Sperdiff 130i

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Sperdiff 130i

Bericht door matthyssie » 28 jan 2020, 18:31

Nee, ik reken die 400 van de andere overbrenging niet mee. Dan kost de OS Giken 3100.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Obbe » 28 jan 2020, 20:08

OS Giken Superlock sperklok 1549,-
Inbouwkosten met complete revisie van het differentieel erbij 665,-
Montagewerk aan de auto 75,-
Olie OS Giken 35,- per liter
(gaat 1,5L in het diff)
Als u niks wilt inruilen geldt er een meerprijs van 400,-

Is toch ruim 2700. Dan heb je nog wel het oude diff voor als je de auto ooit wil verkopen.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Sperdiff 130i

Bericht door TLRS » 28 jan 2020, 21:05

Ah inruil diff.. got it.

JdvPolo
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
Auto: BMW M2

Re: Sperdiff 130i

Bericht door JdvPolo » 28 jan 2020, 23:42

Wat een poen! :) ik moet nog bijkomen van de aankoop van de auto :)

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Sperdiff 130i

Bericht door HSR » 29 jan 2020, 09:42

Je kan ook eens contact opnemen met KMP Drivetrain Solutions in Hengelo ov. Wij hebben daar meerdere sperdifferentielen laten doen en altijd topkwaliteit. Sper onder mijn M5 is omgebouwd naar drexler spec en is pure telepathie hoe het werkt.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Sperdiff 130i

Bericht door matthyssie » 29 jan 2020, 10:51

Zeker een goed adres, maar in vergelijk is Hardeman dan niet duur ;-).

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: Sperdiff 130i

Bericht door bartb » 29 jan 2020, 11:00

JdvPolo schreef: 28 jan 2020, 23:42 Wat een poen! :) ik moet nog bijkomen van de aankoop van de auto :)
Even bukken en weer door :tooth:

molenbob
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mar 2017, 18:22
Auto: M3, 330i, Abarth1000,Toy AE82

Re: Sperdiff 130i

Bericht door molenbob » 29 jan 2020, 11:56

2700 is wel erg ruim genomen. Hardeman kijkt eerst of revisie nodig is, maar vaak is dat niet (al zijn deze lagers wel sneller versleten bij deze types). Mijn advies is om wel een tweedehands diff te kopen met de eindoverbrenging die jij het fijnst vind. Kan je de originele erbij houden. Zelf (de)monteren scheelt ook en zou dan zelf ook de keerringen en o-ringen vervangen. Vaak gaan de diffs lekken waardoor lagerschade ontstaat.

Let wel dat ze je zullen adviseren om de diffolie na eerste keer goed gebruiken te vervangen. Dus dat kost je dus ongeveer 100.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Sperdiff 130i

Bericht door matthyssie » 29 jan 2020, 12:01

Mijn ervaring met Hardeman (5x geweest) is dat die revisie juist vaak wél nodig is. Die originele pinionlagers zijn gewoon echt geen toppers en gevoelig voor slijtage.

Je kunt die €2700 ruim noemen, maar in mijn beleving is dat gewoon wat het kost. Je kunt ook de revisie niet doen en dan na een jaar of 1.5 jaar er achter komen dat je alsnog die revisie moet doen.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Jan-Willem » 30 jan 2020, 08:15

HSR schreef: 29 jan 2020, 09:42 Je kan ook eens contact opnemen met KMP Drivetrain Solutions in Hengelo ov. Wij hebben daar meerdere sperdifferentielen laten doen en altijd topkwaliteit. Sper onder mijn M5 is omgebouwd naar drexler spec en is pure telepathie hoe het werkt.
Nou die zitten bij mij in de buurt echt ontzettend duur, €950 voor alleen een revisie van de lagers :bag:
Huis en klok word dan niks aan gedaan, hangt er nog een bonk roest onder met een gare sperwerking.

Ik ben naar Bas Roos gegaan toen, diff maakte na de revisie nog iets overmatig geluid.
Dat is toen netjes opgelost door Bas, super tevreden uit eindelijk.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Jan-Willem » 30 jan 2020, 08:25

matthyssie schreef: 28 jan 2020, 14:28 Indd, hier is genoeg aan te veranderen door oa de ramp angles aan te passen.

@JW: Jij hebt 4 platen, 25%. 2 frictieplaten, 2 staalplaten. Dit wordt gezien als 2 clutch packs (dit is wat jij bedoelt). Die van Ebay kun je dus laten bouwen met 4 clutch packs (= 8 platen). Zo heb ik hem ook, met 50% sperwerking.
aaah oke zo bedoel je dat!
Ombouwen naar 8 platen lukt mij ook nog wel, wel een gaaf klusje nog een keer!

Hoe bevalt die platensper tenopzichte van de torsen?

Ik vond de oem BMW torsen niet wat :bag:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Tim N » 30 jan 2020, 09:10

Eens met JW (iig de iX 325i torsen) duurt even voor het gaat, onzeker gevoel.

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Sperdiff 130i

Bericht door HSR » 30 jan 2020, 09:12

Jan-Willem schreef: 30 jan 2020, 08:15
HSR schreef: 29 jan 2020, 09:42 Je kan ook eens contact opnemen met KMP Drivetrain Solutions in Hengelo ov. Wij hebben daar meerdere sperdifferentielen laten doen en altijd topkwaliteit. Sper onder mijn M5 is omgebouwd naar drexler spec en is pure telepathie hoe het werkt.
Nou die zitten bij mij in de buurt echt ontzettend duur, €950 voor alleen een revisie van de lagers :bag:
Huis en klok word dan niks aan gedaan, hangt er nog een bonk roest onder met een gare sperwerking.
Ik keek net even op de offerte. Ik was ex btw 1034 euro kwijt + 250 euro ex btw voor nieuwe lagers. Alle andere sperretje (BMW, Ford) die we daar hebben laten doen allemaal dezelfde prijsrange. Kan het niet duur vinden, helemaal gezien ik voor dat geld een naar ''drexler spec'' omgebouwd diff heb.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Jan-Willem » 30 jan 2020, 09:38

Wat heb je dan precies laten doen?
Ik vond €950 voor alleen de lagers en het plaatsen van de sperklok echt belachelijk.
Dan moest ik zelf het diff schoon aanleveren.

€1600 voor wat lagertjes van een diff vervangen + plaatsen van een sperklok met extra plaatjes?
Moet je dan zelf alles aan leveren?

Bij hardeman was een 188 oud type €1550
3.07 25% platensper zonder het inleveren van het oude diff.

Hardeman doet de lager revisie voor €650.
Bas Roos voor €850 ( incl revisie van de sperklok met nieuwe platen en shims )

Dan rij ik maar wat verder haha.
Service bij Bas Roos vind ik erg goed, neemt ook gewoon de tijd voor je ook al is hij druk.
Gunfactor is hoog.
Tim N schreef: 30 jan 2020, 09:10 Eens met JW (iig de iX 325i torsen) duurt even voor het gaat, onzeker gevoel.
Dat is een viscosper Tim.
Heeft een e46 M3 origineel ook.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Sperdiff 130i

Bericht door ADV » 30 jan 2020, 10:00

En vlasblom dan:
http://www.driftking.nl/productenbekijk ... l-bmw.html

Staat 1850 voor een Quaiffe..

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Knot » 30 jan 2020, 10:20

Volgens mij was die van mijn E46 1650 onder de toonbank.... ding sperde prima voor die stunts die ik ermee deed.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Sperdiff 130i

Bericht door Robin » 30 jan 2020, 11:16

Knot schreef: 30 jan 2020, 10:20 Volgens mij was die van mijn E46 1650 onder de toonbank.... ding sperde prima voor die stunts die ik ermee deed.
Jij leidt al decennia een bandenloos bestaan, Rody. Tijd om je profiel aan te passen:)))

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Sperdiff 130i

Bericht door matthyssie » 30 jan 2020, 19:29

Mijn 50% platensper spert mooier en directer dan de mFactory helical die ik onder mn vorige 130i had. Deze levert iets meer tractie. 50% is wel een stevige hoeveelheid sperwerking, dus de auto wil ook redelijk snel ondersturen. Ga je doorzetten dan wordt dat flink overstuur. Vind ik super omdat het extra uitdaging biedt. In de drift bouwt de auto veel snelheid op en een klein dotje extra gas wordt direct omgezet in een grotere sliphoek. Bij de torsen was dat minder direct.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten