[23-09-2021] DF @ Zandvoort deel CLXIV *VOLGEBOEKT*

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[23-09-2021] DF @ Zandvoort deel CLXIV *VOLGEBOEKT*

Bericht door Peter Tunissen » 15 dec 2020, 14:37

Afbeelding

Op donderdag 23 september organiseert Driving-Fun.com voor de 164e keer een circuitdag op Circuit Zandvoort op de nieuwe Formule 1 Grand Prix lay-out.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 | Inschrijven in de administratieruimte links van pitbox 00
09:00 - 12:00 | Open pitlane rijden - ochtend
12:00 - 17:00 | Open pitlane rijden - middag

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 17:00) kost €530 per auto voor leden en €560 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:00) kost €290 per auto voor leden en €310 voor niet-leden. Deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:00) kost €390 per auto voor leden en €410 voor niet-leden.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €50, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt op gecontroleerd.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DFTrackdays
De circuitdagen van Driving-Fun.com kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijder wordt verwacht dat hij zich bewust is van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuit Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307 km lang en het ronderecord staat op naam van Max Verstappen die in 2017 in de Red Bull RB8 uit 2012 een rondetijd van 1.19.511 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Nadat bekend werd dat op Circuit Zandvoort in 2020 weer een Formule 1 Grand Prix zou worden georganiseerd, werd begin november 2019 met een grondige verbouwing gestart. Nadat deze afgerond was, was Driving-Fun.com op donderdag 27 februari 2020 de allereerste huurder die een circuitdag organiseerde op het kakelverse asfalt.
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Voor mensen die veel op het ‘oude’ Zandvoort gereden hebben zal het zoeken van het rempunt even wennen zijn. Je komt over het algemeen met meer snelheid dan voorheen door de Arie Luyendijk bocht, waardoor je eindsnelheid net voor je rempunt over het algemeen ook hoger ligt en de bewuste of onbewuste referentiepunten die je misschien had als de witte lijn over het asfalt of de 50-, 100 en 150-borden zijn er niet meer. Mocht je je rempunt missen, dan ligt er in ieder geval een gloednieuwe run-off area voor je klaar, waarmee je achter de grindbak langs weer terug op het circuit komt.
Als vanouds stuur je de Tarzan pas ultra laat in en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Probeer aan de binnenkant de curbstone zoveel mogelijk mee te nemen en bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan eveneens vol meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Sinds de verbouwing is het uitkomen van de Gerlach nog breder geworden, waardoor je enorm veel snelheid mee de bocht in kunt nemen. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtzbocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer, maar omdat de Hugenholtz een enorme banking heeft gekregen kun je er met ontzettend veel snelheid in, doorheen en uit komen. In de regen is de lijn met de meeste auto’s helemaal bovenlangs langs de betonnen muur, maar zorg het kleinste foutje wordt dan wel genadeloos afgestraft. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto een beetje richting het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je kunt de curbstones aan de linkerzijde van het circuit hiervoor meenemen. De Mastersbocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen tegen of op de nieuwe curbstones die daar liggen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens probeer je de volgende bocht zonder naam weer zoveel mogelijk in rechte lijn aan te remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en zorg ervoor dat je bij het uitkomen weer helemaal buiten komt. marshalls posts die je hier vroeger als referentie kon gebruiken zijn verdwenen. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig, waardoor een crash altijd op de loer ligt.
Het rechte stuk leidt naar de Hans Ernst bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts kun je de curbstones rechts helemaal meenemen en je bouwt als je het goed doet zoveel snelheid op dat je even moet remmen voor het tweede gedeelte van de chicane. Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones bij het uitkomen rechts zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De curbstones aan de binnenzijde zijn minder breed dan ze waren, maar je kunt (en moet) ze nog steeds meenemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. Na de verbouwing is dit eveneens een kombocht geworden en is hij met vrijwel alle alle auto’s volgas.
Als je het goed hebt gedaan, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Chris Witte - BMW E36 325i - hele dag - (ARR)
3. Boy Witte - BMW E36 325i - hele dag - (ARR)
4. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
5. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
6. Michael Koel - BMW M2 - hele dag
7. Michael Koel - BMW M2 - hele dag
8. Michael Koel - BMW 130i - hele dag
9. Michael Koel - BMW 130i - hele dag
10. Michael Koel - BMW E36 325i - hele dag
11. Michael Koel - ? - hele dag
12. Michael Koel - Porsche 911 GT3 RS - hele dag
13. APEX Events - ? - hele dag
14. APEX Events - ? - hele dag
15. APEX Events - ? - middag
16. APEX Events - ? - middag
17. APEX Events - ? - middag
18. APEX Events - ? - middag
19. APEX Events - ? - middag
20. Daniel Brick - Audi TTS - middag
21. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
22. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
23. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
24. Peter Granstand - Porsche Cayman GTS 4,0 - hele dag
25. Pether Nordstrom - Porsche 718 Spyder - hele dag
26. Kjell Ove Gunnarsson - Porsche Cayman GT4 - hele dag
27. Sten Carlsson - Porsche 911 GT3 - hele dag
28. Dennis Dongelmans - VW Golf - middag
29. Dennis Dongelmans - VW Golf - middag
30. Joost Delsing - Alfa Romeo 146 - hele dag
31. JanWillem Sibering - Alfa Romeo 155 - middag
32. WRV - Westfield - ?
33. WRV - Westfield - ?
34. WRV - Westfield - ?
35. WRV - Westfield - ?
36. WRV - Westfield - ?
37. WRV - Westfield - ?
38. WRV - Westfield - ?
39. WRV - Westfield - ?
40. WRV - Westfield - ?
41. WRV - Westfield - ?
42. Mark Westen - Ford Mustang GT - hele dag - (+1ui)
43. Staffan Brodjegard - Jaguar Ftype - hele dag
44. Dennis Hoelscher - BMW 114i - middag
45. Leonard de Nijs - DF BMW E36 325i - ochtend (+6ui)
46. Leonard de Nijs - DF BMW E36 325i - ochtend
47. Leonard de Nijs - DF BMW E36 325i - ochtend
48. Leonard de Nijs - DF BMW E36 325i - ochtend
49. Leonard de Nijs - ? - ochtend
50. Leonard de Nijs - ? - ochtend
51. Leonard de Nijs - ? - ochtend
52. Leonard de Nijs - ? - ochtend
53. Norman van Beek - VW Golf II - hele dag
54. Pedro Morres - Porsche 911 GT3 RS - middag
55. Eric Duiker - BMW E30 325i - hele dag - (ARR)
56. Arnoud van Buren - BMW E30 325i - hele dag - (ARR)
57. Charlotte van Dokkum - BMW E30 325i - hele dag - (ARR)
58. Rutger Hoejenbos - Peugeot 206GTI Cup - middag - (ARR)
59. Hans de Graaf - Porsche 911 - hele dag - (ARR)
60. Hans de Graaf - BMW E46 320d - hele dag
61. Hans de Graaf - DF BMW E36 325i - hele dag
62. Hans de Graaf - DF BMW E36 325i - hele dag
63. Hans de Graaf - DF BMW E36 325i - hele dag
64. Bart Heida - Ford Sierra - middag
65. Maikel vd Sande - BMW 328i / VW Golf GTI - ? - (ARR)
66. Jeroen van Kerkhof - BMW Compact - middag
67. Jeroen van Kerkhof - BMW Compact - middag
68. René Derks - ? - ? - d
69. René Derks - ? - ?
70. René Derks - ? - ?
71. René Derks - ? - ?
72. Robert Westerman - BMW E36 - hele dag
73. Robert Westerman - Porsche 911 GT3 RS - hele dag
74. Marcel Laarakkers - BMW E46 M3 - hele dag
75. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
76. Koen Bogaerts - BMW E36 325i - middag
77. Rogier de Hoog - BMW E36 325i - middag - (ARR)
78. Toine Boschman - Seat Ibiza Cupra - ochtend
79. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
80. Frederiek Robberechts - BMW M3 CS - hele dag
81. Pascal Notté - VW Golf II VR6 - middag
82. Willem Berendse - BMW E36 - middag
83. Bart de Ketelaere - Toyota GT86 - hele dag - (sl)
84. Bas Venus - Lotus Exige MkI - hele dag - (sl)
85. Rob Rooijackers - BMW M2 Cup - hele dag - (ARR)
86. Rob Rooijackers - BMW E36 - hele dag - (ARR)
87. Marianka Sibering - Alfa Romeo 155 - middag - 300d
88. Niek van Gils - ? - hele dag
89. Jeroen Goudriaan - Mercedes SLK - middag
90. Jeroen Mets - BMW E46 M3 - hele dag - (ARR)
91. Jeroen de Bresser - BMW M4 - hele dag
92. Patrick Vasteman - BMW E30 325i - hele dag
93. Nerul Rambharse - BMW E36 328i touring - hele dag
94. Alexander Luchanok - BMW 325i - hele dag
95. Hans Weijs Motorsport - BMW M240i Cup - hele dag
96. Hans Weijs Motorsport - BMW M240i Cup - hele dag
97. Hans Weijs Motorsport - BMW M240i Cup - hele dag
98. Hans Weijs Motorsport - BMW M240i Cup - hele dag
98. Lennart Hiemstra - Porsche Cayman GT - ? - (ARR)
99. Philip Keppel - BMW E30M - middag
100. Mike Fritz - BMW E46 325i - hele dag - (ARR)
101. Mike Fritz - BMW E60 M5 - hele dag
102. Dillon Koster - ? - middag
103. Dillon Koster - ? - middag
104. Glenn Blommendaal - BMW 325i - middag
105. Simon Vels - Ford Mustang - ? - (ARR)
106. Sebastiaan Brongers - BMW E36 Touring - middag - (ARR)
107. Johan Hall - Porsche 993RS - hele dag
108. Martin Viberg - BMW E46 - hele dag
109. Ton Besseling - Corvette C5 - ochtend
110. Ed van Dijk - Jaguar Etype - middag
111. Arjan Heijstek - Peugeot 206GTI Cup - middag
112. Gijs van Gemert - BMW E36 M3 - hele dag - (+2ui)
113. Colin Iles - Porsche Cayman GT4 - middag
114. Rob van Doorn - BMW 130i - middag - (ARR)
115. Ferry van den Berg - BMW E36 325i - ? - (ARR)
116. Ferry van den Berg - BMW E36 325i - ? - (ARR)
117. Neill André de la Porte - DF BMW E36 325i - middag
118. Ferry Monster - Seat Leon Cupra - middag
119. Dirk Gerwig - BMW Z4 - hele dag
120. Gertjan Derksen - BMW M3 - hele dag
121. Melvin Ezinga - Peugeot 206 - hele dag
122. Karel Witterick - Subaru Impreza WRX - hele dag - (+1ui, 2x30min, einde ochtend)
123. Joran van den Hout - Peugeot 206GTI Cup - middag
124. Maarten Hooft - Porsche 911 GTS - hele dag
125. Martin Cornelissen - Porsche 911 GT3 - hele dag - (ARR)
126. Martin Cornelissen - Porsche 911 GT3 - hele dag
127. Martin Cornelissen - BMW 1serie Coupé - hele dag
128. Toon Vos - BMW E36 M3 Compact - middag
129. Patrick vd Sman - BMW E36 M3 - middag - (ARR)
130. Boyk Martens - BMW 330i - hele dag - (+1ui)
131. Pascal Mannot - Nissan Skyline R33 GTR - ochtend
132. Marc de Boer - BMW E46 330d - hele dag
133. Elgar van Geldermalsen - DF BMW E36 325i - hele dag - (allesbet)
134. Cees Jan Wijsman - Aston Martin Vantage GT4 - ? - (ARR)
135. Elmar Heystra - DF BMW E36 325i - 15u-17u

RESERVELIJST:
1. Kai Wagenaar Hummelink - BMW E46 325i - ?
2. Kai Wagenaar Hummelink - ? - ?
3. Bart Westerman - Porsche 911 GT3 - hele dag *
4. Clemens van Haren - Mercedes SLK - hele dag
5. PieterJan Lefevere - Mazda MX5 - hele dag
6. Marcel van der Lip - ? - ?
7. Lucas Jonkers - Suzuki Swift - hele dag - (ARR)
8. Henk Thijssen - Mercedes SLK - middag
9. Louis Verhulst - BMW E46 M3 - ?
10. High Speed Tuning - ? - ? - (ARR)
11. High Speed Tuning - ? - ? - (ARR)
12. High Speed Tuning - ? - ? - (ARR)
13.
14.
15.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten