[28-03-2020] DF @ Zandvoort deel CXLI *GEANNULEERD*

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 7466
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[28-03-2020] DF @ Zandvoort deel CXLI *GEANNULEERD*

Bericht door Peter Tunissen » 15 jan 2020, 10:21

Afbeelding

Op zaterdag 28 maart organiseert Driving Fun voor de 141e keer een circuitdag op Circuit Zandvoort echter nu op het nieuwe Formule 1 Grand Prix circuit met nog spectaculairdere bochten.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Deze trackday is iets anders dan jullie van ons gewend zijn, dit evenement vindt namelijk plaats tijdens de Dutch Superlap.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
10:00 - 11:00 - Inschrijven in Bernie's Bar & Kitchen
11:15 - 11:30 - Briefing (verplicht voor alle rijders)
11:40 - 13:00 - Open pitlane rijden
13:40 - 15:00 - Open pitlane rijden
* Tijden zijn onder voorbehoud

Prijs
Deelname aan de deze dag kost €260 per auto voor leden en €280 voor niet-leden. Het is alleen mogelijk om je voor de hele dag in te schrijven.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.


Afbeelding


Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking over een DFTrackdays lidmaatschapskaart heeft betaalt de ledenprijs (deze kost eenmalig €50, is tot het einde van het kalenderjaar geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier kan op gecontroleerd worden.
*) Kinderen onder de 16 jaar mogen niet meerijden op Zandvoort, tenzij ze over een racelicentie beschikken.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklink door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
Al sinds 1948 worden er op Circuit Zandvoort nationale en internationale races georganiseerd, maar het circuit kreeg zijn huidige vorm pas in 1999. Het lange Grand Prix circuit is 4,307km lang en het ronderecord staat op naam van Max Verstappen die in 2017 in de Red Bull RB8 uit 2012 een rondetijd van 1.19.511 liet noteren.
Het circuit was vanaf 1952 in totaal 30 keer het strijdtoneel van Formule 1 races, voor het laatst in 1985.

Rondje Zandvoort
Meteen na start-finish volgt misschien wel de meest bekende bocht van Nederland: Tarzan. Gebruik het 100 meter bord links van het circuit om je rempunt te bepalen (afhankelijk van je auto kan dit rempunt voor of na het 100 meter bord liggen) en laat de auto extreem lang rechtdoor rijden. Insturen gebeurt pas ultra laat en de apex ligt voorbij 2/3e van de bocht. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones links van de baan meenemen. Vervolgens laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de volgende bocht, Gerlach, in een rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht stuur je blind in, nog voor je ziet hoe het verdere verloop van het circuit is. Je stuurt de Gerlach zeer vroeg in en laat de auto vervolgens helemaal naar buiten rollen.
Het asfalt daalt vervolgens flink, dus je rempunt voor de Hugenholtz bocht komt al eerder dan je zou verwachten. Zorg er wel voor dat je stuur helemaal recht staat, voordat je begint met remmen. Omdat het asfalt zo sterk daalt ligt het gevaar om je hier te verremmen altijd op de loer. En omdat er hier geen enkele uitloopzone is, kun je deze bocht beter vanaf ongeveer het midden van het circuit aanremmen i.p.v. helemaal van de rechterkant van de baan. Bij het uitkomen kun je op droog de curbstones meenemen. Vervolgens kom je op een zeer snel stuk van het circuit. Probeer een zo kort mogelijke lijn langs de rechterkant van de baan te rijden om zo weinig mogelijk meters te maken. De Hunserug en Rob Slotemaker bocht die volgen zijn een zeer snelle links-rechts combinatie die in het droog met de meeste auto's voor een ervaren rijder volgas te nemen zijn. Probeer de auto in ieder geval zoveel mogelijk te laten rollen door de Hunserug en de curbstones aan de binnenkant als clipping point te gebruiken. In de Slotemaker bocht mik je op de tweede 'driehoek' van curbstones en laat je de auto naar buiten lopen op weg naar de enige bocht ter wereld die een eigen fanclub heeft: het Scheivlak.
Het asfalt heeft hier een flinke verkanting, dus laat aan de linkerkant van de baan anderhalf à twee meter liggen om makkelijker in te kunnen sturen. De apex in het Scheivlak ligt heel erg laat en probeer je auto weer zo weinig mogelijk te laten wringen en zo veel mogelijk te laten rollen. Na het Scheivlak laat je de auto naar het midden van de baan lopen om de Mastersbocht in rechte lijn aan te kunnen remmen. Deze bocht opent helemaal, waardoor je instuurpunt heel erg vroeg ligt. Je rempunt ligt dus ook vroeger dan je zou verwachten. De curbstones aan de binnenkant kun je helemaal meepakken en laat je auto na de bocht helemaal naar buiten lopen. Pas op dat je niet teveel blijft sturen, want overstuur ligt hier altijd op de loer. Vervolgens laat je de auto weer naar rechts lopen om de volgende bocht zonder naam weer in rechte lijn aan te kunnen remmen. Je instuurpunt is hier vrij moeilijk te bepalen, maar probeer helemaal de binnenkant van de bocht te halen en mik bij het uitkomen op de marshallpost. De Vodafone bocht die volgt is belangrijk, omdat je veel snelheid mee wilt nemen de bocht uit het rechte stuk op. Zorg ervoor dat je weer in rechte lijn aan kunt remmen en dat je op 2/3e van de bocht de apex tegen of op de binnenste curbstones meepakt. Let op bij het uitkomen van de bocht dat je niet te ver naar buiten uit komt, want de uitloop naast de baan is hier zeer hobbelig.
Het rechte stuk leidt de Audi S bocht, de enige chicane van het circuit. Het eerste gedeelte naar rechts offer je op door hoog te blijven, zodat je het gedeelte naar links maximaal aan kunt vallen en zoveel mogelijk snelheid mee kunt nemen de bocht uit. De curbstones hier zijn er om gebruikt te worden. Na een kort recht stuk tik je even kort de rem aan en duik je de Kumho bocht in. De bocht kun je veel minder scherp maken dan je zou verwachten door de curbstones aan de binnenkant helemaal mee te nemen, waarna je met hoge snelheid de Arie Luyendijk bocht, het oude Bos Uit, nadert. De apex ligt hier weer vrij laat, halverwege de curbstones aan de rechterkant van de baan en de auto balanceert hier op het randje van de grip. Bouw je tempo hier rustig op en probeer deze bocht niet meteen volgas te nemen, want er is hier zo goed als geen uitloopzone, in het geval je de controle verliest. Als je het goed doet, kom je op hoge snelheid het rechte stuk richting start-finish op en zit er weer een snelle ronde Zandvoort op!



Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je spiegels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Ron Admiraal - Mazda MX5
3. Paul Weytens - Alfa Romeo 75
4. Daan Pijl - BMW E46 330i
5. Alwin Elings - BMW E36
6. Alwin Elings - Volvo 850
7. Alwin Elings - Audi A8
8. Alexander Grijpma - ? - (+pb)
9. Simon van Dijk - Peugeot 206
10. Jeroen Goudriaan - Mercedes SLK - irl
11. Remon Ramak - MINI Cooper S
12. Remon Ramak - MINI Cooper S
13. Steven van der Plank - Mazda MX5
14. Folkert Rosenkamp - BMW 328i Coupé
15. Feico Giesing - BMW 318ti Compact
16. Feico Giesing - BMW 318ti Compact
17. Feico Giesing - BMW 318ti Compact
18. Feico Giesing - BMW 318ti Compact
19. Feico Giesing - BMW 318ti Compact
20. Pieter van Noordenne - BMW E46 328i - (ARR)
21. Douwe Terpstra - BMW E36 M3 - (ARR)
22. Gudo d'Hont - Mazda MX5
23. Ronald Hulshoff - BMW E36 328i
24. Alexander Freymann - Honda Civic - (+2)
25. Jaco Sekeris - BMW E46
26. Dirk Bonenkamp - Mercedes SLK - (ARR)
27. Niels Hoogendoorn - BMW E30
28. Joost de Jong - BMW E30 318iS
29. Michiel van Beuzekom - Westfield
30. Floris Dullaart - Westfield
31. Storm Dullaart - Westfield
32. Koen Goos - Volvo 360
33. Robert Binnekade - Tesla Model 3 Performance (+1ui, +1h)
34. Rene de Vries - Suzuki Swift Cup - (ARR)
35. Sijmen Versteegt - BMW M3 - (ARR+bijr)
36. Edwin Prinsen - Toyota CHR - (+1h)
37. Roderik Izaks - Citroën 2CV
38. Martin Stoutjesdijk - BMW M3 - (ARR)
39. Edwin Moerman - BMW 318ti
40. Joris Groeneveld - Alfa Romeo Giulietta 2,0TS - (+1ui middag)
41. Johan de Rouw - Porsche 911 GT3
42. Dave Rietdijk - BMW E46 328i - (ARR)
43. Attila Molnar - Porsche 991
44. Willem Slob - BMW E30
45. Sander Dullaart - Westfield
46. Olaf van der Hoorn - Porsche 911 Turbo - (+1ui)
47. Jaques Leijssenaar - BMW E30 - (ARR) (+pb, bet)
48. Rob Leijssenaar - BMW E30 - (ARR)
49. Wim Blom - Mazda MX5 - (ARR)
50. Derek Oosthoek - BMW E30 325i
51. Niek van Gils - BMW E46 M3
52. Jeffrey Schirrmann - BMW E46 (+5)
53. Mike Fritz - BMW E46 325i - (ARR)
54. Danny Wagtmans - Ford Focus silhouette (+2/5/6)
55. Daniel Woelfer - VW Golf
56. Daan Deschepper - VW Fun Cup
57. Daan Deschepper - VW Fun Cup
58. Geert Hees - Alfa Romeo 155TS (+2)
59. Richard Buitendijk - Porsche 911 GT3 Cup
60. Pierre van Elswijk - Mini Cooper S - (ARR)
61. Loek Blom - Ferrari 458 Challenge - (ARR)
62. Ans ten Pas - VW Golf I GTI
63. MF Stefan Barewijk - Peugeot 206GTI Cup
64. MF Stefan van Bloemendaal - Peugeot 206GTI Cup
65. MF Frank van Asch - Peugeot 206GTI Cup
66. MF Daan Thieme - Peugeot 206GTI Cup
67. Certainty - BMW E46 M3
68. Certainty - Suzuki Swift Cup
69. Jeroen van Kerkhof - BMW Compact
70. Eric Stoop - Peugeot 206RC
71. Paul van Lier - Peugeot 206RC
72. Manon Cornelissen - Mercedes SLK
73. Martin Cornelissen - Mercedes SLK
74. Estella van der Wiel - Seat Ibiza - (allesbet)
75. Emirto Rienhart - BMW E36 325i
76. Aitor Molina - BMW M2C
77. Martijn van het Loo - Chevrolet Camaro
78. Ed Breeveld - BMW E36 325i (+5)
79. Ed Breeveld - BMW E30 M3
80. Alexander Berger - BMW M240i Cup
81. Ronald Zijlstra - BMW E46 M3
82. Chiel Ruiter - Porsche 911 3,2
83. Carlo Thoonsen - Porsche 911 GT3 RS - (ARR?)
84. Maarten Jansen - BMW E30 - (ARR)
85. Philippe Tielens - Renault Clio RS - (sl)
86. Olivier Diergarten - Renault Clio RS - (sl)
87. David Rudman - Opel Speedster - (sl)
88. Jan Tobias Fischer - Opel Astra F - (sl)
89. Stefan Groenewegen - BMW E46 330i
90. Udo Lübke - Porsche 911 GT3
91. Joost Delsing - Alfa Romeo 146
92. Philip Keppel - BMW E30M
93. Thomas Middel - Mazda MX5 (+2)
94. Daan Huijer - Mazda MX5 (+5)
95. Daan Huijer - Mazda MX5
96. Jan Willem Sibering - Alfa Romeo 155
97. Roberto Tramontano - Seat Leon Cupra
98. Leo de Graaf - DF BMW E36 325i
99. Peter Mastenbroek - BMW Compact
100.

Online
Emi
Berichten: 1043
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Auto: BMW

Re: [28-03-2020] DF @ Zandvoort deel CXLI

Bericht door Emi » 18 mar 2020, 00:13

Present!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten