[22-12-2018] DF @ Zandvoort drifttraining deel IX

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[22-12-2018] DF @ Zandvoort drifttraining deel IX

Bericht door Peter Tunissen » 22 dec 2017, 14:19

Afbeelding

Op zaterdag 22 december organiseert Driving Fun voor de 9e keer een drifttraining op Circuit Zandvoort.
Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 12:45 - Inschrijven in VIProom 8
12:45 - 13:00 - Briefing
13:00 - 17:00 - Open pitlane driften

Prijs
Deelname aan de hele dag (13:00 - 17:00) kost €300 per auto voor leden en €320 voor niet-leden.
Tweede rijders of bijrijders betalen €20 per persoon.
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kan u ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.

Circuit
We gebruiken voor deze training het lange Grand Prix circuit (inclusief de Scheivlak lus)! De baan wordt deze hele dag nat gehouden voor de drifters.
Er zijn echter een aantal (nieuwe) spelregels waaraan alle deelnemers zich dienen te houden:
*) Driften met twee of meer auto's achter elkaar (twin driften) is niet toegestaan!
*) Driften op de rechte stukken of het koppelen van bochten is niet toegestaan!
*) Driften is uitsluitend toegestaan tussen de witte lijnen!
*) Het maken van burn-outs is niet toegestaan!
*) Het niet naleven van deze regels zal tot uitsluiting van verdere deelname leiden!
*) Kosten van herstelwerkzaamheden aan de baan zullen ten alle tijden op de betreffende deelnemer verhaald worden!


Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder die de beschikking over een DFTrackdays lidmaatschapskaart heeft betaalt de ledenprijs (een lidmaatschapskaart kost eenmalig €40, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.

Circuit
Informatie over het circuit volgt nog.

Rondje Zandvoort
Volgt nog.

Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je spiegels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers:
1. Coureur voor een uur - BMW E36 325i
2. Dennis van der Prijt - BMW E34 M5
3. Daan Pijl - BMW 323ti Compact
4. Cor van Duijn - BMW E36 323i (+1ui)
5. Jim Zandvliet - BMW 3serie
6. Perry Swaans - BMW E36
7. Robert Seebregts - BMW 320i
8. Marc Meihuizen - BMW E34 M5
9. Eelco Walig - BMW E30 325i
10. Dennis Noten - Mazda MX5 (allesbet)
11. Niels Visser - BMW E36 M3
12. Rene Singer - BMW 325i
13. John van Kouwen - BMW M3
14. Robin Zwanenburg - BMW E92 M3
15. Steve de Volder - BMW E36
16. Chris Servayge - Volvo 960
17. Shidiq Asaari - Nissan 200SX
18. Dries Wajer - BMW E36 M3
19. Jarno Iprenburg - BMW E36 325i (ARR)
20. John Dekker - BMW E35 325i
21. Gerard Dol - ?
22. Gerard Dol - ?
23. Gerard Dol - ?
24. Jaap Bosma - BMW 150i
25. Remco Wendel - BMW E36 328i
26. Clint van Oort - Nissan 200SX
27. Tom van Oort - BMW E36
28. Patrick van der Leelie - BMW E36 328i (ARR)
29. Sam Woo - Nissan Silvia
30. Marc de Boer - huurauto (ARR)
31. Leo Dhanpat - BMW M3 (ARR)
32. Bart Teeninga - BMW E46
33. Rick van Ballegooijen - BMW 325i
34. Carlo Thoonsen - huurauto (ARR)
35. Sebastian Fontijn - BMW E36 325i
36. Wesley Schrik - ? (ARR)
37. Henk Bousema - BMW
38. Elmar - BMW E39 M5
39. Mario Leuverink - BMW E36 M3
40. Bjorn van Holsteijn - BMW E36 328i
41. Cor Mul - BMW M3
42.
43.
44.
45.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten