Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Hoe zit het met deze modellen en kettingen en schraapveren ellende? Of is dat al aangepakt?
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
De 2.0TSI in de GTI heeft daar weinig tot geen last van, toch?
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Deze heeft toch een TFSI ?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Van wat ik begreep hadden de 1.8 en 2.0 TFSI (190pk) in Audi's er problemen mee, maar de GTI motor niet.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Deze heeft een distributieriem ipv ketting (wel een kleine ketting tussen de 2 nokkenassen ) En heeft idd niet de kleine olieschraapveren dus minder last van het bekende olieverbruik probleem.
overigens vindt ik de angst voor de kettingen ook een beetje overdreven, bij de meeste auto`s kost het vervangen van een ketting maar een fractie meer dan het vervangen van de d-riem incl waterpomp wat dan weer als normaal onderhoud wordt gezien. Maar dat is een beetje offtopic
overigens vindt ik de angst voor de kettingen ook een beetje overdreven, bij de meeste auto`s kost het vervangen van een ketting maar een fractie meer dan het vervangen van de d-riem incl waterpomp wat dan weer als normaal onderhoud wordt gezien. Maar dat is een beetje offtopic
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
1.4, 1.8 en de 2.0 ook, maar wel de TSI, en dan de motoren die gebouwd zijn van 2009 tot 2012. En dan in Seat/Volkswagen/Audi/etc.
Deze golf5 heeft nog een ander type motor (TFSI). Enige wat die volgensmij nodig heeft is zo'n walnut blast kuur als die deze nog niet gehad heeft.
Deze Golf 5 motoren zijn behoorlijk bulletproof volgensmij.
Deze golf5 heeft nog een ander type motor (TFSI). Enige wat die volgensmij nodig heeft is zo'n walnut blast kuur als die deze nog niet gehad heeft.
Deze Golf 5 motoren zijn behoorlijk bulletproof volgensmij.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
100% eens, zie het als regulier onderhoud en het is ineens een distributie riem die lang mee gaat...erwin20vt schreef: ↑05 apr 2020, 10:00 Deze heeft een distributieriem ipv ketting (wel een kleine ketting tussen de 2 nokkenassen ) En heeft idd niet de kleine olieschraapveren dus minder last van het bekende olieverbruik probleem.
overigens vindt ik de angst voor de kettingen ook een beetje overdreven, bij de meeste auto`s kost het vervangen van een ketting maar een fractie meer dan het vervangen van de d-riem incl waterpomp wat dan weer als normaal onderhoud wordt gezien. Maar dat is een beetje offtopic
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Eens, vervangen is een hoop minder risico. Bij de R32 was hij gelukkig al vervangen.
Wie komt de GTI halen?
Wie komt de GTI halen?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Distributieriem en waterpomp zijn bij 125.000km gedaan en ook de koppeling is bij 110.000km al eens vervangen.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
De VAG 2.0 turbo’s van die jaren zijn in de basis allemaal gelijk.
TSI of TFSI is maar een marketing naampje.
De 1.8 TSI/TFSI is nagenoeg hetzelfde blok als de 2.0.
TSI of TFSI is maar een marketing naampje.
De 1.8 TSI/TFSI is nagenoeg hetzelfde blok als de 2.0.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Alleen is de 1.8tfsi koning olieverbruik
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Vanochtend maar even gewassen en een setje verse luxe kentekenplaten erop gehangen. Wie komt de auto halen?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Wie pakt deze parel?! Er staat een mooie DF-ruildeal te gebeuren.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240
Mag dicht, binnenkort te koop in het zuiden van Brabant bij een autobedrijf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten