[15-06-2021] DF @ Zandvoort deel CLXIII

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[15-06-2021] DF @ Zandvoort deel CLXIII

Bericht door Peter Tunissen » 15 dec 2020, 14:31

Afbeelding

Op dinsdag 15 juni organiseert Driving-Fun.com voor de 163e keer een circuitdag op Circuit Zandvoort op de nieuwe Formule 1 Grand Prix lay-out.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 | Inschrijven in VIProom 14
09:00 - 12:00 | Open pitlane rijden - ochtend
12:00 - 12:30 | Pauze
12:30 - 14:30 | Open pitlane rijden - middag
14:30 - 15:00 | Pauze
15:00 - 17:00 | Open pitlane rijden - middag

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 17:00) kost €480 per auto voor leden en €510 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:00) kost €290 per auto voor leden en €310 voor niet-leden. Deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:30) kost €340 per auto voor leden en €360 voor niet-leden.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €50, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt op gecontroleerd.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DFTrackdays
De circuitdagen van Driving-Fun.com kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijder wordt verwacht dat hij zich bewust is van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuit Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307 km lang en het ronderecord staat op naam van Max Verstappen die in 2017 in de Red Bull RB8 uit 2012 een rondetijd van 1.19.511 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Nadat bekend werd dat op Circuit Zandvoort in 2020 weer een Formule 1 Grand Prix zou worden georganiseerd, werd begin november 2019 met een grondige verbouwing gestart. Nadat deze afgerond was, was Driving-Fun.com op donderdag 27 februari 2020 de allereerste huurder die een circuitdag organiseerde op het kakelverse asfalt.
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Voor mensen die veel op het ‘oude’ Zandvoort gereden hebben zal het zoeken van het rempunt even wennen zijn. Je komt over het algemeen met meer snelheid dan voorheen door de Arie Luyendijk bocht, waardoor je eindsnelheid net voor je rempunt over het algemeen ook hoger ligt en de bewuste of onbewuste referentiepunten die je misschien had als de witte lijn over het asfalt of de 50-, 100 en 150-borden zijn er niet meer. Mocht je je rempunt missen, dan ligt er in ieder geval een gloednieuwe run-off area voor je klaar, waarmee je achter de grindbak langs weer terug op het circuit komt.
Als vanouds stuur je de Tarzan pas ultra laat in en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Probeer aan de binnenkant de curbstone zoveel mogelijk mee te nemen en bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan eveneens vol meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Sinds de verbouwing is het uitkomen van de Gerlach nog breder geworden, waardoor je enorm veel snelheid mee de bocht in kunt nemen. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtzbocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer, maar omdat de Hugenholtz een enorme banking heeft gekregen kun je er met ontzettend veel snelheid in, doorheen en uit komen. In de regen is de lijn met de meeste auto’s helemaal bovenlangs langs de betonnen muur, maar zorg het kleinste foutje wordt dan wel genadeloos afgestraft. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto een beetje richting het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je kunt de curbstones aan de linkerzijde van het circuit hiervoor meenemen. De Mastersbocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen tegen of op de nieuwe curbstones die daar liggen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens probeer je de volgende bocht zonder naam weer zoveel mogelijk in rechte lijn aan te remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en zorg ervoor dat je bij het uitkomen weer helemaal buiten komt. marshalls posts die je hier vroeger als referentie kon gebruiken zijn verdwenen. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig, waardoor een crash altijd op de loer ligt.
Het rechte stuk leidt naar de Hans Ernst bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts kun je de curbstones rechts helemaal meenemen en je bouwt als je het goed doet zoveel snelheid op dat je even moet remmen voor het tweede gedeelte van de chicane. Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones bij het uitkomen rechts zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De curbstones aan de binnenzijde zijn minder breed dan ze waren, maar je kunt (en moet) ze nog steeds meenemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. Na de verbouwing is dit eveneens een kombocht geworden en is hij met vrijwel alle alle auto’s volgas.
Als je het goed hebt gedaan, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Frank Huijink - BMW - hele dag - (ARR)
3. Marwin Melis - BMW - hele dag - (ARR)
4. Jannis Neumann - BMW E36 M3 - ochtend
5. Bart Lux - Mercedes A45 AMG - middag - (+2h)
6. Michael Koel - Porsche 911 GT3 RS - hele dag
7. Jarno Bolk - BMW E36 325i - hele dag
8. Jarno Bolk - BMW E36 325i - hele dag
9. Jarno Bolk - BMW E36 325i - hele dag
10. Jarno Bolk - BMW E36 325i - hele dag
12. Jarno Bolk - BMW E36 325i - hele dag
12. Chiara Lemmens - Lotus Exige V6 - middag - (+1ui, +2h)
13. Bas Koeten Racing - BMW E36 325i - hele dag
14. Bas Koeten Racing - BMW E36 325i - hele dag
15. Bas Koeten Racing - BMW E36 325i - hele dag
16. Bas Koeten Racing - BMW E36 325i - hele dag

18. Rob Kamphues - Radical SR3 LM - hele dag
18. Rob Kamphues - BMW M240i Cup - hele dag
18. Rob Kamphues - BMW M240i Cup - hele dag
19. Christian van den Bril - BMW Z4M - middag
20. Tom Hemmelder - ? - hele dag
21. Chris Witte - BMW E36 325i - middag - (ARR)
22. Boy Witte - BMW E36 325i - middag - (ARR)
23. Guido Findeisen - Nissan Skyline R33 GTR - middag
24. Erik Foeken - DF BMW E36 325i - hele dag - d
25. Birger Lootens - Alfa Romeo 147 - hele dag
26. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
27. Race Sensation - BMW E46 325i Compact - hele dag
28. Bart de Ketelaere - Toyota GT86 - hele dag
29. Karel Fortuin - BMW 2002 - middag
30. Francis Alunan - Honda Civic type R - middag
31. Andreas Linden - Mazda RX7 FD - middag
32. Bob van der Panne - Porsche Cayman S - ochtend
33. Michiel Smulders - BMW E36 316i - ?
34. Bram Hendrix - BMW E36 325i - hele dag - 440d
35. Thim Koemans - Mazda MX5 - hele dag
36. Lindsay Flokstra - Alfa Romeo 155 EVO3 - middag
37. Serge van Os - Alfa Romeo 155 EVO3 - middag
38. Mark Koebolt - Mazda MX5 - ochtend
39. Mark van der Snel - Westfield Cup - hele dag
40. Mark van der Snel - Westfield Cup - hele dag
41. Arno Muit - VW Golf - middag - (sl)
42. Dirk Ramroth - BMW E36 325i - ochtend - (290basl)
43. Raoul Lopez - Ford Fiesta ST - ochtend - (290basl)
44. Thomas Enchelmeier - BMW E36 325i - ochtend - (290basl)
45. Dennis Kuppel - Ford Fiesta ST - middag - (410basl)
46. Sebastian Danicska - BMW 318ti - hele dag - (sl)
47. Stefan Joostens - BMW 135i - middag - (sl)
48. Niels van Herwijnen - VW Golf - hele dag - (sl)
49. Barry Lamers - ? - hele dag - (477basl)
50. Barry Lamers - ? - hele dag - (477basl)
51. Barry Lamers - ? - hele dag - (477basl)
52. Brett Sneyers - BMW M3 - middag - (sl)
53. Johan Boon - BMW M3 - middag - (sl)
54. Nick Geelen - Porsche Boxster - middag - (sl)
55. Ulrich Wallscheid - Opel Speedster - middag - (390basl)
56. Pascal Mannot - Nissan Skyline R33 GTR - ochtend
57. Frederik Laumans - Ferrari F355 - hele dag - (+2h)
58. Arjen Klok - BMW E46 328Ci - middag - (ARR)
59. Marc Terveer - Westfield - hele dag
60. Dirk Moes - Westfield - hele dag
61. Jim Meijer - BMW E30 - hele dag
62. Patrick van der Sman - BMW E36 M3 - middag - (ARR)

64. Angelo Bulzariello - Alfa Romeo 156 - middag - (sl)
65. Chris Coninx - BMW E30 - middag - (sl)
66. Benjamin de Cock - Porsche 996 - hele dag - (sl)
67. Benjamin de Cock - Porsche 997 GT3 Cup - hele dag - (sl)
68. Jan Hoorens - BMW M2 CS - hele dag - (sl)
69. Jan Hoorens - BMW 325i - hele dag - (sl)
70. Jan Hoorens - BMW 325i - hele dag - (sl)
71. Rutger Hoejenbos - Peugeot 206GTI Cup - middag - (ARR)
72. Martijn Noordhoek - BMW E36 318ti Compact - hele dag - (ARR?)
73. Pedro Morres - Porsche 911 GT3 RS - middag
74. Steven van der Plank - Mazda MX5 - hele dag
75. Wilbert Verstappen - BMW E30 325i - middag
76. Arjan van der Vliet - BMW E36 325i - middag
77. Marcel Suurmond - BMW 318ti Compact - middag
78. Maarten Jansen - BMW E30 325i - hele dag - (ARR)
79. Helmuth Bormann - Radical SR3 - hele dag
80. Lennard Kleyn van Willigen - Lotus Elise - ochtend
81. Floris Zwolsman - Mazda MX5 - hele dag
82. Ferry van den Berg - BMW - middag - (ARR)
83. Ferry van den Berg - Mercedes Cklasse coupé - middag - (ARR)
84. Erik van Binsbergen - BMW E36 328i - middag
85. Anthony Bekooy - Opel Corsa C - middag
86. Sepp Peters - Citroën C1 - middag
87. Alexander van der Lof - Mercedes SLK Cup - middag
88. Olaf Schickentanz - Porsche 911 GT3 RS - middag
89. Emi - BMW E36 325i - middag - (ARR)
90. Maikel van der Sande - VW Golf - middag - (ARR)
91. Samir Laham - McLaren Senna - middag
92. Sander Vale - Mercedes SLK - hele dag - (ARR)
93. Djurre Menges - Porsche 944 - ochtend
94. Marcel Flens - Peugeot 206GTI Cup - middag
95. Marcel Flens - Peugeot 206GTI Cup - middag
96. Charlotte van Bokkum - BMW E30 325i - middag - (ARR)
97. Eric Duiker - BMW E30 325i - middag - (ARR)
98. Moritz Rohde - Porsche 991 GTS - middag - (+2ui, +1h)
99. Ton Besseling - Chevrolet Corvette C5 - ochtend
100. Jan Hoflack - Alfa Romeo 4C - hele dag - (ARR)
101. Arjan van Onselen - BMW 1serie - middag
102. Danny Hartung - BMW M3 - middag
103. Jeremy Prince - BMW 1serie - middag
104. Noud van Stekelenburg - BMW M5 - middag
105. Maarten Lek - Saker - middag - (ARR)
106. Carlo Thoonsen - Porsche 911 GT3 RS - middag
107. Paulo Silva - Audi R8 V10 - middag
108. Hans Molenaar - BMW E46 328Ci - ochtend
109. Steven van der Plank - Mazda MX5 - middag
110. Maurits de Koning - BMW E30 325i - middag
111. Frank van Asch - Mercedes SLK - middag - (ARR)
112. Daan Thieme - Mercedes SLK - middag
113. Stefaan Schoonjans - ? - ?
114. Cor Euser - BMW 325i Compact - middag
115. Frank van Asch - Peugeot 206GTI Cup - middag
116. Jacob Boskma - Porsche Cayman GT4 - middag - (ARR)
117. Ben de Rooij - BMW M2CS - ochtend
118. Lucas van Altena - Ligier JS49 - middag
119.
120.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten