BMW E36 316i Compact.

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

BMW E36 316i Compact.

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 14 mei 2019, 18:11

Ha, die Drivers;

Te koop aangeboden wegens overcompleet; BMW E36 316i Compact.

Datum eerste toelating 16-3-'99. Ik ben sinds 26-5-'15 de tweede eigenaar, de auto had toen zo'n 165.000km gedraaid en staat nu op bijna 182.000km.

De auto gaat weg omdat ik nog een andere heb en er bovendien een leaseauto in het gezin ter beschikking staat waardoor de BMW meestal stil staat; in het afgelopen jaar aantoonbaar nog geen duizend kilometer mee gereden.

Het is een van de latere 316i Compacts, die is voorzien van de sterkere 1,9ltr-motor met distributieketting i.p.v. een snaar en ook schijfremmen op de achteras heeft. Auto is uitgerust met elektrische ruiten en schuifdak, centrale vergrendeling en origineel BMW-alarmsysteem met afstandbediening.

Onder mijn bezit zijn de uitlaat, accu en luchtmassameter vervangen en is er een driespaaks leren BMW-stuurwiel gemonteerd.

Van de bekende Compact-kwaaltjes is het haperende raammechanisme links vervangen en zijn de spatbordranden achter lichtelijk aangetast door roest, maar zeker niet verrot. De hemelbekleding is opvallend genoeg in heel goede staat en hangt niet door. De radio past qua display prima bij het dashboard en geeft geregeld zelfs wat geluid.

Voor een auto van deze leeftijd ziet hij er erg goed uit maar heeft natuurlijk wat gebruikssporen. De kilometerstand is via de RDW te controleren en is voor de leeftijd zeker niet te hoog.

Eventueel heb ik er nog een set 16 inch originele lichtmetalen BMW-velgen bij, de banden die daarom liggen zijn naar mijn idee echter niet meer geschikt voor normaal gebruik.

Doordat de auto ouder is dan 15 jaar valt deze voor ondernemers onder de youngtimer-regeling: dit houdt in dat bij zakelijk gebruik een fiscale bijtelling van 35% wordt berekend over de dagwaarde.

Auto staat geadverteerd op Autoscout24 voor €1750,- maar de prijs is naast de auto natuurlijk bespreekbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's op Autoscout24: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... VxTRFGe8UU

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fedmas, k33z en 78 gasten