Te Koop Gevraagd trackday wagen

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Te Koop Gevraagd trackday wagen

Bericht door Paskal » 14 jul 2019, 22:39

Gave karretjes die Clio 3 RS, maar je zocht een kant en klare tracktool en dan koop je een zo goed als standaard Clio RS :hmmm:

Wil je daar een echt track-day-versie van maken dan gaan er nog aardig wat Euro's achteraan......

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Auto: Clio RS 197
Locatie: ijmuiden

Re: Te Koop Gevraagd trackday wagen

Bericht door levi » 15 jul 2019, 05:35

Paskal schreef: 14 jul 2019, 22:39 Gave karretjes die Clio 3 RS, maar je zocht een kant en klare tracktool en dan koop je een zo goed als standaard Clio RS :hmmm:

Wil je daar een echt track-day-versie van maken dan gaan er nog aardig wat Euro's achteraan......
Ja het klinkt vreemd, maar dit wordt ook mijn dagelijkse wagen :blink:
De achterbank gaat eruit, en dan een halve kooi erin terug.
Remmen en onderstel is mij voorlopig meer dan prima.
Misschien alleen laten mappen om hem onderin iets pittiger te maken, en een ander luchtfilter
Ik ben nu bij een paar auto’s wezen kijken en dat waren hardcore race auto’s met kenteken en daar zag ik me niet dagelijks in rijden ondanks ik met 20 minuten op mijn werk ben.

Voor de rest maak ik bijna geen kilometers, als ik er 4000 in het jaar maak zit ik aan de hoge kant, we rijden veelal met mijn vrouw haar wagen.
Dus vandaar deze keuze.

Erwin

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Te Koop Gevraagd trackday wagen

Bericht door Paskal » 15 jul 2019, 08:01

Helder verhaal Erwin en begrijpelijk dat je niet al te hardcore wil gaan :) En zo vreemd is dat niet hoor om zoiets ook als daily te gebruiken. Ik heb jaren woon-werkverkeer gedaan in onderstaande 205 GTi. Was ook slechts 25 km enkele reis en dus prima te doen. Beetje hardcore was het wel.
Realiseer je wel dat de standaard remblokken heel snel weg zullen zijn als je eens enthousiast op het circuit rond gaat kachelen ondanks dat er Bremboklauwen onder zitten. Andere blokken zou ik dan ook wel overwegen. Betere remvloeistof en staalomvlochten remslangetjes kosten ook niet zo veel en zullen het qua remmerij nog beter maken. Mocht je nog inspiratie nodig hebben qua upgrades.... zie hier de openingspost van mijn Clio RS :wink:. Mits mijn Clio na dit seizoen blijft komt er bij ook een halve kooi in.

Verder uiteraard heel veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken met zo'n RS-je. Gisteren weer >500 km circuitkilometers genoten van het karretje :df:

Afbeelding

Gebruikersavatar
levi
Berichten: 385
Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
Auto: Clio RS 197
Locatie: ijmuiden

Re: Te Koop Gevraagd trackday wagen

Bericht door levi » 15 jul 2019, 09:18

Thanks Pascal, ik ga jouw topic eens goed doorlezen.
En ik heb de mazzel ik woon 25 minuten vanaf Zandvoort 😜👍🏻

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten