(Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door L@urens » 12 okt 2009, 14:00

Tommy schreef:zo'n ltec ding heb ik 1 apparaat per 2 wielobouten verbruikt. Allebei nieuwe apparaten en na nog geen wiel los te hebben al stuk.
Weird... ik zal mijn ervaring tzt posten.

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door GarreTT » 12 okt 2009, 20:53

Ik heb dat apparaat zoals L@urens besteld heeft. Geen enkel probleem mee. Niet alleen wielbouten draai ik er mee los maar ook nog wel eens bouten van het onderstel. Accu houdt het redelijk lang vol en hij krijgt veel los. Voor het geld een prima apparaat. Die doppen die er bij aangeboden worden zijn niet echt goed. :?

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door RobS » 12 okt 2009, 21:51

GarreTT schreef:Ik heb dat apparaat zoals L@urens besteld heeft. Geen enkel probleem mee. Niet alleen wielbouten draai ik er mee los maar ook nog wel eens bouten van het onderstel. Accu houdt het redelijk lang vol en hij krijgt veel los. Voor het geld een prima apparaat. Die doppen die er bij aangeboden worden zijn niet echt goed. :?
Is gewoon standaard toch? M'n Gedore doppen kan ik gewoon gebruiken neem ik aan?

(sta ook op het punt dit ding te bestellen ipv een herrie/ruimteverslindende compressor :P )

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door @iko » 12 okt 2009, 22:05

Rob Schouten schreef:
GarreTT schreef:Ik heb dat apparaat zoals L@urens besteld heeft. Geen enkel probleem mee. Niet alleen wielbouten draai ik er mee los maar ook nog wel eens bouten van het onderstel. Accu houdt het redelijk lang vol en hij krijgt veel los. Voor het geld een prima apparaat. Die doppen die er bij aangeboden worden zijn niet echt goed. :?
Is gewoon standaard toch? M'n Gedore doppen kan ik gewoon gebruiken neem ik aan?
yes

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door SteV6 » 12 okt 2009, 22:25

Aiko schreef:yes
Ja :?: Zijn Gedore doppen sterk genoeg om de klappen van een slagmoersleutel te weerstaan? Ik heb er een paar extra geharde dopjes bij gekocht ...

Stephan

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door @iko » 12 okt 2009, 22:28

SteV6 schreef:
Aiko schreef:yes
Ja :?: Zijn Gedore doppen sterk genoeg om de klappen van een slagmoersleutel te weerstaan? Ik heb er een paar extra geharde dopjes bij gekocht ...

Stephan
Als hij ze nu gebruikte met een luchtsleutel, neem ik aan dat ze sterk genoeg zijn.
En anders maar een nieuwe dop erbij :)

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door GarreTT » 13 okt 2009, 08:14

Ik heb een Gedore dop in een korte tijd gesloopt met die slagmoersleutel. Ik zou dus echt wel speciale doppen gebruiken.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door RobS » 13 okt 2009, 09:01

Nee, het Gedore setje is alleen nog maar met de hand gebruikt :)

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door L@urens » 13 okt 2009, 09:41

Zo, dat is snel van ToolWorld. Ik heb hem zojuist ontvangen. Nu even alles opladen en dan testen :)
De doppen zien er wel HEEL fout uit, goud, blauw en rood... maar goed CrMo zou toch niet zo 123 stuk moeten gaan... ik heb van de mat zwart metalen doppen van Hazet voor als ik ze stuk maak.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Tom V » 13 okt 2009, 09:54

L@urens schreef:Zo, dat is snel van ToolWorld. Ik heb hem zojuist ontvangen. Nu even alles opladen en dan testen :)
De doppen zien er wel HEEL fout uit, goud, blauw en rood... maar goed CrMo zou toch niet zo 123 stuk moeten gaan... ik heb van de mat zwart metalen doppen van Hazet voor als ik ze stuk maak.
Dat is normaal bij momentdoppen toch? Ben erg benieuwd naar je ervaring want ben al een tijdje aan het denken over dat soort tolletjes.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Paskal » 13 okt 2009, 12:04

Tom V schreef:Ben erg benieuwd naar je ervaring want ben al een tijdje aan het denken over dat soort tolletjes.
+1, dus laat maar horen :)

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door L@urens » 13 okt 2009, 12:53

Paskal Morriën schreef:
Tom V schreef:Ben erg benieuwd naar je ervaring want ben al een tijdje aan het denken over dat soort tolletjes.
+1, dus laat maar horen :)
Nou, eerste accu opgeladen in ca .1u. Even snel een wielmoer (110Nm) losgehaald en weer vast. Losdraaien gaat alsof hij niet vastzat, echt DAMN dat gaat makkelijk. Bijna soepeler dan mijn Hazet luchtsleutel. Hij kan tot 450Nm en dat geloof ik dan ook wel.

Vastzetten gaat dan natuurlijk ook meer dan prima, tot het 1e klikje en daarna met de momentsleutel natrekken. Hij heeft geen kracht/snelheidsmodulatie dus met vastdraaien niet te lang vasthouden. Dat is een klein nadeel, maar voor 't geld een prima koop lijkt me.

Geen idee van de accuduur, maar lijkt met wel OK met 2 accu's op 24V. Apparaat voel stevig (zwaar) aan. Mooie koffer erbij.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door RobS » 13 okt 2009, 18:53

Doe dat eens 16x (wielenwissel) trek je dat op 1 accu?

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door L@urens » 13 okt 2009, 19:39

Rob Schouten schreef:Doe dat eens 16x (wielenwissel) trek je dat op 1 accu?
Ik heb nu drie wielen los en weer vast gezet, ik gok dat de accu op 95% zit. Werkelijk. Ik denk dat je op 1 accu op een track day makkelijk 3-4x een volledige set wielen kan wisselen (los+vast). En dan heb je nog een 2e accu dus...

De handleiding geeft aan dat de max. laadcapaciteit pas na een paar keer laden gehaald wordt.

Het zou me nix verbazen als dat apparaat een scheepsdiesel op gang kan krijgen.... hmm misschien dat dan weer niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 19:56

Ik zie vandaag in het Aldi krantje dat vanaf Zaterdag 17 Oktober zij een Pneumatische slagmoersleutel in de aanbieding hebben voor 30,-euro
ding heeft 310nm aantrekkoppel?
Is zoiets wat of is een accu ding sowieso fijner?

Toen ik de onderstel rubbers meehielp te plaatsen zag ik dat die garage een hele mooie sleuteldoos had met supermooie doppen ook lange, en 2 luchtratels een kleine en een grotere, ja niet voor de wielen hoor, maar zeer handig formaat en snel klussen....echter wel goed uitkijken of ie wel de goede kant op staat en niet iets meedraait dat had die vent daar met 1 moer maar verder een superset, das snel sleutelen en je hoeft geen slag te maken, dus zelfs op moeilijke plekken te gebruiken :thumbup:

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door L@urens » 13 okt 2009, 20:10

GTRene schreef:Ik zie vandaag in het Aldi krantje dat vanaf Zaterdag 17 Oktober zij een Pneumatische slagmoersleutel in de aanbieding hebben voor 30,-euro
ding heeft 310nm aantrekkoppel?
Is zoiets wat of is een accu ding sowieso fijner?
Volgens mij loopt er een draadje van Rob over dat Aldi spul.
Een luchtsleutel is te prefereren (IMHO), MITS je een goeie compressor hebt natuurlijk :)
Daarom heb ik in de werkplaats een 50l compressor van een goed merk en een Hazet luchtsleutel en die accutol voor op de paddock.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door RobS » 13 okt 2009, 20:19

L@urens schreef: Volgens mij loopt er een draadje van Rob over dat Aldi spul.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=16326" onclick="window.open(this.href);return false;

Rene, abonneer je even op de Aldi/Lidl nieuwsbrief :) Hoef je ook al die folders niet meer door te nemen :P

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door @iko » 13 okt 2009, 22:32

Rob Schouten schreef:Doe dat eens 16x (wielenwissel) trek je dat op 1 accu?
Daar lacht hij om.

Ik wissel veel wielen (op trackdays kom ik met profielbanden en gaan er op het circuit slicks op en af en daarna de profiels er weer op). Ook thuis gaat het er regelmatig af.
En bij dit gebruik doe ik meerdere trackdays voordat ik de accu in de lader hang!
Ik schat in minimaal 12x 4 wielen = 48 wielen voordat ik weer laad (en met de 2e accu grijp je dus nooit mis)
Ik heb het apparaat nu een ruim jaar in gebruik. Ik ben enthousiast. (en de gekleurde dop is ook nog niet gescheurd).

Met vastzetten stop ik trouwens meteen na de eerste klik. Daarna momentsleutel.

Enige opvallende is dat de lader erg warm wordt. Maar blijft het doen :)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Paskal » 14 nov 2009, 16:44

Heeft ff geduurd, maar ik heb mezelf ook maar eens onderstaande slagmoersleutel van Toolworld kado gedaan. Onlangs de winterbanden onder de 530d gezet en hij draait het spul eenvoudig los en het gaan lekker rap in combi met de grote garagekrik. Denk dat ik er volgend jaar nog veel plezier ga hebben als ik bij de Ring weer eens moet wisselen tussen mijn straatbanden (heen + terugweg) en de Khumo-semi's waar ik mee op de Ring ga rijden. Nog mooier zou zijn dat ik de 205 op een ambu mee kan nemen, maar om die ambu te stallen moet ik eerst een fatsoenlijke stalling zien te vinden waar dat ding in past...

Hoe dan ook: eerste indruk van het apparaat is positief :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Niels » 14 nov 2009, 17:16

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen Paskal :D

Gebruikersavatar
GarreTT
Berichten: 464
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
Locatie: Beetsterzwaag

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door GarreTT » 14 nov 2009, 18:43

Prima keus :thumbup:

Gebruikersavatar
Vdub
Berichten: 325
Lid geworden op: 14 okt 2009, 23:15
Locatie: Vorden

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Vdub » 03 dec 2009, 22:28

Een kameraad van mij gebruikt deze:
Afbeelding

Dit is echt een formidabele machine, wel duur maar erg sterk, ook de accu gaat bijna een week mee bij dagelijks garagegebruikt.

Zelf heb ik een BluePoint(SnapOn-Bmerk) luchtslagmoersleutel tot 705Nm, werkte met de krulslang op mn 25L Airpress niet..., met een normale slang werd het 10x beter, nu met mn tijdelijke 45L(@10bar werkdruk) gaat het nog beter, als eind deze maand de krachtstroom is aangesloten dan gaat mn 550L krachtstroomcompressor in werking..

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door NSXRS » 18 dec 2009, 08:56

Vdub schreef:Een kameraad van mij gebruikt deze:
Afbeelding

Dit is echt een formidabele machine, wel duur maar erg sterk, ook de accu gaat bijna een week mee bij dagelijks garagegebruikt.
Die heb ik ook, zelfs 36mm naafmoer van mijn Transit busje welke met 400NM is vasgezet kwam hiermee los :clap:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Erik » 20 dec 2009, 00:10

Ik gebruik professioneel slagmoer sleutels, tot de zware jongens van hitachi aan toe........dop 52 erop en volgas met dat kadaver.
Maar het beloofde moment wordt in 9 van de 10 keren niet gehaald. Daarom pakken we die dingen voor het aandraaien, en het echte momentwerk doe je met een hydraulische moeraanzetter (u wilt 34.000Nm u krijgt 34.000Nm LOL)

Back to topic
Zoals ze bij de Profile de bouten vastzetten, TRRRRRRRRRRRRRT (x4 wielen) en dan even nalopen met de moment sleutel die gelijk klik zegt.
Dat is dus niet goed, je moet met je momentsleutel de bout altijd verdraaien voor hij klik, dan draai je hem namenlijk op moment en anders controleer je alleen een minimum moment.
E

Gebruikersavatar
Patrick van Wijngen
Berichten: 1097
Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25

Re: (Elektronische) slagmoersleutel, ervaringen?

Bericht door Patrick van Wijngen » 20 dec 2009, 00:38

Mjah dat is altijd zo lekker fout.
Leuk met slagmoersleutel dat ding op 200Nm knallen.. en dan daarna nalopen op 110nm met een momentsleutel. goh, niet zo gek dat ie dan op 110nm 'klik' zegt :hmmm:

En daarna met pech langs de weg komen te staan en je bandje proberen te wisselen. Moet je toch een flinke sleutel bij je hebben wil je dat met je handje loskrijgen :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 48 gasten