Er zaten geen doppen bij maar die heb ik nog van mn lucht slagmoersleutel. 150 euro in de btw is een koopje; http://www.hw-raceworld.nl/joomla/index ... t&Itemid=1

In mn nieuwe schuur heb ik geen krachtstroom dus heb de 100 liter airpress verkocht en dit vervangt hem. Ik ben echt positief verrast, werkt echt super. Ondanks de grote capaciteit 400l/min & 100l tank van de airpress moest ik soms wachten om rondje wielen los te halen. Misschien gebruikte de aldi luchttol wel heel veel maar ook de kracht en draaisnelheid is hoger bij de accu slagmoersleutel.

Heerlijk apparaat en merkloos maakt mij niet uit, reken op 600 euro als je een merknaam wil. Die doen het met een lichtere accu maar zoveel scheelt het niet en ten opzichte van de luchttol is de accu versie toch al lichter.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Sjef » 27 feb 2012, 12:02

danielvanderwoude schreef:Gister ook de cheap ass 450 nm accu slagmoersleutel gekocht.

Er zaten geen doppen bij maar die heb ik nog van mn lucht slagmoersleutel. 150 euro in de btw is een koopje; http://www.hw-raceworld.nl/joomla/index ... t&Itemid=1

In mn nieuwe schuur heb ik geen krachtstroom dus heb de 100 liter airpress verkocht en dit vervangt hem. Ik ben echt positief verrast, werkt echt super. Ondanks de grote capaciteit 400l/min & 100l tank van de airpress moest ik soms wachten om rondje wielen los te halen. Misschien gebruikte de aldi luchttol wel heel veel maar ook de kracht en draaisnelheid is hoger bij de accu slagmoersleutel.

Heerlijk apparaat en merkloos maakt mij niet uit, reken op 600 euro als je een merknaam wil. Die doen het met een lichtere accu maar zoveel scheelt het niet en ten opzichte van de luchttol is de accu versie toch al lichter.
Is dat dezelfde accu slagmoersleutel als via Toolword? Die heb ik namelijk maar wil er 1 bijkopen. Is bij Toolword 200 euro incl btw geworden. Deze via raceworld is paar tientjes goedkoper?!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door GTRene » 27 feb 2012, 13:02

mooi spul dat spul op accu :D

ik heb vorig jaar een luchtsleutel gekocht, had wel liever een goede accu maja die zijn best duur en geen ervaring mee, nadeel van de leuchtsleutel is dat de compressor zo snel weer aanslaat :D
maar hij werkt verder aardig voor het geld, voorbeeldje van zo'n Praxis luchtsleutel kit, die werkte niet goed op mijn luchtketel en deze wat ik nu heb wel.

verder ook een gewone luchtsleutel gekocht, das erg handig als er weinig ruimte is, immers je drukt hem op de moer/bout en de as draaid wel, dus erg handig op plekken waar achter weinig ruimte is en je weinig tot geen slag kunt maken. :thumbup:

nu moet ik nog een keer zo'n ledlampje wat je op je hoofd kan zetten en dus waar je kijkt het licht schijnt, nu elke keer die looplamp goed plaatsen of vasthouden terwijl je aan het sleutelen bent is lastig.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Nutkees » 28 feb 2012, 13:10

De slagmoersleutel van Toolworld kan ik ook aankomen, als er echt veel interesse is, kan ik informeren naar een korting als zogenoemde groupbuy!?

Kan gewoon met rekening en garantie.

Bij interesse graag even in dit topic melden of via PB.
Ook is het mogelijk om er een doppenset in 3 maten bij te krijgen, waar ik ook een prijs voor zou kunnen maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], jvb, maurizio en 42 gasten