Die B12 set heb ik er nu onder. Op straat echt perfect, maar op de Nordschleife vind ik de 'body control' niet goed genoeg en dat geeft me een onzeker gevoel bij camberwisselingen, hobbels etc. Op bijv. Spa waar het asfalt veel vlakker is heb ik weer veel last van onderstuur. Mijn auto is (en wordt) zeker geen echte tracktool, maar uiteindelijk zijn de Nordschleife en Spa kilometers eigenlijk wel de enige waar ik echt plezier beleef met de auto aangezien ik eigenlijk nooit een echte roadtrip maak oid.Niels schreef: ↑05 jun 2018, 15:53 Ik zit (zat) met eenzelfde vraagstuk. Iig is mij helder dat de Clubsport en Competition varianten te stevig zijn qua comfort voor de openbare weg. Dan is KW V3 al meer dan genoeg zeg maar, zeker als afstellen al een uitdaging op zich is. Zelf neig ik naar een B12 set om eerlijk te zijn. Op het circuit kom ik niet en de huidige KW V2 set vind ik al aan de harde kant voor op straat.
KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Twijfel je tussen KW v1 of v2 dan zou ik voor de v1 versie gaan. Een v1 voelt aan als een goed afgestelde v2. Als alternatief zou ik zeker de Bilstein B14 overwegen. Ga je voor de KW v3 zou ik ook zeker informeren naar de Bilstein B16. Bilstein heeft betere circuit eigenschappen dan KW en is op de openbare weg iets comfortabeler. Let wel mijn eigen ervaring met auto’s als een R32, Cupra en TT. Verder wel eens met de opmerking van André betreft een set die alleen in hoogte verstelbaar is t.o.v hardheid.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Je moet je afvragen of je dan goede straat eigenschappen voor een hoop geld wilt inruilen voor betere circuit eigenschappen. Vervolgens zul je per circuit uit moeten zoeken wat de settings moeten zijn, die gaan voor de Ring natuurlijk niet overeenkomen met die voor Spa. Kortom, ik denk dat je niet snel beter kunt tenzij je voor een hardcore trackday kar gaat. Misschien kun je nog wat optimaliseren met wat stijvere onderstel rubbers en andere stabi’s.Mark 320iS schreef: ↑05 jun 2018, 17:34Die B12 set heb ik er nu onder. Op straat echt perfect, maar op de Nordschleife vind ik de 'body control' niet goed genoeg en dat geeft me een onzeker gevoel bij camberwisselingen, hobbels etc. Op bijv. Spa waar het asfalt veel vlakker is heb ik weer veel last van onderstuur. Mijn auto is (en wordt) zeker geen echte tracktool, maar uiteindelijk zijn de Nordschleife en Spa kilometers eigenlijk wel de enige waar ik echt plezier beleef met de auto aangezien ik eigenlijk nooit een echte roadtrip maak oid.Niels schreef: ↑05 jun 2018, 15:53 Ik zit (zat) met eenzelfde vraagstuk. Iig is mij helder dat de Clubsport en Competition varianten te stevig zijn qua comfort voor de openbare weg. Dan is KW V3 al meer dan genoeg zeg maar, zeker als afstellen al een uitdaging op zich is. Zelf neig ik naar een B12 set om eerlijk te zijn. Op het circuit kom ik niet en de huidige KW V2 set vind ik al aan de harde kant voor op straat.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
^ Inderdaad, onderstuur en onzeker gevoel in bepaalde situaties oplossen met een andere schokbreker lijkt me ietwat random.
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Dat is een beetje het dubio waarin ik zit. Punt is alleen dat het voor mij voor 99% van de tijd een fun auto is en dat ik juist uit die circuitkilometers en wat driftwerk mijn plezier haal.Niels schreef: ↑05 jun 2018, 18:34Je moet je afvragen of je dan goede straat eigenschappen voor een hoop geld wilt inruilen voor betere circuit eigenschappen. Vervolgens zul je per circuit uit moeten zoeken wat de settings moeten zijn, die gaan voor de Ring natuurlijk niet overeenkomen met die voor Spa. Kortom, ik denk dat je niet snel beter kunt tenzij je voor een hardcore trackday kar gaat. Misschien kun je nog wat optimaliseren met wat stijvere onderstel rubbers en andere stabi’s.Mark 320iS schreef: ↑05 jun 2018, 17:34Die B12 set heb ik er nu onder. Op straat echt perfect, maar op de Nordschleife vind ik de 'body control' niet goed genoeg en dat geeft me een onzeker gevoel bij camberwisselingen, hobbels etc. Op bijv. Spa waar het asfalt veel vlakker is heb ik weer veel last van onderstuur. Mijn auto is (en wordt) zeker geen echte tracktool, maar uiteindelijk zijn de Nordschleife en Spa kilometers eigenlijk wel de enige waar ik echt plezier beleef met de auto aangezien ik eigenlijk nooit een echte roadtrip maak oid.Niels schreef: ↑05 jun 2018, 15:53 Ik zit (zat) met eenzelfde vraagstuk. Iig is mij helder dat de Clubsport en Competition varianten te stevig zijn qua comfort voor de openbare weg. Dan is KW V3 al meer dan genoeg zeg maar, zeker als afstellen al een uitdaging op zich is. Zelf neig ik naar een B12 set om eerlijk te zijn. Op het circuit kom ik niet en de huidige KW V2 set vind ik al aan de harde kant voor op straat.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Als je in een lange bocht geen input meer geeft aan het stuur en het wegdek is mooi strak (spa) dan zet de wagen zich. De dempers doen op dat moment 'niets' lijkt me. Als er dan op de grens onderstuur op treed lijkt me de oorzaak ergens anders gezocht moet worden.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Dat klopt inderdaad wel. De auto "hangt" dan in de veer en stabi zeg maar, het onderstuur zou je met een andere afstelling kunnen verminderen. Dan denk ik eerder aan uitlijning en camber of zelfs andere banden. Punt is dat je voor de Ring weer een andere afstelling zou willen.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
KW V1 is eigenlijk wat te slap voor het vlottere circuit werk. Zeker als je nu al last van veel beweging hebt op je B12 set.
Zou dan voor de V2 of V3 gaan, kan je hem afhankelijk van waar je rijdt nog een beetje aanpassen.
En nee je hoeft hier echt geen wetenschap van de maken zoals sommige hier beweren.
Op een vlak circuit zet je hem wat strakker, op de Ring ergens in het midden van het bereik, en op straat gewoon op z`n zachtst.
Zou dan voor de V2 of V3 gaan, kan je hem afhankelijk van waar je rijdt nog een beetje aanpassen.
En nee je hoeft hier echt geen wetenschap van de maken zoals sommige hier beweren.
Op een vlak circuit zet je hem wat strakker, op de Ring ergens in het midden van het bereik, en op straat gewoon op z`n zachtst.
- Erik K.
- Berichten: 7165
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Onder mijn M3 e36 ook Intrax gehad. Niets anders dan problemen. Geen idee meer welk type was iets van €1850,- all-in.
Na zo'n 2000km alleen geklonk/ irritante geluiden vanaf de dempers voor. Iets wat ik achteraf meer heb gehoord en gelezen. Erg jammer van zo'n dure zet. Meerdere keren terug geweest naar Intrax om eea op te lossen maar helaas werd het niet opgelost. Men gaf aan dat het in mijn auto zou zitten, ik wist zeker van niet dus de boel er onderuit gehaald en retour Intrax gedaan. Inmiddels rij ik al jaren met een KW V2 set rond naar alle tevredenheid en goedkoper.
Na zo'n 2000km alleen geklonk/ irritante geluiden vanaf de dempers voor. Iets wat ik achteraf meer heb gehoord en gelezen. Erg jammer van zo'n dure zet. Meerdere keren terug geweest naar Intrax om eea op te lossen maar helaas werd het niet opgelost. Men gaf aan dat het in mijn auto zou zitten, ik wist zeker van niet dus de boel er onderuit gehaald en retour Intrax gedaan. Inmiddels rij ik al jaren met een KW V2 set rond naar alle tevredenheid en goedkoper.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
Lijkt me geen hele recente ervaring ... (?)
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: KW Clubsport 2/3-way vs. Intrax vs. ?
B12 zijn volgens mij gewoon losse dempers met verlagingsveren?
Al die schroefsetjes als Eibach Pro street S, KW V1/2/3, H&R, PSS9 etc daar zitten allemaal zo goed als dezelfde veren op dus er zit maar weinig verschil tussen die setjes behalve de dempers dan.
Ander iets is dat ze allemaal op een gewone E36 ontwikkeld zijn en vervolgens gewoon op een M3 aangepast zijn. Dat heeft wat kant tekeningen, bijvoorbeeld een M3 3.2 die achter op bredere banden staat moet voor het mooie eigenlijk hardere veren hebben. Dat kan je oplossen met verstelbare stabi's bijvoorbeeld. (maar hardere veren is mooier omdat je dan ook bij oneffenheden in betere lijn een betere body control hebt, nadeel is dat dit lastig is zonder custom werk)
Ik heb op mijn straatauto gewoon een simpel Eibach schroefsetje zitten en eibach stabi's, plus andere topmounts voor die ca. 2.5 graad negatief camber geven. Dan kom je al een heel eind (1 van de grote manco's van een E36 bij lange bochten is dat je positief camber krijgt bij standaard camber)
Onderstuur in lange bochten daar ontkom je niet aan bij een RWD platform, dat is simpelweg inherent aan het platform.
Al die schroefsetjes als Eibach Pro street S, KW V1/2/3, H&R, PSS9 etc daar zitten allemaal zo goed als dezelfde veren op dus er zit maar weinig verschil tussen die setjes behalve de dempers dan.
Ander iets is dat ze allemaal op een gewone E36 ontwikkeld zijn en vervolgens gewoon op een M3 aangepast zijn. Dat heeft wat kant tekeningen, bijvoorbeeld een M3 3.2 die achter op bredere banden staat moet voor het mooie eigenlijk hardere veren hebben. Dat kan je oplossen met verstelbare stabi's bijvoorbeeld. (maar hardere veren is mooier omdat je dan ook bij oneffenheden in betere lijn een betere body control hebt, nadeel is dat dit lastig is zonder custom werk)
Ik heb op mijn straatauto gewoon een simpel Eibach schroefsetje zitten en eibach stabi's, plus andere topmounts voor die ca. 2.5 graad negatief camber geven. Dan kom je al een heel eind (1 van de grote manco's van een E36 bij lange bochten is dat je positief camber krijgt bij standaard camber)
Onderstuur in lange bochten daar ontkom je niet aan bij een RWD platform, dat is simpelweg inherent aan het platform.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MJW en 39 gasten