[23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 15 dec 2020, 12:44

Afbeelding

Op vrijdag 23 april organiseert Driving-Fun.com voor de 160e keer een circuitdag op Circuit Zandvoort op de nieuwe Formule 1 Grand Prix lay-out.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
08:00 - 09:00 | Inschrijven in VIProom 14
09:00 - 12:00 | Open pitlane rijden - ochtend
12:00 - 17:00 | Open pitlane rijden - middag

Prijs
Deelname aan de hele dag (09:00 - 17:00) kost €530 per auto voor leden en €560 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Deelname aan uitsluitend de ochtendsessie (tot 12:00) kost €290 per auto voor leden en €310 voor niet-leden. Deelname aan uitsluitend de middagsessie (vanaf 12:00) kost €390 per auto voor leden en €410 voor niet-leden.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking heeft over een DFTrackdays lidmaatschapskaart betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €50, is geldig tot het einde van het kalenderjaar en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt op gecontroleerd.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DFTrackdays
De circuitdagen van Driving-Fun.com kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijder wordt verwacht dat hij zich bewust is van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuit Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307 km lang en het ronderecord staat op naam van Max Verstappen die in 2017 in de Red Bull RB8 uit 2012 een rondetijd van 1.19.511 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Nadat bekend werd dat op Circuit Zandvoort in 2020 weer een Formule 1 Grand Prix zou worden georganiseerd, werd begin november 2019 met een grondige verbouwing gestart. Nadat deze afgerond was, was Driving-Fun.com op donderdag 27 februari 2020 de allereerste huurder die een circuitdag organiseerde op het kakelverse asfalt.
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Voor mensen die veel op het ‘oude’ Zandvoort gereden hebben zal het zoeken van het rempunt even wennen zijn. Je komt over het algemeen met meer snelheid dan voorheen door de Arie Luyendijk bocht, waardoor je eindsnelheid net voor je rempunt over het algemeen ook hoger ligt en de bewuste of onbewuste referentiepunten die je misschien had als de witte lijn over het asfalt of de 50-, 100 en 150-borden zijn er niet meer. Mocht je je rempunt missen, dan ligt er in ieder geval een gloednieuwe run-off area voor je klaar, waarmee je achter de grindbak langs weer terug op het circuit komt.
Als vanouds stuur je de Tarzan pas ultra laat in en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Probeer aan de binnenkant de curbstone zoveel mogelijk mee te nemen en bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan eveneens vol meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Sinds de verbouwing is het uitkomen van de Gerlach nog breder geworden, waardoor je enorm veel snelheid mee de bocht in kunt nemen. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtzbocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer, maar omdat de Hugenholtz een enorme banking heeft gekregen kun je er met ontzettend veel snelheid in, doorheen en uit komen. In de regen is de lijn met de meeste auto’s helemaal bovenlangs langs de betonnen muur, maar zorg het kleinste foutje wordt dan wel genadeloos afgestraft. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto een beetje richting het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je kunt de curbstones aan de linkerzijde van het circuit hiervoor meenemen. De Mastersbocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen tegen of op de nieuwe curbstones die daar liggen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens probeer je de volgende bocht zonder naam weer zoveel mogelijk in rechte lijn aan te remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en zorg ervoor dat je bij het uitkomen weer helemaal buiten komt. marshalls posts die je hier vroeger als referentie kon gebruiken zijn verdwenen. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig, waardoor een crash altijd op de loer ligt.
Het rechte stuk leidt naar de Hans Ernst bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts kun je de curbstones rechts helemaal meenemen en je bouwt als je het goed doet zoveel snelheid op dat je even moet remmen voor het tweede gedeelte van de chicane. Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones bij het uitkomen rechts zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De curbstones aan de binnenzijde zijn minder breed dan ze waren, maar je kunt (en moet) ze nog steeds meenemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. Na de verbouwing is dit eveneens een kombocht geworden en is hij met vrijwel alle alle auto’s volgas.
Als je het goed hebt gedaan, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i - hele dag
2. Daniel Brick - Audi TTS - hele dag
3. Christian van den Bril - BMW Z4M - middag
4. Ruben David Neter - Porsche 911 GT3 - hele dag
5. Edwin Prinsen - Toyota CHR automaat - hele dag - 270d - (+1h)
6. Niklas Meisenzahl - Porsche 911 GT3 - ?
7. Niklas Meisenzahl - Mercedes AMG GTR - ?
8. Jaco Sekeris - BMW 325i compact - hele dag
9. Lindsay Flokstra - Alfa Romeo 155 EVO3R - middag
10. Michael Koel - Porsche 911 GT3 RS - hele dag
11. Ferry van den Berg - BMW E30 325i - hele dag - (ARR)
12. Ferry van den Berg - Mercedes C klasse coupé - hele dag - (ARR)
13. Colin Iles - Porsche Cayman GT4 - middag
14. Jan Terwolde - BMW 330i - middag
15. Johan Boon - BMW M3 - middag - (sl)
16. Niels Lagrange - Citroën C1 Cup - middag - (sl)
17. Kris de Ruytter - BMW 135i - hele dag - (sl)
18. Johan Pieters - BMW M3 - hele dag - (sl)
19. Claudio Renzi - BMW M2 - hele dag - (sl)
20. Nick Swartsenburg - BMW E30 328i - middag - (390basl)
21. JanWillem Sibering - Alfa Romeo 155 - middag
22. Joost Delsing - Alfa Romeo 146 - middag
23. Richard Creemers - Alfa Romeo 75 2,0 Twin Spark - middag
24. Koen Deelen - DF BMW E36 325i - ochtend - (+2ui, +1h)
25. Willem Berendse - BMW E36 - hele dag
26. Thim Koemans - Mazda MX5 #24 Cup - hele dag
27. Arnaud Drehmanns - Ford Puma - middag - (sl)
28. Moenir Boon - Mercedes SLK - hele dag - (ARR)
29. Moenir Boon - Ginetta - hele dag
30. Pascal Mannot - Nissan R33 GTR - ochtend
31. Andre Rombout - Stayfast DW16 - hele dag
32. Michel Heideman - BMW E92 M3 - hele dag - (ARR)
33. Jacques Groenewegen - BMW E46 325i Compact - 560d
34. Martijn Noordhoek - BMW Compact - hele dag
35. Frank Langbein - BMW E30 325i - middag - (ARR)
36. Niek van Gils - BMW E46 M3 - 1u
37. Samir Laham - McLaren Senna - ?
38. Jorg Michiels - BMW 3serie - hele dag
39. Steef van der Plank - Mazda MX5 - hele dag
40. Kevin Vandepitte - Mazda MX5 - middag
41. Kevin Vandepitte - Mazda MX5 - middag
42. Kevin Vandepitte - Volvo 360 - middag
43. Danny Hoekstra - BMW E46 325i Compact - hele dag
44. Gertjan van Verseveld - BMW E30 325i - middag
45. Dave Rietdijk - BMW E46 330Ci - middag - (ARR)
46. Haakon Scheepens - BMW E46 328i - ?
47. Marcel Hobbelen - BMW E36 325i - middag - (ARR)
48. Patrick Belien - BMW 120d - middag - (sl)
49. Patrick Belien - BMW M2 CS - middag - (sl)
50. Arne Reynders - BMW M2 CS - hele dag - (sl)
51. Hans van den Berg - Mercedes SLK - hele dag - (sl)
52. Hans van den Berg - Mercedes SLK - hele dag - (sl)
53. Desmond Rengelink - Mazda MX5 - ochtend
54. Alwin Elings - BMW E36 - hele dag
55. Alexander Berger - BMW M240i Cup - hele dag - (ARR)
56. Marcel Pakvis - BMW E28 535i - middag - (ARR)
57. Aitor Molina - BMW M2C - ?
58. Simon Vels - Ford Mustang - middag - (ARR)
59. Niels Quist - Mazda MX5 - middag - (ARR)
60. Menno Jongma - BMW E46 325i Compact - middag
61. Emmanuel Mylanus - Peugeot 206GTI - middag
62. Laurens Gooshouwer - BMW Compact - hele dag
63. Ronald van Vliet - Porsche Cayman - hele dag - (ARR)
64. Louis Verhulst - Alfa Romeo 75 - hele dag
65. Peter Hondenbrink - DF BMW E36 325i - middag
66. Haso Keric - BMW - middag (tegoed)
67. Steven Schouten - BMW - middag - (ARR)
68. Gerrit vos - Lotus - hele dag - (ARR)
69.
70.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Jan Terwolde » 22 mar 2021, 15:30

#Metoo! Wel alleen de middag.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 30 mar 2021, 20:48

Leuk, je staat erbij Jan!
Met welke auto wil je komen rijden? :df:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Jan Terwolde » 31 mar 2021, 13:18

Ik ga uit van mijn bmw 330i met supercharger. :df:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 01 apr 2021, 10:48

Ok leuk, dat staat genoteerd! :df:

Gebruikersavatar
Lindsay155
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 okt 2018, 18:36
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO ST2+
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Lindsay155 » 01 apr 2021, 14:50

Zin in!!! :df:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 01 apr 2021, 14:55

Yesss, wij ook! :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Jan Terwolde » 15 apr 2021, 13:04

Mag er een bijrijder meerijden? Zo ja is het mogelijk die nog toe te voegen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 15 apr 2021, 13:18

Of en wanneer bijrijders weer mogen, wordt begin volgende week geëvalueerd door Circuit Zandvoort; daar houden we iedereen sowieso van op de hoogte zodra er iets meer bekend wordt. :df:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Jan Terwolde » 15 apr 2021, 13:20

Graag!

1947louisavanteeu
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2021, 14:57
Auto: BMW E46 M3 CSL

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door 1947louisavanteeu » 16 apr 2021, 15:02

:hangloose: fijn weer te kunnen! en een aantal Alfaatjes op de baan :love:

Gebruikersavatar
Lindsay155
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 okt 2018, 18:36
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO ST2+
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Lindsay155 » 21 apr 2021, 09:15

Is er iemand met een pitbox die heel toevallig een plekje over heeft en deze wilt delen met mij? :angel:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Jan Terwolde » 03 mei 2021, 12:07

Zijn er ook nog foto's van deze dag?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: [23-04-2021] DF @ Zandvoort deel CLX

Bericht door Peter Tunissen » 03 mei 2021, 12:23

Er liepen wel een paar fotografen rond, maar die hoorden niet bij ons.
Heb al meer vragen gekregen, maar nog niks op social media zien verschijnen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten