Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door THE MUD » 05 feb 2018, 04:24

Aangezien ik momenteel bij een Renault dealer werkzaam ben en hier een Clio IV Estate DCI als daily rijdt zoek ik het even in de Franse naar vers stokbrood en knoflookteentjes ruikende Renault stallen...

Naast mijn daily heb ik momenteel geen auto om af en toe eens mee te gooien en smijten. Daarnaast heeft een van mijn zusjes onlangs haar Corsa C 2x vlak achter elkaar in de lappenmand gereden en vind ik het wel makkelijk om een (leen-)auto achter de hand te hebben.

Heeft iemand toevallig nog een leuke en technisch goede Clio 2 Phase 1 of 2 voor een leuk prijsje in de aanbieding? Liever geen tupperwarebakjes met 20 eigenaren en matig tot geen onderhoud. Mods als een goed onderstel en remmerij zijn uiteraard een welkome aanvulling. Liever ook geen (gedateerde) navi maar die optie hebben ze niet vaak.

Hoop op m'n werk nog wat leuks tegen te komen maar dat weet je natuurlijk nooit vantevoren. Vorig jaar een ander zusje aan een Clio 2 Phase 2 kunnen helpen met een woeste 1.2 8V en die heeft daar enorm veel schik mee.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door Reind » 05 feb 2018, 10:13

Clio 2 RS zeker aan te raden. Hoewel ze niet echt comfortable zijn en ik er niet elke dag in zou willen rijden. Maargoed, ik ben een dertiger met kids....... Andere prio's dus

Ze zijn goedkoop om te rijden en geven bakken aan beleving zonder direct rijbewijsgevaarlijk te zijn. Kleine tip. Ze staat soms voor behoorlijk geld te koop. Laat dit je niet dire3ct afschrikken want vaak staan die auto heel lang. Het heeft dus zin om te kijken en onderhandelen. Ik heb die van mij voor 60% van de oorspronkelijke vraagprijs gekocht.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door Rogerb » 05 feb 2018, 10:18

Heb er net eentje binnen, mag scherp weg.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door Rogerb » 05 feb 2018, 10:19

2001, 245k gelopen, historie aanwezig, Ap schroefset

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door THE MUD » 05 feb 2018, 10:41

Reind schreef: 05 feb 2018, 10:13 Clio 2 RS zeker aan te raden. Hoewel ze niet echt comfortable zijn en ik er niet elke dag in zou willen rijden. Maargoed, ik ben een dertiger met kids....... Andere prio's dus

Ze zijn goedkoop om te rijden en geven bakken aan beleving zonder direct rijbewijsgevaarlijk te zijn. Kleine tip. Ze staat soms voor behoorlijk geld te koop. Laat dit je niet dire3ct afschrikken want vaak staan die auto heel lang. Het heeft dus zin om te kijken en onderhandelen. Ik heb die van mij voor 60% van de oorspronkelijke vraagprijs gekocht.
Ik ben ook al bijna een dertiger :whistle: . Nog geen kids maar als alle "hardware" kapot rammelt in zo'n auto komen die er ook nooit... :sealed: .

Ik heb ooit een Twingo RS gehad en hier irriteerde ik me aan het motorgeluid op de snelweg (nu zat hier ook een stukje bak en braad werk ban Maxi Performance oid onder) en het verbruik van 1:10 terwijl je geen hele dikke prestaties kreeg. Ik was wel echt verliefd op de looks van een Twingo 133 RS :love:

Nu ik (verplicht?) een auto vd zaak rijdt zal ik er ook niet dagelijks in rondpruttelen. Ik ben zelfs bang dat hij te weinig rijtijd zal krijgen (ben niet zo goed in tijd en aandacht verdelen over meerdere auto's) dus daarom ook even kijken hoe dat bevalt met een goedkoop gebakje zonder gelijk 20k oid uit te willen geven aan een 2e auto.

Die beleving ben ik wel benieuwd naar. Gewoon telkens een grijns op je smoelwerk zonder dat je daar telkens 270+ voor moet rijden spreekt me wel aan. Hoe zijn ze technisch qua onderhoud en zwakke punten?

Die prijzen schrok ik ook van. Kan me nog herinneren dat je ze vanaf 2k kon oppikken voor de minderen exemplaren en als ik nu naar de vraagprijs vraag voor een op het oog leukere krijg ik ineens bedragen van 4-5 te horen terwijl dat eigenlijk voor een 2RS weer niet de bedoeling was. Een 3 RS begint rond de 7k nog steeds?

Rogerb schreef: 05 feb 2018, 10:18 Heb er net eentje binnen, mag scherp weg.

Afbeelding
Ojee...die smaak van jou toch altijd Roger. Ben bang dat als ik bij jou over de vloer kom ik me stiekem toch weer aan die Z3 QP sta te vergapen :stom: (moet er ook ooit nog eens komen).

Wat is "scherp", wat kunnen die blokjes een beetje hebben qua km's, waar komt hij vandaan/welke taal spreekt hij, los van de AP schroefset nog leuke gimmicks of grote zaken reeds gedaan qua onderhoud, technisch 100%?

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Clio 2 RS Phase 1 of 2 (misschien een Clio 3)

Bericht door Rogerb » 05 feb 2018, 11:02

Tsja elke auto kan een miljoen kilometers mee is maar hoeveel geld je erin pompt :lollerdelol:

Heb deze ingeruild op een nieuwere Clio Gt, even uit mn hoofd is de riem bij 215xxx gedaan en ergens rond de 240xxx laatste beurtje gehad.

Koud hoor je Multi-snaar of spanrolletje lopen(warm weer stil), laser RVS uitlaat vanaf de kat,origineel xenon. Boekjes en facturen erbij. Apk tot Oktober.

Vraagprijs is € 2950,- op basis van zo meenemen zoals hij erbij staat.

Mocht je komen kijken zal ik voor jou de QP er even naastzetten :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten