Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Gesloten
Bombadil
Berichten: 702
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Bombadil » 04 apr 2020, 21:39

Hoe zit het met deze modellen en kettingen en schraapveren ellende? Of is dat al aangepakt?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39754
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Arthur » 04 apr 2020, 21:47

De 2.0TSI in de GTI heeft daar weinig tot geen last van, toch?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31257
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door JP » 04 apr 2020, 23:09

Deze heeft toch een TFSI ?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2020, 09:38

Arthur schreef: 04 apr 2020, 21:47 De 2.0TSI in de GTI heeft daar weinig tot geen last van, toch?
Staat mij idd ook bij dat het vooral de 1.4 en 1.8 tfsi waren.

Ook wel de 2.0 bij Audi maar dat is een ander blok dacht ik?

Online
Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Kadett » 05 apr 2020, 09:51

Van wat ik begreep hadden de 1.8 en 2.0 TFSI (190pk) in Audi's er problemen mee, maar de GTI motor niet.

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door erwin20vt » 05 apr 2020, 10:00

Deze heeft een distributieriem ipv ketting (wel een kleine ketting tussen de 2 nokkenassen ) En heeft idd niet de kleine olieschraapveren dus minder last van het bekende olieverbruik probleem.
overigens vindt ik de angst voor de kettingen ook een beetje overdreven, bij de meeste auto`s kost het vervangen van een ketting maar een fractie meer dan het vervangen van de d-riem incl waterpomp wat dan weer als normaal onderhoud wordt gezien. Maar dat is een beetje offtopic

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door WJ » 05 apr 2020, 10:50

1.4, 1.8 en de 2.0 ook, maar wel de TSI, en dan de motoren die gebouwd zijn van 2009 tot 2012. En dan in Seat/Volkswagen/Audi/etc. :)

Deze golf5 heeft nog een ander type motor (TFSI). Enige wat die volgensmij nodig heeft is zo'n walnut blast kuur als die deze nog niet gehad heeft.
Deze Golf 5 motoren zijn behoorlijk bulletproof volgensmij.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Martijn_bmw » 05 apr 2020, 12:11

erwin20vt schreef: 05 apr 2020, 10:00 Deze heeft een distributieriem ipv ketting (wel een kleine ketting tussen de 2 nokkenassen ) En heeft idd niet de kleine olieschraapveren dus minder last van het bekende olieverbruik probleem.
overigens vindt ik de angst voor de kettingen ook een beetje overdreven, bij de meeste auto`s kost het vervangen van een ketting maar een fractie meer dan het vervangen van de d-riem incl waterpomp wat dan weer als normaal onderhoud wordt gezien. Maar dat is een beetje offtopic
100% eens, zie het als regulier onderhoud en het is ineens een distributie riem die lang mee gaat...

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 05 apr 2020, 12:28

Eens, vervangen is een hoop minder risico. Bij de R32 was hij gelukkig al vervangen.

Wie komt de GTI halen?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 07 apr 2020, 11:24

Distributieriem en waterpomp zijn bij 125.000km gedaan en ook de koppeling is bij 110.000km al eens vervangen.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door JeroenT » 12 apr 2020, 22:27

De VAG 2.0 turbo’s van die jaren zijn in de basis allemaal gelijk.
TSI of TFSI is maar een marketing naampje.

De 1.8 TSI/TFSI is nagenoeg hetzelfde blok als de 2.0.

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Crookie » 12 apr 2020, 22:28

Alleen is de 1.8tfsi koning olieverbruik

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Knot » 13 apr 2020, 12:07

Crookie schreef: 12 apr 2020, 22:28 Alleen is de 1.8tfsi koning olieverbruik
Beiden hoor, 2.0tfsi kan er ook wat van.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 16 apr 2020, 13:23

Vanochtend maar even gewassen en een setje verse luxe kentekenplaten erop gehangen. Wie komt de auto halen?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 24 apr 2020, 19:04

Wie pakt deze parel?! Er staat een mooie DF-ruildeal te gebeuren. :D

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 28 apr 2020, 14:00

-

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Volkswagen Golf GTI MK5 Edition 240

Bericht door Sander-E46 » 10 mei 2020, 14:43

Mag dicht, binnenkort te koop in het zuiden van Brabant bij een autobedrijf.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten