E39 528I 1998

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
ThomasB
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011, 12:28

E39 528I 1998

Bericht door ThomasB » 28 sep 2021, 20:40

Ik hoop dat deze advertentie geplaatst mag worden, mijn autohart kan het namelijk niet aan dat deze wagen niet naar een liefhebber gaat.

Een directe collega heeft jarenlang een BMW 528I als youngtimer gereden. Vorig jaar heeft hij een modernere youngtimer aangeschaft (Mercedes E500) waarna de wagen over is gegaan naar zijn vader. Helaas wordt de motor zo nu en dan wat te warm en aangezien de auto overbodig is loont het niet om dit uit te laten zoeken :roll: . De garage waar de auto nu staat probeert de auto te verkopen maar er blijkt weinig animo, de verkoopfoto's helpen hier ook niet bij... Ik wilde mij er even mee bemoeien en moest denken aan dit forum omdat hier zulke dikke Duitsers toch wel gewaardeerd worden en veel liefhebbers zitten die hier wellicht wel wat heil in zien.

Mijn collega kocht de auto als 2e eigenaar, daarvoor reed de auto rond in Duitsland. Tijdens import 72k op de teller en hij heeft de kilometerstand op laten lopen tot 208k km waarna zijn vader de auto overnam. Tussen 2017-2020 heb ik de auto regelmatig gereden (1-2x per week 120km) en een fijnere reiswagen kan ik mij bijna niet voorstellen. Uiteraard is het geen puur sportief georiënteerde wagen maar voldoende vermogen, een lekker roffeltje en heerlijke stoelen maakten dit erg leuk.

BMW E39 528I 1998
Rijdt op zowel benzine als LPG via de Vialle LPG G3 installatie
5-bak handgeschakeld
Huidige km stand 233497
Volledige onderhoudshistorie bekend en op papier. Recent o.a vervangen draagarmen, blokken/schijven rondom. Afgelopen jaren meerdere delen opnieuw gespoten waaronder achterklep.
Angel eyes laten monteren, originele set aanwezig.
Alpine audo installatie met subwoofer achter de achterbank (installatie kostte destijds alleen al €2000)
Winterset en zomerset op velg

Kortom: Een auto waar afgelopen jaren aantoonbaar goed voor gezorgd is maar op dit moment extra liefde nodig heeft ivm motorproblemen
Hieronder foto's van de auto tijdens aanschaf enkele jaren geleden en wat slechte kiekjes van de situatie nu. Voor verdere vragen verwijs ik jullie graag door naar hem, dan stuur ik het nummer even via PB!

De vraagprijs op marktplaats (door de garage) is €2750 maar ik denk dat hij het belangrijker vindt dat de wagen naar een liefhebber gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39706
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: E39 528I 1998

Bericht door Arthur » 28 sep 2021, 21:46

Hé, is die laatste foto in Emmen, bij Dregema?

Edit: ja, zie tekst op witte bus :tooth:

ThomasB
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011, 12:28

Re: E39 528I 1998

Bericht door ThomasB » 28 sep 2021, 22:05

Arthur schreef: 28 sep 2021, 21:46 Hé, is die laatste foto in Emmen, bij Dregema?

Edit: ja, zie tekst op witte bus :tooth:
Haha klopt! Wagen staat daar

ThomasB
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011, 12:28

Re: E39 528I 1998

Bericht door ThomasB » 12 okt 2021, 21:35

Wagen is verkocht! Kan dus een slotje op!

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten