2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Lieve DF'ers,
Het is tijd voor iets anders en ik heb besloten mijn E61 te verkopen. Hieronder naast een aantal foto's ook alle plus en minpunten aan de 545.
Allereerst de pluspunten.
Hij rijdt fantastisch. Ondanks de 310.000km waarvan er zo'n 170.000 op LPG zijn afgelegd loopt de motor alsof hij net is ingereden. Ik durf wel aan om te eggen dat allen 334 ponypaardenkrachten nog aanwezig zijn. De bak schakelt eveneens zoals het hoort. Ik vind het fijn om zelf te bepalen wanneer er geschakeld wordt en rijd de 5 buiten de bebouwde kom altijd in manual mode. Als je dan tijdens het opschakelen heel even het gas licht dan heeft je bak 0,0 te lijden.
Met mijn best wel vlotte rijstijl hang ik zo'n beetje tussen de 1 op 6,5 tot 1 op 7,5 op LPG. Er zijn mensen die er zuiniger mee kunnen rijden maar dat moeten ze zelf weten. Ik schiet graag een beetje op.
De 5 is voorzien van de comfort stoelen met verwarming welke beter zitten dan welk designmeubel dan ook, ever, period. Mijn vriendin wil ze echter niet in huis hebben maar anders zou de bank plaats maken voor een aantal van deze exemplaren.
Naast de fijne stoelen is deze 5 ook voorzien van stuurverwarming wat ik voorheen als belachelijke optie beschouwde maar inmiddels als vrijwel onmisbaar onderdeel van de Freude am Fahren beschouw. Deze optie bevindt zich ergens tussen de termen episch en legendarisch.
5 heeft ook Head up Display, achterbankverwarming, alu inleg dashboard zodat je niet het idee hebt in een sigarenkistje rond te rijden.
De LPG gasdampinjectie installatie is van het merk BRC met dubbele verdampers en heeft een tank van 68 liter waar de 80% beveiliging nog op zit. Dit betekent een actieradius van tussen de 310-360km. Heb wel eens 400 gehaald maar dan moet je wel je best doen. Ben je het eens met het stikstofbeleid dan is iets meer wellicht ook wel mogelijk. Op de autobahn is het mogelijk om in ca. 275 km alweer automatisch over te schakelen op benzine. Op LPG loopt de 5 de teller gemakkelijk uit(260km/u +) en op benzine heb ik dat uit zuinigheidsoverwegingen nog niet geprobeerd.
De LPG is een absolute uitkomst ondanks de €150,- per maand aan wegenbelasting. Het tanken voor onder de €0,50 per liter zorgt ervoor dat je het zo hebt terugverdiend.
Auto staat op Style 128 imitatie 19" velgen 9J voor en 10J achter en is voorzien van een M-pakket en is aan de buitenkant nergens glimmend maar geheel zwart.
Recent de radiatorfan, accu, dynamo, achterste fusees, bougies, waterpomp, voorste remschijven, remblokken vervangen. 2 jaar geleden de compressor van de luchtvering gereviseerd. 2 weken geleden nog een nieuwe onderste draagarm vervangen en kwam na een klein trillinkje in het stuur gisteren tot de conclusie dat de binnenste stuurkogel aan de linkerkant iets speling heeft. Deze ga ik deze week even vervangen.
Nu de minder goeie dingen.
Rondom is de 5 niet meer alsof hij uit de fabriek komt. Van een meter of 10 ziet hij er prima uit maar hieronder even wat uitleg.
Er zijn al minstens 3 mensen in staat geweest om tegen mijn geparkeerde auto aan te rijden waarvan er slechts 1 een briefje heeft achtergelaten. Dit heeft geresulteerd in lichte krassen rechtsachter en een bumper die even los moet om hem op een klein stukje weer onde het plaatwerk te krijgen. Linksachter zit een beschadiging en ook midden op de achterbumper een plekje. Verder ziet de auto er rondom en ook van binnen uit alsof het geen nieuwe is maar het niet alsof er een beer in heeft liggen jongen.
Hieronder een opsomming van de standaard E61 kwaaltjes en hoe ernstig ze zijn.
Klepseals zijn nog niet vervangen. Dit omdat het nog niet echt nodig is. Ik heb wel eens gepost over de kwaliteiten van Mobil ESP formula en hiermee is het eigenlijk nog steeds wel onder controle. Na een kwartier stationair draaien komt er best een pluimpje uit maar dat mag best gezien de leeftijd en km stand vind ik.
Niet heel lang geleden de kleppendekselpakkingen en bougies vernieuwd. De eerstgenoemde hadden een transformatie ondergaan van rubber naar keihard plastic en lekten behoorlijk. Aangezien de pakkingen aan de voorkant van de motor er nog goed uitzagen en niet lekten heb ik besloten die te laten zitten. Deze lekken nu wel. Dat is best een kloteklus en hier baal ik flink van.
De fameuze seal onder de dynamosteun is ongeveer 2 jaar geleden vervangen.
De bij iedere N62 motor vroeg of laat lekkende koelwaterbuis is vanuit het gat achter de waterpomp een pijpje geplaatst om het lekken tegen te gaan. Dit heeft 2 jaar dienst gedaan maar nu begint ie weer te lekken. Dus die moet ook vervangen worden.
Panoramadak had ook kuren nadat mijn zoontje ermee gespeeld heeft en die heb ik nu tijdelijk even dichtgemaakt door 2 schroeven te verwijderen. Ziet ernaar uit dat er een kabel losgeschoten is. Daarvoor werkte deze feilloos.
Adaptive cruise control weigert nog wel eens maar aangezien ik die nooit gebruik heb ik me daar nog niet in verdiept.
Geen idee wat iemand er nog voor wil geven maar daarom ook mijn uitgebreide verhaal hier. Ik kan tegen kritiek en zou graag eerst even hier willen polsen of ik te veel of te weinig vraag voordat ik richting autoscout of MP ga met de 5.
Vraagprijs €6.500,-
Wanneer je de gebreken laat herstellen dan denk ik dat je qua bedrag aardig in de buurt zit van vergelijkbare auto's en dan is de LPG installatie een bonus. Daarnaast heb je de zekerheid dat deze belangrijke reparaties dan al gedaan zijn terwijl je bij een ander exemplaar een grote kans hebt dat ze nog op je pad komen.
Auto is niet getuned, komt zonder afdekhoes en er zit ook geen vintage BMW jack bij. Bij eventuele DF verkoop kan een krat bier naar keuze geleverd worden.
Bij interesse PM of mailen naar jw@jwtje.com of bellen naar 06 198 565 11
Het is tijd voor iets anders en ik heb besloten mijn E61 te verkopen. Hieronder naast een aantal foto's ook alle plus en minpunten aan de 545.
Allereerst de pluspunten.
Hij rijdt fantastisch. Ondanks de 310.000km waarvan er zo'n 170.000 op LPG zijn afgelegd loopt de motor alsof hij net is ingereden. Ik durf wel aan om te eggen dat allen 334 ponypaardenkrachten nog aanwezig zijn. De bak schakelt eveneens zoals het hoort. Ik vind het fijn om zelf te bepalen wanneer er geschakeld wordt en rijd de 5 buiten de bebouwde kom altijd in manual mode. Als je dan tijdens het opschakelen heel even het gas licht dan heeft je bak 0,0 te lijden.
Met mijn best wel vlotte rijstijl hang ik zo'n beetje tussen de 1 op 6,5 tot 1 op 7,5 op LPG. Er zijn mensen die er zuiniger mee kunnen rijden maar dat moeten ze zelf weten. Ik schiet graag een beetje op.
De 5 is voorzien van de comfort stoelen met verwarming welke beter zitten dan welk designmeubel dan ook, ever, period. Mijn vriendin wil ze echter niet in huis hebben maar anders zou de bank plaats maken voor een aantal van deze exemplaren.
Naast de fijne stoelen is deze 5 ook voorzien van stuurverwarming wat ik voorheen als belachelijke optie beschouwde maar inmiddels als vrijwel onmisbaar onderdeel van de Freude am Fahren beschouw. Deze optie bevindt zich ergens tussen de termen episch en legendarisch.
5 heeft ook Head up Display, achterbankverwarming, alu inleg dashboard zodat je niet het idee hebt in een sigarenkistje rond te rijden.
De LPG gasdampinjectie installatie is van het merk BRC met dubbele verdampers en heeft een tank van 68 liter waar de 80% beveiliging nog op zit. Dit betekent een actieradius van tussen de 310-360km. Heb wel eens 400 gehaald maar dan moet je wel je best doen. Ben je het eens met het stikstofbeleid dan is iets meer wellicht ook wel mogelijk. Op de autobahn is het mogelijk om in ca. 275 km alweer automatisch over te schakelen op benzine. Op LPG loopt de 5 de teller gemakkelijk uit(260km/u +) en op benzine heb ik dat uit zuinigheidsoverwegingen nog niet geprobeerd.
De LPG is een absolute uitkomst ondanks de €150,- per maand aan wegenbelasting. Het tanken voor onder de €0,50 per liter zorgt ervoor dat je het zo hebt terugverdiend.
Auto staat op Style 128 imitatie 19" velgen 9J voor en 10J achter en is voorzien van een M-pakket en is aan de buitenkant nergens glimmend maar geheel zwart.
Recent de radiatorfan, accu, dynamo, achterste fusees, bougies, waterpomp, voorste remschijven, remblokken vervangen. 2 jaar geleden de compressor van de luchtvering gereviseerd. 2 weken geleden nog een nieuwe onderste draagarm vervangen en kwam na een klein trillinkje in het stuur gisteren tot de conclusie dat de binnenste stuurkogel aan de linkerkant iets speling heeft. Deze ga ik deze week even vervangen.
Nu de minder goeie dingen.
Rondom is de 5 niet meer alsof hij uit de fabriek komt. Van een meter of 10 ziet hij er prima uit maar hieronder even wat uitleg.
Er zijn al minstens 3 mensen in staat geweest om tegen mijn geparkeerde auto aan te rijden waarvan er slechts 1 een briefje heeft achtergelaten. Dit heeft geresulteerd in lichte krassen rechtsachter en een bumper die even los moet om hem op een klein stukje weer onde het plaatwerk te krijgen. Linksachter zit een beschadiging en ook midden op de achterbumper een plekje. Verder ziet de auto er rondom en ook van binnen uit alsof het geen nieuwe is maar het niet alsof er een beer in heeft liggen jongen.
Hieronder een opsomming van de standaard E61 kwaaltjes en hoe ernstig ze zijn.
Klepseals zijn nog niet vervangen. Dit omdat het nog niet echt nodig is. Ik heb wel eens gepost over de kwaliteiten van Mobil ESP formula en hiermee is het eigenlijk nog steeds wel onder controle. Na een kwartier stationair draaien komt er best een pluimpje uit maar dat mag best gezien de leeftijd en km stand vind ik.
Niet heel lang geleden de kleppendekselpakkingen en bougies vernieuwd. De eerstgenoemde hadden een transformatie ondergaan van rubber naar keihard plastic en lekten behoorlijk. Aangezien de pakkingen aan de voorkant van de motor er nog goed uitzagen en niet lekten heb ik besloten die te laten zitten. Deze lekken nu wel. Dat is best een kloteklus en hier baal ik flink van.
De fameuze seal onder de dynamosteun is ongeveer 2 jaar geleden vervangen.
De bij iedere N62 motor vroeg of laat lekkende koelwaterbuis is vanuit het gat achter de waterpomp een pijpje geplaatst om het lekken tegen te gaan. Dit heeft 2 jaar dienst gedaan maar nu begint ie weer te lekken. Dus die moet ook vervangen worden.
Panoramadak had ook kuren nadat mijn zoontje ermee gespeeld heeft en die heb ik nu tijdelijk even dichtgemaakt door 2 schroeven te verwijderen. Ziet ernaar uit dat er een kabel losgeschoten is. Daarvoor werkte deze feilloos.
Adaptive cruise control weigert nog wel eens maar aangezien ik die nooit gebruik heb ik me daar nog niet in verdiept.
Geen idee wat iemand er nog voor wil geven maar daarom ook mijn uitgebreide verhaal hier. Ik kan tegen kritiek en zou graag eerst even hier willen polsen of ik te veel of te weinig vraag voordat ik richting autoscout of MP ga met de 5.
Vraagprijs €6.500,-
Wanneer je de gebreken laat herstellen dan denk ik dat je qua bedrag aardig in de buurt zit van vergelijkbare auto's en dan is de LPG installatie een bonus. Daarnaast heb je de zekerheid dat deze belangrijke reparaties dan al gedaan zijn terwijl je bij een ander exemplaar een grote kans hebt dat ze nog op je pad komen.
Auto is niet getuned, komt zonder afdekhoes en er zit ook geen vintage BMW jack bij. Bij eventuele DF verkoop kan een krat bier naar keuze geleverd worden.
Bij interesse PM of mailen naar jw@jwtje.com of bellen naar 06 198 565 11
Laatst gewijzigd door JWtje op 24 mei 2020, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Leuke tekst
Glws
Glws
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Leuke auto en dito tekst.
Je hebt zeker geen zin in een 740i e38 opknapper? Krijg je er 2.500.- erbij
Je hebt zeker geen zin in een 740i e38 opknapper? Krijg je er 2.500.- erbij
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Nee,
Ik heb afgelopen vrijdag mondeling de koop voor een E55 AMG rondgemaakt.
Mocht iemand op basis van mijn eerlijke tekst zeggen dat ik veel te veel vraag dan hoor ik het graag.
Extra toevoeging is dat de E61 overigens qua vervoer wel mega betrouwbaar is in dit geval. Heeft me
Nog nooit laten staan.
Ik heb afgelopen vrijdag mondeling de koop voor een E55 AMG rondgemaakt.
Mocht iemand op basis van mijn eerlijke tekst zeggen dat ik veel te veel vraag dan hoor ik het graag.
Extra toevoeging is dat de E61 overigens qua vervoer wel mega betrouwbaar is in dit geval. Heeft me
Nog nooit laten staan.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
echt wat voor @nickdoesburg
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- De fiscalist
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
-
OnlineLuco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
GLWS had een maandje eerder moeten komen, nu net wat anders gekocht.
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
W211 inderdaad en ook nog eens een station.
Ben nu MP aan het afstruinen naar velgen met een geel randje en zo’n geel bord voor op het dak met FakeTaxi erop. Paar weekjes snorren en dan heb ik hem terugverdiend denk ik. Is toch een stuk lastiger met een BMW.
Ben nu MP aan het afstruinen naar velgen met een geel randje en zo’n geel bord voor op het dak met FakeTaxi erop. Paar weekjes snorren en dan heb ik hem terugverdiend denk ik. Is toch een stuk lastiger met een BMW.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Maar een gedeeltelijke geruststelling voor BMW minnend DF. M’n andere BMW doe ik niet weg. Is nog wel een beetje werk voor ie af is maar ben al een eindje onderweg
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Knopje achterklep en centrale vergrendeling doen het inmiddels weer. 3 draadjes doormidden. Ben benieuwd wat het nu nog meer doet. Keep you posted.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Radio doet het ook weer.
Die vraagprijs moet omhoog.
Ben er snel bij!!!!!!
Die vraagprijs moet omhoog.
Ben er snel bij!!!!!!
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Ik probeer hier een beetje wat nieuws neer te zetten. Het fluctueert een beetje als de koers van de mexicaanse pesos.
Maar eh, kreeg een tip dat dit het anders wel weggeven wordt. EN ik dacht ook dat die kabels in de klep veel meer werk zou zijn. Viel eigenlijk best mee. Maar jullie weten in ieder geval dat er ruimte is.
Knal hem vanavond op MP.
Maar eh, kreeg een tip dat dit het anders wel weggeven wordt. EN ik dacht ook dat die kabels in de klep veel meer werk zou zijn. Viel eigenlijk best mee. Maar jullie weten in ieder geval dat er ruimte is.
Knal hem vanavond op MP.
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Steeds hogere prijs. Moet ik ook eens proberen.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Het lijkt me een heerlijke cruiser zo’n 545i, GLWS!
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Ik snap je helemaal, weggeven kan altijd nog.
Heb je indicatie qua kosten/uren voor reparatie van de klepseals, kleppendekselpakking, koelwaterpijp en panodak?
Dan kan de rekensom even helemaal compleet grmaakt worden
Heb je indicatie qua kosten/uren voor reparatie van de klepseals, kleppendekselpakking, koelwaterpijp en panodak?
Dan kan de rekensom even helemaal compleet grmaakt worden
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Zal ik vanavond even werk van maken
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Ik heb enige tijd geleden van iemand een offerte gehad voor het vervangen van de klepseals. DIe deed dat voor €1.200,- met behulp van zo'n handig gereedschapssetje van AGA tools. Dan kun je de nokkenassen laten zitten. Dan zijn de kleppendekselpakkingen al los en ook is er al een hoop weggeknutseld dat ook weg moet om de koelpijp te doen. Ik zou zeggen, knal er nog eens 1K tegenaan en dan moet je aardig in de buurt zitten.
Pano dak heb ik geen zicht op hoeveel werk het is. Het ziet er in ieder geval naar uit dat er een kabel los is. Dus niet gebroken.
Ga er voor het gemak vanuit dat iemand die er verstand van heeft er 10 uur mee bezig is a €50,- per uur dan is dat nog eens €500,- + een keer €250 aan onderdelen. Dan heb je voor 7K een E61 waar alles aan gedaan is die bovendien op LPG rijdt.
Pano dak heb ik geen zicht op hoeveel werk het is. Het ziet er in ieder geval naar uit dat er een kabel los is. Dus niet gebroken.
Ga er voor het gemak vanuit dat iemand die er verstand van heeft er 10 uur mee bezig is a €50,- per uur dan is dat nog eens €500,- + een keer €250 aan onderdelen. Dan heb je voor 7K een E61 waar alles aan gedaan is die bovendien op LPG rijdt.
-
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Volledige dakrevisie met nieuwe rails is 850 ex BTW. Deelrevisie (enkel voorste stuk is nog niet de helft) bij
https://bmwpanoramadaken.nl/
https://bmwpanoramadaken.nl/
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Kan een slotje op. Hij is niet verkocht maar wel weg. Heb ‘m gisteren geruild tegen een 2002 330d station met daarachter een aanhanger met daarop een 2004 Kawasaki 650 SX Jetski.
Dit alles is los of in combinatie te koop binnenkort in de vorm van nog een goudeerlijke advertentie.
Dit alles is los of in combinatie te koop binnenkort in de vorm van nog een goudeerlijke advertentie.
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: 2004 BMW E61 545i LPG-G3 Eerlijkste advertentie ever.
Leuke ruil!
Heb je ruimte om die jetski uit te laten?
Heb je ruimte om die jetski uit te laten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: GRzep, HarryC, Jules, m@rco, Mark 320iS, S-RS, WillemBoer en 52 gasten