De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 25163
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: Paniekgriepland

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door Luco » 28 mar 2021, 21:46

kijk hij is weer bij de baas.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 7652
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door smiley » 28 mar 2021, 22:28

Wanneer krijgt ie een shakedown?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 21797
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door Niels » 29 mar 2021, 01:21

Echt, heel gaaf speelgoed!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 2565
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door alt » 04 apr 2021, 16:58

De Ligier nagelopen,. de brandblusinstallatie werkt niet, batterij vervangen, geen resultaat, blijkt de 3-wegschakelaar is stuk, nieuwe besteld.
Nog extra ty-wraps geplaatst voor de kabels, ga alle bouten & moeren van de ophanging nog natrekken.
Remmen zijn nagekeken
Hopelijk snel naar een trackday met droog weer.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 25163
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: Paniekgriepland

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door Luco » 04 apr 2021, 17:33

:thumbup:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 2565
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De Ligier JS49 krijgt een nieuwe draadboom

Bericht door alt » 04 mei 2021, 16:52

De elektrisch bediende brandblusser van Lifeline werkte dus niet.
Het kastje met elektronica, werkte niet.
Op naar Biesheuvel met het kastje, waar bleek dat de 3 standen schakelaar voor aan, uit, controle niet werkte.
Dat zou een nieuw kastje worden, maar aangezien de prijs van het kastje & besteld moest worden, werd dat hem niet.
Op het internet een nieuwe schakelaar gezocht, die bleek toch net iets anders dan op de foto.
Dan maar de schakelaar eens goed bekeken, wat mij opviel was het hendeltje wat kort was.
Ja, dat kan je na 2 jaren bij 3 verschillende bedrijven die de draadboom wilden vervangen verwachten.
Voorzichtig de oude schakelaar in de bankschroef vast gezet, voorzichtig met een tangetje er maar eens aan het hendeltje getrokken.
Dat werkt niet, maar ik kon nu wel het hendeltje bedienen.
De volgorde is in het midden uit, naar links -werkend als een drukschakelaar - controle, naar rechts aan.
Ook de met de multimeter de uitgangen gecontroleerd, alles goed, maar geen werkende brandblusser.
Toen maar eens naar de tank gekeken, die verscholen in de auto zit.
Daar vond ik een losse stekker met dezelfde aansluiting als de stekker van het kastje.
Deze stekker op de tank aangesloten & geprobeerd of de installatie nu wel werkte .
Dat deed de installatie dus nu wel, er kwam schuim uit.
Ik laat de knop los, hopende dat de installatie zal stoppen, dus niet.
De motorruimte & cockpit onder het schuim, tank leeg.
Maar de installatie werkte.
De motor mooi schoon.
Ik met de tank langs bij een bedrijf welke brandblusser vult, maar die konden de tank wel vullen, maar niet afsluiten.
Op naar Biesheuvel waar de tank werd gevuld & een nieuwe afsluiter - patroon - op de tank werd geplaatst.
Wel jammer was de prijs bij Biesheuvel, die was veel hoger dan bij het andere brandblusmiddelen bedrijf.

De reden waarom ik waarde hecht aan een goed werkende brandblusser heb the hard way geleerd met een werkende brandblusser.

https://www.youtube.com/watch?v=nhDT4yu ... el=JDMedia

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten