Datsun 260Z met 20B
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Welke motor voor mijn Datsun?
Denk een GT42R inderdaad. Eerst maar de motor in ontvangst nemen en opbouwen, dan eens in de auto zien te krijgen om daarvandaan verder te bepalen wat we nodig gaan hebben.
600+ pk is toch wel een must. Ook besloten de klassieke lijnen te laten behouden en de auto ook meer straat georiënteerd te laten, maar wel met een rolbeugel er in.
600+ pk is toch wel een must. Ook besloten de klassieke lijnen te laten behouden en de auto ook meer straat georiënteerd te laten, maar wel met een rolbeugel er in.
- Roy RS
600+ pk is een must, in de beginpost was het 400+, is dat PK-inflatie van 5 jaar
gaaf weer dit...

gaaf weer dit...
- Peric
En zo klinkt een 20B zonder turbo.. Deze heeft 450 PK..
- Riceaux
- Nutkees
@roy
Dingen veranderen idd nog wel eens hahah.
Alle tijd aan het twijfelen geweest. Zelf bijna een lsx motor gekocht met jenveys er op, maar uiteindelijk maakt dat de auto niet echt bijzonder. Bijna alle mogelijkheden wel bekeken en een wankelmotor blijf ik erg gaaf vinden en voor de datsun ook erg geschikt.
Lekker licht, veel ruimte bij de datsun, redelijk uniek, gaaf geluid en aardig wat kennis om me heen waar ik op kan terug vallen.
Auto wordt natuurlijk puur voor de Fun en zal niet veel
Km maken in een jaar. Gewoon budget voor de auto iets opgekrikt.
Dingen veranderen idd nog wel eens hahah.
Alle tijd aan het twijfelen geweest. Zelf bijna een lsx motor gekocht met jenveys er op, maar uiteindelijk maakt dat de auto niet echt bijzonder. Bijna alle mogelijkheden wel bekeken en een wankelmotor blijf ik erg gaaf vinden en voor de datsun ook erg geschikt.
Lekker licht, veel ruimte bij de datsun, redelijk uniek, gaaf geluid en aardig wat kennis om me heen waar ik op kan terug vallen.
Auto wordt natuurlijk puur voor de Fun en zal niet veel
Km maken in een jaar. Gewoon budget voor de auto iets opgekrikt.
- Peric
Wordt het een racer of gewoon voor op de weg Kees?
- Nutkees
Peric schreef:Wordt het een racer of gewoon voor op de weg Kees?
Meer straat georiënteerd uiteindelijk. Voor het racen ben ik nu bezig met de opbouw van een Zakspeed Viper GTR-r en nog een ander leuk speeltje.
-
Re: Datsun 260Z met 20B
Ik zou bijna zeggen, laat die turbo nog even liggen en bouw 'm eerst even als N/A met 350-400pk, dan houd je tenminste nog een leuke driveability en behoud je de prachtige N/A racey sound, net als die Mazda 3 hierboven!
Maar 3rotors zijn altijd vet dus goeie keus, toch Koevoets?
Maar 3rotors zijn altijd vet dus goeie keus, toch Koevoets?

- frank de jonge
Kees, hoe lijkt het met deze?
- Nutkees
Motor ligt op de plank. Even wat verandering qua prioriteiten nu.
Heb nog een viper gts met supercharger gekocht. Dit moet de auto worden die ik echt ga houden en de charger wordt vervangen door een groter exemplaar om zo richting de 900-1000 pk te kunnen gaan.
Daarnaast heb ik de mogelijkheid een echte Oreca gts-r te kopen. Hierdoor ga ik alles verkopen behalve dus de viper met supercharger.
Er komen dus een paar vipers in de verkoop inclusief de zwarte heffner.
Dan ook direct geld voorhanden om met de datsun verder te gaan. Afhankelijk van hoe lang het duurt voordat autos worden verkocht kan ik pas updates geven helaas
Heb nog een viper gts met supercharger gekocht. Dit moet de auto worden die ik echt ga houden en de charger wordt vervangen door een groter exemplaar om zo richting de 900-1000 pk te kunnen gaan.
Daarnaast heb ik de mogelijkheid een echte Oreca gts-r te kopen. Hierdoor ga ik alles verkopen behalve dus de viper met supercharger.
Er komen dus een paar vipers in de verkoop inclusief de zwarte heffner.
Dan ook direct geld voorhanden om met de datsun verder te gaan. Afhankelijk van hoe lang het duurt voordat autos worden verkocht kan ik pas updates geven helaas
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Oreca is een fabrieksracer? Zie bij google voornamelijk volledig geprepareerde wagens voorbij komen.
- Nutkees
Oreca is 1 van de teams die de viper le mans gts-r runde voor dodge. Daarnaast had je nog zakspeed en chamberlain bijvoorbeeld.
Is voor mij echt de ultieme droom om te bezitten.
Is voor mij echt de ultieme droom om te bezitten.
- frank de jonge
Ook gaaf!!!
- Philipoo
Beetje late reactie, maar het topic stamt al uit 2011 dus zo erg is het niet.
Is je plan met de 20B al zeker? Gek plan wel om een wankel in een datsun te stoppen. Heb je toevallig ook wat foto's van de Z?
Is je plan met de 20B al zeker? Gek plan wel om een wankel in een datsun te stoppen. Heb je toevallig ook wat foto's van de Z?
- Nutkees
Plan met de 20b is al zeker. De motor heb ik al immers. Echt fotos heb ik nog niet. Auto is ook nog gewoon een kale koets momenteel.
Dit jaar probeer ik echt een start te maken met spullen verzamelen en rustig aan te beginnen aan de bouw
Dit jaar probeer ik echt een start te maken met spullen verzamelen en rustig aan te beginnen aan de bouw
- Philipoo
Cool! weer eens wat anders dan een RB, SR of V8 swap!
-
Plaatjes van de kale koets zijn ook welkom, en wat achtergrond info van de auto zelf graag.
Ik ben nogal een Zed fan en heb inmiddels zelf ook een aantal Z-restauratieprojecten staan. Dus hoor graag ook je plannen qua carrosserie, onderstel etc.
Ik ben nogal een Zed fan en heb inmiddels zelf ook een aantal Z-restauratieprojecten staan. Dus hoor graag ook je plannen qua carrosserie, onderstel etc.

- Philipoo
- Nutkees
Kan wel even een foto maken vn de koets binnenkort.
Auto krijgt in elk geval een kooi en ik heb de volgende ideeen nog:
BBK van AP racing
R230 diff (had ik nog liggen)
Dry sump systeem
Single turbo
Streetport
Intrax onderstel
Zit alleen nog heel erg te twijfelen of ik de auto juist meer race georienteerd wil maken dus lekker breed en goede aero en een seq. bak erin OF juist wat meer streetlegal met een mooie bodykit of alleen fender flares
Budget wat ik heb is ongeveer 65k maar dat zal grotendeels al in de motor komen te zitten.
Eerst mijn andere prioriteiten afhandelen en dan mooi beginnen! Wel leuk dat de auto nog een NL kenteken heeft.
Auto krijgt in elk geval een kooi en ik heb de volgende ideeen nog:
BBK van AP racing
R230 diff (had ik nog liggen)
Dry sump systeem
Single turbo
Streetport
Intrax onderstel
Zit alleen nog heel erg te twijfelen of ik de auto juist meer race georienteerd wil maken dus lekker breed en goede aero en een seq. bak erin OF juist wat meer streetlegal met een mooie bodykit of alleen fender flares
Budget wat ik heb is ongeveer 65k maar dat zal grotendeels al in de motor komen te zitten.
Eerst mijn andere prioriteiten afhandelen en dan mooi beginnen! Wel leuk dat de auto nog een NL kenteken heeft.