Gebakje tot +/- € 1.000,-

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Gesloten
THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door THE MUD » 26 nov 2016, 22:03

Hallo allemaal,

Omdat ik alweer sinds 6 september zonder auto zit, fietsen (2x 25km per dag) evenals het OV (2x 1.5 uur per dag) niet optimaal bevallen (en dan hebben we het alleen nog over woon-werk verkeer :whistle: ) ben ik weer eens op zoek naar een auto.

Genoeg leuks voorbij zien komen de afgelopen tijd maar telkens 2x 4 uur reistijd voor een bezichtiging is niet ideaal en ik heb mede daardoor inmiddels vaak zat achter het net gevangen.

Dusja for the time beeing of misschien tuf ik er wel vrolijk een jaartje in rond, ben ik op zoek naar:
- Betrouwbaar
- Netjes (geen uitgeleefde perenkist)
- Relatief zuinig
- Sportief/fun
- Oh wacht...dat gaat vaak niet samen. Nahja kies dan maar tussen zuinig en sportief/fun :mrgreen:
- Neerklapbare achterbank zodat m'n MTB ook weer eens naar buiten kan
- Goede technische staat (weinig zin in hoge kostenposten om het tijdelijke gebakje gezond te houden)
- Liefst wat historie gedocumenteerd en te overleggen
- Recente APK (nee, niet recent verlopen :tong: )
- Handbak
- Beetje luxe als CV op afstand, elektrische raamzwengels, lichtmetalen wieldoppen en meegespoten bumpers is wenselijk
- Gunstig in de wegenbelasting en verzekering
- Prijs idee lijkt me wel leuk om tot € 1000,- te beperken maar de helft is natuurlijk ook goed. :roll:

Dus wie heeft er nog iets leuks op het erf, in de familiaire-/vrienden-/kennissenkring of op het werk rondslingeren. Laat die Vectra B's, Starslet's P8/P9, Twingo's en ander grut maar komen...

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door witje » 26 nov 2016, 22:09

Suzuki Baleno 1.6 Sport (alleen als hatchback)

99 pk en moet te vinden zijn voor 1000 Euro op MP

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door RJK » 26 nov 2016, 22:33

Komt binnenkort te koop, Carisma bovenaan (zie link). Staat nu 146.000 km op.

http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... k#p1151994" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatste tank 1op15,6 (echt verbruik, board computer zei 1op16,1).

- Betrouwbaar => check
- Netjes (geen uitgeleefde perenkist) => check
- Relatief zuinig => check
- Sportief/fun => meh...
- Oh wacht...dat gaat vaak niet samen. Nahja kies dan maar zuinig fixed => check
- Neerklapbare achterbank zodat m'n MTB ook weer eens naar buiten kan => check
- Goede technische staat (weinig zin in hoge kostenposten om het tijdelijke gebakje gezond te houden) => check
- Liefst wat historie gedocumenteerd en te overleggen => bonnetjes van onderhoud in mijn bezit
- Recente APK (nee, niet recent verlopen :tong: ) => Maart 2017 maar kan 'm wel laten keuren
- Handbak => check
- Beetje luxe als CV op afstand, elektrische raamzwengels, lichtmetalen wieldoppen en meegespoten bumpers is wenselijk => check
- Gunstig in de wegenbelasting en verzekering => check
- Prijs idee lijkt me wel leuk om tot € 1000,- te beperken maar de helft is natuurlijk ook goed. :roll: => vraagrprijs 1000

Enige opmerking: gaat een enkele keer wat stroef van 3 naar 2e versnelling.

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door THE MUD » 27 nov 2016, 00:28

witje schreef:Suzuki Baleno 1.6 Sport (alleen als hatchback)

99 pk en moet te vinden zijn voor 1000 Euro op MP
Klopt...maar vind maar eens een nette. Vond vroeger de Swift 1.3 GS van m'n tante ook gaaf maar inmiddels ook allemaal vergaan... :(
944-20v schreef:Komt binnenkort te koop, Carisma bovenaan (zie link). Staat nu 146.000 km op.

http://forum.driving-fun.com/viewtopic. ... k#p1151994" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatste tank 1op15,6 (echt verbruik, board computer zei 1op16,1).

- Betrouwbaar => check
- Netjes (geen uitgeleefde perenkist) => check
- Relatief zuinig => check
- Sportief/fun => meh...
- Oh wacht...dat gaat vaak niet samen. Nahja kies dan maar zuinig fixed => check
- Neerklapbare achterbank zodat m'n MTB ook weer eens naar buiten kan => check
- Goede technische staat (weinig zin in hoge kostenposten om het tijdelijke gebakje gezond te houden) => check
- Liefst wat historie gedocumenteerd en te overleggen => bonnetjes van onderhoud in mijn bezit
- Recente APK (nee, niet recent verlopen :tong: ) => Maart 2017 maar kan 'm wel laten keuren
- Handbak => check
- Beetje luxe als CV op afstand, elektrische raamzwengels, lichtmetalen wieldoppen en meegespoten bumpers is wenselijk => check
- Gunstig in de wegenbelasting en verzekering => check
- Prijs idee lijkt me wel leuk om tot € 1000,- te beperken maar de helft is natuurlijk ook goed. :roll: => vraagrprijs 1000

Enige opmerking: gaat een enkele keer wat stroef van 3 naar 2e versnelling.
Die is cool, sinds ik dat knakenbaktopic heb gezien hangen die foto's van die Charisma uitgeprint boven m'n bed... :shock:

Had alleen verwacht dat die dingen inmiddels wel rond de 700 zaten oid en waarom heb je de bak nu weer gesloopt :( ?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door RJK » 27 nov 2016, 09:52

Haha. Je kan ze best vinden voor 500 - 700 euro denk ik hoor. Alleen zien ze er dan wel anders uit (uitgeleefde perenkist...).

Bak is beetje gevolgschade denk ik. De hydraulische koppelings cilindertjes gaan nogal eens kapot bij een Carisma. Ik heb ze na aanschaf van de auto direct vervangen omdat het pedaal vaag aanvoelde. Dat is nu weer goed, maar de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk voldoende lang zo gereden om de synchromesh van de tweede versnelling wat te verslijten. Mij stoort het weinig, hij heeft maar af en toe.

THE MUD
Berichten: 532
Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
Locatie: Tolkamer (Gelderland)

Re: Gebakje tot +/- € 1.000,-

Bericht door THE MUD » 10 jan 2017, 19:34

Deze mag wel op slot wegens uitblijven stormvloed aan reacties :'( .

Ik cruize lekker 3 uur daags verder met het OV... :bag:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten